BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- fissikela
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
Здравейте,
Мисля да закупувам BMW E60 LCI 530i 2009 N53. Доколкото разбрах, имало проблем с едната дюза, мисля че е шест. Продавача каза че е поръчал нова и щял да я смени, но ми е интересно, какви може да са последиците от развалена дюза. Какво да гледам в тази кола? Дайте мнение за двигателя и автомобила като цяло.
Мисля да закупувам BMW E60 LCI 530i 2009 N53. Доколкото разбрах, имало проблем с едната дюза, мисля че е шест. Продавача каза че е поръчал нова и щял да я смени, но ми е интересно, какви може да са последиците от развалена дюза. Какво да гледам в тази кола? Дайте мнение за двигателя и автомобила като цяло.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
fissikela написа:Здравейте,
Мисля да закупувам BMW E60 LCI 530i 2009 N53. Доколкото разбрах, имало проблем с едната дюза, мисля че е шест. Продавача каза че е поръчал нова и щял да я смени, но ми е интересно, какви може да са последиците от развалена дюза. Какво да гледам в тази кола? Дайте мнение за двигателя и автомобила като цяло.
Зависи колко време е работила проблемна- в най-лошият случай ниска компресия в съответния цилиндър. Странно е и защо продава колата с проблем, който има намерение да отстрани, вместо просто да го отстрани.
- goguma
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
Карам същата от две години, и много хора ме плашиха с този двигател N53- бил претенциозен, бил скапан, дюзи, бобини, не знам си какво, бля-бля. Нищо подобно. Аз моята я взех от Германия, точно преминала ТЮВ, и досега съм сменил един носач и едни накладки за две години употреба. Имаше си и история в официален сервиз до последно преди прдажбата, така че съм проверил всичко и колата си беше читава и автентична. Може би съм уцелил съвестен Гюнтер преди мен, предполагам Защото Е92-ката от Италия направо си еба майката за първите две години, взе ми здравето
Относно двигателя - факт, че е известен със смотани бобини, но не е болка за умиране. Моята като дойде, имаше прекъсване и мрънкане от двигателя при подаване на газ, на диагностика излезе 4-та бобина, но ги смених всичките шест за всеки случай /50 лв бройката са, оригинални Бош = 300 лв/, + шест свещи профилактично / по 10-12 лв бройката бяха/ И колата заспа. Оттогава не я жаля много, пък няма проблем. Карам двигателя с масло 5/30, яде около 2 литра масло на 10 хиляди км, но този двигател с такова масло го препоръчват.
А, да не забравя - двигателят дори и в перфектно здраве ще ти звучи малко като дизелов като е на празни обороти и си извън колата, да не се притесниш, просто си е такъв Не е типичният нинджа шестак, на Е39-ката M52 двигател не се чуваше като работи дори и извън колата като съм, но тук не е съвсем така.
Взимай смело, няма да съжаляваш. Двигателят е много приятен, върви добре, на мен лично ми дава лятно/зимно от 10.5 до 13 в града /за София става въпрос/. Извън града много зависи, на 80км/ч с темпомат е 4л/100км , ама кой кара така Иначе между 6-8 л/100км в зависимост колко си я натоварил и как я караш. Темпомата на 140км/ч е точно 7л/100км, проверявал съм го многократно. Моята е ръчка/6, не знам дали си се насочил към автомат или ръчка. Автомата си го предвиди с 1,5-2л отгоре разход.
Та така, ако имаш въпроси питай, ще отговарям каквото имам като опит
Относно двигателя - факт, че е известен със смотани бобини, но не е болка за умиране. Моята като дойде, имаше прекъсване и мрънкане от двигателя при подаване на газ, на диагностика излезе 4-та бобина, но ги смених всичките шест за всеки случай /50 лв бройката са, оригинални Бош = 300 лв/, + шест свещи профилактично / по 10-12 лв бройката бяха/ И колата заспа. Оттогава не я жаля много, пък няма проблем. Карам двигателя с масло 5/30, яде около 2 литра масло на 10 хиляди км, но този двигател с такова масло го препоръчват.
А, да не забравя - двигателят дори и в перфектно здраве ще ти звучи малко като дизелов като е на празни обороти и си извън колата, да не се притесниш, просто си е такъв Не е типичният нинджа шестак, на Е39-ката M52 двигател не се чуваше като работи дори и извън колата като съм, но тук не е съвсем така.
Взимай смело, няма да съжаляваш. Двигателят е много приятен, върви добре, на мен лично ми дава лятно/зимно от 10.5 до 13 в града /за София става въпрос/. Извън града много зависи, на 80км/ч с темпомат е 4л/100км , ама кой кара така Иначе между 6-8 л/100км в зависимост колко си я натоварил и как я караш. Темпомата на 140км/ч е точно 7л/100км, проверявал съм го многократно. Моята е ръчка/6, не знам дали си се насочил към автомат или ръчка. Автомата си го предвиди с 1,5-2л отгоре разход.
Та така, ако имаш въпроси питай, ще отговарям каквото имам като опит
- messik89
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 7.07.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i LCI
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
Здрасти колега. Аз имам абсолютно същата кола. Двигателя е специфичен, капризен, но пък надежден, ако я поддържаш както трябва. Първо погледни колата за грешките.
- Почти съм сигурен, че Nox сензора ще дава грешка, което почти всички просто преминават като маловажен сензор, но тя играе основна роля за правилната функция на двигателя в трите му режима. Така че, там може да си предвидиш смяна, като има вариант и за емулатор, който и аз ползвам и съм доволен.
- Свещите и бобините са като консуматив за тая кола, така че ще ти се наложи смяна, ако не са сменени скоро.
- Инжекторите са на късмет. Последните индекси - 11-ти или 12-ти рядко правят проблем. Може да ги видиш кой индекс са. По-старите индекси може и да изкарат, но започват да правят проблем рано или късно - най-често с пикаене при студен двигател или при ниски обороти. Ако смениш всичките, със сигурност ще се оправи, но ако не ти се дават толкова пари наведнъж, прави се диагностика с Инпа и може да се хване кой инжектор е проблемен. До сега не съм виждал някой да го прави в България и да чете тоя двигател правилно с Инпа. Аз лично я диагностицирам с един латвиец, който има и блог на тая тема.
- Помпата високо налягане, ако не е сменяна, също прави проблем при този двигател с директно впръскване.
Други неща рядко са проблемни.
Продавачът как е хванал, че един инжектор не таботи и кой точно може да го питаш. Най-добре е да я оправи и да ти я даде с перфектно работещ двигател.
Така че, аз бих проверил като се запали на студен двигател как се държи колата - да не тресе и да не играят оборотите. След това на загрят двигател да я стартираш и да я изключиш няколко пъти и пак да видиш за вибрации.
- Почти съм сигурен, че Nox сензора ще дава грешка, което почти всички просто преминават като маловажен сензор, но тя играе основна роля за правилната функция на двигателя в трите му режима. Така че, там може да си предвидиш смяна, като има вариант и за емулатор, който и аз ползвам и съм доволен.
- Свещите и бобините са като консуматив за тая кола, така че ще ти се наложи смяна, ако не са сменени скоро.
- Инжекторите са на късмет. Последните индекси - 11-ти или 12-ти рядко правят проблем. Може да ги видиш кой индекс са. По-старите индекси може и да изкарат, но започват да правят проблем рано или късно - най-често с пикаене при студен двигател или при ниски обороти. Ако смениш всичките, със сигурност ще се оправи, но ако не ти се дават толкова пари наведнъж, прави се диагностика с Инпа и може да се хване кой инжектор е проблемен. До сега не съм виждал някой да го прави в България и да чете тоя двигател правилно с Инпа. Аз лично я диагностицирам с един латвиец, който има и блог на тая тема.
- Помпата високо налягане, ако не е сменяна, също прави проблем при този двигател с директно впръскване.
Други неща рядко са проблемни.
Продавачът как е хванал, че един инжектор не таботи и кой точно може да го питаш. Най-добре е да я оправи и да ти я даде с перфектно работещ двигател.
Така че, аз бих проверил като се запали на студен двигател как се държи колата - да не тресе и да не играят оборотите. След това на загрят двигател да я стартираш и да я изключиш няколко пъти и пак да видиш за вибрации.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
Много ми е драго като прочета тема, в която има предимно коректни и смислени отговори. Супер! Според мен обаче, Автора може да обърне все пак повечко внимание на първия отговор в темата му.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- messik89
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 7.07.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i LCI
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
Мисля, че е доста добре и подробно написано. Дано да ти е от полза
https://bimmerprofs.com/how-to-evaluate-a-used-car/
https://bimmerprofs.com/how-to-evaluate-a-used-car/
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
И аз да добавя малко факти. Моята е карам от 4г/60к км. Колата е взех на 150к км една година след изтекла гаранция. Инжектори ги смених на 170-180к км и 4 от тях бяха оригиналните (индекс 3), 2 сменяни на 60к по гаранция (индекс 7). Бобините почнаха да отказват на колко 200к.5 от тях бяха оригинални. Първо имах една резервна и е смених само нея, но след 1000 км се появи подобен проблем на друг цилиндър (прекъсване при ускорение) и сложих 6 нови и повече не съм имал ядове. Смених и капака на клапаните заради клапана на картерите газове. За сега е това.
Последна промяна Speed_Am_All на 09 Май 2021, 22:03, променена общо 1 път
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
Относно неработещия инжектор. Вероятно ще ти се наложи да ги смениш скоро всичките, ако искаш да разчиташ на колата. До колкото знам не е добре да се комбинират инжектори с последния индекс и по-стари на една банка. Гледах някъде че предлагали в БМВ и нови инжектори със стар индекс, но на мен такова нещо не ми предложиха.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
fissikela написа:Здравейте,
Мисля да закупувам BMW E60 LCI 530i 2009 N53. Доколкото разбрах, имало проблем с едната дюза, мисля че е шест. Продавача каза че е поръчал нова и щял да я смени, но ми е интересно, какви може да са последиците от развалена дюза. Какво да гледам в тази кола? Дайте мнение за двигателя и автомобила като цяло.
Обърни внимание на това. преди да я купиш:
zvetiko написа:fissikela написа:Здравейте,
Мисля да закупувам BMW E60 LCI 530i 2009 N53. Доколкото разбрах, имало проблем с едната дюза, мисля че е шест. Продавача каза че е поръчал нова и щял да я смени, но ми е интересно, какви може да са последиците от развалена дюза. Какво да гледам в тази кола? Дайте мнение за двигателя и автомобила като цяло.
Зависи колко време е работила проблемна- в най-лошият случай ниска компресия в съответния цилиндър. Странно е и защо продава колата с проблем, който има намерение да отстрани, вместо просто да го отстрани.
Защото може да ти се наложи да си търсиш друг мотор
На кола с такъв проблем преди покупка мерене на компресия
- MITKO F1fen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 157
- Регистриран на: 3.07.2008
- Местоположение: VARNA
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525xi N53 април 2008
Re: BMW E60 LCI 530i 2009 N53- дюза
Да се включа и аз по темата,филма с дюзите го гледах преди месец.Само със смяната на една не става,сменят се всичките,1 бр. = 572 лв. в елит кар. индекса на новите беше 11.Но е добре да се провери двигателя в какво състояние е преди да се дадат 3-4 бона за дюзи.Помпата в резервоара също я смених беше оригиналната,тя също е и горивен филтър
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани