Диагностика и ремонт на дроселова клапа при M57N - РЕШЕНО!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Диагностика и ремонт на дроселова клапа при M57N - РЕШЕНО!
От няколко дни, като загася колата се усеща силно разтрисане на мотора, закачих диагностиката и си излезе грешка 43e2 - Open circuit(само тази грешка е няма никакви други)
Свалих копака на мотора погледнах буксата, закачен сие добре, изчистих грешката и т.н. но проблема си остана
Разрових се из форумите и видях, че е често срещан проблем, заради навлизането на масло при електрониката за управление.
В събота мисял да свала дросела и да видя какво е положението при платката.
Няколко въпроса:
1. По някаква причина този симптом съвпадна с момента в който махнахаме пеперудите от колектора, сменихме одгревни свещи, стартер и семеринг на колянов вал - възможно ли е да си е било така и преди това, но поради наличието на пеперуди да е било по-незабележимо?
2. Зачудих се, дали кабелът, който влиза в дросела, може да е откачен от другата си страна, гледайки схемите на свързване отива директно на блока за управление на мотора(големия сноп кабели), но не зная дали някъде по трасетп не е на друга букса и тя да се е откачила?
3. След като отворя дросела, ако видя изгорели писти е ясна работата, но ако има изгорял компонент, някой знае ли кой е най-честия виновник, за да мога да купя чарковете предварително?
4. Не мога да се ориентирам кой бушон отговаря за дросела - бил един от бушоните при мотора, ама само толкова виждам(колата е е53 2006, но реших да пусна тук темата, заради по-голямата масовост на мотора при е60)
Свалих копака на мотора погледнах буксата, закачен сие добре, изчистих грешката и т.н. но проблема си остана
Разрових се из форумите и видях, че е често срещан проблем, заради навлизането на масло при електрониката за управление.
В събота мисял да свала дросела и да видя какво е положението при платката.
Няколко въпроса:
1. По някаква причина този симптом съвпадна с момента в който махнахаме пеперудите от колектора, сменихме одгревни свещи, стартер и семеринг на колянов вал - възможно ли е да си е било така и преди това, но поради наличието на пеперуди да е било по-незабележимо?
2. Зачудих се, дали кабелът, който влиза в дросела, може да е откачен от другата си страна, гледайки схемите на свързване отива директно на блока за управление на мотора(големия сноп кабели), но не зная дали някъде по трасетп не е на друга букса и тя да се е откачила?
3. След като отворя дросела, ако видя изгорели писти е ясна работата, но ако има изгорял компонент, някой знае ли кой е най-честия виновник, за да мога да купя чарковете предварително?
4. Не мога да се ориентирам кой бушон отговаря за дросела - бил един от бушоните при мотора, ама само толкова виждам(колата е е53 2006, но реших да пусна тук темата, заради по-голямата масовост на мотора при е60)
Последна промяна Cyberloner на 20 Дек 2020, 15:40, променена общо 1 път
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Диагностика и ремонт на дроселова клапа при M57N
Още 1 въпрос - някой да знае какъв е нормалния между пиновете на дросела?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Диагностика и ремонт на дроселова клапа при M57N
Колега, дроселовата клапа се сменя с нова. Ако обичаш да си правиш постоянно колата, може да опитваш каквото си поискаш.
Вихровите клапи не биха оказали влияние. Ако имаше междинна букса щеше да я има на схемата.
Вихровите клапи не биха оказали влияние. Ако имаше междинна букса щеше да я има на схемата.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Диагностика и ремонт на дроселова клапа при M57N
По принцип, решението за смяна с ново е ясно, но искам първо да се опитам да поправя счупеното, особено ако е нещо елементарно, каквото би било прекъсната писта, в резултат на корозия.
Re: Диагностика и ремонт на дроселова клапа при M57N
като я свалиш първо виж зъбните колела да не би те да са се счупили,те ги има като ремонтен комплект в ebay
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Диагностика и ремонт на дроселова клапа при M57N
Ще ги огледам, но предвид, че грешката е за отворена ел. верига ме съмнява проблемът да идва от механиката.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Диагностика и ремонт на дроселова клапа при M57N
Проблемът е решен, нещата бяха 1:1 с описаното в това видео: https://www.youtube.com/watch?v=jDBsxGuZxHc&t=317s
Вътре имаше 10-15мл масло(на око), но яврно при свалянето на колектора(когато махнах пеперудите) е било достатъчно да се разнесе навсякъде и да спомогне за прегарянето на тази писта/бушон
Самите зъбни колела и останалите неща по механиката бяха безупречни - нямаше каквито и да е следи от износване.
Целия проблем идва от това, че както е монтиран дросела, оста е наклонена в посока към платката с управелнието. При това положение, маслото, бавно и славно се стича и влиза, при платката.
Няколко допълнения:
1. Свалянето на дросела е по-голямата част от работата, наложи се да сваля въздхузаборника и малката тръба към EGR-a, за да мога да достигна долните 2 винта, с който клапата се държи към EGR-а.
2. Капакът над електрониката има гарнитура от силикон, която е уплътнявала отлично, но след отваряне никога не може да се върне капакът със същото притискане, затова е силно препоръчително цялото да се запечати отвън. Аз го направих, като в жлеба между капачето и корпуса сложих силикон. По този начин ще има 100% водоплътност а при евентуално бъдещо отваряне няма да представлява проблем.
3. В най-ниската точка на корпуса направих един отвор 2мм, за да може, ако попадне някакво масло в бъдеще, то да може да се изтече.
4. Непосредствено до проблемната писта има винтче, което държи платката - удобно е да се развие, за да е по-лесен дотъпа с поялника. Самото винтче е с някакъв слаб фиксатор, така че е препоръчително да се "мацне" нещо на резбата при обратното сглобяване.
Сегавсичко работи отлично, двигателят гасне без разтрисане и няма никакви грешки на диагностиката
Вътре имаше 10-15мл масло(на око), но яврно при свалянето на колектора(когато махнах пеперудите) е било достатъчно да се разнесе навсякъде и да спомогне за прегарянето на тази писта/бушон
Самите зъбни колела и останалите неща по механиката бяха безупречни - нямаше каквито и да е следи от износване.
Целия проблем идва от това, че както е монтиран дросела, оста е наклонена в посока към платката с управелнието. При това положение, маслото, бавно и славно се стича и влиза, при платката.
Няколко допълнения:
1. Свалянето на дросела е по-голямата част от работата, наложи се да сваля въздхузаборника и малката тръба към EGR-a, за да мога да достигна долните 2 винта, с който клапата се държи към EGR-а.
2. Капакът над електрониката има гарнитура от силикон, която е уплътнявала отлично, но след отваряне никога не може да се върне капакът със същото притискане, затова е силно препоръчително цялото да се запечати отвън. Аз го направих, като в жлеба между капачето и корпуса сложих силикон. По този начин ще има 100% водоплътност а при евентуално бъдещо отваряне няма да представлява проблем.
3. В най-ниската точка на корпуса направих един отвор 2мм, за да може, ако попадне някакво масло в бъдеще, то да може да се изтече.
4. Непосредствено до проблемната писта има винтче, което държи платката - удобно е да се развие, за да е по-лесен дотъпа с поялника. Самото винтче е с някакъв слаб фиксатор, така че е препоръчително да се "мацне" нещо на резбата при обратното сглобяване.
Сегавсичко работи отлично, двигателят гасне без разтрисане и няма никакви грешки на диагностиката
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани