E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Kiryakov
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Здравейте,
Имам проблем от месеци насам с BMW E61 535d 2006г. 272 к.с. (преди фейслифт) и симптомите са: висок разход на гориво (19л. градско ; 13 л. извънградско), загуба на мощност при кикдаун между 3000 и 3600 оборота, изпушване на черен не гъст дим при форсиране на празен ход и понякога в движение. Автомобила е с наличен катализатор и DPF, както и оригинален софтуер на ECU без ремап.
След посещение на десетки сервизи и диагностици, проблем така и не откриват. Започнах със проверка и смяна на следните авточасти:
- Проверен и изпран DPF филтър в Дунев Моторспорт (по тяхни думи е перфектен)
- Проверени дюзи на стенд при Иван Гара Яна (по графика от стенд са перфектни)
- Сменени два броя вакуум управления за турбините чисто нови марка PIERBURG.
- Прегледан и почистен AGR (EGR) клапан (няма нагари и отлагания, отваря и затваря правилно)
- Сменен интеркулер с оригинален такъв и проверен за пробиви (старият беше спукан на две места)
- Проверени всички турбо пътища, бързи връзки и маркучи (без спуквания)
- Свалени и проверени малка и голяма турбина без луфтове, сменена средна част на малка турбина с чисто нова KODE/KRYMAR поради наличие на лек луфт.
- Проверен дебитомер за коректни данни и заменен с друг за тест, състоянието във вървежда и разхода е без промяна.
Това, което се вижда на диагностика INPA и живи данни в движение е, че при рязко набиране и/или кикдаун автомобилът търси 400-500 въздух като стойност, а получава 1100-1200 (според дебитомера)
Когато мощността изчезне между 3000 и 3600 оборота налягането на турбините пада от 1.9 бара на 0.6 и след 3600 оборота отново се завръща на 1.8 - 1.9 бара.
Когато мощността изчезне между 3000 и 3600 оборота стойността на търсеният въздух също пада драстично, а полученият е без промяна.
Вече няколко хиляди лева изхарчени за подмяна на работещи части с нови на принципна "Смени това и ще се оправи!" проблемът си остава и решение няма.
Ще бъда благодарен, ако може да ме насочите към някого, който би могъл да разбере какво точно се случва и да установи откъде произлиза всичко това.
Благодаря предварително!
Имам проблем от месеци насам с BMW E61 535d 2006г. 272 к.с. (преди фейслифт) и симптомите са: висок разход на гориво (19л. градско ; 13 л. извънградско), загуба на мощност при кикдаун между 3000 и 3600 оборота, изпушване на черен не гъст дим при форсиране на празен ход и понякога в движение. Автомобила е с наличен катализатор и DPF, както и оригинален софтуер на ECU без ремап.
След посещение на десетки сервизи и диагностици, проблем така и не откриват. Започнах със проверка и смяна на следните авточасти:
- Проверен и изпран DPF филтър в Дунев Моторспорт (по тяхни думи е перфектен)
- Проверени дюзи на стенд при Иван Гара Яна (по графика от стенд са перфектни)
- Сменени два броя вакуум управления за турбините чисто нови марка PIERBURG.
- Прегледан и почистен AGR (EGR) клапан (няма нагари и отлагания, отваря и затваря правилно)
- Сменен интеркулер с оригинален такъв и проверен за пробиви (старият беше спукан на две места)
- Проверени всички турбо пътища, бързи връзки и маркучи (без спуквания)
- Свалени и проверени малка и голяма турбина без луфтове, сменена средна част на малка турбина с чисто нова KODE/KRYMAR поради наличие на лек луфт.
- Проверен дебитомер за коректни данни и заменен с друг за тест, състоянието във вървежда и разхода е без промяна.
Това, което се вижда на диагностика INPA и живи данни в движение е, че при рязко набиране и/или кикдаун автомобилът търси 400-500 въздух като стойност, а получава 1100-1200 (според дебитомера)
Когато мощността изчезне между 3000 и 3600 оборота налягането на турбините пада от 1.9 бара на 0.6 и след 3600 оборота отново се завръща на 1.8 - 1.9 бара.
Когато мощността изчезне между 3000 и 3600 оборота стойността на търсеният въздух също пада драстично, а полученият е без промяна.
Вече няколко хиляди лева изхарчени за подмяна на работещи части с нови на принципна "Смени това и ще се оправи!" проблемът си остава и решение няма.
Ще бъда благодарен, ако може да ме насочите към някого, който би могъл да разбере какво точно се случва и да установи откъде произлиза всичко това.
Благодаря предварително!
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Първо да уточним нещо - посочените налягания са тези, които се виждат на програмата или от тях си извадил атмосферното? Исканата стойност на дебитомера не е нормално да е 500 милиграма при пълен товар - трябва да е 2 пъти и нещо по-висока... Ако е такава, или има проблем с дебитомера и ти бута картата с налягането, или има проблем със самия софт на колата. Трети вариант е запушена изпускателна система - пусни тест за обратното налягане на дпф, за да се види какво е състоянието му. Става най-лесно с Btool - а от Гугъл магазина...
- Kiryakov
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Z3Ro* написа:Първо да уточним нещо - посочените налягания са тези, които се виждат на програмата или от тях си извадил атмосферното? Исканата стойност на дебитомера не е нормално да е 500 милиграма при пълен товар - трябва да е 2 пъти и нещо по-висока... Ако е такава, или има проблем с дебитомера и ти бута картата с налягането, или има проблем със самия софт на колата. Трети вариант е запушена изпускателна система - пусни тест за обратното налягане на дпф, за да се види какво е състоянието му. Става най-лесно с Btool - а от Гугъл магазина...
Извадил съм атмосферното от посочените стойности. На INPA програмата се вижда 2700-2900 налягане на турбините, съответно като извадя атмосферното би следвало да са 1700-1900.
Исканата стойност за въздух е между 400-500, като на моменти стига и до 800, но доста рядко. Даваната стойност е 1100-1300, което ме навежда на мисълта, че не би следвало проблема да е дебитомера, ако разсъждавам правилно.
DPF е изпран и проверен, казаха, че няма нарушения по питата или запушвания. Софтуера е ъпдейтнат с последна версия преди няколко дни с WinKFP официална версия на BMW..
Имам го Btool Expert още отдавна и с него си я чета често и дори съм пускал ръчни регенерации там.
Регенерира доста често на всеки 250-300км. не знам поради каква причина. Последно време колата се кара предимно градско, но и извънградско не е особено по-различно.
Също е важно да вметна, че ауспусите са черни въпреки наличието на DPF и катализатор. Преди години имах друга 535d с налични катализатори и DPF и винаги са били бели без сажди.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Както колегата ти е казал, започни с проверка на DPF... Аз поне успешно почистен от пепелта DPF на BMW не съм видял. Да, саждите се чистят, но те се чистят и при естествената регенерация... По принцип, който се наема да прави колата трябва да я довърши до края или ако е извън възможностите му да каже какво да се направи. Представи си идва някой при теб с нерешен проблем и ти казва Иван каза, че дюзите са перфектни, а Дунев,че DPF e като нов...
По отношение на пробата с дебитомера- изчакано ли е DDE да си направи адаптациите- необходими са около 100км градско каране.
По отношение на пробата с дебитомера- изчакано ли е DDE да си направи адаптациите- необходими са около 100км градско каране.
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Kiryakov написа:Регенерира доста често на всеки 250-300км. не знам поради каква причина. Последно време колата се кара предимно градско, но и извънградско не е особено по-различно.
Също е важно да вметна, че ауспусите са черни въпреки наличието на DPF и катализатор. Преди години имах друга 535d с налични катализатори и DPF и винаги са били бели без сажди.
Честите регенерации в комбинация с черни ауспуси обикновено са признак, че филтъра е свършил полезния си живот, а в тези случаи почистването не помага. Поне при мен беше така. Дали точно там е проблема явно е трудно да се каже само с писане, но както са казали колегите, може би трябва отново да се завъртиш около историята с дпф-а. Пусни й един тест за обратно налягане да го видим. Нивото на маслото увеличава ли се, засичал ли си го?
- Kiryakov
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
zvetiko написа:Както колегата ти е казал, започни с проверка на DPF... Аз поне успешно почистен от пепелта DPF на BMW не съм видял. Да, саждите се чистят, но те се чистят и при естествената регенерация... По принцип, който се наема да прави колата трябва да я довърши до края или ако е извън възможностите му да каже какво да се направи. Представи си идва някой при теб с нерешен проблем и ти казва Иван каза, че дюзите са перфектни, а Дунев,че DPF e като нов...
По отношение на пробата с дебитомера- изчакано ли е DDE да си направи адаптациите- необходими са около 100км градско каране.
Понастоящем майстора ми извършва само механични ремонти. Диагностика и всичко различно от разглабяне/сглабяне правя на други места, където най-често казват "Смени вакуум управленията PIERBURG, после смени актуаторите, ако не се оправи свали турбините, а после ще го мислим", което за мен не е ОК постоянно да сменям работещи части на схемата проба-грешка. Не съм изчаквал адаптациите чрез 100 км. градско шофиране. Нулирал съм ги през ISTA, а след това през Btool Expert, но няма промяна.
goppe написа:Kiryakov написа:Регенерира доста често на всеки 250-300км. не знам поради каква причина. Последно време колата се кара предимно градско, но и извънградско не е особено по-различно.
Също е важно да вметна, че ауспусите са черни въпреки наличието на DPF и катализатор. Преди години имах друга 535d с налични катализатори и DPF и винаги са били бели без сажди.
Честите регенерации в комбинация с черни ауспуси обикновено са признак, че филтъра е свършил полезния си живот, а в тези случаи почистването не помага. Поне при мен беше така. Дали точно там е проблема явно е трудно да се каже само с писане, но както са казали колегите, може би трябва отново да се завъртиш около историята с дпф-а. Пусни й един тест за обратно налягане да го видим. Нивото на маслото увеличава ли се, засичал ли си го?
Нивото на маслото намалява. За около 10 000 км. е загубило около литър, но това го отдавам на сълзенето, което имам от гарнитура на капак клапани.
Изпушването на черно за мен е неизгоряла нафта, както и черните ауспуси. Най-лесно за всички е да махна DPF, да му налея софтуер, но далеч не ми е това идеята.
Прилагам тест за обратно налягане при спазена инструкция на Btool Expert:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
На празен ход "0", нещо не е както трябва. Допустимата ст-ст е до 35mbar, но 0....Пробвай отново този тест. Съмнява ме да не ти прави проблеми back pressure sensor-a. При евентуална смяна, в BTool-a има опция за рисет на ст-стите при подмяна на този датчик.
ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.
ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 639
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
astrapower написа:На празен ход "0", нещо не е както трябва. Допустимата ст-ст е до 35mbar, но 0....Пробвай отново този тест. Съмнява ме да не ти прави проблеми back pressure sensor-a. При евентуална смяна, в BTool-a има опция за рисет на ст-стите при подмяна на този датчик.
ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.
Колега, това е само на хартия, карам същия автомобил без дпф и съм 3-та група, което е максималното за годините на автомобила.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- Kiryakov
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
ivanski_2 написа:astrapower написа:На празен ход "0", нещо не е както трябва. Допустимата ст-ст е до 35mbar, но 0....Пробвай отново този тест. Съмнява ме да не ти прави проблеми back pressure sensor-a. При евентуална смяна, в BTool-a има опция за рисет на ст-стите при подмяна на този датчик.
ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.
Колега, това е само на хартия, карам същия автомобил без дпф и съм 3-та група, което е максималното за годините на автомобила.
Би следвало, когато има DPF и катализатори да е следващата категория Euro 4. Преди време имах друго E61 535d с премахнат DPF и катализатор от мен + REMAP на 370 к.с.
Когато реших да го продам и пуснах обява за продажба повече от половината проявили интерес към колата питаха "Колата има ли DPF?" и при отговор "Не" следваше "Добре, дочуване"
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
- Kiryakov
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
От няколко дни бие тази грешка: "429A air charge control, low-pressure stage, control deviation"
Обвързвам го с това, че от време на време сутрин ми изписва "Increased battery discharge", но не съм сигурен дали имат общо.
Грешката за свещите е реле, което до преди месец работеше. Въпреки това ми прави успешни регенерации, вероятно релето прекъсва.
Прилагам и снимка:
Обвързвам го с това, че от време на време сутрин ми изписва "Increased battery discharge", но не съм сигурен дали имат общо.
Грешката за свещите е реле, което до преди месец работеше. Въпреки това ми прави успешни регенерации, вероятно релето прекъсва.
Прилагам и снимка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 639
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Kiryakov написа:ivanski_2 написа:astrapower написа:На празен ход "0", нещо не е както трябва. Допустимата ст-ст е до 35mbar, но 0....Пробвай отново този тест. Съмнява ме да не ти прави проблеми back pressure sensor-a. При евентуална смяна, в BTool-a има опция за рисет на ст-стите при подмяна на този датчик.
ПС: Това с премахването наистина не е оферта, а предвид затегнатите мерки при техническите прегледи, съвсем.
Колега, това е само на хартия, карам същия автомобил без дпф и съм 3-та група, което е максималното за годините на автомобила.
Би следвало, когато има DPF и катализатори да е следващата категория Euro 4. Преди време имах друго E61 535d с премахнат DPF и катализатор от мен + REMAP на 370 к.с.
Когато реших да го продам и пуснах обява за продажба повече от половината проявили интерес към колата питаха "Колата има ли DPF?" и при отговор "Не" следваше "Добре, дочуване"
Коя година ти е колата? Моята е пре фейс, а не съм виждал такава с 4-та категория, и на хартия не е възможно да има.
Не бъркай ЕВРО категориите със ЕКО стикерите, колата ми е ЕВРО 4 И 3-та ЕКО категория, а реално поркивам ЕКО 4 , но зареди годината не мога да ида в тази група, даже имам снимки на стойностите при измерванията.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Kiryakov написа:От няколко дни бие тази грешка: "429A air charge control, low-pressure stage, control deviation"
Обвързвам го с това, че от време на време сутрин ми изписва "Increased battery discharge", но не съм сигурен дали имат общо.
Грешката за свещите е реле, което до преди месец работеше. Въпреки това ми прави успешни регенерации, вероятно релето прекъсва.
Прилагам и снимка:
Има нещо по управлението на турбините/турбопътищата. Прегледайте отново колега.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
astrapower написа:Kiryakov написа:От няколко дни бие тази грешка: "429A air charge control, low-pressure stage, control deviation"
Обвързвам го с това, че от време на време сутрин ми изписва "Increased battery discharge", но не съм сигурен дали имат общо.
Грешката за свещите е реле, което до преди месец работеше. Въпреки това ми прави успешни регенерации, вероятно релето прекъсва.
Прилагам и снимка:
Има нещо по управлението на турбините/турбопътищата. Прегледайте отново колега.
Натам отиват работите, но за да е по-ясно, трябва да се види при какви условия е записана тая грешка. Колегата да я прочете с Инпа или Иста, понеже дам се записват данни и за други показатели в момента на грешката. Инак пак казвам, че от неизправна изпускателна система може да се бутат картите на налягането и обема въздух.
Преди време на моята е39 имах подобни сривове. Сменях какво ли не, а подобренията бяха или моментни, или едва доловими. Накрая свалих турбото, като колата нямаше никакъв разход на масло. Вътре обаче топлата перка беше на дъвка буквално - нещо беше минало през нея. Не беше счупена, но беше с доста нарушена геометрия. Колата си вървеше до момента, в който по-някаква причина при пълен товар изпушваше и влизаше в сервизна карта. С турбината смених и вакуумния актуатор, че беше с доста омекнала пружина и даже дрънчеше. След това колата нямаше подобни драми. Преди това също си гонеше налягането, но като сравнявам със след ремонта, може би е било една идея по-бавно и при малко по-високи обороти - да речем достигаше 2150-2200 мбара при 2400 оборота.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Не е по темата, но само да вмъкна, че и при най-запушения дпф кюнците са идеално чисти. Щом накрайниците са черни, най-малкото е пробит.
- Kiryakov
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход
Здравейте,
Имам лек напредък с намирането на проблема. Когато мощността изчезва набива следните грешки:
- Turbine Control Flap
- Compressor bypass plate
- Wastegate Valve
Имам лек напредък с намирането на проблема. Когато мощността изчезва набива следните грешки:
- Turbine Control Flap
- Compressor bypass plate
- Wastegate Valve
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани