Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 1.09.2020

Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от black_ninja » 01 Сеп 2020, 18:47

Здравейте колеги! От скоро съм собственик на е60 530d 2008 M57D30TU2 . От скоро карам като цяло дизел и автомат. Колата е със SAT(Sportautomatic transmission) с пера и късото спортно лостче. Не успях да намеря подобна тема за това пускам тази.

Проблема, който имам е с поведението на автомата. При по-сериозно каране, газ, спирачка, по-бързо влизане - излизане от завои след около 15-20 км започва да превключва доста твърдо. Направо си рита особено от 2 ра на 3 та. Започва да превключва на около 2300 оборота дори без да съм на спортен режим със сериозно ритане, което е доста некомфортно и направо стряскащо за пътниците.
Забелязах, че след ресетване на адаптациите на шофирането (задържане на педала на газта на контакт за 30 секунди) след 1-2 км след тази манипулация всичко става супер плавно и няма и следа от ритане , приритане и си превключва супер гладко и незабелязано. Мога да карам и 500 км и няма и да има нито едно приритване докато не започна да настъпвам по-сериозно. Нормално ли е това поведение на супер ритане между превключванията след натоварено карене ? Къде да търся проблема? Ресетване на адаптации на кутия или инвестиране в свалянето й и рециклиране на всичко?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10444
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от Leon » 02 Сеп 2020, 8:14

Ако няма други симптоми, кутията си е ОК.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от kikko » 02 Сеп 2020, 14:41

Дизелово БМВ 5-та серия, определено не е колата за "спортно" каране. Вози се в колата и не се занимавай с глупости. :yes:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от nickem » 02 Сеп 2020, 17:27

Тоя ресет с педала е мит, който не съм сигурен от къде тръгва. Кутията си се ресетва сама всеки път като запалиш колата.
При мен също сменя по-грубо(и в по-високи обороти) като започнеш да натискаш газта по-динамично, но промяната се случва почти веднага и доста бързо се връща към нормалното после. Повторното рязко натискане и връщане на газта във високите обороти води до по-груби смени, по мои наблюдения.

В тая тема има доста полезно инфо:

viewtopic.php?f=116&t=302181

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от Hip-hopotam » 02 Сеп 2020, 19:43

Ресетва се кутията, старите 5HPта се ресетват с педала или през диагностика, 6HP съм ресетвал само през кабел, не знам дали става с педала.Адаптации на кутия няма как с всяко гасене да се зануляват, нещо зе бъркаш.
Реално ти се проявява проблем като стоплиш добре маслото в кутията, провери какви градуси държи маслото на кутията, провери дали има нужното ниво, и ако не е сменяно маслото, го замени.Вероятно е с обслужване да се оправи проблема или да се намали значително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от DigitalExile » 02 Сеп 2020, 20:42

Кутията се адаптира според това как караш. Колата ти е далеч от спортна, когато си сменяш стила на шофиране е нормално кутията да се шашка за известно време докато се адаптира.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 1.09.2020

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от black_ninja » 03 Сеп 2020, 8:34

Далеч съм от мисълта, че колата с този двигател е "спортна" и т.н. Но трудно мога да повярвам, че тази кола след 10 км с по-рязко натискане на газта започва да рита здраво на предавките като кон и не се оправя с дни. Маслото е сменяно преди около 40к. Ако проблема е в температурата му, то на абсолютно студена кола няма логика пак да рита. Не знам мит ли е и не знам какво точно се ресетва(предполагам стила на шофиране) , но е факт, че след тази манипулация колата променя коренно начина на превключване. Това извесно време на адаптиране за да се оправи от "шашкането" минават дни и изтърпявам до 50-60 км и след това правя това с педала, че не се издържа.

Благодаря за отговорите колеги! Все си мисля, че има нещо софтуерно и най-вероятно ще се ориентирам към флаш в комбинация със смяна на маслото с надеждата да отстраня някои бъгове ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от DigitalExile » 03 Сеп 2020, 15:39

Колегите със ZF Да кажат при тях как е. Ако съдя по моя автомат той е GM, почва да рита ако съм карал по спортно и то не винаги, но се оправя сравнително бързо, в никъв случай не са дни нито 50км.
ZF-а като цяло е по остър при превключване имай го предвид, ако преди т'ва си карал кола с GM кутия разлика има, ZF-a просто си е по остър заради начина му на работа.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от vld » 04 Сеп 2020, 9:01

Вероятно има някакъв проблем, но това трудно може да се каже така по описание само.
За да има груби смени това обикновенно е заради невъзможност на клапанното тяло да поддържа високо налягане на маслото в момента на смяна.
При смяната на маслото можеш да и ревизираш клапанното тяло и всички уплътнения между него и кутията.
Може и да е друго, ама това е най вероятния виновник в твоя случай.
Поведението при по агресивно каране се променя към това кутията да държи по високи обороти по рано да връща на по ниска предавка и тн. това е съвсем нормално, просто при по динамично шофиране ти трябва и повече вакум за спирачи и повече моторна спирачка и това се опитва да ти предостави кутията.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.

Мнение от stenli_bmv » 06 Сеп 2020, 10:02

black_ninja написа:Здравейте колеги! От скоро съм собственик на е60 530d 2008 M57D30TU2 . От скоро карам като цяло дизел и автомат. Колата е със SAT(Sportautomatic transmission) с пера и късото спортно лостче. Не успях да намеря подобна тема за това пускам тази.

Проблема, който имам е с поведението на автомата. При по-сериозно каране, газ, спирачка, по-бързо влизане - излизане от завои след около 15-20 км започва да превключва доста твърдо. Направо си рита особено от 2 ра на 3 та. Започва да превключва на около 2300 оборота дори без да съм на спортен режим със сериозно ритане, което е доста некомфортно и направо стряскащо за пътниците.
Забелязах, че след ресетване на адаптациите на шофирането (задържане на педала на газта на контакт за 30 секунди) след 1-2 км след тази манипулация всичко става супер плавно и няма и следа от ритане , приритане и си превключва супер гладко и незабелязано. Мога да карам и 500 км и няма и да има нито едно приритване докато не започна да настъпвам по-сериозно. Нормално ли е това поведение на супер ритане между превключванията след натоварено карене ? Къде да търся проблема? Ресетване на адаптации на кутия или инвестиране в свалянето й и рециклиране на всичко?

Провери нивото на маслото!Може да смениш уплътнението на мехатроника.Ако имаш ремап на мотора задължително и ремап на кутията XHP

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook