Проблем при работа на място e60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Проблем при работа на място e60

Мнение от vankata_dupnica » 14 Авг 2020, 7:35

Здравейте колеги,

Няма да Ви обяснявам, че съм изчел всички теми и знам, че има подобни, но не точно.
Карам E60 3.0d 218hp и имам сериозен проблем, който ми разбива съня.

От известно време ми прави впечатление, че колата започна доста да пуши. Като спра на светофар или да си купя цигари и се вижда, как пуши бяло сив цвят. Истината е, че я купих миналата година от човек от Стара Загора. Оказа се, че DPF и катализатор бяха изтърбушени, но регенерацията не беше спряна софтуерно. Наложи се да се спре софтуерно, както и софтуерно изключване на EGR. (друг е въпроса, дали е направено както трябва, но в нашия град...) Има и ремап, разбира се... EGR все още не съм го премахнал физически, но след сватбата ми следващия месец, ще си купя кит и ще го премахна. Преди това, карах BMW E36 325 TDS, като на него му бях затапил EGR и си спомням, че трябваше да извадя едно мъркуче от EGR и да го запуша с нещо. На е60-тката не съм запушвал никакво мъркуче.

Направи ми впечатление, че започна да пуши след като термостата (малкия) на EGR гръмна и го смених с нов. Изчетох доста и повечето мнения са, че има възможност да се е пукнал и в металната част, което няма как да видя. В момента ми губи по малко антифриз, а чисто визуално няма течове. - Възможно ли е това да е част от проблема с пушенето?

Маслото е 5W-30 някаква марка (нещо с MAX). На около 3000 - 4000 км доливам по около 1 литър масло (знам, че не е малко). След ремапа, ми направи впечатление, че при кикдаун на режим "S", зад мен прави чернилка всичко. Знам, че е възможно и маслото да е калпаво, но съм сигурен, че няма да е само това проблема.

Диагностиката - При закачане на диагностика, излизат следните грешки:
    Ламбда сонда 1
    Цилиндър 5
    Подгревна свещ 5
    Дюза 5
    Горивен филтър
- Тук да вмъкна, че явно се оказва, че не е самия филтър, а става въпрос за подгрева на горивния филтър.
    Сензор за температура на изгорели газове
- това ми е малко странно, при положение, че той е свързан с регенерацията и мисля, че трябва да е софтуено премахнат...

Това, че Ви питам Вас е не защото се опитвам да мина тънко, а по - скоро да получа помощ с насочване, къде да търся проблема. Лошото е, че не ми се иска, веднага да се хвърляме на отваряне на двигателя. Винаги съм бил човек, който започва от най - дребното, като често се е оказвало, че там се крие сериозния проблем.

Колеги, моля Ви да давате всякакви съвети и предположения!
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 29.04.2009
Местоположение: с.Владая
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 тдс
Мечтае да кара: настрани
Детайли за колата: Само шпер.

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от mitio ochite » 14 Авг 2020, 9:19

Почни с охладителя на ЕГР-а, както го описваш най вероятно е от него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от zvetiko » 14 Авг 2020, 9:22

Eдна дюза не работи, един цилиндър не работи, неизвестно как е премахнат софтуерно DPF- най-вероятно неправилно, маслото е неподходящо. Дали е спукан радиатора на EGR може да видиш като го свалиш и дадеш някъде където правят радиатори да го проверят или ако можеш сам го тествай с налягане, може да забележиш нещо и като го огледаш. Според мен започни от дюзата. Преди да я дадеш за рециклиране провери компресията в цилиндъра, за да знаеш дали има смисъл да се занимаваш повече с колата. Свещите също ги смени.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2018
Пол: Мъж

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от PolYank » 14 Авг 2020, 9:29

Бяло-сивият пушек е притеснителен и със сигурност е свързан със загубата на антифриз. Черния пушек е от богата смес, т.е. неправилно количество въздух (или гориво). При мен имаше подобен проблем и го оправих като смених дюза, въздушния филтър с нов - Бош и промих дебитомера със спрей за дебитомери. Стария филтър беше на 4000 км. от по-евтините и се оказа пълен боклук. Дюзите също имат отношение към изпушването и е добре да опиташ първо с добавка и после пак на диагностика.Вече спря да изпушва и сега върви чудесно. PS Забравих да кажа че смених и филтъра на картерните газове - също е от значение при изпушване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от vankata_dupnica » 14 Авг 2020, 9:55

mitio ochite написа:Почни с охладителя на ЕГР-а, както го описваш най вероятно е от него.


Така и смятам да направя, но сега, като си причетох написаното от мен, май няма да се оаже само това, защото пък, къде по - дяволите ми отива маслото.

zvetiko написа:Eдна дюза не работи, един цилиндър не работи, неизвестно как е премахнат софтуерно DPF- най-вероятно неправилно, маслото е неподходящо. Дали е спукан радиатора на EGR може да видиш като го свалиш и дадеш някъде където правят радиатори да го проверят или ако можеш сам го тествай с налягане, може да забележиш нещо и като го огледаш. Според мен започни от дюзата. Преди да я дадеш за рециклиране провери компресията в цилиндъра, за да знаеш дали има смисъл да се занимаваш повече с колата. Свещите също ги смени.


Свещите са сменяни заедно с релето преди няколко месеца. Интересно ми е, защо всичко е на 5-ти цилиндър. Цилиндър, дюза, свещ, а на диагностика дюзата работи добре по данни де... в нормите си е. Дали е възможно тези всички грешки на 5-ти цилиндър да са свързани с някакъв датчик или нещо от сорта. В крайна сметка е най - лесно да се отвори двигателя и да се провери всичко, но ме е малко страх, как ще го затворят после.


PolYank написа:Бяло-сивият пушек е притеснителен и със сигурност е свързан със загубата на антифриз. Черния пушек е от богата смес, т.е. неправилно количество въздух (или гориво). При мен имаше подобен проблем и го оправих като смених дюза, въздушния филтър с нов - Бош и промих дебитомера със спрей за дебитомери. Стария филтър беше на 4000 км. от по-евтините и се оказа пълен боклук. Дюзите също имат отношение към изпушването и е добре да опиташ първо с добавка и после пак на диагностика.Вече спря да изпушва и сега върви чудесно. PS Забравих да кажа че смених и филтъра на картерните газове - също е от значение при изпушване.


Вече за втори път слагам добавка на пълен резервоар, като добавката е на YACO и е за дюзи точно. Не една дюза е спасявала тази добавка на мои приятели по колите. Интересното, което забравих да допълня в горния пост е, че когато колата достигне работна температура на двигателя... т.е загрее, както си трябва... пушенето е съвсем леко и почти незабележимо.
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Кара: G20
Мечтае да кара: V12

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от A9A » 14 Авг 2020, 10:55

Измери компресията, ако някой цилиндър издиша - пътища много...

Върни оригиналният софтуер и изключи регенерацията. Тогава ще може да се отмятат нещата едно по едно. Сега не се знае кой как я е омазал.
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от fitter » 14 Авг 2020, 11:46

Измерете компресията на 5-ти както са те посъветвали. Дай да видим данни как работят дюзите със и без корекция. Като изключиш корекциите тресе ли двигателя? Виж как се държи 5-ти цилиндър без корекции на дюзата.

Надявам се, че си проверил дали са махнати вихровите клапи след като скоро си купил колата. Ако не си, първо направи това.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от vankata_dupnica » 14 Авг 2020, 12:26

fitter написа:Измерете компресията на 5-ти както са те посъветвали. Дай да видим данни как работят дюзите със и без корекция. Като изключиш корекциите тресе ли двигателя? Виж как се държи 5-ти цилиндър без корекции на дюзата.

Надявам се, че си проверил дали са махнати вихровите клапи след като скоро си купил колата. Ако не си, първо направи това.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Вихровите клапи са премахнати и в интерес на истината са премахнати доста кадърно. Ще потърся някоя фирма, която знае какво прави, за да разбера всички проблеми, защото не искам да чакам последния момент.

Изпратено от моят SM-A920F с помощта на Tapatalk
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от vankata_dupnica » 14 Авг 2020, 13:00

Ето лайв данни на дюзите
received_3019309254858578.jpg


Изпратено от моят SM-A920F с помощта на Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от landolin » 15 Авг 2020, 8:09

Преди да тръгнеш по сервизите затапи ЕГР-а с метална пластина още на генерацията (продават за 5-10лв готови такива или си изрязваш от дебела ламарина), после свържи двата водни маркуча един с друг (или ги затапи) - тези неща са бързи и можеш да си ги направиш сам.

Така със сигурност си изолирал всичко около ЕГР без да го демонтираш и ако още пуши тогава търси друго.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от vankata_dupnica » 15 Авг 2020, 8:11

Вчера си направих експеримент. Пред блока стоях поне 20 мин, като колата работеше на място. Нямаше никакъв пушек. Това ме навежда на мисълтта, че не би трябвало да е Турбо, дюза и т.н. И понеже все обичам да си пипам и направих ресет на CAS. Защо го направих... един господ знае. После нямаше запалване. Е... срещу 50 лв запали

Изпратено от моят SM-A920F с помощта на Tapatalk
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем при работа на място e60

Мнение от vankata_dupnica » 15 Авг 2020, 18:42

Малък ъпдейт с информация.

Когато колата е студена няма пушене. Когато е загряла също няма пушене. Пушенето започва да се появява, някъде при около 50 - 60 градуса на двигателя.

Изпратено от моят SM-A920F с помощта на Tapatalk
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook