Проблем след смяна на масло

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Проблем след смяна на масло

Мнение от Denis yusein » 14 Мар 2021, 9:42

Здравейте колеги,
Първо да се извиня че пускам темата тук , понеже калата е от 1 ва Серия, но във форума на първа серия няма отговори.
Колата е е87 118d 143 коня , мотора е N47
Това ми е първия дизел, купих колата за съпругата ми преди 20 дена . Веднага смених веригите и маслото / BMW TWIN POWER 5/30 от варел който е вземат от БОВА КАР/.
След около 1500км. след смяната на маслото светна лампата на таблото за ниско ниво на маслото , на щеката също нивото беше на мин. Долях 1 л. от същото масло , но след 20 км. отново светна лампата за ниско ниво. Погледнах щеката там беше на макс.
Погледнах антифриза , няма масло .
Може и да ми се е сторило но маслото беше много бистро и според мен рядко , но не миришеше на антифриз.
Свързах се със предишния собственик който ме увери че от смяна до смяна на масло е доливал 700 гр./склонен съм да му повярвам/
После той разговаря със сервиза кадето е поддържал колата , те му казали че са наливали Кастрол 5/40
Та можели проблема да е от марката на маслото или вискозитета ( Аз налях 5/30) .
Колата няма пушеци , кара се нормално и върви приятно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от zvetiko » 14 Мар 2021, 10:40

За съжаление оригиналното масло е един от най-неудачните избори. От много фактори зависи, но след определяна амортизация на двигателя е по-добре да се слага 5W40.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от Hip-hopotam » 14 Мар 2021, 10:53

Ниско налягане на масло със по висок вискозитет няма да се оправи.
Ще се радвам за теб да се оправи, но съм го пробвал. От 5в30 налях 5в50 и симптомите бяха същите.
Можете да проверите смукателчето на маслената помпа, пластмасово е и може при сваляне и качване на картера да се е пукнало, не виня никого, случва се.Или да е попаднало нещо на цедката.Проверка датчик налягане на масло и преди абсолютно всичко, може да измерите едно налягане на загрял мотор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от fitter » 14 Мар 2021, 10:57

Според мен не карай колата така и я закарай да проверят налягането на маслото. На познат със същия двигател се оказа маслената помпа. И при него симптомите бяха същите.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от Denis yusein » 14 Мар 2021, 11:12

fitter написа:Според мен не карай колата така и я закарай да проверят налягането на маслото. На познат със същия двигател се оказа маслената помпа. И при него симптомите бяха същите.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Как се мери това налягане на маслото

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от Denis yusein » 14 Мар 2021, 11:16

Hip-hopotam написа:Ниско налягане на масло със по висок вискозитет няма да се


Тази индикация за ниско ниво на маслото , може ли да се свърже с ниско налягане.
Когато е ниско налягането на маслото има ли друг индикатор / лампа/ , и какви симптоми да очаквам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от Denis yusein » 14 Мар 2021, 11:36

Може ли проблема да е в турбото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от datchko » 14 Мар 2021, 11:42

Denis yusein написа:Може ли проблема да е в турбото.

Може, но няй-евтино е да пробваш с друго масло.
И при мен харчеше много масло с оригиналното 5w30, сега карам с Ravebol VST 5w40 и харчи значително по-малко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от nikola59 » 14 Мар 2021, 11:55

Тук нещо се объркват понятията. Темата е за ниско НИВО , а не налягане :mhihi:
@Denis yusein: следи си щеката за ниво на маслото сега след като си долял. Ако нивото е добре и ти излиза ниско ниво има вероятност датчика за ниво долу на картера да ти е прецакан (зацапан и т.н). Ако колата има DPF погледни регенерациите и през колко км. ги прави. Има запис на диагностика от последната регенерация до регенерация колко км. си изминал. Маслото Twin Power Turbo 5W30 в никакъв случай не е причина, защото три смени съм правил с това масло на моята - N47 (184 Hp). В темата за маслата на E60 се писа за маслото, а миналата година когато излезнаха и анализите се потвърди категорично качествата му. При мене лично за N47 такъв разход и доливане на 700 мл. на 10К не съм имал (никога повече от 100-200мл. и то когато карам и магистрално повече, при третата смяна пък въобще не съм доливал) но и тази стойност е в границите. Всичко зависи от състоянието на мотора.
При нормално ниво на щеката се ориентирай първо към датчика е моето мнение, ако естествено няма загуба на масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от Denis yusein » 14 Мар 2021, 13:36

nikola59 написа:Тук нещо се объркват понятията. Темата е за ниско НИВО , а не налягане .


Да колега и аз писах проблем с ниско ниво , но в по-горните постове колегите споменаха за ниско налягане , за това и питах дали този датчик за маслото алармира и за налягане .
Колата е с премахнат ДПФ
ПРЕДИ 10 мин. запалих колата и на 30 секунда пак светна лампата ,при гасене също светна

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от Denis yusein » 14 Мар 2021, 13:38

А ми казаха че маслената помпа на този мотор не е много сполучлива

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от choio » 14 Мар 2021, 14:04

Denis yusein написа:А ми казаха че маслената помпа на този мотор не е много сполучлива


Датчиците за ниво и налягане са различни така че щом не ти свети ниско налягане не го мисли,така,щом имаш щека игнорирай датчика за ниво и следи нивото на щеката,най вероятно датчика ти е заминал,щом на щеката е на макс а ти изписва ниско ниво,мисля че се взимаше само оригинален датчик...който май никак не беше евтин. Ако тази сигнализация не те дразни за сега просто следи щеката,и се огледай за датчик. Успех :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от Denis yusein » 14 Мар 2021, 14:16

choio написа:
Denis yusein написа:А ми казаха че маслената помпа на този мотор не е много сполучлива


Датчиците за ниво и налягане са различни така че щом не ти свети ниско налягане не го мисли,


Значи да разбирам че , ако беше ниско налягането на маслото нямаше да свети тази лампа с ,,лейката,, а щеше да свети друга лампа , прав ли съм ?
Ако е така съм по спокоен
Благодаря колеги
Утре ще сложа друго масло но 5/40 и ще се моля проблема да е бил датчика.
А 5/40 не е проблем за турбината нали ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3198
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от laviatan » 14 Мар 2021, 14:34

Сигурен ли си ,че не е само варел БМВ масло / а вътре какво е ? В смисъл сигурен ли е източника щом е наливно маслото ?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Проблем след смяна на масло

Мнение от choio » 14 Мар 2021, 14:38

Denis yusein написа:
choio написа:
Denis yusein написа:А ми казаха че маслената помпа на този мотор не е много сполучлива


Датчиците за ниво и налягане са различни така че щом не ти свети ниско налягане не го мисли,


Значи да разбирам че , ако беше ниско налягането на маслото нямаше да свети тази лампа с ,,лейката,, а щеше да свети друга лампа , прав ли съм ?
Ако е така съм по спокоен
Благодаря колеги
Утре ще сложа друго масло но 5/40 и ще се моля проблема да е бил датчика.
А 5/40 не е проблем за турбината нали ?


Да,така е аз не мисля че е нужно да сменяш маслото,казаха ли къде точно е било маслото след смяната му,смисъл хората които са го сменили,къде са оставили маслото според щеката,защото ако просто са наляли без да го проследят може и на минимум да са ти го оставили...не сменяй маслото просто го следи ако имаш проблем след 1000 км нивото му ще падне и тогава вече търси причина...за сега просто го следи на 100-200 км и така

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook