Проблем след смяна на масло
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 197
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Проблем след смяна на масло
Здравейте колеги,
Първо да се извиня че пускам темата тук , понеже калата е от 1 ва Серия, но във форума на първа серия няма отговори.
Колата е е87 118d 143 коня , мотора е N47
Това ми е първия дизел, купих колата за съпругата ми преди 20 дена . Веднага смених веригите и маслото / BMW TWIN POWER 5/30 от варел който е вземат от БОВА КАР/.
След около 1500км. след смяната на маслото светна лампата на таблото за ниско ниво на маслото , на щеката също нивото беше на мин. Долях 1 л. от същото масло , но след 20 км. отново светна лампата за ниско ниво. Погледнах щеката там беше на макс.
Погледнах антифриза , няма масло .
Може и да ми се е сторило но маслото беше много бистро и според мен рядко , но не миришеше на антифриз.
Свързах се със предишния собственик който ме увери че от смяна до смяна на масло е доливал 700 гр./склонен съм да му повярвам/
После той разговаря със сервиза кадето е поддържал колата , те му казали че са наливали Кастрол 5/40
Та можели проблема да е от марката на маслото или вискозитета ( Аз налях 5/30) .
Колата няма пушеци , кара се нормално и върви приятно.
Първо да се извиня че пускам темата тук , понеже калата е от 1 ва Серия, но във форума на първа серия няма отговори.
Колата е е87 118d 143 коня , мотора е N47
Това ми е първия дизел, купих колата за съпругата ми преди 20 дена . Веднага смених веригите и маслото / BMW TWIN POWER 5/30 от варел който е вземат от БОВА КАР/.
След около 1500км. след смяната на маслото светна лампата на таблото за ниско ниво на маслото , на щеката също нивото беше на мин. Долях 1 л. от същото масло , но след 20 км. отново светна лампата за ниско ниво. Погледнах щеката там беше на макс.
Погледнах антифриза , няма масло .
Може и да ми се е сторило но маслото беше много бистро и според мен рядко , но не миришеше на антифриз.
Свързах се със предишния собственик който ме увери че от смяна до смяна на масло е доливал 700 гр./склонен съм да му повярвам/
После той разговаря със сервиза кадето е поддържал колата , те му казали че са наливали Кастрол 5/40
Та можели проблема да е от марката на маслото или вискозитета ( Аз налях 5/30) .
Колата няма пушеци , кара се нормално и върви приятно.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем след смяна на масло
За съжаление оригиналното масло е един от най-неудачните избори. От много фактори зависи, но след определяна амортизация на двигателя е по-добре да се слага 5W40.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на масло
Ниско налягане на масло със по висок вискозитет няма да се оправи.
Ще се радвам за теб да се оправи, но съм го пробвал. От 5в30 налях 5в50 и симптомите бяха същите.
Можете да проверите смукателчето на маслената помпа, пластмасово е и може при сваляне и качване на картера да се е пукнало, не виня никого, случва се.Или да е попаднало нещо на цедката.Проверка датчик налягане на масло и преди абсолютно всичко, може да измерите едно налягане на загрял мотор.
Ще се радвам за теб да се оправи, но съм го пробвал. От 5в30 налях 5в50 и симптомите бяха същите.
Можете да проверите смукателчето на маслената помпа, пластмасово е и може при сваляне и качване на картера да се е пукнало, не виня никого, случва се.Или да е попаднало нещо на цедката.Проверка датчик налягане на масло и преди абсолютно всичко, може да измерите едно налягане на загрял мотор.
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Проблем след смяна на масло
Според мен не карай колата така и я закарай да проверят налягането на маслото. На познат със същия двигател се оказа маслената помпа. И при него симптомите бяха същите.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 197
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Re: Проблем след смяна на масло
fitter написа:Според мен не карай колата така и я закарай да проверят налягането на маслото. На познат със същия двигател се оказа маслената помпа. И при него симптомите бяха същите.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Как се мери това налягане на маслото
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 197
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Re: Проблем след смяна на масло
Hip-hopotam написа:Ниско налягане на масло със по висок вискозитет няма да се
Тази индикация за ниско ниво на маслото , може ли да се свърже с ниско налягане.
Когато е ниско налягането на маслото има ли друг индикатор / лампа/ , и какви симптоми да очаквам.
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 197
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Re: Проблем след смяна на масло
Може ли проблема да е в турбото.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Проблем след смяна на масло
Denis yusein написа:Може ли проблема да е в турбото.
Може, но няй-евтино е да пробваш с друго масло.
И при мен харчеше много масло с оригиналното 5w30, сега карам с Ravebol VST 5w40 и харчи значително по-малко.
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Проблем след смяна на масло
Тук нещо се объркват понятията. Темата е за ниско НИВО , а не налягане
@Denis yusein: следи си щеката за ниво на маслото сега след като си долял. Ако нивото е добре и ти излиза ниско ниво има вероятност датчика за ниво долу на картера да ти е прецакан (зацапан и т.н). Ако колата има DPF погледни регенерациите и през колко км. ги прави. Има запис на диагностика от последната регенерация до регенерация колко км. си изминал. Маслото Twin Power Turbo 5W30 в никакъв случай не е причина, защото три смени съм правил с това масло на моята - N47 (184 Hp). В темата за маслата на E60 се писа за маслото, а миналата година когато излезнаха и анализите се потвърди категорично качествата му. При мене лично за N47 такъв разход и доливане на 700 мл. на 10К не съм имал (никога повече от 100-200мл. и то когато карам и магистрално повече, при третата смяна пък въобще не съм доливал) но и тази стойност е в границите. Всичко зависи от състоянието на мотора.
При нормално ниво на щеката се ориентирай първо към датчика е моето мнение, ако естествено няма загуба на масло.
@Denis yusein: следи си щеката за ниво на маслото сега след като си долял. Ако нивото е добре и ти излиза ниско ниво има вероятност датчика за ниво долу на картера да ти е прецакан (зацапан и т.н). Ако колата има DPF погледни регенерациите и през колко км. ги прави. Има запис на диагностика от последната регенерация до регенерация колко км. си изминал. Маслото Twin Power Turbo 5W30 в никакъв случай не е причина, защото три смени съм правил с това масло на моята - N47 (184 Hp). В темата за маслата на E60 се писа за маслото, а миналата година когато излезнаха и анализите се потвърди категорично качествата му. При мене лично за N47 такъв разход и доливане на 700 мл. на 10К не съм имал (никога повече от 100-200мл. и то когато карам и магистрално повече, при третата смяна пък въобще не съм доливал) но и тази стойност е в границите. Всичко зависи от състоянието на мотора.
При нормално ниво на щеката се ориентирай първо към датчика е моето мнение, ако естествено няма загуба на масло.
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 197
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Re: Проблем след смяна на масло
nikola59 написа:Тук нещо се объркват понятията. Темата е за ниско НИВО , а не налягане .
Да колега и аз писах проблем с ниско ниво , но в по-горните постове колегите споменаха за ниско налягане , за това и питах дали този датчик за маслото алармира и за налягане .
Колата е с премахнат ДПФ
ПРЕДИ 10 мин. запалих колата и на 30 секунда пак светна лампата ,при гасене също светна
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 197
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Re: Проблем след смяна на масло
А ми казаха че маслената помпа на този мотор не е много сполучлива
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Проблем след смяна на масло
Denis yusein написа:А ми казаха че маслената помпа на този мотор не е много сполучлива
Датчиците за ниво и налягане са различни така че щом не ти свети ниско налягане не го мисли,така,щом имаш щека игнорирай датчика за ниво и следи нивото на щеката,най вероятно датчика ти е заминал,щом на щеката е на макс а ти изписва ниско ниво,мисля че се взимаше само оригинален датчик...който май никак не беше евтин. Ако тази сигнализация не те дразни за сега просто следи щеката,и се огледай за датчик. Успех
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 197
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Re: Проблем след смяна на масло
choio написа:Denis yusein написа:А ми казаха че маслената помпа на този мотор не е много сполучлива
Датчиците за ниво и налягане са различни така че щом не ти свети ниско налягане не го мисли,
Значи да разбирам че , ако беше ниско налягането на маслото нямаше да свети тази лампа с ,,лейката,, а щеше да свети друга лампа , прав ли съм ?
Ако е така съм по спокоен
Благодаря колеги
Утре ще сложа друго масло но 5/40 и ще се моля проблема да е бил датчика.
А 5/40 не е проблем за турбината нали ?
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Проблем след смяна на масло
Сигурен ли си ,че не е само варел БМВ масло / а вътре какво е ? В смисъл сигурен ли е източника щом е наливно маслото ?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Проблем след смяна на масло
Denis yusein написа:choio написа:Denis yusein написа:А ми казаха че маслената помпа на този мотор не е много сполучлива
Датчиците за ниво и налягане са различни така че щом не ти свети ниско налягане не го мисли,
Значи да разбирам че , ако беше ниско налягането на маслото нямаше да свети тази лампа с ,,лейката,, а щеше да свети друга лампа , прав ли съм ?
Ако е така съм по спокоен
Благодаря колеги
Утре ще сложа друго масло но 5/40 и ще се моля проблема да е бил датчика.
А 5/40 не е проблем за турбината нали ?
Да,така е аз не мисля че е нужно да сменяш маслото,казаха ли къде точно е било маслото след смяната му,смисъл хората които са го сменили,къде са оставили маслото според щеката,защото ако просто са наляли без да го проследят може и на минимум да са ти го оставили...не сменяй маслото просто го следи ако имаш проблем след 1000 км нивото му ще падне и тогава вече търси причина...за сега просто го следи на 100-200 км и така
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани