Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
Здравейте,
в един казус съм който не мога да си обясня (както и в сервиза не са сигурни). По време на път ми се повреди турбината - започна да вие и нямаше мощност колата. Продължих да карам с не повече от 1800 оборота и малко по-късно светна лампата за маслото (което и очаквах). Съотвено долях и продължих. След още около 40км колата започна да пуши, спрях и се прибрах с пътна помощ. Оказа се че турбината в задната част е прегряла и перките са разтопени. Оказва се обаче че и катализатора ми и DPF филтъра са напълно задръстени. Колата е на 180 000км и постоянно се кара извънградско (средно 130-150км/ч). И не мога да си обясня как така са запушени и двете. Още по странно е че индикацията за запушен DPF никога не е светила, нито светна сега. Каква може да е причината?? Явно е че турбината се е опекла поради запушен катализатор и DPF, но защо те са се запушили и защо лампата не ми е светнала?? По-късно открихме, че и EGR-а не е работил, но въпреки това, защо индикацията не е светнала!?!?
Доколкото знам, ако не ми работи регенерацията би трябвало лампата отново да ми светне - или не съм прав?
в един казус съм който не мога да си обясня (както и в сервиза не са сигурни). По време на път ми се повреди турбината - започна да вие и нямаше мощност колата. Продължих да карам с не повече от 1800 оборота и малко по-късно светна лампата за маслото (което и очаквах). Съотвено долях и продължих. След още около 40км колата започна да пуши, спрях и се прибрах с пътна помощ. Оказа се че турбината в задната част е прегряла и перките са разтопени. Оказва се обаче че и катализатора ми и DPF филтъра са напълно задръстени. Колата е на 180 000км и постоянно се кара извънградско (средно 130-150км/ч). И не мога да си обясня как така са запушени и двете. Още по странно е че индикацията за запушен DPF никога не е светила, нито светна сега. Каква може да е причината?? Явно е че турбината се е опекла поради запушен катализатор и DPF, но защо те са се запушили и защо лампата не ми е светнала?? По-късно открихме, че и EGR-а не е работил, но въпреки това, защо индикацията не е светнала!?!?
Доколкото знам, ако не ми работи регенерацията би трябвало лампата отново да ми светне - или не съм прав?
Последна промяна brabusbg на 24 Фев 2021, 15:01, променена общо 1 път
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
Да, но има "специалисти" които изключват DPF от чека...
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
zvetiko написа:Да, но има "специалисти" които изключват DPF от чека...
По принцип никой не ми е правил каквито и да е интрвенции по-колата (от както съм я купил само в един сервиз е обслужвана и той ми е приятел). Преди това е обслужвана само в М Кар - Варна.
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
По-правдоподбно би звучало ако всичко е тръгнало от турбина.Имам предвид теча /загубата на масло и моменталното задръстване на ЕГР и ДПф.Но ако е така както споделихте е странно защото няма логика освен ако предварително не е имало интервенция по настройките.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
има логика да е запушило всичко от турбината и протичането и
може би е трябвало да не я караш изобщо като е изгубила налягането..
но все пак има други възможности да е тръгнало по обратен ред
то темепратурният сензор горе преди дпф пак е свързан с него и с циклите му на почистване, би трябвало да е сработило ако е задръстило нещо
може би е трябвало да не я караш изобщо като е изгубила налягането..
но все пак има други възможности да е тръгнало по обратен ред
то темепратурният сензор горе преди дпф пак е свързан с него и с циклите му на почистване, би трябвало да е сработило ако е задръстило нещо
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
Да, има логика и в двата случая, обаче няма логика в това защо не е светнал DPFa?!? Интервенции по софтуера наистина не са правени, освен ако в МКар са правили такива на предишния собственик.
Освен това чувам мнения (въобще не съм убеден колко са достоверни), че за произведените за Източните страни коли идвали с "орязан" софтуер поради по лошите горива при нас и т.н.
Има ли такова нещо като update на софтуера при нашите автомобили? Ако има, прави ли се?
Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
Освен това чувам мнения (въобще не съм убеден колко са достоверни), че за произведените за Източните страни коли идвали с "орязан" софтуер поради по лошите горива при нас и т.н.
Има ли такова нещо като update на софтуера при нашите автомобили? Ако има, прави ли се?
Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3880
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
Има update и се прави, най-сигурно е така, за да знаеш, че всичко е наред. Както по-нагоре са казали колегите може да се изключи определена грешка изобщо да не свети и на диагностика му се ебава мамата докато разбере какво е. Заради неработещия EGR не е можело да си прави регенерацията при както казваш честите извънградски пътувания.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
brabusbg написа:Да, има логика и в двата случая, обаче няма логика в това защо не е светнал DPFa?!? Интервенции по софтуера наистина не са правени, освен ако в МКар са правили такива на предишния собственик.
Освен това чувам мнения (въобще не съм убеден колко са достоверни), че за произведените за Източните страни коли идвали с "орязан" софтуер поради по лошите горива при нас и т.н.
Има ли такова нещо като update на софтуера при нашите автомобили? Ако има, прави ли се?
Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
Колега стига с тая научна фантастика!
Няма абсолютно никаква разлика в софтуера на един и същи модел произведен за България или Германия.
Счупила ти се е турбината от там почва да изхвърля масло в ДПФ-а и му разказва играта, тоест ДПФ-а си го задръстил защото си карал с повредена турбина.
И пак си извадил късмет че маслото е отивало към топлата част и ти е запушило ДПФ-а, вместо това можеше да тръгне към студената и да направиш "Runaway disel" и да си за мотор.
Според това колко е зле филтъра, в смисъл ако няма начупвания на питата, едно машинно пране и ще стане като нов. Рециклирай турбината и газ.
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
"Научната фантастика" е от това което чета из форума и това което ми казват в сервизите, далеч не съм такъв тип 'писател'. Колата е оправена от няколко дни, рециклирана е турбината, ДПФ и катализатор са почистени машинно. Тези които рециклираха турбината казаха, че турбината е прегряла поради запушен ДПФ и катализатор, в обратното... да се счупи турбината и после да ги запуши... не намирам логика. Защо се е счупила, нито е виела преди това, нито е свирила, не е и на чак толкова много километри...?! Освен това както писах оказа се че и ЕГР не е работил отдавна. Лично според мен за да се счупи нещо, трябва и да има първопричина...vld написа:brabusbg написа:Да, има логика и в двата случая, обаче няма логика в това защо не е светнал DPFa?!? Интервенции по софтуера наистина не са правени, освен ако в МКар са правили такива на предишния собственик.
Освен това чувам мнения (въобще не съм убеден колко са достоверни), че за произведените за Източните страни коли идвали с "орязан" софтуер поради по лошите горива при нас и т.н.
Има ли такова нещо като update на софтуера при нашите автомобили? Ако има, прави ли се?
Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
Колега стига с тая научна фантастика!
Няма абсолютно никаква разлика в софтуера на един и същи модел произведен за България или Германия.
Счупила ти се е турбината от там почва да изхвърля масло в ДПФ-а и му разказва играта, тоест ДПФ-а си го задръстил защото си карал с повредена турбина.
И пак си извадил късмет че маслото е отивало към топлата част и ти е запушило ДПФ-а, вместо това можеше да тръгне към студената и да направиш "Runaway disel" и да си за мотор.
Според това колко е зле филтъра, в смисъл ако няма начупвания на питата, едно машинно пране и ще стане като нов. Рециклирай турбината и газ.
В крайна сметка и който и двата варианта да е, факт е че индикацията така и не работи, нито за не работещ ЕГР, нито за запушен ДПФ.
Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
Аз ти го пиша като човек който е прочел много и най различни версии на софтуери на тези мотори.
Няма вариант ЕГР-а да не е работил много отдавна и да не ти забие грешка "завишени емисии" АКО преди това софтуера на ДДЕ не е манипулиран.
Като знам как масово ЕГР-а се изключва със автоматични редактори които "уж" правят каквото трябва, като нищо да са затрили от картата възможните грешки и за ДПФ.
Това би довело до ситуация като тази която си описал, но на практика филма едва ли ще трае повече от 3-4к км. след манипулацията, възможно е да са 5-6к км. при постоянно извън градско...
Общо взето така стоят нещата.
И всичко това може да се провери много лесно дори с най-обикновени БМВ софтуери за диагностика, просто трябва да се проследят живи данни на работата на двигателя и системите му.
Ако е това което съм написал то това означава, че колата и след ремонта няма да взлиза сама в регенерация, няма да и работи ЕГР-а и тн.
Ако е така, просто отиди при някой да ти префлашне ДДЕ с оригиналния софтуер за колата и ще си решиш всички проблеми.
Няма вариант ЕГР-а да не е работил много отдавна и да не ти забие грешка "завишени емисии" АКО преди това софтуера на ДДЕ не е манипулиран.
Като знам как масово ЕГР-а се изключва със автоматични редактори които "уж" правят каквото трябва, като нищо да са затрили от картата възможните грешки и за ДПФ.
Това би довело до ситуация като тази която си описал, но на практика филма едва ли ще трае повече от 3-4к км. след манипулацията, възможно е да са 5-6к км. при постоянно извън градско...
Общо взето така стоят нещата.
И всичко това може да се провери много лесно дори с най-обикновени БМВ софтуери за диагностика, просто трябва да се проследят живи данни на работата на двигателя и системите му.
Ако е това което съм написал то това означава, че колата и след ремонта няма да взлиза сама в регенерация, няма да и работи ЕГР-а и тн.
Ако е така, просто отиди при някой да ти префлашне ДДЕ с оригиналния софтуер за колата и ще си решиш всички проблеми.
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
Според мен трябва първо да разучиш алгоритъмът за индикация на DPF. Възможно е да включва време или километри, през които трябва стойностите да са под/над определен праг, брой опити за регенерация и т.н.
Ако DPF е бил запушен преди това, как тогава е изпушила отзад? Просто маслото от счупената турбина навлиза в топлата генерация и се запалва, вдига висока темп, допрецаква лопатките, изпушва отзад и прецаква със сажди и недоизгоряло масло катализатора и DPF.
Ако DPF е бил запушен преди това, как тогава е изпушила отзад? Просто маслото от счупената турбина навлиза в топлата генерация и се запалва, вдига висока темп, допрецаква лопатките, изпушва отзад и прецаква със сажди и недоизгоряло масло катализатора и DPF.
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
vld написа:Аз ти го пиша като човек който е прочел много и най различни версии на софтуери на тези мотори.
Няма вариант ЕГР-а да не е работил много отдавна и да не ти забие грешка "завишени емисии" АКО преди това софтуера на ДДЕ не е манипулиран.
Като знам как масово ЕГР-а се изключва със автоматични редактори които "уж" правят каквото трябва, като нищо да са затрили от картата възможните грешки и за ДПФ.
Това би довело до ситуация като тази която си описал, но на практика филма едва ли ще трае повече от 3-4к км. след манипулацията, възможно е да са 5-6к км. при постоянно извън градско...
Общо взето така стоят нещата.
И всичко това може да се провери много лесно дори с най-обикновени БМВ софтуери за диагностика, просто трябва да се проследят живи данни на работата на двигателя и системите му.
Ако е това което съм написал то това означава, че колата и след ремонта няма да взлиза сама в регенерация, няма да и работи ЕГР-а и тн.
Ако е така, просто отиди при някой да ти префлашне ДДЕ с оригиналния софтуер за колата и ще си решиш всички проблеми.
Благодаря,
Точно,но при мен няма нищо спряно поне според сервиза, защото имаше записано всичко в паметта на ДДЕ-то но не е светнал чека.
Въпреки това мисля да направя това което казваш!
Teogop написа:Според мен трябва първо да разучиш алгоритъмът за индикация на DPF. Възможно е да включва време или километри, през които трябва стойностите да са под/над определен праг, брой опити за регенерация и т.н.
Ако DPF е бил запушен преди това, как тогава е изпушила отзад? Просто маслото от счупената турбина навлиза в топлата генерация и се запалва, вдига висока темп, допрецаква лопатките, изпушва отзад и прецаква със сажди и недоизгоряло масло катализатора и DPF.
Не знам какво повече трябва да се случи с колата, че да не светне индикацията или да не влезе в сервизен режим. Не мисля, че в този случай би следвало да изучавам кога светва и кога не. те тези коли по принцип светят винаги като коледни елхи, а в случая... нищо.
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
Лампа ще светне чак когато не успее да регенерира (може би няколко пъти) или регенерациите не дават резултат. В случая е нямало толкова време. Защо търсиш под вола теле. Отговорът е - не може да не работи индикацията. Просто се е счупило турбото и е трябвало да спреш незабавно.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
то самата идея, че е стопило перката на топлата част си е за размисъл..
може да е комплексно всичко. протича по малко от към топлата, запушва дпф и стапя турбото. лампата докато светне с ее уредила работата. но найстина трябва да реагира от сензора до сондата горе.. той е точно за температура при запушване
може да е комплексно всичко. протича по малко от към топлата, запушва дпф и стапя турбото. лампата докато светне с ее уредила работата. но найстина трябва да реагира от сензора до сондата горе.. той е точно за температура при запушване
Re: Може ли да не работи индикацията за DPF филтър?
А и ако проблемът беше тръгнал от задръстен дпф (поради неработещ ЕГР или други причини) според мен щеше да го усетиш доста по-назад във времето колега, защото колата щеше да е доста спъната дори откъм вървеж.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани