"Проблем" със спирачки 535д Фейс

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

"Проблем" със спирачки 535д Фейс

Мнение от datchko » 01 Окт 2020, 11:23

Здравейте,

Имам един досаден "проблем" или по-скоро неразбиране на ситуацията със спирачките на моето е61.

Трудно ми е да го обясня, но накратко:

Често се налага да полагам по-голямо усилие, за да може колата да спре при ниска скорост.
Педалът на спирачките не е мек, не е твърд. Нормален е и не потъва.

Повечето време спира добре и е "хаплива" при по-рязко натискане.

До момента са сменени следните неща:

Предни дискове - нови оригинални от М-кар на около 3 000км;
Предни накладки - оригинални на около 3 000км;
Предни датчици за накладките - оригинални;
Задните дискове са АТЕ, но не са нови;
Задни накладки - оригинални от М-кар на около 3 000км;
Спирачна течност Motul RBF 660 на около месец.

При смяната на спирачната течност имаше бая въздух и нещата доста се подобиха откъм спиране и хапливост на спирачките.

При смяна на дисковете и накладките водачите са смазани, буталата раздвижени.

Чудя се вече къде може да е проблемът - нещо по вакуумната система, в DSC-юнита, спирачна помпа?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: "Проблем" със спирачки 535д Фейс

Мнение от zvetiko » 01 Окт 2020, 12:09

Колега, може би е добре да се сложи оригинална спирачна течност, като смяната и обезвъздушаването да се извършат с вакум. Добре е да се провери и стойността на вакума за сервоусилвателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: "Проблем" със спирачки 535д Фейс

Мнение от ивчо » 01 Окт 2020, 12:10

datchko написа:Предни дискове - нови оригинални от М-кар на около 3 000км;
Предни накладки - оригинални на около 3 000км;


Старите накладки на нови дискове, или грешно разбрах ?
И таз спирачна течност - по-добре да се сменя по-често а не да е с някакви раЦинг глупости .
Ако правилно те разбирам - на ниска скорост се налага да натиснеш повече че да спре .
Вакуум помпа ? А тоя въздух много ме притеснява дето го е имало :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 646
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: "Проблем" със спирачки 535д Фейс

Мнение от ivanski_2 » 01 Окт 2020, 12:48

А след като си сменил всичко друго(хайде освен помпата) защо не смениш и спирачните маркучета? Играят доста по-голяма роля от колкото повечето хора си мислят.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: "Проблем" със спирачки 535д Фейс

Мнение от datchko » 01 Окт 2020, 21:11

ивчо написа:
datchko написа:Предни дискове - нови оригинални от М-кар на около 3 000км;
Предни накладки - оригинални на около 3 000км;


Старите накладки на нови дискове, или грешно разбрах ?
И таз спирачна течност - по-добре да се сменя по-често а не да е с някакви раЦинг глупости .
Ако правилно те разбирам - на ниска скорост се налага да натиснеш повече че да спре .
Вакуум помпа ? А тоя въздух много ме притеснява дето го е имало :roll:

zvetiko написа:Колега, може би е добре да се сложи оригинална спирачна течност, като смяната и обезвъздушаването да се извършат с вакум. Добре е да се провери и стойността на вакума за сервоусилвателя.

Всичко е ново слагано на ново, освен задните накладки, които са слагани на старите дискове, но нямаха ръб.
Иначе течността преди я сменяваха в АБ, където са ми съмненията са пропуските с въздуха (съмнявам се въобще дали са я сменяли, за по-малко от година беше като тиня).

И аз мисля за вакуум помпата, но пък нямам проблем с твърд педал при палене след престой.

ivanski_2 написа:А след като си сменил всичко друго(хайде освен помпата) защо не смениш и спирачните маркучета? Играят доста по-голяма роля от колкото повечето хора си мислят.

Само спирачни маркучи не съм сменял, но и до тях ще стигна.
Има логика да е от тях, какви ли не неща съм виждал по различни коли :mhihi:

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook