От къде идва горенето на масло при N47? - РЕШЕНО!!!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: От къде идва горенето на масло при N47?

Мнение от brabusbg » 27 Апр 2021, 9:30

vld написа:Колега 1л. на 3000км. с ДПФ :shock:
Ако го махнеш разхода на масло ще е сигурно двоен.
Клапана на картерната вентилация на Н47 се проверява много лесно, като махнеш капака на мотора ще го видиш зад капачката за маслото.
Внимателно му разкопчай капачката и виж дали му е здрава мембраната, ако е скъсана слагай нова от автърмаркетите, (освен ако не ти се купува цял капак щото ориганал се продава само с капака).


Да, благодаря ти, четох вчера и го гледах.
А именно за това говоря, че не може да е нормален този разход на масло (който води след себе си до други проблеми), за това и предпочитам да го направя. Така или иначе при смяната на верига интервенцията е голяма... (е няма да я направим както ти си го описал без сваляне на двигателя), но... ще поработим още малко и ще реша проблема. Предпочитам да си я направя и да си я карам, пред това да търся да купя нещо съвсем не знайно на сотитци хиляди километри.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: От къде идва горенето на масло при N47?

Мнение от FaceOff » 27 Апр 2021, 11:36

То и сега разхода е сигурно двоен, просто не се вижда. Не мисля, че смяна на клапана е отчаян опит, даже винаги от там се тръгва. При него няма филтърен елемент, но дали задръстен филтър или скъсана мембрана резултата е харч на масло. И при мен на M57N2 заради проблем с картерната вентилация изгори точно 1л за 3000км, но с премахнат дпф, и сменен клапан точно преди 3000км, но добре че тръгнах от него, а не отворих мотора..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: От къде идва горенето на масло при N47?

Мнение от Hip-hopotam » 27 Апр 2021, 17:53

Не планувай смяна на верига, ами първо отвори мотора, виж дали има цилиндри и бутала в годно състояние и тогава действай,тези мотори имаха проблем и с зъбното колело откъм коляновия вал което е несменяемо в първите години. Вижте дали има нещо на което си заслужава да се сложи нова верига и сегменти, тези поколения двигатели не са като по старите, всичко да подлежи на обработка и ремонт.
И все пак да не забравяме факта че може и от водачи на клапани и уплътнения да гори масло,което е сравнително малък дявол.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: От къде идва горенето на масло при N47?

Мнение от vld » 27 Апр 2021, 20:09

+1, аз също първо бих отворил мотора да видя, че блока става преди да пазарувам части.
Ако има някоя по серозна деруга по блока просто ще трябва да си търсиш друг...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: От къде идва горенето на масло при N47?

Мнение от brabusbg » 28 Апр 2021, 10:06

vld написа:+1, аз също първо бих отворил мотора да видя, че блока става преди да пазарувам части.
Ако има някоя по серозна деруга по блока просто ще трябва да си търсиш друг...


Да, така ще направим разбира се, мисля че частите мога да ги върна.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: От къде идва горенето на масло при N47?

Мнение от brabusbg » 17 Юни 2021, 11:24

И така, за да бъде наистина полезна всяка една тема, дойде време да споделя какво се случи в крайна сметка:

В края на краищата бях решил да отваряме двигателя и да сменям сегменти и маслени пръстени.
Реших се натази стъпка, поради това че така или иначе беше време да сменям верига, да определено малко повече излизаше работата, но все пак....
След сваляне и отваряне на мотора за мое щастие (или пък който както го приема), нещата се оказаха точно така както очакваха и двамата ми сервизни майстора с които говорих и ми правиха ремонта - долния сегмент и маслените пръстени бяха много износени - приблизително с около 0.5мм. Нямаше деруги по цилиндри, нямаше никакви други проблеми. Защо се е получило такова износване... не знам, за модерен автомобил от този клас за мен е неприемливо (колата и преди мен е обслужвана само в МКар Варна, аз също я обслужвам без да жаля средства). Единственото за което мисля, че това е прекалено форсиран двигател за кубатирата си и съответно за това голямо купе.
Естествено само да обърна внимание, че това с филтъра за картерната вентилация както се споменаваше по горе... на този модел специално.... няма как да се случи... но идеята не е да изпадаме в безмислени спорове, а да се стигне правилното решение. Както и да е.
При отворен двигател вече видяхме, че дори лагерите не бяха за смяна, но ги бях купил вече. Веригата беше определено хлабава - смених всички вериги и всички зъбни колела. Водната помпа също беше за смяна. Повдигачи на клапани и легла също бяха ремонтирани.
След всичко.... получих един автомобил на който още не мога да се нарадвам - все едно карам нова кола - толкова тиха работа на мотора, толкова приятно мъркане!
Щом чак жена ми като я кара й направи впечатление, че по-съвсем различен начин се усеща автомобила... може да си представите.
И не на последно място... цялото това удоволствие ми струваше 3600лв (това е включително със мяна на масл, филтри и всички тампони на скоростната кутия).
Доволен съм и благодаря на всички за съдействието и помоща! :lol:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: От къде идва горенето на масло при N47? - РЕШЕНО!!!

Мнение от vld » 20 Юни 2021, 7:00

:yes:
Изображение

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook