Интеркулер от 535 на 530
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- diqn_bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 275
- Регистриран на: 18.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW-to nastrani
Интеркулер от 535 на 530
Здравейте, колеги,
Реших малко да вдигна конете на моето 530d 218к.с. 2004г.
Обмислям да сложа кулер от 535d, защото е малко по голям от моя. Също обмислям да сложа downpipe спортен филтър и след това РЕМАП.
Въпроса ми е кулер от 535 става ли на моята без преправяне на захвати, маркучи и още други неща?
Реших малко да вдигна конете на моето 530d 218к.с. 2004г.
Обмислям да сложа кулер от 535d, защото е малко по голям от моя. Също обмислям да сложа downpipe спортен филтър и след това РЕМАП.
Въпроса ми е кулер от 535 става ли на моята без преправяне на захвати, маркучи и още други неща?
- diqn_bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 275
- Регистриран на: 18.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW-to nastrani
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Интеркулер от 535 на 530
На Х3-ка съм сменял и е 1:1, ако това помогне като инфо.
Последна промяна astrapower на 22 Окт 2020, 13:23, променена общо 1 път
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4205
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Интеркулер от 535 на 530
Принципно ако ти се занимава и ти се влагат пари може да монтираш малко по-голям афтърмаркет интеркулер, който не е с пластмасови казанчета а е изцяло от алуминий.
Лично аз ще го правя това на Е83 Х3 LCI 3.0sd (286кс.)
П.П.Имаш преправяне на самите турбо пътища но за мен това е оправдано,ако се сменяш заводския кулер.
Лично аз ще го правя това на Е83 Х3 LCI 3.0sd (286кс.)
П.П.Имаш преправяне на самите турбо пътища но за мен това е оправдано,ако се сменяш заводския кулер.
- diqn_bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 275
- Регистриран на: 18.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW-to nastrani
Re: Интеркулер от 535 на 530
Този също е изцяло от алуминий колега. За моя проект мисля, че този е идеален. По нататък като сменя турбината може и да сложа по голям афтърмаркет кулер. Важното е, че разбрах, че кулера си пасва идеално на мястото.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Интеркулер от 535 на 530
Не ми е много ясно, как ще влезе кулер от 535 на мястото на такъв от 530 без преправяне, при положение, че цялата маска/пластмаса е разична, и на 530 е като джоб, в който плътно влиза кулера, а на 535 е с 3-4 сантиметра по-висок?
- diqn_bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 275
- Регистриран на: 18.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW-to nastrani
Re: Интеркулер от 535 на 530
Ами и на мен не ми е ясно колега затова реших да попитам. Явно ще трябва преправяне.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Интеркулер от 535 на 530
FaceOff написа:Не ми е много ясно, как ще влезе кулер от 535 на мястото на такъв от 530 без преправяне, при положение, че цялата маска/пластмаса е разична, и на 530 е като джоб, в който плътно влиза кулера, а на 535 е с 3-4 сантиметра по-висок?
Това е водния радиатор....или си имал предвид, че носещата "рамка" е различна.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Интеркулер от 535 на 530
Рамката имам предвид естествено. И това, че кулера на 530 влиза в плътен джоб, и как кулера от 535, който е 3-4 см по-висок ще влезе.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Интеркулер от 535 на 530
FaceOff написа:Рамката имам предвид естествено. И това, че кулера на 530 влиза в плътен джоб, и как кулера от 535, който е 3-4 см по-висок ще влезе.
Да вижда се...
При Х3-ката, нямаше абсолютни никакъв проблем, сложих кулер от 3.0sd, който е 15мм по-висок и 5мм по-широк от стандартния на 3.0d.. Наложи се подмяна и просто нямаше смисъл да купувам пак същия и сложих малко по-големия. Да се има предвид, че проблема с омасляването на входа нямаля, но си остана като цяло, въпреки сменените с оригинални о-пръстени. Т.е ако се сменя по-добре афтърмаркет с читави скоби отколкото оем с бързите връзки. Наскоро попаднах на клип в youtube в който подлагаха нколко навивки тефлонова лента под о-пръстена и проблема уж се решавал, но не ми е останало време да го пробвам. Не ги харесвам тези бързи връзки.
Re: Интеркулер от 535 на 530
Преди месец сложих на 530д кулер от 535д.
За целта:
- взима се кулера + тавата под него + нови уплътнения;
- маха се кората под двигателя и се маха стария кулер;
- реже се долната част на рамката ( с флекс е много лесно);
- слага се новия кулера с новите уплътнения, под него се слага закрепващата тава, която се хваща с 4-тири дълги и широки рапидки по една във всеки ъгъл (така е оригинално има си точно местенце за тях и на тавата и на рамката);
Около час работа.
Всичко на финала е 1:1 като при 535д
За целта:
- взима се кулера + тавата под него + нови уплътнения;
- маха се кората под двигателя и се маха стария кулер;
- реже се долната част на рамката ( с флекс е много лесно);
- слага се новия кулера с новите уплътнения, под него се слага закрепващата тава, която се хваща с 4-тири дълги и широки рапидки по една във всеки ъгъл (така е оригинално има си точно местенце за тях и на тавата и на рамката);
Около час работа.
Всичко на финала е 1:1 като при 535д
Re: Интеркулер от 535 на 530
Някой пробвал ли се е да си прави водно охлаждане на кулера ?
Ето нещо такова:
https://www.youtube.com/watch?v=3Ve-C-X6AOw
https://www.youtube.com/watch?v=O4ohMjqWQ38
Ето нещо такова:
https://www.youtube.com/watch?v=3Ve-C-X6AOw
https://www.youtube.com/watch?v=O4ohMjqWQ38
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Интеркулер от 535 на 530
Бях решил да го правя на Е39. Щях да ползвам маркучите за пръскалките на фаровете, бях намерил и някви подходящи пръскалки от ваг-овете, и щях да сложа по-голямо казанче на мястото на интензивното измиване (което при Е60 го няма).. обаче в крайна сметка реших, че е излишно.. Ако ще е за някъв старт, по-добре да го охладиш по друг начин, ако е за дълъг път.. щях да спирам на бензиностанции да купувам лед, и да натискам лостчето по пътя а на Е39 няма температурен датчик за компресирания въздух, и реално нямаше да мога да видя има ли изобщо някакъв ефект..
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Интеркулер от 535 на 530
desonator написа:Преди месец сложих на 530д кулер от 535д.
За целта:
- взима се кулера + тавата под него + нови уплътнения;
- маха се кората под двигателя и се маха стария кулер;
- реже се долната част на рамката ( с флекс е много лесно);
- слага се новия кулера с новите уплътнения, под него се слага закрепващата тава, която се хваща с 4-тири дълги и широки рапидки по една във всеки ъгъл (така е оригинално има си точно местенце за тях и на тавата и на рамката);
Около час работа.
Всичко на финала е 1:1 като при 535д
Колега, на рамката на 535 е ясно, че има места за рапидките (така си е оригинално), но като срежеш твоята рамка (на 530), как така има къде да хванеш рапидките? Може би на рамката на 530 точно където се падат рапидките има удебеление ли, където да се захванат? Освен това и височината на кулера на 535 е по-голяма, не се ли получава разстояние между долната тава от 535 и срязаната рамка? И къде сряза твоята рамка, възможно най-ниско ли?
Питам, защото кулера ми седи в мазето от половин година (реплика на Вагнер), и днес най-накрая си взех цялата рамка от 535, с идеята скоро да сменя кулера, но ще е доста играчка да я сменя цялата (и двата радиатора трябва да паднат и т.н...), освен това водния със сигурност е различен на 530 и 535, та да не го ям пък после с него..
Предварително благодаря, за насоки..
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Интеркулер от 535 на 530
https://youtu.be/HVde7zLM9DY
Явно при Вагнер-а е съвсем различно, щом и рамката на 535 се реже, и май дори и долната тава не я върна обратно. Изглежда имаше рапидки през 'ушите' , но къде са хванати, не видях..
Явно при Вагнер-а е съвсем различно, щом и рамката на 535 се реже, и май дори и долната тава не я върна обратно. Изглежда имаше рапидки през 'ушите' , но къде са хванати, не видях..
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани