Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 24 Сеп 2020, 15:45

Здравейте колеги!

Имам питане относно какви замервания получавате от акумалатора си в покой, при запалване и при зареждане на алтернатор. Всъщност, проблема е, че понякога джойстика на idrive замръзва - всичко работи - екран, копчета от волана, сензорни бутони, музиката върви, само джойстика не функционира, след рестарт - работи. Отделно - при вкарване на ключа, навито светва, музиката тръгва, паля колата, екрана изгасва, музиката спира и след 5-6 секунди всичко работи, в този момент джойстика или фунционира или замръзва.
Колата е 530д фейс е61, акумулатора 95Ah AGM, фабричен на BMW.
Този проблем ме накара да замеря акумулатора и това, което виждам е следното:

След 17 часа покой отварям ел. багажника (комби), закачам мултицета - 12.7V;
Тествам колко ще падне при отваряне/затваряне на багажника отново - спад до 12.3V;
Влизам в колата, пъхам ключа, навито светва, музиката тръгва, джойстика не работи - спад до 12.07V;
В този момент паля колата - спад на напрежението до 10.38V;
При работещ двигател, нави, музика и фарове на авто - показание 15.4V;
След гасене на двигателя, в рамките на 1 минута напрежението спада до 12.4V;

Всички съвети са добре дошли, а главно:
Какви са вашите показания?
При запалване рестартира ли ви се навито?
При палене не е ли голям спада до 10.4V?
Нормално ли е алтернатора да зарежда на 15.4V (фаровете са на авто, светло е, т.е. само габарити работят)

Мисля си, че тока е нисък и заради това понякога джойстика не включва, а след рестарт работи. Чувал съм, че при нисък ток, понякога изключва тока до някои модули за да подсигури запалване. Колата е е61 фейс, нови подгревни и реле, CCC нави с CIC джойстик (фабрично).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 4.06.2018
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60
Детайли за колата: 530d 2008 г. 235 к.с.

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от tweety88 » 24 Сеп 2020, 22:10

Колега, при мен проблема беше 1:1 със замръзване на джойстика и оправянето му след рестарт. Точно при запалване екрана изгасва и след това джойстика не работи до рестарт.
Колата е 530д фейс е60, акумулатора 95Ah AGM, фабричен на BMW.
Проблема го правеше само зимата, а лятото няма драма.
Правеше го също по-често когато карам градско на къси разстояния. Като изляза на дълго нямаше проблем.
Предполагам се сещаш всичко това към кое води - ти сам си се насочил вече.
Акумулатора е виновен. Колата иска доста ток. При мен например и печката не искаше да се пуска заради слабият акумулатор, въпреки че си паля с него без проблем.
Сменяй акумулатора и всичко ще е точно. Все пак говорим за акумулатор на 11-12 години.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 25 Сеп 2020, 12:26

Благодаря, колега за отговора! Твоя случай щом потвърждава акумулатор изключвам ЦЦЦ-то като виновник, макар че и преди това не ми се вярваше да е от него. Ще взимам нов акумулатор, явно, радвах се, че този е фабричния, но то не било повод за радост :lol: Ще пиша след това дали е отпаднал проблема :yes:
Доколкото за алтернатора - според теб нормално ли е да зарежда на 15.4V? Миналите ми коли всички са били на около 14.7V, но пък тази е първата с AGM. За новия акумулатор има ли смисъл да е с по-висок стартов ток - видях в нцс-а че има опция за 105Ah, заслужава ли си да взема такъв? Отделно - при свалянето на акумулатора има ли нещо с което да внимавам? При 46-цата без многото модули махаш, слагаш, грижи няма :lol: При тази да се уверя ли, че първо колата е заспала преди да махам? Или да махам смело, пък ако има грешки да трия после?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от vlado6669 » 25 Сеп 2020, 13:37

Сменете акумулатора първо и го регистрирайте, трябва и кодиране ако е различен от сегашния, въпреки че 95Ah си е перфектен за колата ви. Колкото до напрежението от 15.4V, е високо за зареждане на AGM , предполагам такъв е кодиран в колата в момента. Май е възможно до 15.5V зареждане само на обикновен и то разреден акумулатор, но го мерете след смяната му и ако има пак над 15 V трябва да смените и регулатора на алтернатора :idea:
Няма проблеми при смяната му, отключвате , отваряте багажника и сменявате, няма да има грешки .... :!: не затваряйте багажника без акумулатор :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 25 Сеп 2020, 14:23

Благодаря за отговора! Кодиран е 95ah AGM в нцс-а, ще погледна пак за всеки случай, ще сложа същия в такъв слечай и се надявам да не се налага смяна на реле на алтернатора. Ще пиша отново.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 24 Окт 2020, 14:23

Привет, проблема изчезна със смяната на акумулатор - Varta Silver 95ah AGM, но само за два дни.
Днес е третия ден и проблема започна отново да се проявява...

Предположения към какво да се насоча??

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от vlado6669 » 24 Окт 2020, 21:44

С какво напрежение зарежда сега, ако е над 14.2-14.5 В сменете реле регулатора на алтернатора. :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от ildivvy » 25 Окт 2020, 10:25

Възможно ли е да има и някаква утечка, която да обърква нещата? На чисто нов акумулатор, дори и заводски зареден, е добре да се направи една хубава първоначална зарядка!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 29.01.2008
Кара: е60 530i N52

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от lupu » 25 Окт 2020, 14:36

Колега! А имаш ли блутуут модул, че тези проблеми се проявяват, когато е тръгнал да си заминава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 25 Окт 2020, 17:57

Здравейте,

Благодаря за отговорите досега - имам MULF2 High, ще търся утечки, а по-късно ще слезна да погледна на колко зарежда. Пропуснах да отбележа, че колата е е61 с панорама. Още при покупката ми бе обяснено, че е наводнявано и след това са отстранени дефектите. Доколкото разбрах са сменяни и няколко модула, които са си били заминали. Това, което ще тествам е да извадя IBS-а, предполагам и от него е възможно да прави тиь мизерии. Реално, ако е имал water damage и е пропуснат при огледа е възможно, нали?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от vld » 26 Окт 2020, 10:59

banan4i написа:Здравейте,

Благодаря за отговорите досега - имам MULF2 High, ще търся утечки, а по-късно ще слезна да погледна на колко зарежда. Пропуснах да отбележа, че колата е е61 с панорама. Още при покупката ми бе обяснено, че е наводнявано и след това са отстранени дефектите. Доколкото разбрах са сменяни и няколко модула, които са си били заминали. Това, което ще тествам е да извадя IBS-а, предполагам и от него е възможно да прави тиь мизерии. Реално, ако е имал water damage и е пропуснат при огледа е възможно, нали?

Не е от IBS-a, Той следи състоянието на батерията и те информира при проблем, като го махнеш просто убиваш вестоносеца.
Щом е била наводняване се предполага че е напълнила балона за резервната гума с вода, това е най често при Е61.
Отвори и рагледай всичко там, ако има окис по буксите бързо ще се ориентираш какво трбва да направиш.
Сега след като смени акумулатора регистрира ли го?
Покарай известно вземе след регистрацията за да може да се направи пълно зареждане.
Виж му хистограмата в ИСТА за да се ориентираш в какво стъстояние е и какъв заряд държи.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 26 Окт 2020, 21:24

Днес пак се занимавах с колата, премерих напрежението при зареждане.
Два пъти палих и мерих, първия път беше доста непостоянно зареждането - от 14.1V до 14.8V, за момент се вдигна на 15.5V. Втория път държа стабилни 14.4V до 14.5V.

Извадих и хистограмите от ИСТА:
States of charge last determined:
Last - No statement possible. Check the voltage supply of IBS for loose contact
1 day ago - 82.81%
2 days ago - 78.91%
3 days ago - 89.06%
4 days ago - No statement possible
5 days ago - 78.52%

И още една:
Time with state of charge in range:
0-20% - 0h
20-40% - 0h
40-60% - 0h
60-80% - 19h
80-100% - 27%

Някакви идеи? Въпросния алтернатор реле, нещо друго? Колата пали без да се замисля, джойстика вече работи винаги, не ми се е случвало да не работи, както със стария акумулатор, но екрана и музиката продължават да гаснат в момента на палене. Климатика е кодиран да пази последната настройка - не винаги я помни, обаче, понякога при запалване се включва, понякога паря и е изключен, а реално винаги го изключвам преди да загася.

След като приключих с акумулатора реших да си сменя рингтона на звънене, опитвайки се да прочета TCU модула, обаче извади следната грешка - някой по-горе го беше споменал, дали има общо с акумулатора? Другите модули са достъпни, така че не е от кабела или нущо друго. (Виж линка)


Впечатление ми направи и тази грешка, която за пръв път виждам:
KBM: K-CAN communication fault - другите грешки са отпреди това и са взети мерки...

Добавям линк със снимки - не успях да ги кача никъде другаде:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... AYDuFbgO3w

Друг въпрос - плюсовите ви клеми лягат ли плътно към акумулатора? Моята не влиза докрай, защото акумулатора не е изрязан достатъчно и реално не ляга плътно - има един малък конектор отляво, който опира във външната част на акумулатора... сега го забелязах и се чудя да не би драмата да се окаже от там - нелягаща плътно плюсова клема? Но реално какво би било решението - за да влезне плътно трябва да се излеже акумулатора :lol:

Благодарности! :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 31 Окт 2020, 14:04

Да си отговоря сам на въпроса от миналия пост... оказа се че клемата на позитивния терминал е завъртяна на 90 градуса и не дава хубав контакт, а в последствие видях, че другия плюсов кабел, който е закачен с краче за терминала е също супер разхлабен... Терминала, предполагам е бил обърнат и преди смяната и при смяната е закачен по същия начин, другия плюсов кабел е бил недозавит или се е развил от вибрациите. Та, проверете си всички клеми превантивно... След затягането на всичко проблеми няма, а хистограмата в Иста показва “State of charge of battery is ok” :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 11 Ное 2020, 15:35

Гасненето на навигацията и музиката при запалване продължава - реално е за 2 секунди, но все пак гасне. Ако колата е карана скоро, при повторно запалване, нищо не гасне. Джойстика повече не е отказвал след смяната на акумулатора. Някой сблъсквал ли се е с проблема, който може да ме насочи?

Споделям и хистограма в % от последните два дни. Според вас тези показания нормални ли са?

Last 69.14% (Колата седя 1 час на плафони, докато ръчках и после още 30 мин на контакт за кодиране и диагностика)
1 day ago: 85.55%
2 days ago: 83.20%
3 days ago: 79.69%
4 days ago: 78.91%
5 days ago: 80.08%

State of charge of battery is OK.

Карана е през всичките дни, някои на по-къси разстояния, други на по-дълги.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане относно показания акумулатор и CIC джойстик

Мнение от banan4i » 29 Ное 2020, 23:31

Темата може би е за ключ - но ако за някого ще бъде от помощ:

Проблема се разреши след поправка на наводнена антена в спойлера - оказва се, че колата не е заспивала... след отстраняване на проблемите с антената, нивата на зареждане вече са 90-95% и абсолютно нищо не гасне при палене. :yes:

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook