Няколко въпроса от начинаещ собственик на е60 3.0d

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 30.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535i
Мечтае да кара: BMW M6 F13

Няколко въпроса от начинаещ собственик на е60 3.0d

Мнение от Tsureto » 15 Фев 2021, 19:19

Здравейте колеги. Както забелязвате, от скоро съм с e60 3.0d 2005 и доста спамя. Това ми е 7мо бмв, но винаги съм карал 36, 46, 39. Релно е60 ми е по технологично и имам доста въпроси без отговори. За което се извинявам ако съм досадил.

Започвам, под номера:
1. Колата не загрява. Видях от скритото меню, че не вдига над 60 градуса в този студ. Ясно е, че са термостати. Силата на духане от малко след средата на врътката, като усиля на макс, няма разлика, НЕ усилва на МАКС степен. Възможно ли е, защото колата не вдига градуси, за това и да не може да духа на макс степен?
2. Леко ме притеснява харч на масло. Колата е 3.0d със софтуер, хибридно турбо, кулер инжектори от 3.5 и върви доста. Наскоро долях 500мл., че беше под средата. Стигна точно до втората чертичка. Забелязвам че е спаднало леко, 1-2 косъма под нея. Реално не е много, едвам видимо, но това е за 3 седмици каране и тук таме настъпване, докато и свикна и накефя. Казват ми че е нормално. Също, долях гадно масло за 5лв. Просто защото ще я обслужвам до 1 седмица. Има ли причина за притеснение?
3. Колата е била десняк. Направили са я супер трудно забележимо, като изключим, че е от дясно меморито. Гледаха я майстори отдолу, двигател и е направена качествено. Всичко работи, всяка електроника и реално мн трудно се хваща че е обръщана. Има ли повод за притеснение? Това ми се струва като бая занимавка и доста ме притеснява. Не знам внушение ли е, но волана ми седи 2мм. по в ляво, може би само с нивелир ще се хване, но аз съм болен мозък и го виждам. Дразни ме? Но реално предполагам е от обръщането...Та самото обръщане, променя ли механиката и състоянието "как се държи" на пътя?
4. Има ли начин да следиш градусите на тази кола, без да влизаш в скритото меню?
5. Когато работи на място, като загрее, има като леко тресене. Съвсем леко е, но се усеща. Хидрото е рециклирано, сменено е маслото и филтъра. Двигателя го мерихме на живи данни - дюзите и реално ми казаха, че две от тях са на границата, но са в нея. Четох в нета и някой хора казват че е нормално. На 600 оборота като задържа и се усеща притрисането също, но вече нагоре работи като масло... Мнения?
6. Сутрин пали цилиндрите един по един при як студ и издимява бяло, като на изгоряла нафта. Това са свещи предполагам, но пали, като загрее се оправя. Възможно ли е точка 5 и 6, проблемите да са от свещите?
7. Волана се върти супер леко при спряно положение, като карам бързо се втвърдява. Поради този факт че се върти лесно, усещам катоо....как да кажа, как съвсеееееееееем леко се е едно се тормози хидравликата, а масло има. Казаха ми, че това било също нормално. Направи ми странното впечатление, че като пуснах климатика, волана съвсем леко започна да се върти по трудно. Тези неща ок ли са?
8. И последно. Това мемори, което сега е от дясно. Какъв е начина да се премести от ляво. Нови седалки? Преокабелява ли се под седалките? Или се купува само конзолка с мемори за лявата?

Благодаря на всички. Извинявам се ако въпросите са ми ретардски, но като нов собственик на е60 съм се ошашкал.
Предишната ми кола беше 39-ка 3.0д и всички изброени неща ги нямаше там. Уж са същите двигатели, но не точно....
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Няколко въпроса от начинаещ собственик на е60 3.0d

Мнение от ares2 » 16 Фев 2021, 0:50

ако са залепили конзолата за волана правилно, а тя се центрира от тръбната рамка под таблото, не би трябвало да има разлика. това купе е подготвено до голяма степен за двата вида монтаж: от грешната страна и от ляво.. освен рейката няма много промени, но е добре да си видиш фаровете, дори да са изравнени сега левият бие по нанодлу.
за да стане качествено обръщане си е нужна и инсталация от донор, но това никой не би го направил тук. важно е как са свързали всичко, кое как са прибрали, къде е захванато, как са затворили отворите от сервото и волана от дясно, това важи и за кутията с компа на мотора, дали е изолирано всичко да не влиза влага... как е прехвърлен дебелият + отиващ в двигателния отсег и тн.
не зная за чистаките на този модел само как са на англииската версия. огледалата също са с различно рамо ако не са сменени.. софуеарно се настройват доста модули за ляв волан, а във вина ти завинаги ще си остане с кода за десен волан.

термостат или термостати ( зависи имаш ли егр) и ще започне да грее.

прегледай си я пак за настройките на софта, хибридна ли е и дали е с дюзи от 535. те завършват на номет 219 по бош. много англичанки са с много стари настройки и софт и към днешна дата има какво да се изпипа за да е по приятна за каране.
виж дали всичко е така както трябва със сепаратора за картерните газове. от там може да бута масло през турбото по пътищата, а ако имаш масло там може и да е тръгнало турбото. тези коли са мощни и подлежат на тунинг малко но.. .. чак такива издувки нямат дълаг живот и в един добър ден се чупят, изплюе ли ти маслото в мотора ще се видиш в цирк със смяна на бутала и тн
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Няколко въпроса от начинаещ собственик на е60 3.0d

Мнение от kikko » 16 Фев 2021, 9:29

1.Сменяй термостатите и загряването ще се оправи.
2.Харч на масло може да е от много неща. Тези мотори не се славят като масларници, но пък имат склонност след определена възраст да протичат. Огледай хубаво, може да е теч. Ако не е, има теми за разход на масло почвай да четеш.
3.Пишеш,че си болен мозък,защо тогава се взе реден десняк. Никога няма да стане като оригинален ляв волан. Закарай я някъде където правят реглаж на преден мост, ще ти кажат защо волана е на една страна и най-вероятно ще ти я оправят.
4.Няма начин да следиш градусите,освен от скритото меню.
5 и 6 Следи си поведението на мотора. Това,че на живи данни дюзите са горе-долу добре, не означава,че са добре наистина. Свещите диагностиката ги хваща, ако не са ОК ги сменявай,като е добре да смениш и релето.
7 и 8 Незнам
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 30.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535i
Мечтае да кара: BMW M6 F13

Re: Няколко въпроса от начинаещ собственик на е60 3.0d

Мнение от Tsureto » 16 Фев 2021, 18:57

Благодаря колеги за мненията. Очаквам още съвети и мнения, благодаря.
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Няколко въпроса от начинаещ собственик на е60 3.0d

Мнение от zvetiko » 19 Фев 2021, 11:39

5. Когато работи на място, като загрее, има като леко тресене. Съвсем леко е, но се усеща. Хидрото е рециклирано, сменено е маслото и филтъра. Двигателя го мерихме на живи данни - дюзите и реално ми казаха, че две от тях са на границата, но са в нея. Четох в нета и някой хора казват че е нормално. На 600 оборота като задържа и се усеща притрисането също, но вече нагоре работи като масло... Мнения?
6. Сутрин пали цилиндрите един по един при як студ и издимява бяло, като на изгоряла нафта. Това са свещи предполагам, но пали, като загрее се оправя. Възможно ли е точка 5 и 6, проблемите да са от свещите?


Трябваше с цифри да се говори какви са корекциите. Крайните стойности, които ги дават от BMW, са прекалено опасни за двигателя. С диагностика не може да се хване кои дюзи са проблемни, за това всичките да се проверят на стенд. Преди това се измерва компресията.
По отношение на свещите- ако са и 6-те са като грешка, значи проблема е в модула. Но дори и да са здрави свещите, пак е добре да се сменят- освен, ако видимо не са нови.
При смяна на модула да се видят и проводниците, понякога проблема е в тях.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook