Покупка на автомобил

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Re: Покупка на автомобил

Мнение от Richmond » 09 Яну 2021, 22:05

v_p_m написа:
Reload96 написа:Колега, за четирите години каране колко грубо е сметката. При оглед на автомобила какво да се гледа най вече?

Koлега зависи каква кола вземеш и с какви части я обслужваш. До сега никой не спомена може би най-важните(най-скъпите) неща за м54б30 а именно периферията:
1-Диса клапа
-Нова оригинална 500лв. На нея има щампа с година на производство(по мой наблюдения оригиналната кара без проблем 10-15 години).
-Ако е стара е хубаво да се свали и прегледа , понеже има вариянт да се ревизира качествено за 200-250лв.
-Ако е сменена с някаква "куче" марка (вървят 150-250лв. нови) е божа работа дали ще работи коректно.
2-Ламбда сонди
-имаш 4бр. но две от тях отговарят само за катализатора и могат да се изолират софтуерно, другите 2бр. 900лв. оригинални
-Ако са сменени с някакви "куче" марка (вървят 50-100 лв./бр. нови) е божа работа дали ще работят коректно.
3-Дебитомер
-Нов оригинален -7-800лв. и важи абсолютно същото като при горните 2 неща.
4-Почти всички (да не кажа всички) протичат от капака на клапаните.
-нов оригинален - 800лв.
-Има и по евтини неоригинални по 200-300-400лв. но не мога да кажа дали стават ако някой голега е слагал да каже .
-Естествено масово хората сменят гарнитурата и мажат със силикон ... но общо взето не решават проблема понеже капака е видимо крив и оправия нема.
5.Ванусите е хубаво да се ревизират , има много клипове как се прави и готови ремонтни комплекти
-цена 100-300лв. зависи кой го прави.
Сега има и други дребни болежки като това че протича масло от гарнитурката на стойката на масления филтър и че изпича всички вакуми(от тях започва да трупа грешки ) но хубавото е че се оправят за има нема 20лв.


Колега тези неща които изброи, абсолютно всички автомобили ги имат с малко уточнение и допълнение, специално за гарнитурата капак клапани, до сега аз лично никой не съм виждал да сменя целия капак, може и да има, но аз лично не съм чувал.
Диса клапата моята я смених с VAYCO(250лв), доста добре изглеждаше като изработка след известно време ще я погледна в какаво състояние е.Доста време се чудех дали да взема оригинална, но масово се слага алтернативния вариант.
Ванусите ако работят без шум, мисля че не е редно да се пипат още, защото от работещи да не станат с "проблем".
Аз на моята скоро смених тампони мотор(ОЕМ), тампоните скорости(ОЕМ), да скъпички са, но да си вържа гащите от към вибрации, термостат също смених преди известно време пак (ОЕМ), защото алтернативните давали кофти градуси в момента колата вдига макс 96 градуса, преди това работеше на 105-6, което ме притесняваше. Друго слабо място на тези мотори няма, дефакто доста по - опростена е поддръжката от колкото другите мотори за съответния модел. За мен най-голямият проблем на е60 м54 е автомата, просто всички на 200-250к са за скорости(я мехатроник, я механика вътре и торк разбира се).За мен лично това е последния здрав автомобил и опростен на тази марка СТИГА ДА Е ЧИТАВО ГЛЕДАН.
В този ред на мисли с какво масло карате вашите м54-ки ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Покупка на автомобил

Мнение от Kurtov » 09 Яну 2021, 22:57

Това за последния здрав мотор преди се говореше за m50, как не е като тия боклучави m54-ки, където харчат масло :lol: .
Лично аз съм преценил, че за мен този мотор е читав.
Обяснихте му доста на aвтора, да си прецени той.
Всичко е и до късмет, защото може да купи БМВ с този мотор и да няма почти никакви проблеми, ако не върти много километри.

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook