E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 27 Юли 2021, 9:10

Здравейте,

Имам проблем от месеци насам с BMW E61 535d 2006г. 272 к.с. (преди фейслифт) и симптомите са: висок разход на гориво (19л. градско ; 13 л. извънградско), загуба на мощност при кикдаун между 3000 и 3600 оборота, изпушване на черен не гъст дим при форсиране на празен ход и понякога в движение. Автомобила е с наличен катализатор и DPF, както и оригинален софтуер на ECU без ремап.
След посещение на десетки сервизи и диагностици, проблем така и не откриват. Започнах със проверка и смяна на следните авточасти:

- Проверен и изпран DPF филтър в Дунев Моторспорт (по тяхни думи е перфектен)
- Проверени дюзи на стенд при Иван Гара Яна (по графика от стенд са перфектни)
- Сменени два броя вакуум управления за турбините чисто нови марка PIERBURG.
- Прегледан и почистен AGR (EGR) клапан (няма нагари и отлагания, отваря и затваря правилно)
- Сменен интеркулер с оригинален такъв и проверен за пробиви (старият беше спукан на две места)
- Проверени всички турбо пътища, бързи връзки и маркучи (без спуквания)
- Свалени и проверени малка и голяма турбина без луфтове, сменена средна част на малка турбина с чисто нова KODE/KRYMAR поради наличие на лек луфт.
- Проверен дебитомер за коректни данни и заменен с друг за тест, състоянието във вървежда и разхода е без промяна.

Това, което се вижда на диагностика INPA и живи данни в движение е, че при рязко набиране и/или кикдаун автомобилът търси 400-500 въздух като стойност, а получава 1100-1200 (според дебитомера)
Когато мощността изчезне между 3000 и 3600 оборота налягането на турбините пада от 1.9 бара на 0.6 и след 3600 оборота отново се завръща на 1.8 - 1.9 бара.
Когато мощността изчезне между 3000 и 3600 оборота стойността на търсеният въздух също пада драстично, а полученият е без промяна.

Вече няколко хиляди лева изхарчени за подмяна на работещи части с нови на принципна "Смени това и ще се оправи!" проблемът си остава и решение няма.
Ще бъда благодарен, ако може да ме насочите към някого, който би могъл да разбере какво точно се случва и да установи откъде произлиза всичко това.

Благодаря предварително!
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Z3Ro* » 27 Юли 2021, 10:25

Първо да уточним нещо - посочените налягания са тези, които се виждат на програмата или от тях си извадил атмосферното? Исканата стойност на дебитомера не е нормално да е 500 милиграма при пълен товар - трябва да е 2 пъти и нещо по-висока... Ако е такава, или има проблем с дебитомера и ти бута картата с налягането, или има проблем със самия софт на колата. Трети вариант е запушена изпускателна система - пусни тест за обратното налягане на дпф, за да се види какво е състоянието му. Става най-лесно с Btool - а от Гугъл магазина...

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 27 Юли 2021, 11:20

Z3Ro* написа:Първо да уточним нещо - посочените налягания са тези, които се виждат на програмата или от тях си извадил атмосферното? Исканата стойност на дебитомера не е нормално да е 500 милиграма при пълен товар - трябва да е 2 пъти и нещо по-висока... Ако е такава, или има проблем с дебитомера и ти бута картата с налягането, или има проблем със самия софт на колата. Трети вариант е запушена изпускателна система - пусни тест за обратното налягане на дпф, за да се види какво е състоянието му. Става най-лесно с Btool - а от Гугъл магазина...


Извадил съм атмосферното от посочените стойности. На INPA програмата се вижда 2700-2900 налягане на турбините, съответно като извадя атмосферното би следвало да са 1700-1900.
Исканата стойност за въздух е между 400-500, като на моменти стига и до 800, но доста рядко. Даваната стойност е 1100-1300, което ме навежда на мисълта, че не би следвало проблема да е дебитомера, ако разсъждавам правилно.
DPF е изпран и проверен, казаха, че няма нарушения по питата или запушвания. Софтуера е ъпдейтнат с последна версия преди няколко дни с WinKFP официална версия на BMW..
Имам го Btool Expert още отдавна и с него си я чета често и дори съм пускал ръчни регенерации там.
Регенерира доста често на всеки 250-300км. не знам поради каква причина. Последно време колата се кара предимно градско, но и извънградско не е особено по-различно.
Също е важно да вметна, че ауспусите са черни въпреки наличието на DPF и катализатор. Преди години имах друга 535d с налични катализатори и DPF и винаги са били бели без сажди.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от zvetiko » 27 Юли 2021, 14:16

Както колегата ти е казал, започни с проверка на DPF... Аз поне успешно почистен от пепелта DPF на BMW не съм видял. Да, саждите се чистят, но те се чистят и при естествената регенерация... По принцип, който се наема да прави колата трябва да я довърши до края или ако е извън възможностите му да каже какво да се направи. Представи си идва някой при теб с нерешен проблем и ти казва Иван каза, че дюзите са перфектни, а Дунев,че DPF e като нов...
По отношение на пробата с дебитомера- изчакано ли е DDE да си направи адаптациите- необходими са около 100км градско каране.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от goppe » 27 Юли 2021, 19:06

Kiryakov написа:Регенерира доста често на всеки 250-300км. не знам поради каква причина. Последно време колата се кара предимно градско, но и извънградско не е особено по-различно.
Също е важно да вметна, че ауспусите са черни въпреки наличието на DPF и катализатор. Преди години имах друга 535d с налични катализатори и DPF и винаги са били бели без сажди.


Честите регенерации в комбинация с черни ауспуси обикновено са признак, че филтъра е свършил полезния си живот, а в тези случаи почистването не помага. Поне при мен беше така. Дали точно там е проблема явно е трудно да се каже само с писане, но както са казали колегите, може би трябва отново да се завъртиш около историята с дпф-а. Пусни й един тест за обратно налягане да го видим. Нивото на маслото увеличава ли се, засичал ли си го?

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 27 Юли 2021, 22:55

zvetiko написа:Както колегата ти е казал, започни с проверка на DPF... Аз поне успешно почистен от пепелта DPF на BMW не съм видял. Да, саждите се чистят, но те се чистят и при естествената регенерация... По принцип, който се наема да прави колата трябва да я довърши до края или ако е извън възможностите му да каже какво да се направи. Представи си идва някой при теб с нерешен проблем и ти казва Иван каза, че дюзите са перфектни, а Дунев,че DPF e като нов...
По отношение на пробата с дебитомера- изчакано ли е DDE да си направи адаптациите- необходими са около 100км градско каране.


Понастоящем майстора ми извършва само механични ремонти. Диагностика и всичко различно от разглабяне/сглабяне правя на други места, където най-често казват "Смени вакуум управленията PIERBURG, после смени актуаторите, ако не се оправи свали турбините, а после ще го мислим", което за мен не е ОК постоянно да сменям работещи части на схемата проба-грешка. Не съм изчаквал адаптациите чрез 100 км. градско шофиране. Нулирал съм ги през ISTA, а след това през Btool Expert, но няма промяна.



goppe написа:
Kiryakov написа:Регенерира доста често на всеки 250-300км. не знам поради каква причина. Последно време колата се кара предимно градско, но и извънградско не е особено по-различно.
Също е важно да вметна, че ауспусите са черни въпреки наличието на DPF и катализатор. Преди години имах друга 535d с налични катализатори и DPF и винаги са били бели без сажди.


Честите регенерации в комбинация с черни ауспуси обикновено са признак, че филтъра е свършил полезния си живот, а в тези случаи почистването не помага. Поне при мен беше така. Дали точно там е проблема явно е трудно да се каже само с писане, но както са казали колегите, може би трябва отново да се завъртиш около историята с дпф-а. Пусни й един тест за обратно налягане да го видим. Нивото на маслото увеличава ли се, засичал ли си го?


Нивото на маслото намалява. За около 10 000 км. е загубило около литър, но това го отдавам на сълзенето, което имам от гарнитура на капак клапани.
Изпушването на черно за мен е неизгоряла нафта, както и черните ауспуси. Най-лесно за всички е да махна DPF, да му налея софтуер, но далеч не ми е това идеята.
Прилагам тест за обратно налягане при спазена инструкция на Btool Expert:

btool-dpf.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от astrapower » 28 Юли 2021, 8:03

На празен ход "0", нещо не е както трябва. Допустимата ст-ст е до 35mbar, но 0....Пробвай отново този тест. Съмнява ме да не ти прави проблеми back pressure sensor-a. При евентуална смяна, в BTool-a има опция за рисет на ст-стите при подмяна на този датчик.

ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от ivanski_2 » 28 Юли 2021, 8:26

astrapower написа:На празен ход "0", нещо не е както трябва. Допустимата ст-ст е до 35mbar, но 0....Пробвай отново този тест. Съмнява ме да не ти прави проблеми back pressure sensor-a. При евентуална смяна, в BTool-a има опция за рисет на ст-стите при подмяна на този датчик.

ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.


:OT:
Колега, това е само на хартия, карам същия автомобил без дпф и съм 3-та група, което е максималното за годините на автомобила.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 28 Юли 2021, 8:58

ivanski_2 написа:
astrapower написа:На празен ход "0", нещо не е както трябва. Допустимата ст-ст е до 35mbar, но 0....Пробвай отново този тест. Съмнява ме да не ти прави проблеми back pressure sensor-a. При евентуална смяна, в BTool-a има опция за рисет на ст-стите при подмяна на този датчик.

ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.


:OT:
Колега, това е само на хартия, карам същия автомобил без дпф и съм 3-та група, което е максималното за годините на автомобила.


Би следвало, когато има DPF и катализатори да е следващата категория Euro 4. Преди време имах друго E61 535d с премахнат DPF и катализатор от мен + REMAP на 370 к.с.
Когато реших да го продам и пуснах обява за продажба повече от половината проявили интерес към колата питаха "Колата има ли DPF?" и при отговор "Не" следваше "Добре, дочуване" ;)
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 28 Юли 2021, 9:09

От няколко дни бие тази грешка: "429A air charge control, low-pressure stage, control deviation"
Обвързвам го с това, че от време на време сутрин ми изписва "Increased battery discharge", но не съм сигурен дали имат общо.
Грешката за свещите е реле, което до преди месец работеше. Въпреки това ми прави успешни регенерации, вероятно релето прекъсва.
Прилагам и снимка:
bmw-diag.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от ivanski_2 » 28 Юли 2021, 9:20

Kiryakov написа:
ivanski_2 написа:
astrapower написа:На празен ход "0", нещо не е както трябва. Допустимата ст-ст е до 35mbar, но 0....Пробвай отново този тест. Съмнява ме да не ти прави проблеми back pressure sensor-a. При евентуална смяна, в BTool-a има опция за рисет на ст-стите при подмяна на този датчик.

ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.


:OT:
Колега, това е само на хартия, карам същия автомобил без дпф и съм 3-та група, което е максималното за годините на автомобила.


Би следвало, когато има DPF и катализатори да е следващата категория Euro 4. Преди време имах друго E61 535d с премахнат DPF и катализатор от мен + REMAP на 370 к.с.
Когато реших да го продам и пуснах обява за продажба повече от половината проявили интерес към колата питаха "Колата има ли DPF?" и при отговор "Не" следваше "Добре, дочуване" ;)


Коя година ти е колата? Моята е пре фейс, а не съм виждал такава с 4-та категория, и на хартия не е възможно да има.
Не бъркай ЕВРО категориите със ЕКО стикерите, колата ми е ЕВРО 4 И 3-та ЕКО категория, а реално поркивам ЕКО 4 , но зареди годината не мога да ида в тази група, даже имам снимки на стойностите при измерванията. :D
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от astrapower » 28 Юли 2021, 9:36

Kiryakov написа:От няколко дни бие тази грешка: "429A air charge control, low-pressure stage, control deviation"
Обвързвам го с това, че от време на време сутрин ми изписва "Increased battery discharge", но не съм сигурен дали имат общо.
Грешката за свещите е реле, което до преди месец работеше. Въпреки това ми прави успешни регенерации, вероятно релето прекъсва.
Прилагам и снимка:
bmw-diag.jpg

Има нещо по управлението на турбините/турбопътищата. Прегледайте отново колега.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Z3Ro* » 28 Юли 2021, 10:22

astrapower написа:
Kiryakov написа:От няколко дни бие тази грешка: "429A air charge control, low-pressure stage, control deviation"
Обвързвам го с това, че от време на време сутрин ми изписва "Increased battery discharge", но не съм сигурен дали имат общо.
Грешката за свещите е реле, което до преди месец работеше. Въпреки това ми прави успешни регенерации, вероятно релето прекъсва.
Прилагам и снимка:
bmw-diag.jpg

Има нещо по управлението на турбините/турбопътищата. Прегледайте отново колега.

Натам отиват работите, но за да е по-ясно, трябва да се види при какви условия е записана тая грешка. Колегата да я прочете с Инпа или Иста, понеже дам се записват данни и за други показатели в момента на грешката. Инак пак казвам, че от неизправна изпускателна система може да се бутат картите на налягането и обема въздух.
Преди време на моята е39 имах подобни сривове. Сменях какво ли не, а подобренията бяха или моментни, или едва доловими. Накрая свалих турбото, като колата нямаше никакъв разход на масло. Вътре обаче топлата перка беше на дъвка буквално - нещо беше минало през нея. Не беше счупена, но беше с доста нарушена геометрия. Колата си вървеше до момента, в който по-някаква причина при пълен товар изпушваше и влизаше в сервизна карта. С турбината смених и вакуумния актуатор, че беше с доста омекнала пружина и даже дрънчеше. След това колата нямаше подобни драми. Преди това също си гонеше налягането, но като сравнявам със след ремонта, може би е било една идея по-бавно и при малко по-високи обороти - да речем достигаше 2150-2200 мбара при 2400 оборота.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от FaceOff » 28 Юли 2021, 11:18

Не е по темата, но само да вмъкна, че и при най-запушения дпф кюнците са идеално чисти. Щом накрайниците са черни, най-малкото е пробит.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 28 Юли 2021, 14:48

Здравейте,

Имам лек напредък с намирането на проблема. Когато мощността изчезва набива следните грешки:

- Turbine Control Flap
- Compressor bypass plate
- Wastegate Valve

bmw535dproblem.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook