e61/525d ниско налягане на маслото
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- SpasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 9.10.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 в цвят “мантинела”
e61/525d ниско налягане на маслото
Привет.
Пролетта след изкачване на Троян/Карнаре спрях на билото и на тихи обороти ме изненада гонга с надпис за ниско налягане на маслото. На обороти над тихите съобщението изчезна. След спускане надолу повече не се появи съобщение за липса на налягане.
След пътуването смених сензора за налягане на маслото, но със затопляне на времето отново започна да се появява притеснителното съобщение дори и на по-кратки пътувания.
Следващата стъпка беше да проверим налягането с манометър. Оказа се че на горещ мотор и тихи обороти пада под 0.8 бара. последваха следните стъпки:
1- смяна на всички гумени уплътнения на филтърното тяло и самия маслен филтър.
2- смяна на маслото (старото беше BMW)
Никаква промяна
3- смяна на маслена помпа
4- смяна на основни лагери на коляновия вал (на два от старите имаше леко протриване на композитния слой)
До тук на топъл мотор имах повишаване на налягането с около 0.2 бара :-( , но проблема с алармата за налягане след продължително каране особенно в градски цикъл си остана.
реших да отложа следващите вече сериозни ремонти по мотора за след лятото и да ревизирам основно стила си на каране до режим-"бабешката"
Изненадващо онзи ден при опит да изпреваря усетих сериозна липса на мощност. При диагностика излезе лаконичното : particulate-filter system... Викам си: Ясно- задънил съм я.... да ама не пожела да регенерира :-(
На диагностика стойноста на бакпрешъра при обороти и натоварен двигател достига 650mbar. а температурата преди катализатора след няколко минути градско каране: около 500 и повече градуса. оказа се , че и дори с изчистена грешка за ФАПа , нямаме турбо, което и вероятно е виновника за задънения ФАП. Гумения уплътнител уплътняващ изхода на турбото с алуминиевата тръба отиваща към интеркулера се оказа абсолютно разпаднал се....
След възстановяване на херметичноста на въздуха и третиране на ФАП-а с препарат всичко дойде на мястото си.
Филтъра регенерира успешно а налягането и температърата спаднаха до нормални стойности.
Изненадата дойде когато след каране в агресивен стил при доста топло време алармата за ниско налягане на маслото повече не се появява :-) поне за сега
Та темата за размисъл е: мислите ли ,че задънения ФАП и тази повишена температура на газовете биха могли да прегреят до такава степен турбото ,че то от своя страна да ми е прегрявало маслото и от там да е падал вискозитета му ???
Пролетта след изкачване на Троян/Карнаре спрях на билото и на тихи обороти ме изненада гонга с надпис за ниско налягане на маслото. На обороти над тихите съобщението изчезна. След спускане надолу повече не се появи съобщение за липса на налягане.
След пътуването смених сензора за налягане на маслото, но със затопляне на времето отново започна да се появява притеснителното съобщение дори и на по-кратки пътувания.
Следващата стъпка беше да проверим налягането с манометър. Оказа се че на горещ мотор и тихи обороти пада под 0.8 бара. последваха следните стъпки:
1- смяна на всички гумени уплътнения на филтърното тяло и самия маслен филтър.
2- смяна на маслото (старото беше BMW)
Никаква промяна
3- смяна на маслена помпа
4- смяна на основни лагери на коляновия вал (на два от старите имаше леко протриване на композитния слой)
До тук на топъл мотор имах повишаване на налягането с около 0.2 бара :-( , но проблема с алармата за налягане след продължително каране особенно в градски цикъл си остана.
реших да отложа следващите вече сериозни ремонти по мотора за след лятото и да ревизирам основно стила си на каране до режим-"бабешката"
Изненадващо онзи ден при опит да изпреваря усетих сериозна липса на мощност. При диагностика излезе лаконичното : particulate-filter system... Викам си: Ясно- задънил съм я.... да ама не пожела да регенерира :-(
На диагностика стойноста на бакпрешъра при обороти и натоварен двигател достига 650mbar. а температурата преди катализатора след няколко минути градско каране: около 500 и повече градуса. оказа се , че и дори с изчистена грешка за ФАПа , нямаме турбо, което и вероятно е виновника за задънения ФАП. Гумения уплътнител уплътняващ изхода на турбото с алуминиевата тръба отиваща към интеркулера се оказа абсолютно разпаднал се....
След възстановяване на херметичноста на въздуха и третиране на ФАП-а с препарат всичко дойде на мястото си.
Филтъра регенерира успешно а налягането и температърата спаднаха до нормални стойности.
Изненадата дойде когато след каране в агресивен стил при доста топло време алармата за ниско налягане на маслото повече не се появява :-) поне за сега
Та темата за размисъл е: мислите ли ,че задънения ФАП и тази повишена температура на газовете биха могли да прегреят до такава степен турбото ,че то от своя страна да ми е прегрявало маслото и от там да е падал вискозитета му ???
Re: e61/525d ниско налягане на маслото
Това е много интересно и малко вероятно поне за мен.
Колко км е минала колата без да дава сигнал за ниско налягане ?
Колко км е минала колата без да дава сигнал за ниско налягане ?
Re: e61/525d ниско налягане на маслото
Ако се вдигне температурата на маслото то ще се вдигне и на охлаждащата течност и компютъра би трябвало да реагира с някакви предупреждения и за едното и за другото. Иначе ако температурата се вдигне значително да речем над 120 до 140 градуса, то вискозитета на маслото наистина ще падне много и от там да спадне и налягането в системата. Въпросът е дали това ще се забелязва само при прегряване на ниски или също и на високи обороти.
- SpasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 9.10.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 в цвят “мантинела”
Re: e61/525d ниско налягане на маслото
Kurtov написа:Това е много интересно и малко вероятно поне за мен.
Колко км е минала колата без да дава сигнал за ниско налягане ?
Около 700 км. От които 500 до морето и обратно в прилично толо време, а останалите из града.
- SpasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 9.10.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 в цвят “мантинела”
Re: e61/525d ниско налягане на маслото
zaharia написа:Ако се вдигне температурата на маслото то ще се вдигне и на охлаждащата течност и компютъра би трябвало да реагира с някакви предупреждения и за едното и за другото. Иначе ако температурата се вдигне значително да речем над 120 до 140 градуса, то вискозитета на маслото наистина ще падне много и от там да спадне и налягането в системата. Въпросът е дали това ще се забелязва само при прегряване на ниски или също и на високи обороти.
Последно когато гледах температурата на водата си седеше на 100 градуса.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани