Ниски горива? Проблем или не
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Ниски горива? Проблем или не
колеги, може ли някой да разясни какво става при бедна смес на дизела когато има ниски горива от дюзите?
едни ми говоят, че е опасно за повишаване на температурата и топене на бутала?? което няма много логика за мен.. но си е лично мнение, без да съм някакъв експерт.
А други казват, че няма подобно нещо и всички бели стават от много богата смес и не добро впръскване
може да е тъп въпрос, но все пак да каже някой компетентен
едни ми говоят, че е опасно за повишаване на температурата и топене на бутала?? което няма много логика за мен.. но си е лично мнение, без да съм някакъв експерт.
А други казват, че няма подобно нещо и всички бели стават от много богата смес и не добро впръскване
може да е тъп въпрос, но все пак да каже някой компетентен
Re: Ниски горива? Проблем или не
Единственият момент, когато температурите на горене могат да спаднат при относително богата смес в дизелов двигател, е, когато двигателят е силно презареден, така че изключително богатите на гориво места, доминират в цялата горивна камера, което се проявява чрез екстремно пушене.
Бутало може да бъде пробито в следствие на т.н."пикаеща "дюза /разпръсквач.Горивото не се разпръсква под формата на мъгла ,равномерно в горивната камера а изгаря върху челото.
Бутало може да бъде пробито в следствие на т.н."пикаеща "дюза /разпръсквач.Горивото не се разпръсква под формата на мъгла ,равномерно в горивната камера а изгаря върху челото.
Re: Ниски горива? Проблем или не
Значи бутало се чупи само от некоректно работещ разпръсквач. Така ли ?
Re: Ниски горива? Проблем или не
Kurtov,ако въпроса е към мен както разбирам,да се изясним още в началото.Съгласен?ОК.
Отговора ми бе към автора на темата-ares2.
Така,ако имате други въпроси е препоръчително да отворите нова тема и ЕВЕНТУАЛНО да получите отговор.
Отговора ми бе към автора на темата-ares2.
Така,ако имате други въпроси е препоръчително да отворите нова тема и ЕВЕНТУАЛНО да получите отговор.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Ниски горива? Проблем или не
memorex написа:Единственият момент, когато температурите на горене могат да спаднат при относително богата смес в дизелов двигател, е, когато двигателят е силно презареден, така че изключително богатите на гориво места, доминират в цялата горивна камера, което се проявява чрез екстремно пушене.
Бутало може да бъде пробито в следствие на т.н."пикаеща "дюза /разпръсквач.Горивото не се разпръсква под формата на мъгла ,равномерно в горивната камера а изгаря върху челото.
Благодаря за отговора! Интересно ми е какво става, когато не достига горивото в самото изгаряне? Почти няма дюзи които да си покрият тестовете след 10-15 годишна употреба, а ние си караме с тях.. например от изискване 70мл те дават 59-60, което реално се смята за провален тест от стенда, но колите си работят. Има ли опасност за бутала/цилиндри или всичко лошо е от "пикаещите" ако има такива
'
Re: Ниски горива? Проблем или не
Накратко, когато не достига гориво пада мощността.Така е при остарелите двигатели без необходима поддръжка.Не е фатално .Няма да се "чупи"бутало.А дюзи поне тези се рециклират успешно ,ама вие сигурно сте го чували това щом и от стендове разбирате.Успех.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Ниски горива? Проблем или не
Дизела почти винаги работи в бедна смес, тъй като регулирането на сместа става само по впръскване, а не както при бензиновите мотори по впръскване и по въздух чрез дросела. Например М57 в работна температура и работа на тихи обороти работи с ламбда около 33-35 и чак при яко сритване на газта ламбдата става 0,9-1,0, като при всяка стойност на ламбдата под 1,0 започват да се появяват черните пушиляци. Просто приницпа на създаване на сместа и регулиране на мощността/оборотите става само по количество гориво, защото няма дросел който да регулира въздуха. Това от своя страна означава, че е нормално през по-голямата част от времето да работи на бедна смес и само при нужда от много нютони да я обогатява до максимално наситена - ламбда 1.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Ниски горива? Проблем или не
Да работи на бедна смес е по-опасно поради две причини - защото особено при дизел може да отсъстват типични симптоми за проблем с горивата/пушеци и вибрации/ и защото точно тогава се появяват неконтролираните детонации, водещи до счупени бутала и биелни лагери. Ако нафтата е повече, не изгаря вътре и затова излиза отзад под формата на миризлив пушек. Когато е по-малко, детонацията при нарушена пропорция в полза на въздуха е по-силна. Точно тогава се проявява типичното чукане, наподобяващо "чукането на аванс" при бензините. Аз лично два строшени мотора съм виждал вследствие на дюзи, карани дълго на бедна смес. Обикновено цилиндър на бедна смес, когато се погледнат оборотите на всички, работи на по-високи спрямо другите.
Re: Ниски горива? Проблем или не
Проблемите със съотношението въздух / гориво на дизела са почти обратно ха тези на бензина и всъщност прекалено богатите смеси причиняват проблеми: бедните смеси са полезни за здравето на дизелов двигател, ако не и за количеството мощност, която той произвежда. Дизеловият двигател работи изключително с бедна смес, по-богатите смеси всъщност са нещата, които увеличават топлината в двигателя и водят до отказ на компонентите.
Детонацията е много по-малко проблем с дизелите, всъщност шумът при дизелите е тясно свързан с това наистина. Но това не уврежда, освен в определени ситуации, когато е невероятно тежко и за съжаление това обикновено е свързано с големи грешки в настройката(разбираите го в тунинговането)
Детонацията е много по-малко проблем с дизелите, всъщност шумът при дизелите е тясно свързан с това наистина. Но това не уврежда, освен в определени ситуации, когато е невероятно тежко и за съжаление това обикновено е свързано с големи грешки в настройката(разбираите го в тунинговането)
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Ниски горива? Проблем или не
не мога да си отговоря, как може да предизвикаш силна детонация с малко дизелово гориво? все едно ако беше така, щяха да работят в тази посока от пройзводителите, да си направят колите да пръскат по малко, а да детонират и да задвижват буталата повече
Re: Ниски горива? Проблем или не
Може.Увеличаваш налягането на надува с което и температурата ,ако не монтираш по-голям охладител,а и като промениш момента на впръскване .ОБАЧЕ,така се вдига максималното налягане в процеса на изгаряне ,което води до претоварване на цилиндъра и рано или късно до БАУ.
Сам разбираш ,че производител това го е предвидил и се е застраховал в определен лимит.
Сам разбираш ,че производител това го е предвидил и се е застраховал в определен лимит.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Ниски горива? Проблем или не
ares2 написа:не мога да си отговоря, как може да предизвикаш силна детонация с малко дизелово гориво? все едно ако беше така, щяха да работят в тази посока от пройзводителите, да си направят колите да пръскат по малко, а да детонират и да задвижват буталата повече
Те точно в тая посока работят - това е основата за понижаване на разхода на гориво. Затова са и доста нетрайни по-съвременните мотори.
Инак да, дизелът работи на бедна смес, но си има граници. Те са зададени и на стендовете... Извън тях резултатите са катастрофа в джоба. Високото налягане не обича многото гориво, когато се касае за нафта. Тя гаси детонацията. Ако е малко обаче, а в същото време компресирана, гърми доволно. Много надути дизели страдат от биелни лагери, когато разпръсквачите се позапушат и доставката е малка...
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Ниски горива? Проблем или не
разбирам.
а има ли проблем ако на кола евро3 се сложат дюзи от евро 4? пак е 160 градуса пръскането, но има лека разлика в буталата.. или поне номерата. На пръв поглед са доста идентични камерите.. Някой твърдят, че е проблем? Но какво да е проблемного, като си остава 160 градуса от дюзата
а има ли проблем ако на кола евро3 се сложат дюзи от евро 4? пак е 160 градуса пръскането, но има лека разлика в буталата.. или поне номерата. На пръв поглед са доста идентични камерите.. Някой твърдят, че е проблем? Но какво да е проблемного, като си остава 160 градуса от дюзата
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Ниски горива? Проблем или не
memorex написа:Няма проблем .Например при ВАГ.
при ваг би имало? или при бмв
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани