Питане за вихрови клапи и кодиране
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- banan4i
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Питане за вихрови клапи и кодиране
Здравейте колеги, моля за съвет от тези, които са премахвали вихрови клапи или са запознати поне с процедурата. Та, работата е ясна - махат се клапите, но след това - какво правим със софта? На миналата ми кола ги махнах - е46 320д с електронен актуатор на турбото. За нея бях чел, че трябва след премахване да се кодира и софтуерно за да се предотврати възможността от загуба в ниските. Не го бях кодирал и може би има маалка загуба в ниските, но пък повече във високите, а може и да си въобразявам...
Та, сега става дума за e60 lci 530d m57n2 235к.с. автоматик - клапите ще се премахват, въпроса ми е трябва ли софтуерно след това да се кодира/мапне, че колата е без вихрови? Ако да - как става това, иста, инпа, дис или някоя по-сериозна и трудновата програма? Мапер ли трябва да го направи? Ако става дума за мап, възможно ли е само вихровите да се мап-аутнат, а пък останалите настройки да не се пипат, тъй като на този етап не търся покачване на мощност? Всички съвети са добре дошли!
Та, сега става дума за e60 lci 530d m57n2 235к.с. автоматик - клапите ще се премахват, въпроса ми е трябва ли софтуерно след това да се кодира/мапне, че колата е без вихрови? Ако да - как става това, иста, инпа, дис или някоя по-сериозна и трудновата програма? Мапер ли трябва да го направи? Ако става дума за мап, възможно ли е само вихровите да се мап-аутнат, а пък останалите настройки да не се пипат, тъй като на този етап не търся покачване на мощност? Всички съвети са добре дошли!
Последна промяна banan4i на 29 Авг 2020, 13:24, променена общо 1 път
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Питане за вихрови слапи и кодиране
banan4i написа:Здравейте колеги, моля за съвет от тези, които са премахвали вихрови клапи или са запознати поне с процедурата. Та, работата е ясна - махат се клапите, но след това - какво правим със софта? На миналата ми кола ги махнах - е46 320д с електронен актуатор на турбото. За нея бях чел, че трябва след премахване да се кодира и софтуерно за да се предотврати възможността от загуба в ниските. Не го бях кодирал и може би има маалка загуба в ниските, но пък повече във високите, а може и да си въобразявам...
Та, сега става дума за e60 lci 530d m57n2 235к.с. автоматик - клапите ще се премахват, въпроса ми е трябва ли софтуерно след това да се кодира/мапне, че колата е без вихрови? Ако да - как става това, иста, инпа, дис или някоя по-сериозна и трудновата програма? Мапер ли трябва да го направи? Ако става дума за мап, възможно ли е само вихровите да се мап-аутнат, а пък останалите настройки да не се пипат, тъй като на този етап не търся покачване на мощност? Всички съвети са добре дошли!
Не няма нужда от софтуерно намесване, на старото ми е91 320д 2007 карах 7 години без тях и нямах никакви проблеми, клапите служат за спирачка когато не подаваш газ и когато е във покои двигателя от там на татък са отворени.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
По-скоро служат при празни обороти въздушният поток да мине през определено място, където заради профила му се завихря, с цел по-добро изгаряне и по-малко вредни емисии.
- banan4i
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
Благодаря за отговорите - след няколко дни ще взема колата и ще видя как е. Някой друг с мнение относно кодиране/мапване след премахване на вихрови клапи?
- tweety88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 4.06.2018
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60
- Детайли за колата: 530d 2008 г. 235 к.с.
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
Аз съм същият двигател 235кс. Махнах вихровите и сложих тапи. Човекът, който ми я поддържа софтуерно каза че трябва да се изключат и го направи. Не съм много запознат какво точно е променял, но вече 2 години съм така и съм много доволен - колата си е супер. По-запознатите могат да кажат повече.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
Нищо не се изклчва софтуерно. Оставя се единствено вакуум клапана да си стои на буксата за да не записва грешка.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
Направо припадам, когато прочета, че някой е изключил софтуерно клапите на м47/57
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
Защо? Не е ли възможно?
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
Теоретично е възможно - управлават се от ДДЕ-то и това значи, че може да му се препипа кода за да не ги активира. Реално погледнато обаче активирането на клапите не променя нищо по параметрите на мотора - впръскване, гориво, въздух и на всичкото отгоре ДДЕ-то няма механизъм да следи дали реално пепрудките са отворени или затворени. Така че софтуерното деактивиране е безмислено.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
spacepl написа:Теоретично е възможно - управлават се от ДДЕ-то и това значи, че може да му се препипа кода за да не ги активира. Реално погледнато обаче активирането на клапите не променя нищо по параметрите на мотора - впръскване, гориво, въздух и на всичкото отгоре ДДЕ-то няма механизъм да следи дали реално пепрудките са отворени или затворени. Така че софтуерното деактивиране е безмислено.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
Горното ми е ясно, въпросът на софтуерното премахване, е колкото да не излиза грешка
- HOMEP OCEM
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 16.10.2011
- Кара: 530d (e60)
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
А има ли връзка премахването на клапите с по-честата регенерация на ДПФ-а?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- HOMEP OCEM
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 16.10.2011
- Кара: 530d (e60)
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
В такъв случай, а и като се има предвид, че колата на автора е фейслифт, а при тях до колкото разбирам няма случай на счупени "пеперудки", аз бих го да не маха вихровите клапи.
Аз съм със същата кола, махнах ги и сега ДПФ-а регенерира през 150км, което не съм сигурен, че е много ОК.
Аз съм със същата кола, махнах ги и сега ДПФ-а регенерира през 150км, което не съм сигурен, че е много ОК.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Питане за вихрови клапи и кодиране
HOMEP OCEM написа:В такъв случай, а и като се има предвид, че колата на автора е фейслифт, а при тях до колкото разбирам няма случай на счупени "пеперудки", аз бих го да не маха вихровите клапи.
Аз съм със същата кола, махнах ги и сега ДПФ-а регенерира през 150км, което не съм сигурен, че е много ОК.
Това е перекалено малко, просто ти е позапълнен ДПФ-а, предполагам ASH стойностите са над 50-60, ако не е ресетван интервала ще са толкова.
Моята кола я вех с махнати пеперуди и в градски цикъл ми прави регенерации през 250-300км. извън градско имам случаи на близо 1000км без регенерация при дълги преходи.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Don_Diego