Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
И така след 245к. км. се появи едно чукане в двигателя отпред откъм 1 и 2 цилиндър. Силно метално чукане. Демпферната шайба е сменена с нова. Инжекторите са пратени на стенд и пак чука, обърнах ги за проба 1ви отиде на 6ти цилиндър, 2ри отиде на 5ти цил и така наобратно, обаче чукането не се измества. Така че вариант остана вече да се свали двигателя и да се отваря. Всичко е долу вече и имам няколко въпроса към към по-запознатите. Как ви се струва биелния лагер на първи цилиндър
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Тъй като може да се слагат до 3 снимки ще пусна още мнения
Има едни черти като маслен нагар по първите 3 цилиндъра, не са надрани.
За сега съм измерил само буталото и сегментите на 1ви цилиндър. Буталото няма видими следи от износване и е с допустим размер, обаче сегментите са износени. Като горния при допуск 0.20 до 0.35 отвор в цилиндъра е 0.45мм. Средния при допуск 0.30 до 0.45 е 0.65мм, а масления при 0.2 до 0.4мм е 0.55мм.
Има едни черти като маслен нагар по първите 3 цилиндъра, не са надрани.
За сега съм измерил само буталото и сегментите на 1ви цилиндър. Буталото няма видими следи от износване и е с допустим размер, обаче сегментите са износени. Като горния при допуск 0.20 до 0.35 отвор в цилиндъра е 0.45мм. Средния при допуск 0.30 до 0.45 е 0.65мм, а масления при 0.2 до 0.4мм е 0.55мм.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
И ето две снимки на бутала 2 и 3 като ги изкарах и маслените сегменти си стоят затворени.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
А разхода на масло как му е на мотора? Малко ме съмнява това да са му първите 245к км и да износи сегменти. Тоз мотор и на 300 000 км не харчи масло от сегменти по принцип.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Разхода на масло за последните 4000км е 1.5л. масло. Но пък биелния лагер ми изглежда в добро състояние. В каналите на сегментите има супер много нагар, не знам дали това е нормално.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Биелните лагери ми изглеждат перфектни, колко надрани лагери съм свалял и не е тропал мотора!
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Тъй като newtis го спряха и сега ползвам един руски, не можах да намеря стойност на аксиалната хлабина на коляновия вал. Има радиална, която е .019до 0.052 при мен е около 0.022. Обаче аксиалната хлабина ми е 0.19мм, мисля че това е твърде много. Някой има ли стойноста на доспуска?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Аз бих прегледал разпределителните валове като причина за тракането.
Сглоби ги без кобилиците и виж как са като луфтове и въртене.
Веригите и водачите им как са?
Сглоби ги без кобилиците и виж как са като луфтове и въртене.
Веригите и водачите им как са?
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Разпределителните валове, са с перфектни лагери и гърбици. Кобилите са без особенни луфтове и перфектна циментация на ролките. Хидравличните повдигачи съм ги свалял, чистил, и пълнил с масло, и всички държат. Това упражнение го правих като проба със съмнение за блокирал повдигач. След това пак чукаше и затова реших да сваля двигателя вече. Днеска свалих всички бутала и ги измерих, и тях, и сегментите. Сегментите са вън от допуск като най голям луфт има средния. Предполагам от това беше така големия дим като отворя капачката за маслото. Сега ред е на буталата и там е причината мисля, за чукането. Бутало 2 е с размер 83.80мм при размер 83.945мм и максимално позволена хлабина между бутало и цилиндър от 0.15мм
А това е бутало номер 5 и то е тръгнало с размер 83.90, което също не добре
А това е бутало номер 5 и то е тръгнало с размер 83.90, което също не добре
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Евала за темата колега, дръж ни в теччение
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Докато намеря бутала е време да погдотвя главата за шлайф, а тя е доволно мръсна.
Преди да я измия, трябва да се свалят клапаните. И тука идва малко направи си сам скоба за сваляне на пружини. Една шайба, профил, малко шина.
Преди да я измия, трябва да се свалят клапаните. И тука идва малко направи си сам скоба за сваляне на пружини. Една шайба, профил, малко шина.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Има много нагар по всмукателните клапани, а изпуслателните са чисти. Направих и една установка за измерване на втулките на клапаните, допуска е луфт от 0.5мм, моите са в норма
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Ето малко снимки на изпускателни клапани, има нагар по леглото а не е лъскаво. Не мога да преценя в какво състояние са и дали с полирване ще стане само.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Лагерите са перфектни, клапаните задължително на механична обработка, ако много изтънеят след нея, слагай нови, леглата на клапаните също са за механична обработка, с такива клапани, няма друг вариант. Най-добре дай главата на специализиран сервиз, не прави самодейности с глава, още повече на дизел, а така или иначе, мисля ще се наложи и смяна на водачи, което води до неминуемо престъргване на леглата. Сякаш мотора е прегряван и буталата са повличали, но един хонинг поне е задължителен, и нови сегменти разбира се, не разбрах колко е хлабината бутало-цилиндър? И този мотор, май не са му първите 245000 тези, или е претърпявал някакви приключения, но е отварян със сигурност, билните лагери не кореспондират с общото състояние на другите части в мотора. А за пробега се съмнявам защото на дъщерята купихме Е39 с М57 с пробег 400 000 на табло, и си върви безпроблемно. Огледа ли хлабината в буталните болтове? Шума променя ли се на студен или топъл мотор? Голяма хлабина бутало-цилиндър чука на студено, на загрял мотор или много намаля, или напълно изчезва. Имал съм двигател /вярно беше бензинов/ с такъв проблем, чукаше само зимата, и то за 20-30 секунди, над 100 000 км си мина колата така в мен.
only rear wheel drive
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Чукането леко намаляше на загрят мотор, но не изчезваше. В началото като дигна обороти на загрял мотор към 1500 об и изчезваше, но после остана постоянно дори и до 2500 об. Много е странно че най-износени са бутала 2 и 5, които са в една равнина. Мотора не е прегряван поне 10г от както колата е при мен, а между другото имаше период от около 2г. които двигателя така и не загряваше напълно, може и това да довело до износването на буталата. Жалко че преди да сваля двигателя не замерих компресията. Няма друг механичен възел в двигателя където да има хлабина по-голяма от допуска даден от БМВ. Дори аксиалната хлабина на коляновия вал при мен е 0.19мм и ми се струваше супер много, но намерих допуска, че е от 0.08мм до 0.23мм. Двигателя вътре е много чист, от както е при мен колата съм сменял маслото на 8к км или една година. Ще проверя пръскалките отдолу които пръскат буталата дали са наред, да не би да има проблем с тях на тези цилиндри и от там да се износват повече. Взех си Пластигейдж, за да проверя хлабините в лагерите.
И проверих блока за равнинност, едно нещо да е перфектно в този мотор. Пластината 0.02мм не влизаше никъде.
И проверих блока за равнинност, едно нещо да е перфектно в този мотор. Пластината 0.02мм не влизаше никъде.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани