Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- black_ninja
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 1.09.2020
Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Здравейте колеги! От скоро съм собственик на е60 530d 2008 M57D30TU2 . От скоро карам като цяло дизел и автомат. Колата е със SAT(Sportautomatic transmission) с пера и късото спортно лостче. Не успях да намеря подобна тема за това пускам тази.
Проблема, който имам е с поведението на автомата. При по-сериозно каране, газ, спирачка, по-бързо влизане - излизане от завои след около 15-20 км започва да превключва доста твърдо. Направо си рита особено от 2 ра на 3 та. Започва да превключва на около 2300 оборота дори без да съм на спортен режим със сериозно ритане, което е доста некомфортно и направо стряскащо за пътниците.
Забелязах, че след ресетване на адаптациите на шофирането (задържане на педала на газта на контакт за 30 секунди) след 1-2 км след тази манипулация всичко става супер плавно и няма и следа от ритане , приритане и си превключва супер гладко и незабелязано. Мога да карам и 500 км и няма и да има нито едно приритване докато не започна да настъпвам по-сериозно. Нормално ли е това поведение на супер ритане между превключванията след натоварено карене ? Къде да търся проблема? Ресетване на адаптации на кутия или инвестиране в свалянето й и рециклиране на всичко?
Проблема, който имам е с поведението на автомата. При по-сериозно каране, газ, спирачка, по-бързо влизане - излизане от завои след около 15-20 км започва да превключва доста твърдо. Направо си рита особено от 2 ра на 3 та. Започва да превключва на около 2300 оборота дори без да съм на спортен режим със сериозно ритане, което е доста некомфортно и направо стряскащо за пътниците.
Забелязах, че след ресетване на адаптациите на шофирането (задържане на педала на газта на контакт за 30 секунди) след 1-2 км след тази манипулация всичко става супер плавно и няма и следа от ритане , приритане и си превключва супер гладко и незабелязано. Мога да карам и 500 км и няма и да има нито едно приритване докато не започна да настъпвам по-сериозно. Нормално ли е това поведение на супер ритане между превключванията след натоварено карене ? Къде да търся проблема? Ресетване на адаптации на кутия или инвестиране в свалянето й и рециклиране на всичко?
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10444
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Ако няма други симптоми, кутията си е ОК.
Never mistake motion for action...
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Дизелово БМВ 5-та серия, определено не е колата за "спортно" каране. Вози се в колата и не се занимавай с глупости.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- nickem
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Кара: Каквото има
- Мечтае да кара: Влакчето на метрото
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Тоя ресет с педала е мит, който не съм сигурен от къде тръгва. Кутията си се ресетва сама всеки път като запалиш колата.
При мен също сменя по-грубо(и в по-високи обороти) като започнеш да натискаш газта по-динамично, но промяната се случва почти веднага и доста бързо се връща към нормалното после. Повторното рязко натискане и връщане на газта във високите обороти води до по-груби смени, по мои наблюдения.
В тая тема има доста полезно инфо:
viewtopic.php?f=116&t=302181
При мен също сменя по-грубо(и в по-високи обороти) като започнеш да натискаш газта по-динамично, но промяната се случва почти веднага и доста бързо се връща към нормалното после. Повторното рязко натискане и връщане на газта във високите обороти води до по-груби смени, по мои наблюдения.
В тая тема има доста полезно инфо:
viewtopic.php?f=116&t=302181
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Ресетва се кутията, старите 5HPта се ресетват с педала или през диагностика, 6HP съм ресетвал само през кабел, не знам дали става с педала.Адаптации на кутия няма как с всяко гасене да се зануляват, нещо зе бъркаш.
Реално ти се проявява проблем като стоплиш добре маслото в кутията, провери какви градуси държи маслото на кутията, провери дали има нужното ниво, и ако не е сменяно маслото, го замени.Вероятно е с обслужване да се оправи проблема или да се намали значително.
Реално ти се проявява проблем като стоплиш добре маслото в кутията, провери какви градуси държи маслото на кутията, провери дали има нужното ниво, и ако не е сменяно маслото, го замени.Вероятно е с обслужване да се оправи проблема или да се намали значително.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Кутията се адаптира според това как караш. Колата ти е далеч от спортна, когато си сменяш стила на шофиране е нормално кутията да се шашка за известно време докато се адаптира.
- black_ninja
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 1.09.2020
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Далеч съм от мисълта, че колата с този двигател е "спортна" и т.н. Но трудно мога да повярвам, че тази кола след 10 км с по-рязко натискане на газта започва да рита здраво на предавките като кон и не се оправя с дни. Маслото е сменяно преди около 40к. Ако проблема е в температурата му, то на абсолютно студена кола няма логика пак да рита. Не знам мит ли е и не знам какво точно се ресетва(предполагам стила на шофиране) , но е факт, че след тази манипулация колата променя коренно начина на превключване. Това извесно време на адаптиране за да се оправи от "шашкането" минават дни и изтърпявам до 50-60 км и след това правя това с педала, че не се издържа.
Благодаря за отговорите колеги! Все си мисля, че има нещо софтуерно и най-вероятно ще се ориентирам към флаш в комбинация със смяна на маслото с надеждата да отстраня някои бъгове
Благодаря за отговорите колеги! Все си мисля, че има нещо софтуерно и най-вероятно ще се ориентирам към флаш в комбинация със смяна на маслото с надеждата да отстраня някои бъгове
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Колегите със ZF Да кажат при тях как е. Ако съдя по моя автомат той е GM, почва да рита ако съм карал по спортно и то не винаги, но се оправя сравнително бързо, в никъв случай не са дни нито 50км.
ZF-а като цяло е по остър при превключване имай го предвид, ако преди т'ва си карал кола с GM кутия разлика има, ZF-a просто си е по остър заради начина му на работа.
ZF-а като цяло е по остър при превключване имай го предвид, ако преди т'ва си карал кола с GM кутия разлика има, ZF-a просто си е по остър заради начина му на работа.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
Вероятно има някакъв проблем, но това трудно може да се каже така по описание само.
За да има груби смени това обикновенно е заради невъзможност на клапанното тяло да поддържа високо налягане на маслото в момента на смяна.
При смяната на маслото можеш да и ревизираш клапанното тяло и всички уплътнения между него и кутията.
Може и да е друго, ама това е най вероятния виновник в твоя случай.
Поведението при по агресивно каране се променя към това кутията да държи по високи обороти по рано да връща на по ниска предавка и тн. това е съвсем нормално, просто при по динамично шофиране ти трябва и повече вакум за спирачи и повече моторна спирачка и това се опитва да ти предостави кутията.
За да има груби смени това обикновенно е заради невъзможност на клапанното тяло да поддържа високо налягане на маслото в момента на смяна.
При смяната на маслото можеш да и ревизираш клапанното тяло и всички уплътнения между него и кутията.
Може и да е друго, ама това е най вероятния виновник в твоя случай.
Поведението при по агресивно каране се променя към това кутията да държи по високи обороти по рано да връща на по ниска предавка и тн. това е съвсем нормално, просто при по динамично шофиране ти трябва и повече вакум за спирачи и повече моторна спирачка и това се опитва да ти предостави кутията.
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 239
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: Грубо превключване на автомата след интензивно карене.
black_ninja написа:Здравейте колеги! От скоро съм собственик на е60 530d 2008 M57D30TU2 . От скоро карам като цяло дизел и автомат. Колата е със SAT(Sportautomatic transmission) с пера и късото спортно лостче. Не успях да намеря подобна тема за това пускам тази.
Проблема, който имам е с поведението на автомата. При по-сериозно каране, газ, спирачка, по-бързо влизане - излизане от завои след около 15-20 км започва да превключва доста твърдо. Направо си рита особено от 2 ра на 3 та. Започва да превключва на около 2300 оборота дори без да съм на спортен режим със сериозно ритане, което е доста некомфортно и направо стряскащо за пътниците.
Забелязах, че след ресетване на адаптациите на шофирането (задържане на педала на газта на контакт за 30 секунди) след 1-2 км след тази манипулация всичко става супер плавно и няма и следа от ритане , приритане и си превключва супер гладко и незабелязано. Мога да карам и 500 км и няма и да има нито едно приритване докато не започна да настъпвам по-сериозно. Нормално ли е това поведение на супер ритане между превключванията след натоварено карене ? Къде да търся проблема? Ресетване на адаптации на кутия или инвестиране в свалянето й и рециклиране на всичко?
Провери нивото на маслото!Може да смениш уплътнението на мехатроника.Ако имаш ремап на мотора задължително и ремап на кутията XHP
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани