Покупка на автомобил

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 20.12.2020

Покупка на автомобил

Мнение от Reload96 » 05 Яну 2021, 19:43

Здравейте! Пред дилема съм дали да сменя Ауди А4 Б7 1.8т 163 с бензиново Е60 и дали си заслужава подобен ъпгрейд. Предполагам има доста теми за обслужване и поддръжка на подобно Е60, но ме интересува дали реално би било ъпгрейд, тъй като съм се возил много пъти и останах впечатлен от возията. Интересуват ме единствено бензиновите варианти, с възможност за газифициране. Реших да се обърна към тукашната общност за съвети, тъй като ми е правило впечатление, че членовете са супер адекватни и, спестявайки дебилската си ирония, дават изчерпателно мнение по зададения въпрос. По принцип съм върл Ауди фен, но това БМВ винаги адски много ми е допадало. Очаквам поредните ваши обективни оценки.
Благодаря предварително!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Покупка на автомобил

Мнение от Kurtov » 05 Яну 2021, 22:49

Може да питаш и тук - viewtopic.php?f=116&t=425757&start=2040
За мен едно BMW e60 530i преди фейслифта е ъпгрейд спрямо Аудито ти и на мен ми допада като автомобил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Re: Покупка на автомобил

Мнение от Richmond » 05 Яну 2021, 23:57

Reload96 написа:Здравейте! Пред дилема съм дали да сменя Ауди А4 Б7 1.8т 163 с бензиново Е60 и дали си заслужава подобен ъпгрейд. Предполагам има доста теми за обслужване и поддръжка на подобно Е60, но ме интересува дали реално би било ъпгрейд, тъй като съм се возил много пъти и останах впечатлен от возията. Интересуват ме единствено бензиновите варианти, с възможност за газифициране. Реших да се обърна към тукашната общност за съвети, тъй като ми е правило впечатление, че членовете са супер адекватни и, спестявайки дебилската си ирония, дават изчерпателно мнение по зададения въпрос. По принцип съм върл Ауди фен, но това БМВ винаги адски много ми е допадало. Очаквам поредните ваши обективни оценки.
Благодаря предварително!


За този ъпгрейд си заслужава, сега уточнявам защо, Е60 е много по-добра платформа от Б7, ако намериш екземпляр с М54Б30 въпрос на избор ръчка или автомат(автомата попринцип ако преди теб някой не е правил нещо имай готовност за ремонт, кутията е 6hp19 най-слабата в гамата на е60. Ръчката, съединителя ако е тръгнал върси маховик приблизително - 2к му смяната. Та този мотор е супер евитин за поддръжка и може би последните читави с известни минуси( да не е за сигменти) произвеждани двигатели. Н52 следващото поколение там има доста минуси и % да попаднеш на нещо читаво е доста по-малък. За мен е60 М54Б30 е най-надежният и лесен за поддръжка мотор, просто мен много ме е яд, как са сложили тази слаба кутия за този мотор това и продължава до FACELIFT, явно имат някакъв замисъл, но за сметка на купувача на старо :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 24.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Покупка на автомобил

Мнение от pampo » 06 Яну 2021, 10:19

Като цяло този 1,8т има почти култов статус при ауди маниаците. Аналогичният мотор с подобен статус в Е60 е 3д. Хваленият М54 е вече на 20г и пита за основен ремонт в повечето случаи, щото харчи мАсло на поразия... Та аз бих взел 530д/535д, по възможност фейслифт и ъпргейдът ще е истински.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Покупка на автомобил

Мнение от Kurtov » 06 Яну 2021, 11:58

pampo написа:Като цяло този 1,8т има почти култов статус при ауди маниаците. Аналогичният мотор с подобен статус в Е60 е 3д. Хваленият М54 е вече на 20г и пита за основен ремонт в повечето случаи, щото харчи мАсло на поразия... Та аз бих взел 530д/535д, по възможност фейслифт и ъпргейдът ще е истински.


M54 си има своите проблеми, но му го предложихме, защото е най-здравият бензинов двигател в е60, а автора на темата иска бензин.
M57 също си има проблеми, всичко зависи от конкретното състояние.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Покупка на автомобил

Мнение от pinko_23 » 06 Яну 2021, 14:25

Здрасти колега определено търси М54 вече обема 2.2 2.5 3.0 зависи какво читаво ще намериш. Принципно 2.5 и 3.0 имат лек конструктивен дефект и горят малко повечко масълце ама не е болка за умиране. Иначе носят на газ, като цени на поддръжка поносимо за пример давам оригинална картернавентилация 120 лв. Водна помпа ХЕПУ 70 лв, ремък 25 лв. Масло + филтри 200 лв. Свещи по 10 лв. бройката, бубина 60 лв. Съединител + маховик 1000 лв. Гарнитура картер оригинална 80 лв. Воден радиатор 350 лв. Компресор климатик 600 лв. Окачването цялото да го наредиш към 600 лв. Не бих казал че е евтино но е поносимо. Като цяло бензиновият двигател няма ядове никакви. Успех
Няма начин да няма начин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Покупка на автомобил

Мнение от kikko » 06 Яну 2021, 14:28

Основния проблем с М54 е намирането му в прилично състояние,защото си станаха на години и доста километри навъртяха.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Покупка на автомобил

Мнение от Kurtov » 06 Яну 2021, 16:10

pinko_23 написа:Здрасти колега определено търси М54 вече обема 2.2 2.5 3.0 зависи какво читаво ще намериш. Принципно 2.5 и 3.0 имат лек конструктивен дефект и горят малко повечко масълце ама не е болка за умиране. Иначе носят на газ, като цени на поддръжка поносимо за пример давам оригинална картернавентилация 120 лв. Водна помпа ХЕПУ 70 лв, ремък 25 лв. Масло + филтри 200 лв. Свещи по 10 лв. бройката, бубина 60 лв. Съединител + маховик 1000 лв. Гарнитура картер оригинална 80 лв. Воден радиатор 350 лв. Компресор климатик 600 лв. Окачването цялото да го наредиш към 600 лв. Не бих казал че е евтино но е поносимо. Като цяло бензиновият двигател няма ядове никакви. Успех


Извинявай колега, ама е хубаво, когато говориш за цени да споменаваш и на каква марка са съответните части.
Въпреки че и тогава може да има разминаване от магазин до магазин.
Давам пример веднага, маслото което събира двигателя е 6,5 литра.
Ако купиш 7 литра Total Quartz 5w40 ll-01 са 70 лв + филтър 15 лв, ами не са 200 лв.
А може да купиш и скъпо масло и цената да надхвърли 200 лв.
Разбирам че това са пари, които ти си дал, но така подвеждаме човека.
Това важи за всичко останало .
Всъщност сега видях, че си писал за масло + филтри, но все пак не съм искал да се заяждам, а да дам пример.
Аз например знам за случай, където 8 литра Кастрол се купува за 240 лв.
А има и по-страшни случаи - https://dasautoservice.com/shop/product ... e-0w30-5l/
Последна промяна Kurtov на 06 Яну 2021, 16:13, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Покупка на автомобил

Мнение от v_p_m » 06 Яну 2021, 16:12

Kurtov написа:
pinko_23 написа:Здрасти колега определено търси М54 вече обема 2.2 2.5 3.0 зависи какво читаво ще намериш. Принципно 2.5 и 3.0 имат лек конструктивен дефект и горят малко повечко масълце ама не е болка за умиране. Иначе носят на газ, като цени на поддръжка поносимо за пример давам оригинална картернавентилация 120 лв. Водна помпа ХЕПУ 70 лв, ремък 25 лв. Масло + филтри 200 лв. Свещи по 10 лв. бройката, бубина 60 лв. Съединител + маховик 1000 лв. Гарнитура картер оригинална 80 лв. Воден радиатор 350 лв. Компресор климатик 600 лв. Окачването цялото да го наредиш към 600 лв. Не бих казал че е евтино но е поносимо. Като цяло бензиновият двигател няма ядове никакви. Успех


Извинявай колега, ама е хубаво, когато говориш за цени да споменаваш и на каква марка са съответните части.
Въпреки че и тогава може да има разминаване от магазин до магазин.
Давам пример веднага, маслото което събира двигателя е 6,5 литра.
Ако купиш 7 литра Total Quartz 5w40 ll-01 са 70 лв + филтър 15 лв, ами не са 200 лв.
А може да купиш и скъпо масло и цената да надхвърли 200 лв.
Разбирам че това са пари, които ти си дал, но така подвеждаме човека.
Това важи за всичко останало .


Ти остави това , на мен ми е чудно какъв дефект имат 2.5 и 3 литра дето 2.2 да го нема .....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Покупка на автомобил

Мнение от pinko_23 » 06 Яну 2021, 16:43

v_p_m написа:
Kurtov написа:
pinko_23 написа:Здрасти колега определено търси М54 вече обема 2.2 2.5 3.0 зависи какво читаво ще намериш. Принципно 2.5 и 3.0 имат лек конструктивен дефект и горят малко повечко масълце ама не е болка за умиране. Иначе носят на газ, като цени на поддръжка поносимо за пример давам оригинална картернавентилация 120 лв. Водна помпа ХЕПУ 70 лв, ремък 25 лв. Масло + филтри 200 лв. Свещи по 10 лв. бройката, бубина 60 лв. Съединител + маховик 1000 лв. Гарнитура картер оригинална 80 лв. Воден радиатор 350 лв. Компресор климатик 600 лв. Окачването цялото да го наредиш към 600 лв. Не бих казал че е евтино но е поносимо. Като цяло бензиновият двигател няма ядове никакви. Успех


Извинявай колега, ама е хубаво, когато говориш за цени да споменаваш и на каква марка са съответните части.
Въпреки че и тогава може да има разминаване от магазин до магазин.
Давам пример веднага, маслото което събира двигателя е 6,5 литра.
Ако купиш 7 литра Total Quartz 5w40 ll-01 са 70 лв + филтър 15 лв, ами не са 200 лв.
А може да купиш и скъпо масло и цената да надхвърли 200 лв.
Разбирам че това са пари, които ти си дал, но така подвеждаме човека.
Това важи за всичко останало .


Ти остави това , на мен ми е чудно какъв дефект имат 2.5 и 3 литра дето 2.2 да го нема .....

обикновенно проблема е в маслообиращите сегменти.
писано е не само тук но и в доста чужбински форуми.
Няма начин да няма начин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Покупка на автомобил

Мнение от pinko_23 » 06 Яну 2021, 17:10

Kurtov написа:
pinko_23 написа:Здрасти колега определено търси М54 вече обема 2.2 2.5 3.0 зависи какво читаво ще намериш. Принципно 2.5 и 3.0 имат лек конструктивен дефект и горят малко повечко масълце ама не е болка за умиране. Иначе носят на газ, като цени на поддръжка поносимо за пример давам оригинална картернавентилация 120 лв. Водна помпа ХЕПУ 70 лв, ремък 25 лв. Масло + филтри 200 лв. Свещи по 10 лв. бройката, бубина 60 лв. Съединител + маховик 1000 лв. Гарнитура картер оригинална 80 лв. Воден радиатор 350 лв. Компресор климатик 600 лв. Окачването цялото да го наредиш към 600 лв. Не бих казал че е евтино но е поносимо. Като цяло бензиновият двигател няма ядове никакви. Успех


Извинявай колега, ама е хубаво, когато говориш за цени да споменаваш и на каква марка са съответните части.
Въпреки че и тогава може да има разминаване от магазин до магазин.
Давам пример веднага, маслото което събира двигателя е 6,5 литра.
Ако купиш 7 литра Total Quartz 5w40 ll-01 са 70 лв + филтър 15 лв, ами не са 200 лв.
А може да купиш и скъпо масло и цената да надхвърли 200 лв.
Разбирам че това са пари, които ти си дал, но така подвеждаме човека.
Това важи за всичко останало .
Всъщност сега видях, че си писал за масло + филтри, но все пак не съм искал да се заяждам, а да дам пример.
Аз например знам за случай, където 8 литра Кастрол се купува за 240 лв.
А има и по-страшни случаи - https://dasautoservice.com/shop/product ... e-0w30-5l/


Аз карам с масло RAVENOl към 18 лв литър купувам 8 литра все пак трябва да имаш да доливаш, филтри MANN въздушен 32 лв, маслен 13 лв. сметката е 189 лв. казах по спомен 200 лв. Разбира се имаш вариянт да я караш с по евтини масла, аз лично кастрол не бих сипал повече. с ТОТАЛ съм карал 15 лв литър.
Смених хидравличен маркуч към вануса продава се само оригинален 100 лв. Сега ми предстои смяна на дискове мисля да сложа ZEMMERMANN 150 лв бройката преден, накладките са към 120 лв. Задните бяха малко по скъпи. Имаш и евтини които след 1000 км ще се окривят и ще те те яд че си дал пари за евтини дискове. Оригинални дискове с отстъпка ми идват към 200 лв бройката. Акумулатор бош АГМ 350 лв. Сменях долна помпа на съединителя 70 лв. марка LUK. Счупих диференциал втора употреба 200 лв. Рециклирах рейка щото почти всички тропат, ако ти кажат че е биалетка те лъжат, пълен рециклаж с нов прът към 500 лв обаче ти си я сваляш. Сменях тампони на двигател 180 лв двата ЛьОМФьордер. Бях с джанти 18 махнах ги щото разбиват окачването, минах на 17 джанти BBS оригинални 500 лв + 1000 лв чисто нови гуми MICHELIN. За Зимата имам 16 джанти железни пак оригинални на БМВ + чисто нови гуми BRIGDSTONE 600 лв. Климатичен радиатор смених с чисто нов NISSEN 260 лв. Рециклирах полуоска 150 лв. Това е горе долу за 4 години и почти 100 000 км. Никога не съм правил компромис с частите винаги съм купувал скъпи части.
Няма начин да няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 20.12.2020

Re: Покупка на автомобил

Мнение от Reload96 » 06 Яну 2021, 18:10

Колега, за четирите години каране колко грубо е сметката. При оглед на автомобила какво да се гледа най вече?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Покупка на автомобил

Мнение от v_p_m » 07 Яну 2021, 9:13

Reload96 написа:Колега, за четирите години каране колко грубо е сметката. При оглед на автомобила какво да се гледа най вече?

Koлега зависи каква кола вземеш и с какви части я обслужваш. До сега никой не спомена може би най-важните(най-скъпите) неща за м54б30 а именно периферията:
1-Диса клапа
-Нова оригинална 500лв. На нея има щампа с година на производство(по мой наблюдения оригиналната кара без проблем 10-15 години).
-Ако е стара е хубаво да се свали и прегледа , понеже има вариянт да се ревизира качествено за 200-250лв.
-Ако е сменена с някаква "куче" марка (вървят 150-250лв. нови) е божа работа дали ще работи коректно.
2-Ламбда сонди
-имаш 4бр. но две от тях отговарят само за катализатора и могат да се изолират софтуерно, другите 2бр. 900лв. оригинални
-Ако са сменени с някакви "куче" марка (вървят 50-100 лв./бр. нови) е божа работа дали ще работят коректно.
3-Дебитомер
-Нов оригинален -7-800лв. и важи абсолютно същото като при горните 2 неща.
4-Почти всички (да не кажа всички) протичат от капака на клапаните.
-нов оригинален - 800лв.
-Има и по евтини неоригинални по 200-300-400лв. но не мога да кажа дали стават ако някой голега е слагал да каже .
-Естествено масово хората сменят гарнитурата и мажат със силикон ... но общо взето не решават проблема понеже капака е видимо крив и оправия нема.
5.Ванусите е хубаво да се ревизират , има много клипове как се прави и готови ремонтни комплекти
-цена 100-300лв. зависи кой го прави.
Сега има и други дребни болежки като това че протича масло от гарнитурката на стойката на масления филтър и че изпича всички вакуми(от тях започва да трупа грешки ) но хубавото е че се оправят за има нема 20лв.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Покупка на автомобил

Мнение от pinko_23 » 07 Яну 2021, 9:50

Reload96 написа:Колега, за четирите години каране колко грубо е сметката. При оглед на автомобила какво да се гледа най вече?


Колегата горе е споменал неща които аз не съм правил. Към момента може би съм дал 5000-6000 лв а може и повече. Също така си предвиди данък който ако нямаш еврокатегория ти отива към 400 лв на година, гражданска и там 350-400, каско ако е пълно към 700 лв. Хубава газова към 1500 лв. Живи и здрави да сме работа да има колите се правят. Тука са описани само качествени части ако решиш да ползваш китайски боклуци и гуми на по 15 години тогава цифрите са други. Забравих смених и бензинова помпа БОШ 300 лв, ама тя си беше тръгнала, но никога не оставяй колата ако си на газ с минимално количество бензин в резервоара.
Няма начин да няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 24.03.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 525d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Покупка на автомобил

Мнение от ivan_petkov » 07 Яну 2021, 20:33

Точно и ясно са описали колегите +1 от мен :yes:

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook