Масло за мотор m54b22
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Масло за мотор m54b22
Здравейте колеги,
Колата ми е е60 520i с m54b22 , знам че тези мотори горят доста масло ,но ми се иска да пробвам някакво друго , тъй като в момента карам с REPSOL ELITE INJECTION 10W40 и ми гори на поразия , маслото е 40лв. 4 литра , доливам постоянно , не е изключено и мотора е дал фира вече, картерната вентилация е сменана преди около 4-5к километра с оригинална.
Та въпросът ми е към каква марка и вид да се насоча и?

Колата ми е е60 520i с m54b22 , знам че тези мотори горят доста масло ,но ми се иска да пробвам някакво друго , тъй като в момента карам с REPSOL ELITE INJECTION 10W40 и ми гори на поразия , маслото е 40лв. 4 литра , доливам постоянно , не е изключено и мотора е дал фира вече, картерната вентилация е сменана преди около 4-5к километра с оригинална.
Та въпросът ми е към каква марка и вид да се насоча и?



Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Масло за мотор m54b22
Като начало се насочи към правилния вискозитет който е 5в40 пълна синтетика. Щом ти гори на поразия тая боза де сипваш или тече на лейка или е за основен...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Масло за мотор m54b22
Хубаво , но 5в40 не е ли по течно от 10в40 , така няма ли да го гори още повече ?
Гарнитурата и гумите на клапаните съм ги сменил наскоро, но не изкключвам и момента мотора просто да е финиширал , за това питам като краен вариант да пробвам с хубаво и точно масло
Гарнитурата и гумите на клапаните съм ги сменил наскоро, но не изкключвам и момента мотора просто да е финиширал , за това питам като краен вариант да пробвам с хубаво и точно масло

Re: Масло за мотор m54b22
Liqui Moly Leichtlauf High Tech SAE 5W40 Engine Oil ACEA A3/B4 2328
или
Penrite Racing 5 10TENGHTS 5W-30 PAO
или
Penrite Racing 5 10TENGHTS 5W-30 PAO
Re: Масло за мотор m54b22
Промий сегментите със светилна газ, ако имаш възможност и наливай някое 5w40, но според мен със смяна на масло няма да намалиш разхода, освен ако не хакнеш 10w60, или подобно.
Последна промяна Kurtov на 28 Авг 2020, 16:56, променена общо 1 път
Re: Масло за мотор m54b22
Колега то и грес да и сложиш пак ще ти гори. Провери следните неща за течове, клапан картерни газове задължително се сменя с оригинален, гарнитура на маслена конзола, хидравличен маркуч на вануса, гарнитура на картер, всичо задължително трябва да е сменено с оригинални части. Аз доливах на 2000 км по 1 литър, след като смених горе изброените неща сега разходът е на 7000 около 1 литър. Колата се кара с RAVENOL 5/40. На 100% съм сигурен че нещо тече и имаш такава висока загуба на масло.
Няма начин да няма начин
Re: Масло за мотор m54b22
pinko_23 написа:Колега то и грес да и сложиш пак ще ти гори. Провери следните неща за течове, клапан картерни газове задължително се сменя с оригинален, гарнитура на маслена конзола, хидравличен маркуч на вануса, гарнитура на картер, всичо задължително трябва да е сменено с оригинални части. Аз доливах на 2000 км по 1 литър, след като смених горе изброените неща сега разходът е на 7000 около 1 литър. Колата се кара с RAVENOL 5/40. На 100% съм сигурен че нещо тече и имаш такава висока загуба на масло.
Преди 4-5 хиляди километра смених клапан картерни газове с oригинален и гарнитура на главата , както казваш със сигурност има теч от някъде тъй като доста често ми се случва когато я запаля отзад да изпушва синкав дим за кратко време , след това спира . Kолата я карам леко с 2000-2500 оборота максимум , не я цедя колкото може


- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Масло за мотор m54b22
Нещо не му е наред на тоя двигател, че да пие 10/40 като ламя. Всънщност така и не каза колко точно, че да е ламя!
5/40 по принцип е малслото за М54. 5/30 евентуално за студените месеци.
М54B22 конкретно не страда от обичайните проблеми с недомислените сегменти на по-големите си братчета B25 и В30.
Некарането във високи обороти не е панацея да опазим двигателя. Неслучайно интересните неща в м54(ваноси, диса и т.н.) сработват към 4к оборота!
5/40 по принцип е малслото за М54. 5/30 евентуално за студените месеци.
М54B22 конкретно не страда от обичайните проблеми с недомислените сегменти на по-големите си братчета B25 и В30.
Некарането във високи обороти не е панацея да опазим двигателя. Неслучайно интересните неща в м54(ваноси, диса и т.н.) сработват към 4к оборота!
Re: Масло за мотор m54b22
empar написа:Нещо не му е наред на тоя двигател, че да пие 10/40 като ламя. Всънщност така и не каза колко точно, че да е ламя!
5/40 по принцип е малслото за М54. 5/30 евентуално за студените месеци.
М54B22 конкретно не страда от обичайните проблеми с недомислените сегменти на по-големите си братчета B25 и В30.
Некарането във високи обороти не е панацея да опазим двигателя. Неслучайно интересните неща в м54(ваноси, диса и т.н.) сработват към 4к оборота!
Ами гори от порядъка на 1л на 1000 километра , мотора иначе работи доста тихо. Както казах наскоро бях се заел да сменям гумичките на клапаните , но се оказа ,че са почти нови, за това смених само гарнитурата на главата.Слагах и добавка за да се сгасти маслото още повече , но без никакъв ефект.
До колкото съм запознат нивото на маслото се мери след 5-10минути след като е работила в оптимален режим, преди ден два извадих щеката и нивото на маслото едва беше закачило върха на щеката , което направо ме разби , странно защо не ми е светнал чека за маслото







Ако сложа 5в40 , няма ли да го изгори още по-бързо , дори да е марково и скъпо ?
Re: Масло за мотор m54b22
Ymir написа:empar написа:Нещо не му е наред на тоя двигател, че да пие 10/40 като ламя. Всънщност така и не каза колко точно, че да е ламя!
5/40 по принцип е малслото за М54. 5/30 евентуално за студените месеци.
М54B22 конкретно не страда от обичайните проблеми с недомислените сегменти на по-големите си братчета B25 и В30.
Некарането във високи обороти не е панацея да опазим двигателя. Неслучайно интересните неща в м54(ваноси, диса и т.н.) сработват към 4к оборота!
Ами гори от порядъка на 1л на 1000 километра , мотора иначе работи доста тихо. Както казах наскоро бях се заел да сменям гумичките на клапаните , но се оказа ,че са почти нови, за това смених само гарнитурата на главата.Слагах и добавка за да се сгасти маслото още повече , но без никакъв ефект.
До колкото съм запознат нивото на маслото се мери след 5-10минути след като е работила в оптимален режим, преди ден два извадих щеката и нивото на маслото едва беше закачило върха на щеката , което направо ме разби , странно защо не ми е светнал чека за маслото![]()
![]()
![]()
Също така когато е достигнала оптимална температура ,когато я изгася и махна капачката за маслото излиза пушек , което явно показва ,че маслото се изгаря, а друго нещо за което съм чувал ,е че когато се махне капачката за маслото докато колата работи трябва да паднат оборотите , но при мен нищо не се променя , а клапана за картерната вентилация съм я сменил от 3-4 хиляди километра с нова
![]()
![]()
![]()
Ако сложа 5в40 , няма ли да го изгори още по-бързо , дори да е марково и скъпо ?
5w40 ще го гори по същия начин, просто имаш проблем в двигателя.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани