Питане за вихрови клапи и кодиране

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от banan4i » 29 Авг 2020, 12:11

Здравейте колеги, моля за съвет от тези, които са премахвали вихрови клапи или са запознати поне с процедурата. Та, работата е ясна - махат се клапите, но след това - какво правим със софта? На миналата ми кола ги махнах - е46 320д с електронен актуатор на турбото. За нея бях чел, че трябва след премахване да се кодира и софтуерно за да се предотврати възможността от загуба в ниските. Не го бях кодирал и може би има маалка загуба в ниските, но пък повече във високите, а може и да си въобразявам...

Та, сега става дума за e60 lci 530d m57n2 235к.с. автоматик - клапите ще се премахват, въпроса ми е трябва ли софтуерно след това да се кодира/мапне, че колата е без вихрови? Ако да - как става това, иста, инпа, дис или някоя по-сериозна и трудновата програма? Мапер ли трябва да го направи? Ако става дума за мап, възможно ли е само вихровите да се мап-аутнат, а пък останалите настройки да не се пипат, тъй като на този етап не търся покачване на мощност? Всички съвети са добре дошли! :lol:
Последна промяна banan4i на 29 Авг 2020, 13:24, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Питане за вихрови слапи и кодиране

Мнение от awful » 29 Авг 2020, 12:51

banan4i написа:Здравейте колеги, моля за съвет от тези, които са премахвали вихрови клапи или са запознати поне с процедурата. Та, работата е ясна - махат се клапите, но след това - какво правим със софта? На миналата ми кола ги махнах - е46 320д с електронен актуатор на турбото. За нея бях чел, че трябва след премахване да се кодира и софтуерно за да се предотврати възможността от загуба в ниските. Не го бях кодирал и може би има маалка загуба в ниските, но пък повече във високите, а може и да си въобразявам...

Та, сега става дума за e60 lci 530d m57n2 235к.с. автоматик - клапите ще се премахват, въпроса ми е трябва ли софтуерно след това да се кодира/мапне, че колата е без вихрови? Ако да - как става това, иста, инпа, дис или някоя по-сериозна и трудновата програма? Мапер ли трябва да го направи? Ако става дума за мап, възможно ли е само вихровите да се мап-аутнат, а пък останалите настройки да не се пипат, тъй като на този етап не търся покачване на мощност? Всички съвети са добре дошли! :lol:


Не няма нужда от софтуерно намесване, на старото ми е91 320д 2007 карах 7 години без тях и нямах никакви проблеми, клапите служат за спирачка когато не подаваш газ и когато е във покои двигателя от там на татък са отворени.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от zvetiko » 29 Авг 2020, 17:02

По-скоро служат при празни обороти въздушният поток да мине през определено място, където заради профила му се завихря, с цел по-добро изгаряне и по-малко вредни емисии.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от banan4i » 01 Сеп 2020, 10:35

Благодаря за отговорите - след няколко дни ще взема колата и ще видя как е. Някой друг с мнение относно кодиране/мапване след премахване на вихрови клапи? :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 4.06.2018
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60
Детайли за колата: 530d 2008 г. 235 к.с.

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от tweety88 » 03 Сеп 2020, 7:06

Аз съм същият двигател 235кс. Махнах вихровите и сложих тапи. Човекът, който ми я поддържа софтуерно каза че трябва да се изключат и го направи. Не съм много запознат какво точно е променял, но вече 2 години съм така и съм много доволен - колата си е супер. По-запознатите могат да кажат повече.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от spacepl » 03 Сеп 2020, 10:24

Нищо не се изклчва софтуерно. Оставя се единствено вакуум клапана да си стои на буксата за да не записва грешка.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от vld » 04 Сеп 2020, 15:09

Направо припадам, когато прочета, че някой е изключил софтуерно клапите на м47/57 :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от FaceOff » 04 Сеп 2020, 18:05

Защо? Не е ли възможно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от spacepl » 05 Сеп 2020, 20:38

Теоретично е възможно - управлават се от ДДЕ-то и това значи, че може да му се препипа кода за да не ги активира. Реално погледнато обаче активирането на клапите не променя нищо по параметрите на мотора - впръскване, гориво, въздух и на всичкото отгоре ДДЕ-то няма механизъм да следи дали реално пепрудките са отворени или затворени. Така че софтуерното деактивиране е безмислено.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от vld » 11 Сеп 2020, 8:36

spacepl написа:Теоретично е възможно - управлават се от ДДЕ-то и това значи, че може да му се препипа кода за да не ги активира. Реално погледнато обаче активирането на клапите не променя нищо по параметрите на мотора - впръскване, гориво, въздух и на всичкото отгоре ДДЕ-то няма механизъм да следи дали реално пепрудките са отворени или затворени. Така че софтуерното деактивиране е безмислено.

:yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от FaceOff » 12 Сеп 2020, 13:41

Горното ми е ясно, въпросът на софтуерното премахване, е колкото да не излиза грешка

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 16.10.2011
Кара: 530d (e60)

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от HOMEP OCEM » 13 Сеп 2020, 12:13

А има ли връзка премахването на клапите с по-честата регенерация на ДПФ-а?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от vld » 13 Сеп 2020, 19:56

Има.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 16.10.2011
Кара: 530d (e60)

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от HOMEP OCEM » 13 Сеп 2020, 21:01

В такъв случай, а и като се има предвид, че колата на автора е фейслифт, а при тях до колкото разбирам няма случай на счупени "пеперудки", аз бих го да не маха вихровите клапи.
Аз съм със същата кола, махнах ги и сега ДПФ-а регенерира през 150км, което не съм сигурен, че е много ОК.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Питане за вихрови клапи и кодиране

Мнение от vld » 14 Сеп 2020, 7:16

HOMEP OCEM написа:В такъв случай, а и като се има предвид, че колата на автора е фейслифт, а при тях до колкото разбирам няма случай на счупени "пеперудки", аз бих го да не маха вихровите клапи.
Аз съм със същата кола, махнах ги и сега ДПФ-а регенерира през 150км, което не съм сигурен, че е много ОК.

Това е перекалено малко, просто ти е позапълнен ДПФ-а, предполагам ASH стойностите са над 50-60, ако не е ресетван интервала ще са толкова.
Моята кола я вех с махнати пеперуди и в градски цикъл ми прави регенерации през 250-300км. извън градско имам случаи на близо 1000км без регенерация при дълги преходи.
Изображение

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Don_Diego

Последни теми
Facebook