Технически въпроси преди покупка на E61/E90

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.06.2021

Технически въпроси преди покупка на E61/E90

Мнение от No1Left » 27 Юни 2021, 11:44

Здравейте, реших че трябва да сменя колата и съм се спрял на BMW Е61/Е90, гледам клипове и чета в мрежата, даже вече ходих та гледах някакви коли, но въпросите са много. Ще съм Ви благодарен ако можете да ми дадете отговори, ако не на всички то поне на част от тях. Ще започна с това какво търся и до какви заключения стигнах за себе си ако някъде греша да ме поправите. Решил съм че искам 3.0D автоматик 4x4 по възможност комби. Преди около месец тествах едно Е61 което беше чисто задно предаване и автоматична скоростна кутия с пера на волана, вървеше отлично, сменяше скоростите перфектно но докато се ориентирам да го взема го купиха. Първият ми въпрос е как мога да разбера това BMW с каква скоростна кутия е било като модел. Гледам че цените на колите преди 2008-ма и след 2008-ма са доста различни защо е така ? Нещо което ме интересува е дали моделите 535 и 530 са с един и също мотор и разликата е че единият е с 2 тубини а другият не ? Ако можете да ми разясните въпроса със скоростните кутии ще съм Ви много благодарен защото това е нещото което най-много ме присняма гледам има доста варианти на кутиите които се застъпват в годините, не мога да намера конкратна информация коя е най-хубава и каква е разликата межу тях? Единственото което намерих е за разликата в поносимостта в Nm между 6HP26 и 6HP21

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Технически въпроси преди покупка на E61/E90

Мнение от vld » 28 Юни 2021, 13:13

Първо за раликата межди 535д и 530д, 535д е с две турбини с вакумно управление освен това, е с по ниска степен на сгъстяване, останалата част от мотора е еднаква, това важи за фейслифтовите, при пре фейс разлика и прилика пак има, но там особенностите са повече поради двата варианта на 530д които има, като цяло при пре фейс 535д и 218кс 530д хардуера на мотора има повече идентичности, докато този на 231кс е като 235кс. на фейсовата 530д. След 03.2007г (фейслифт) кутиите на всички 530д и 535д за ZF6HP28, преди фейса са ZF6HP26 на 530д и 525д, при фейслифта 525д е с ZF6HP21.
По каталог всички кутии са описани като ZF6HP26, но реално не са еднакви. На кратко най старите са най бавни, най новите след 03.2007 са най бързи и хидротранформатора им е по здрав.
Феслифт колите са по безпроблемни от към електрониката.
Всички 6 степенни ZF 6HP имат слабост която рано или късно се проявява и това води до сериозен ремонт. Като цяло са относително безпроблемни и издържат много много километри на душманско каране.
Проблемите им са ясни от години и доста хора ги ремонтират успешно, това не означава че е евтино.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.01.2018

Re: Технически въпроси преди покупка на E61/E90

Мнение от 8bit » 23 Мар 2022, 13:34

vld написа:Първо за раликата межди 535д и 530д, 535д е с две турбини с вакумно управление освен това, е с по ниска степен на сгъстяване, останалата част от мотора е еднаква, това важи за фейслифтовите, при пре фейс разлика и прилика пак има, но там особенностите са повече поради двата варианта на 530д които има, като цяло при пре фейс 535д и 218кс 530д хардуера на мотора има повече идентичности, докато този на 231кс е като 235кс. на фейсовата 530д. След 03.2007г (фейслифт) кутиите на всички 530д и 535д за ZF6HP28, преди фейса са ZF6HP26 на 530д и 525д, при фейслифта 525д е с ZF6HP21.
По каталог всички кутии са описани като ZF6HP26, но реално не са еднакви. На кратко най старите са най бавни, най новите след 03.2007 са най бързи и хидротранформатора им е по здрав.
Феслифт колите са по безпроблемни от към електрониката.
Всички 6 степенни ZF 6HP имат слабост която рано или късно се проявява и това води до сериозен ремонт. Като цяло са относително безпроблемни и издържат много много километри на душманско каране.
Проблемите им са ясни от години и доста хора ги ремонтират успешно, това не означава че е не евтино.

Колега сигурен ли си в твърденията си? Специално говоря за 525д кутиите.
Гледах и четох като луд последните седмици и според REAL OEM сайта и други източници на 525д фейс кутията е zf hp19 - максимални нютони на тази кутия и дават 400, което е и точно толкова колкото на 197 фейс 525д. Питам не с цел заяждане, а главно защото съм се насочил към 525д фейс 197кс. но заради слабата кутия се спирам. Можеш ли да споделиш от къде черпиш информацията?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Технически въпроси преди покупка на E61/E90

Мнение от iliew » 09 Апр 2022, 1:00

Да... 525.. 197 е с малката кутия до 400нм, но драми с нея няма.... Плюс на 197 е че не е с пиезо дюзи (плюс или минус, въпрос на гледна точка) и този двг фабрично е без вихрови клапи. (сега ще попиташ и какви са тези клапи, защо са, трябва ли да се махат, ако се махнат какво става и става дълга и широка) Кажи какви пари си определил и ще бъдеш насочен какво е оптималното в този ценови диапазон. Проблема за мен е, че искаш всичко наготово и сдьвкано да го получиш в една тема, а в този форум няма нещо което да не е обсьдено, особено за Е60.. 61

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 8.02.2015
Местоположение: ЛяуЛИН
Пол: Мъж
Кара: ше M54 , сега N53
Мечтае да кара: нормално
Детайли за колата: M54 сега N53

Re: Технически въпроси преди покупка на E61/E90

Мнение от Stoqnchev » 12 Апр 2022, 9:44

Колега сигурен ли си в твърденията си? Специално говоря за 525д кутиите.
Гледах и четох като луд последните седмици и според REAL OEM сайта и други източници на 525д фейс кутията е zf hp19 - максимални нютони на тази кутия и дават 400, което е и точно толкова колкото на 197 фейс 525д. Питам не с цел заяждане, а главно защото съм се насочил към 525д фейс 197кс. но заради слабата кутия се спирам. Можеш ли да споделиш от къде черпиш информацията?[/quote]


525 фейс - кутия им е ZF6HP19
Големия мотор е като спестените пари , имаш ги! ама не винаги ти трябват.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 16.07.2009
Местоположение: София
Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto

Re: Технически въпроси преди покупка на E61/E90

Мнение от kamendc » 13 Апр 2022, 11:41

8bit написа:
vld написа:на 525д фейс кутията е zf hp19 - максимални нютони на тази кутия и дават 400, което е и точно толкова колкото на 197 фейс 525д. Питам не с цел заяждане, а главно защото съм се насочил към 525д фейс 197кс. но заради слабата кутия се спирам.

И защо те спира "слабата" кутия? Тя си е предвидена точно за този двигател.
Сега, ако мислиш да правиш тунинги и да вдигаш мощността, това е друг въпрос, ама защо не си вземеш направо 530д или 535д ако това ти е дерта?
Между другото, като седна колега с 530д (пре-фейс) в моята 525д фейс, вика в началото повече дръпва, може би защото турбината е по-малка и по-леко се развърта. След това вече 530д като набере обороти откъсва 525д.
И на мен ми се струва понякога, че вървежът би било хубаво да е повече, но то насищане няма - и в 530д да седнеш след време свикваш и ще ти се иска 535д с две турбини, но ако си вземеш такова и на него бързо свикваш и ще искаш от новите с три турбини, и така нататък няма край.
Успех в търсенето!

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook