BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фейса?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фейса?

Мнение от konnika_s_glava » 25 Апр 2021, 1:23

Здравейте отново :D !!!
Преди около месец бях писал тема свързана с Е90, но от тогава ми попадна една определена сума пари и реших, че искам да си реализарам една мечта, а именно да карам Е60!!! От около 2 месеца ги разглеждам (нищо, че в началото не можех да си позволя такава кола) и се спрях на тези две разновидности. Въпросите ми са:
– Какви са често срещаните проблеми при дизела, тяхното предотвратяване, тяхното решение, ориентировъчни цени за ремонти? (запознат съм с това, че бензина няма съществени или много скъпи проблеми, затова не питам :D )
– Ако реша да правя евентуални промени по двигателя(тунинг) смятам, че дизела е по-добрия вариант, защото бензина е атмосферен и евентуален турбо кит ще доведе след себе си до смяна на много неща по вътрешността на двигателя. Ако не съм прав моля да ме поправите. Разбира се, ако ме поправяте, очаквам предложения за тунинга на бензиновата и евентуална сума за изпълнение на тази "самоубийствена" :mhihi: :mhihi: :mhihi: задача!!! Все пак съм тук, за да напълня 18-годишната си главица със знания!!!
– Би ми било от огромна полза, ако можете да споделите лични мнения!!!
– Има ли някакъв шанс да намеря добре оборудвана бройка на под 400 000 км. ? Какви начални ремонти евентуално трябва да очаквам и колко биха ми коствали?
– Като вървене бензина МИСЛЯ, че е по-бърз от дизела само в СТОКОВ вариант. След евентуален тунинг дизелът става по-бърз от бензина, но предполагам няма как да се отърва от големите пушаци?!?
– И двете коли имат ли някакви проблеми с харча на масло?
– Работата на двигателя на дизела може ли поне малко да се доближи до тихата и равномерна работа на бензиновия двигател???
– Ориентировъчен разход на гориво на двете коли?
– Цените на съединителите на дизела и бензина забелязах, че са еднакви. Така ли?
– Колко е болезнен проблемът с дязите (ако се появи)?
– Според вас какъв бюджет трябва да имам за закупуването и "стягането" на такава кола?
– Какви са първоначалните ремонти, които ме очакват ИМЕННО за тези две коли?

Ако изникнат още въпроси, ще ги задам в коментарите.
Всичко, което ми кажете би ми било от полза! Независимо дали е съвет или критика!!!
С радост ще очаквам отговорите ви!!!
Благодаря предварително!!!
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от zvetiko » 25 Апр 2021, 9:59

Колега, едва ли някой ще ти отговори на тези въпроси за кола, на стойност около 15% от стоковата, на 400 000км, като по някои стандарти на около 200 000 се предава за скраб. Търсиш кола с "неизгодна" цена, в горния ценови клас, преглеждаш я за моментно състояние, за да си спестиш колкото се може повече бъдещи разходи и ако ти харесва я купуваш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от Hip-hopotam » 25 Апр 2021, 10:33

Е60ката не е кола за човек без доходи.
Шанса да случиш на автомобил които е само за смяна на масло и филтри и евентуално накладки е много малък. Бензиновия вариант е добър за каране на газ но някаква невероятна динамика от него не очаквай.
530дизел 218коня е доста динамичен и здрав мотор, но пак опираме до състояние, все пак са вече по 15+годишни екземпляри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от Z3Ro* » 25 Апр 2021, 12:14

525LCI е трилитров Н53 с директно впръскване. Има си доста проблеми и той с дюзите, както и дизеловите варианти. За газ става, но цената е уау и не знам дали си струва. Най-добре според мен е да се търси 530д 231 к.с. или същата, но фейсова. На Н53 водната помпа е също цифра, а според мен това е слабото звено на тая кола, ако се иска засилване и каране по писти - охлаждането стига колкото за обиколка или две, а възможностите за ъпгрейд на системата се свеждат до подмяна на радиатора, което не е никак много. В купето, ако всичко е изправно, дизелите също са тихи и равномерни.
Като начални разходи мога да кажа за дизела: много зависи какво ще правиш от огледа, преди да я вземеш. Стандартните неща са масла и филтри, може да се наложи ремъци, ролки, водна помпа и термостати. Демпферната шайба също е слабо звено, както и релето с подгревните свещи. Предните дискове често са криви и искат смяна - оем е препоръчително да се сложат, щото другите не карат хич, а цената на два диска е около 600 лева. Някой друг амортисьор на тези години също е нормално да има за смяна. Пружините също ръждясват. Рейката трябва да се провери за течове и тропания - рециклира се за към 500 лева с пръта.
Дюзи, турбо и дебитомер трябва да се проверят с програма и живи данни.
Веригата на тези години, ако не е сменяна, също трябва да се планува.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от Hip-hopotam » 25 Апр 2021, 18:17

Не съобразих факта, че фейса е с директно.
Скоро карах 530xi с директно впръскване и бях останал много изненадан от динамика и тихата работа на мотора, много ми допадна.
За скоро изкарал книжка ентусиаст, може би Е46 323/325/328/330 на газ, скоро обикалях страната за 328ci или 330ci има само брутални развалини със стърчащи рапидки и ръжди за по 7-8бона
Но пък има много свежи и запазени 323ки и 325ци за 5-6000.Колата доставя удоволствие и е сравнително здрава.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от barty » 25 Апр 2021, 20:52

Най-доброто което един юнак на 18 г с такава сума е да ги инвестира в собствено образование: език, IT умения или друго. С едно по-добро образование вече ще гледа към F сериите.
Покупка на Е60 е профукване на пари на вятъра.
Да не съм офф: взима се най-запазената за бюджета, но съм скептичен че въобще ще се намери такава :dunno:
Вече са на възраст и пробег и ще е дупка за пари.
:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от konnika_s_glava » 25 Апр 2021, 22:20

Благодаря за отговорите !!!
По въпросът с образованието искам да спомена нещо, за да изясня!!! 12-ти клас съм(почти завърших :D ), успехът ми е повече от много добър и поради тази причина ще кандидатствам в ТУ София със специалност "Автомобилна електроника" (инженерна специалност), която по името личи, че е пряко свързана с автомобилите. От 8 години уча "IT" и честно си изкарвам някакви пари чрез изработване на сайтове, но за това нещо не смятам да влизам в подробности!!! Лично според мен една хубава кола, в която да вложа малкото си налични знания за автомобилите и евентуално бъдещи придобити такива, ще е един добър подарък за старанието, което съм вложим за личностното си развитие. Преди помолих и сега пак ще го направя ... Нека да избегнем излишните мнения по въпроса за това колко и какво не знам. Тук съм за да науча неща за автомобилите, а не да получавам напътствия по учебния ми процес.

ПО СЪЩЕСТВО !!!
Днес изникна един въпрос при търсенето на кола. Първо да кажа, че държа да е фейсова, а дочух, че при 525d (след фейса) дюзите не са въпросните пиезо. Въпросът ми е дали това е вярно, защото не открих съществена информация по въпроса. И каква е цената на удоволствието "пиезо дюзи", ако сте запознати с тях. (под "удовоствие" имам предвид цена на ремонт на такива, цена на нови, къде мога евентуално да открия по-ниски цени на нови и т.н.)

Благодаря предварително за отговорите ви!!!
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от c04 » 25 Апр 2021, 23:31

Е60 525/530 бензин /М54/ преди фейса, това ми се струва най-лекия вариант за поддръжка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от kikko » 29 Апр 2021, 7:33

konnika_s_glava написа:Днес изникна един въпрос при търсенето на кола. Първо да кажа, че държа да е фейсова, а дочух, че при 525d (след фейса) дюзите не са въпросните пиезо. Въпросът ми е дали това е вярно, защото не открих съществена информация по въпроса. И каква е цената на удоволствието "пиезо дюзи", ако сте запознати с тях. (под "удовоствие" имам предвид цена на ремонт на такива, цена на нови, къде мога евентуално да открия по-ниски цени на нови и т.н.)

Благодаря предварително за отговорите ви!!!


525д (след фейс) не е с пиезо дюзи,но е с "по-лабава" кутия 6HP19. Според мен начална цена/разход/поддръжка може да погледнеш Е60 като моето-525д преди фейс-177к.с. Няма случаи на проблемни вериги. Дюзите не са пиезо. Кутията е като на 3.0д. Върви по-малко от 3.0д, а разхода е същия,но не са известни никакви фабрични слабости,а цената им добра, защото хората бягат от тях понеже искат 3.0д. :dunno:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от konnika_s_glava » 29 Апр 2021, 20:24

kikko написа:525д (след фейс) не е с пиезо дюзи,но е с "по-лабава" кутия 6HP19. Според мен начална цена/разход/поддръжка може да погледнеш Е60 като моето-525д преди фейс-177к.с. Няма случаи на проблемни вериги. Дюзите не са пиезо. Кутията е като на 3.0д. Върви по-малко от 3.0д, а разхода е същия,но не са известни никакви фабрични слабости,а цената им добра, защото хората бягат от тях понеже искат 3.0д. :dunno:


Определено тази информация ми беше полезна!!! Не само заради уточняването по въпроса с дюзите, а и защото ме светнахте за скоростната кутия. Аз си мислех, че е 6HP26 (някой ми беше казал така преди време), но явно съм грешал.

Не съм много запознат с 6HP19 и искам да попитам какво имате в предвид с това, че е "по-слаба"?
Чуплива? Не сменя като хората? По-скъпа за обслужване? Бавна?

Каква точно е разликата между двигателите в 525d (177hp) и 525d(197hp)? Устройството на веригата при фейслифта не е ли същото като преди фейслифта? Имам в предвид - един път сменяш верига като я вземеш и после не я мислиш!?!
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от kikko » 06 Май 2021, 15:31

6HP19 се монтира на по-слаби двигатели,с по-малък въртящ момент(2.0д и някои бензини).При 525д фейслифт е на предела на възможностите си, което спомага за по-бързо износване и невъзможност за ремап.
Основната разлика между 525д преди и след фейслифт е че преди е 2,5 , а след е 3,0. Ангренажа на теория е еднакъв, но ако поразпиташ насам-натам няма да чуеш за скъсана верига на 2,5, докато при 3,0 има много. Може до се дължи на факта,че 2,5 е по-слаб,незнам.
За смяната си прав,веднъж сменяваш и забравяш. Просто на 2,5 може и да спестиш тези пари.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от Hip-hopotam » 06 Май 2021, 17:04

Аз съм сменял вериги на няколко 218к.с.,204к.с. и на 197 к.с. Правил съм го за спокоиствие на клиента и не съм видял до сега нещо фрапиращо и супер належащо за подмяна,но и бяха сравнително читави екземпляри на реални до 300 000км.
4 цилиндровия дизел е друг филм, там явно заради повече трептения по веригата поради факта че е 4 цилиндъра, доста по-често има хлопащи и скъсани вериги.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от konnika_s_glava » 09 Май 2021, 21:30

Hip-hopotam написа:Аз съм сменял вериги на няколко 218к.с.,204к.с. и на 197 к.с. Правил съм го за спокоиствие на клиента и не съм видял до сега нещо фрапиращо и супер належащо за подмяна,но и бяха сравнително читави екземпляри на реални до 300 000км.
4 цилиндровия дизел е друг филм, там явно заради повече трептения по веригата поради факта че е 4 цилиндъра, доста по-често има хлопащи и скъсани вериги.

Значи да разбирам, че проблеми при 525d, след фейса, с веригата няма да срещна повече след като я сменя профилактично.
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от konnika_s_glava » 09 Май 2021, 21:44

kikko написа:6HP19 се монтира на по-слаби двигатели,с по-малък въртящ момент(2.0д и някои бензини).При 525д фейслифт е на предела на възможностите си, което спомага за по-бързо износване и невъзможност за ремап.
Основната разлика между 525д преди и след фейслифт е че преди е 2,5 , а след е 3,0. Ангренажа на теория е еднакъв, но ако поразпиташ насам-натам няма да чуеш за скъсана верига на 2,5, докато при 3,0 има много. Може до се дължи на факта,че 2,5 е по-слаб,незнам.
За смяната си прав,веднъж сменяваш и забравяш. Просто на 2,5 може и да спестиш тези пари.


А случайно да знаете дали е възможно тази кутия да бъде сменена с друга. Питам, защото имам приятел, който може да го направи на доста ниска цена, а и ако трябва да бъда честен ми се занимава. Някои ще кажат, че е цигания, че е простотия, че е загуба на време и средства, но мен ме интересува дали е възможно, защото смятам по колата да се работи, а не просто да се кара.
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 16.07.2009
Местоположение: София
Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto

Re: BMW Е60 530D (218HP) преди фейса или 525i(218HP) след фе

Мнение от kamendc » 13 Май 2021, 15:23

Как ще сменяш работеща кутия, бре младеж? Откъде знаеш на какво дърво ще попаднеш? А и трябва да се препрограмира всичко. Щял да ти я смени евтино някой приятел - ама то само маслото да й източиш и си с 300 лева назад.
Ако искаш по-голямата кутия, вземаш си 530д.

Инак за самата ти идея - твоя си работа (и може би на родителите ти, ако те са ти дали пари за кола). Но аз мисля, че 18-годишен с БМВ с 200+ коня и почти на възрастта на шофьора, е опасен за себе си и околните. Едно време аз на 18 карах кола 51 к.с. хайде сега такива вече почти няма, но вземи нещо до 100, пък живот и здраве по-натам като опечеш занаята ще си вземеш и по-мощна. Гаджетата няма да избягат, има време да ги возиш на БМВ.
Успех!

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook