Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Здравейте ! Преди няколко дни след дълъг път от ауспуха излизаше сив гъст дим след което имаше сигнализация за ниско ниво на антифриза, и в казанчето нямаше нищо. На същия ден долях до горе антифриз, а на следващия, нивото беше между минимум и максимум.Нямаше никакви локви или признаци на изтичащ антифриз и предположих, че е заминала гарнитурата на главата и да се е наляла в цилиндрите. Разглобих всичко, и когато стигнах до гарнитурата и цилиндрите видимо - нищо . Гарнитурата беше видимо добре- нямаше спукано, счупено, прекъснато, а във втори цилиндър имаше капка антифриз. Когато прегледах обстойно гарнитурата установих, че измежду слоевете на 3 и 4 цилиндър има остатък от антифриз, но както казвам, видимо беше наред, а главата я проверих и нямаше никъде никакви пукнатини. Възможно ли е да е някакъв дефект от гарнитурата или просто да е издухала. Или да търся проблема другаде?
П.С. Проверих и ЕГР охладителя, да не би от там да бута антифриз към колектора, като в началото избиваше и пушеше, но спря, а от ауспуха продължи.
П.С. Проверих и ЕГР охладителя, да не би от там да бута антифриз към колектора, като в началото избиваше и пушеше, но спря, а от ауспуха продължи.
Последна промяна crusherr1 на 24 Дек 2020, 18:40, променена общо 2 пъти
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Ако е текло отдавна, провери цилиндрите за язвички от ръжда. Всеки сервиз за автошлайф може да ти провери главата за херметичност. Ако всичко е наред просто гарнитурата е заминала, сменяй я с нова, нови болтоте, и стягай. М8 болтовете около ангренажния капак се стягат с 25Nm.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Ако е горила антифриз, буталата ще са измити,въпросното бутало ще е доста по чисто, получава се ефект на водородно почистване.
Огледай много внимателно с лампата за пукнатини по блока и цилиндрите,дори най-незабележимото "косъмче" разгледай.
Охладител за ЕГР и топлообменник масло/антифриз често са ми проверявали по шлаиф базите и са ми казвали че са здрави, но не са.
Огледай много внимателно с лампата за пукнатини по блока и цилиндрите,дори най-незабележимото "косъмче" разгледай.
Охладител за ЕГР и топлообменник масло/антифриз често са ми проверявали по шлаиф базите и са ми казвали че са здрави, но не са.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Всъщност както описва колегата е хванал нещата съвсем в началото и не е минал достатъчно антифриз през буталата за да се получи ефекта на водородното почистване. Прав си по принцип и в случая вероятно има някаво почистване, но едва ли ще има чак изчистено бутало. Иначе гарнитурата сигурно е духнала според описанието. Според мен обаче непременно и по-важно е да се огледа ЗАЩО се е случило!
Към автора - съвременните гарнитури почти никога не духват видимо. Не се подвеждай от факта, че твоята изглежда добре.
Към автора - съвременните гарнитури почти никога не духват видимо. Не се подвеждай от факта, че твоята изглежда добре.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Проблема го хванах веднага и преди е нямало такива случаи, а дългите болтове с колко Nm са, защото при отвъртане ги мерих на 16-17? Главата е прегледана обстойно и всичко по нея беше наред. Единственото нещо което забелязах е че пътищата към долния колектор на 1-3 са по-измити от 4-6. Благодаря ви за отговорите!
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
За големите болтове има схема за стягане, отделно първо се завиват до 80Nm, отвиват се на 180° , пак се стягат до 50Nm, и после се стягат на 2пъти по 90°. Провери си все пак в нета.
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Колеги, помагайте. Събрах я цялата и сега не иска да пали. Като дам на контакт помпата работи и връща нафтата обратно и се чува свистящ звук като от взимане на въздух някъде и не пали. Закачих я на диагностика и ми излезна тази грешка - 004B90 Rail pressure monitoring at engine start.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Това ми се е случвало с една 231ца.
Неще и неще, пръсках няколко ацетона цели, мотора загря на спрей само. Понякое време реши и запали и никога не създаде проблем повече.
Същата кола след време трябваше да и сменя дюза, отново спрейове, ядове, псувни. Грешката беше същата,от тръбичките на рейла излизаше въздух под налягане.
В отчаянието си открих следния метод. Развиваш две тръбички на дюзи, през едната наливаш със спринцовка нафта а през другата си вади въздуха,напълваш така рейла и стягаш бързо, ако трябва стисни излишната нафта с клещи докато стягаш. Влизаш и запалва. Пробвай.
Неще и неще, пръсках няколко ацетона цели, мотора загря на спрей само. Понякое време реши и запали и никога не създаде проблем повече.
Същата кола след време трябваше да и сменя дюза, отново спрейове, ядове, псувни. Грешката беше същата,от тръбичките на рейла излизаше въздух под налягане.
В отчаянието си открих следния метод. Развиваш две тръбички на дюзи, през едната наливаш със спринцовка нафта а през другата си вади въздуха,напълваш така рейла и стягаш бързо, ако трябва стисни излишната нафта с клещи докато стягаш. Влизаш и запалва. Пробвай.
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Благодаря за бързия отговор колега.Но още когато дам на контакт помпата си пълни нафта в рейла, но регулатора на налягането на горивото седи отворен и си връща нафтата. Ще пробвам както каза ти с клещи да го затисна за да направи достатъчно налягане и да запали. Надявам се да стане този номер.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
И при мен си работеше помпата и всичко беше топ и ми излизаше същата грешка.
Пробвай нищо не губиш, 2 минути работа е.
Не може да преодолее някаква възд.възглавница и да напълни рейла,аз така си го обеснявам.
Пробвай нищо не губиш, 2 минути работа е.
Не може да преодолее някаква възд.възглавница и да напълни рейла,аз така си го обеснявам.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Закачи я на Инпа и й дай обезвъздушаване на горивото. За 3-5мин. е готова.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
В моя случай нямаше ефект пускането на принудителна циркулация на горивото.
Какво стана колега, успя ли да запалиш?
Какво стана колега, успя ли да запалиш?
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
toni написа:Закачи я на Инпа и й дай обезвъздушаване на горивото. За 3-5мин. е готова.
Как става това ?
Има ли смисъл да се прави тази процедура, когато се сменя филтър например ?
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Hip-hopotam написа:И при мен си работеше помпата и всичко беше топ и ми излизаше същата грешка.
Пробвай нищо не губиш, 2 минути работа е.
Не може да преодолее някаква възд.възглавница и да напълни рейла,аз така си го обеснявам.
Благодаря за съвета колега ! Указа се че рейла е бил чисто празен и използвах начина по който ми каза или подобен - напълних със спринцовка и игла рейла от първата дупка на първа дюза и пълня докато видя, че излиза от другите. След което въртеше бая време и пропукваше, но в крайна сметка запали. Поработи малко и всичко си дойде на мястото.А иначе след като запали отново почна да пуши и трябваше да бера срам по улиците да я издухам така, ставаше страшна диря от облаци в продължение на 2-3 км, явно по тръбите и дпфа е останал антифриз и си го изкара. Всичко е точно, благодарности !
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Сив пушек от ауспуха (издухала гарнитура?)
Радвам се че съм помогнал.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: monobug