Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)

Мнение от @2bar » 18 Апр 2021, 10:22

С инпа можеш да изтриеш адаптации, за съжаление не можеш обаче да ги видиш.

Съответно поне за мен не е ясно, кои точно адаптации се трият.

Това, което си показал, са си наи - обикновенни грешки - 2 error in error memory, трябва да се разбира как?
Всяко превключване се следи от софтуера и когато някои параметри илезнат извън граници
(които съответно не могат да се компесират с адаптациите) записва грешка. Такава кутия никога не работи (превключва)
без проблеми. Проблемът е дали този, които кара колата може да ги хване.

Оставам с впечатлението, че малко лично взимаш темата? Имаш сервиз, бориш се за клиенти, или какво?

Ако наистина е така, трябва да минеш на ISTA - има възможностти за доста повече неща - адаптации, резет на нивото на маслото, смяна на мехатроника и т.н.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)

Мнение от vld » 18 Апр 2021, 20:24

Пичове не се карайте, тия кутии рано или късно всичките стигат до момент в който износват месинговите втулки на валовете, от там губят налягане и съответно се появяват по грубите смени на предавки.
При продължително каране с подритвания в един момент проблема става по сериозен.
Най често згъва съединител "Е", може би защото е най малък знам ли.
Има много инфо в нета, за намалено налягане в пакетите вина освен месинговите втулки, може да има износен хидротрансворматор, или не работещ като хората мехатроник.
Тези неща няма вариант да се диагностицират със софтуер, нищо от това което можете да видите като адаптации не е със задължителен характер.
Стойностите на адаптациите можете да ги видите с ИСТА, аз ги гледам със xHP, просто ми е по удобно и бързо става.
Виждал съм коли с много ниски стойности, клонящи към 0 и въпреки всичко лекинко подритват. Виждал съм и такива с три цифрена стойност на закъсненията или налягането но пък да включват гладко.
С xHP се повишава налягането в пакетите и съответно при леки подритвания може да успее да ги замаскира, това разбира се не поправя кутията и след време пак проблема е на лице.
Рано или късно просто се налага профилактичен ремонт.
Пред очите си имам кола на 400к км. на която само хидрото и мехатроника като се обслужика кутията заработи като нова.
Имам и друга, която на 250к км. беше тотал, съединител Е на "гъз", останалите не чак толкова, хидрото за ремонт имаше ужасни вибрации, мехатроника изпускаше налягане от всякъде буквално.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)

Мнение от @2bar » 18 Апр 2021, 21:46

Никой не се кара, или поне аз....лично на мен ми е интерсно винаги да науча нещо ново.
Линчо аз, минах по този път (съединител Е) затова и се обаждам.

Проблемът при мен се появи на магистралата (kick down на 200км/ч, което преди винаги водеше до усмивки, завърши този път с авариен режим). Ако се кара нормално или в ръчен режим нямаше проблеми. Независимо от това ми направи леко впечатление, че смяната от 4 на 5 ставаше последно време леко мудно.

Преди да отворя кутията, тръгнах по грешният път (да ходя по майстори) и всички толкова сложно обясняваха, че
доста бързо ми стана ясно, че освен да си я направя сам, няма да я бъде (явно не съм попаднал на правилният - vld :clap: ). То не бяха специалисти от Пловдив, после Бургас и т.н. То не бяха предположения (хвърлане на боб и т.н.).

Като отоворих кутията видях точно това - износен лагер (втулка) на съединител Е. При мен пасваше идеално с адаптациите - само на съединител Е бяха много големи в сравнение с другите съедините/спирачки. И понеже си играх доста време на четене и т.н. ми стана много интересно, как точно може да се види нещо с инпа. Лично аз съм на мнение, че с инпа не може да се види нищо. Съответно не става за диагностикана тези кутии. На тези, които им е интерсно препоръчвам освен ИСТА и ТЕСТО (могат да се правят лог файлове) и после различни диаграми в Excel (малко по академичен подход :D ).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)

Мнение от Z3Ro* » 18 Апр 2021, 23:26

@2bar написа:С инпа можеш да изтриеш адаптации, за съжаление не можеш обаче да ги видиш.

Съответно поне за мен не е ясно, кои точно адаптации се трият.

Това, което си показал, са си наи - обикновенни грешки - 2 error in error memory, трябва да се разбира как?
Всяко превключване се следи от софтуера и когато някои параметри илезнат извън граници
(които съответно не могат да се компесират с адаптациите) записва грешка. Такава кутия никога не работи (превключва)
без проблеми. Проблемът е дали този, които кара колата може да ги хване.

Оставам с впечатлението, че малко лично взимаш темата? Имаш сервиз, бориш се за клиенти, или какво?

Ако наистина е така, трябва да минеш на ISTA - има възможностти за доста повече неща - адаптации, резет на нивото на маслото, смяна на мехатроника и т.н.

Нито имам сервиз, нито съм в сферата с клиентите... Адаптациите, с високи или ниски стойности, въобще не са признак за износване или не на елементи в кутията - същото важи за адаптациите на ТПС или дебитомер примерно.
А грешките отгоре са си точно информационни - гледат се в info memory с Ф3. Не се виждат в менюто на грешките, нито пък излизат като грешки със софт като Btool примерно. Инак всеки да ги нарича, както си иска.
А го взимам навътре, щото се дразня някой като почне да хули хората, щото са питали нещо и не са отделили една седмица да четат стари теми, или щото вече не знаят всичко наизуст за тия машини на времето.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 16.07.2009
Местоположение: София
Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto

Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)

Мнение от kamendc » 21 Апр 2021, 17:47

vld написа:Пичове не се карайте, тия кутии рано или късно всичките стигат до момент в който износват месинговите втулки на валовете, от там губят налягане и съответно се появяват по грубите смени на предавки.
При продължително каране с подритвания в един момент проблема става по сериозен.

Ааа, зависи - някои са карали по 1,000,000 км даже с оригиналното масло:
https://www.autobild.de/bilder/unser-ne ... html#bild7
https://autobild.bg/bmw-525-tds-e39-%D0 ... %83%D0%BA/
Тези са мисля със ZF 5HP - баба й на тази, за която говорим. Вярно, хората казват "вече нищо не правят като едно време" ама надявам се и моята да изкара доста.
Масло не съм сменял и като чувам от някои хора, че почва да им рита след смяна, мисля засега да покарам още така, ако не се обажда нищо (250 хил.км.)

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook