Е60 530д - изпушва синьо при палене
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Е60 530д - изпушва синьо при палене
Здравейте, наскоро и аз станах собственик на тази марка. Купих си БМВ Е60 530д 218 к.с., въпроса е че както всяка кола, си има забележки, които лека полека искам да оправя. Та едната от тях е, че сутрин, когато запаля колата , излиза малко син пушек ( за около 2-3 секунди ), съчетано с леко притрисане на мотора ( притрисането продължава няколко минутки - да кажем 2-3 мин). Синият пушек излиза само при самото палене и първото подаване на газ, след това започва да си пуши черно. Също така забелязвам, че не всеки път го прави ( основно сутрин, след работа все едно не изпушва синьо). Един приятел направи диагностика на колата и там показа, че и 6-те свещи са заминали + релето на свещите. Та въпросът е дали е от свещите или да се насоча към дюзи? Някой с подобен и решен проблем има ли?
Последна промяна E60cloud на 24 Юли 2020, 18:01, променена общо 1 път
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
С какво сте я чели колата? Корекции на дюзи не погледнахте ли?
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- iliew
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 19.07.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото има..
- Мечтае да кара: .....
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
E60cloud написа:Здравейте, наскоро и аз станах собственик на тази марка. Купих си БМВ Е60 530д 218 к.с., въпроса е че както всяка кола, си има забележки, които лека полека искам да оправя. Та едната от тях е, че сутрин, когато запаля колата , излиза малко син пушек ( за около 2-3 секунди ), съчетано с леко притрисане на мотора ( притрисането продължава няколко минутки - да кажем 2-3 мин). Синият пушек излиза само при самото палене, подам ли газ, не изпушва синьо. Един приятел направи диагностика на колата и там показа, че и 6-те свещи са заминали + релето на свещите. Та въпросът е дали е от свещите или да се насоча към дюзи? Някой с подобен и решен проблем има ли?
Не са ти 6те свещи заминали, а само релето. И да тресенето е от там и смени диагностика....
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
iliew написа:E60cloud написа:Здравейте, наскоро и аз станах собственик на тази марка. Купих си БМВ Е60 530д 218 к.с., въпроса е че както всяка кола, си има забележки, които лека полека искам да оправя. Та едната от тях е, че сутрин, когато запаля колата , излиза малко син пушек ( за около 2-3 секунди ), съчетано с леко притрисане на мотора ( притрисането продължава няколко минутки - да кажем 2-3 мин). Синият пушек излиза само при самото палене, подам ли газ, не изпушва синьо. Един приятел направи диагностика на колата и там показа, че и 6-те свещи са заминали + релето на свещите. Та въпросът е дали е от свещите или да се насоча към дюзи? Някой с подобен и решен проблем има ли?
Не са ти 6те свещи заминали, а само релето. И да тресенето е от там и смени диагностика....
Аз ще сменя диагностика ще го сменя, въпроса ми беше дали към човек, който се занимава с дюзи ли да потърся или да се насоча към свещи/реле. Но щом ме съветваш реле, може би оттам ще тръгна.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
Първо сменящ свещите и релето, по време на смяната се възползвай от това че ще сваляш свещи и премери компресията на мотора, не за друго просто така за да знаеш в какво състояние е.
Та след като смениш релето, свещите и ако компресията на мотора е еднаква на всички цилиндри 26-28, проблема би трябвало да изчезне.
Ако не изчезне се насочваш към дюзите.
Та след като смениш релето, свещите и ако компресията на мотора е еднаква на всички цилиндри 26-28, проблема би трябвало да изчезне.
Ако не изчезне се насочваш към дюзите.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
Колеги, юли месец свещите са в отпуска!!!
Тези мотори с някоя друга изгоряла свещ или проблемно реле, си палят дори и на малко под нулата, зависи от състоянието на агрегата.
По спомен тези свещи заработват под 7-8 градуса на антифриза и се съобразяват със температурата на околната среда. Така че трябва диагностика и адекватен човек да прецени ситуацията.
Тези мотори с някоя друга изгоряла свещ или проблемно реле, си палят дори и на малко под нулата, зависи от състоянието на агрегата.
По спомен тези свещи заработват под 7-8 градуса на антифриза и се съобразяват със температурата на околната среда. Така че трябва диагностика и адекватен човек да прецени ситуацията.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
Не е точно така, не че и аз смятам, че проблема на колегата е от свещи, но ето отпреди малко, 22 градуса външна температура, и показанието за свещите закова на '0' точно на 60 градуса на антифриза -Hip-hopotam написа:Колеги, юли месец свещите са в отпуска!!!
Тези мотори с някоя друга изгоряла свещ или проблемно реле, си палят дори и на малко под нулата, зависи от състоянието на агрегата.
По спомен тези свещи заработват под 7-8 градуса на антифриза и се съобразяват със температурата на околната среда. Така че трябва диагностика и адекватен човек да прецени ситуацията.
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
FaceOff написа:Не е точно така, не че и аз смятам, че проблема на колегата е от свещи, но ето отпреди малко, 22 градуса външна температура, и показанието за свещите закова на '0' точно на 60 градуса на антифриза -Hip-hopotam написа:Колеги, юли месец свещите са в отпуска!!!
Тези мотори с някоя друга изгоряла свещ или проблемно реле, си палят дори и на малко под нулата, зависи от състоянието на агрегата.
По спомен тези свещи заработват под 7-8 градуса на антифриза и се съобразяват със температурата на околната среда. Така че трябва диагностика и адекватен човек да прецени ситуацията.
Мислиш, че е към дюзи трябва да се насоча, така ли?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
Добре, явно се задействат на някакви интервали да спомогнат по-лека работа докато загрее и по-бързо загряване, признавам си не знаех че задействат и по това време,мислех че заработват самонпри регенерация лятото.
Но не е причина за проблема. Доста 3.0 дизел поддържам и редовно имат свещи или реле за правене обаче някои клиенти докато не видят проблем не ремонтират.
И се оказва че забелязват кофти палене само под нулата.
Според мен компресия, дюзи трябва да се видят.
Преди време имах 60ка при мен с кофти първо палене за деня. Къде ли не бръкнах,вериги, дюзи, други дюзи от друг мотор, регулатор, свещи, реле, компресия.....и няма оправя, първото палене за деня клати оборотите за 2-3 секунди и леко изпушва,никакви други болежки. Не гори масло, върви нормално, разхода наред и т.н.
Но не е причина за проблема. Доста 3.0 дизел поддържам и редовно имат свещи или реле за правене обаче някои клиенти докато не видят проблем не ремонтират.
И се оказва че забелязват кофти палене само под нулата.
Според мен компресия, дюзи трябва да се видят.
Преди време имах 60ка при мен с кофти първо палене за деня. Къде ли не бръкнах,вериги, дюзи, други дюзи от друг мотор, регулатор, свещи, реле, компресия.....и няма оправя, първото палене за деня клати оборотите за 2-3 секунди и леко изпушва,никакви други болежки. Не гори масло, върви нормално, разхода наред и т.н.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
Вакуумни маркучи проверени ли са на колата от горното мнение?
Също така, свещите може да работят, но на 50% от силата си. Имах точно такива симптоми, с леко претрисане на студено. Грешки за изгорели свещи и реле нямаше.
Смяна на 6 свещи и проблемът се реши. Релето, ще го чакам да изгори и тогава бих го сменил.
Също така, свещите може да работят, но на 50% от силата си. Имах точно такива симптоми, с леко претрисане на студено. Грешки за изгорели свещи и реле нямаше.
Смяна на 6 свещи и проблемът се реши. Релето, ще го чакам да изгори и тогава бих го сменил.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
На въпросния автомобил, свещите и релето бяха на няма половин година.
А на 20-25 градуса сутрешен старт мисля че дори без грам свещ няма да има дертове.
Вакуумни маркучи само на ЕГР има и там всичко е наред, турбото беше с електронен актуатор.
Щом веригите държах в ръцете си значи доста се бях позаровил в проблема.Веригите се оказаха сменяни близките 2-3 години и не ги смених.
Компресия имаше навсякъде около 24-26 но аз съм на мнение че компресията е много относително понятие и че може би проблема е в механиката. Мислех и за повдигачи ама пробата щеше да излезе скъпа и с неясен ефект и след разговор със собственика се разбрахме да кара така, щот вече става дебело да правим проби.А за едно изпушване и разклащане на обороти за 1-2 секунди веднъж дневно не мисля че трябва да се задълбочава е още повече.
А на 20-25 градуса сутрешен старт мисля че дори без грам свещ няма да има дертове.
Вакуумни маркучи само на ЕГР има и там всичко е наред, турбото беше с електронен актуатор.
Щом веригите държах в ръцете си значи доста се бях позаровил в проблема.Веригите се оказаха сменяни близките 2-3 години и не ги смених.
Компресия имаше навсякъде около 24-26 но аз съм на мнение че компресията е много относително понятие и че може би проблема е в механиката. Мислех и за повдигачи ама пробата щеше да излезе скъпа и с неясен ефект и след разговор със собственика се разбрахме да кара така, щот вече става дебело да правим проби.А за едно изпушване и разклащане на обороти за 1-2 секунди веднъж дневно не мисля че трябва да се задълбочава е още повече.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
Свещите на всички дизели с М мотори работят до 65 градуса на антифриза, без значение на околната температура.
На N моторите до 75 градуса на антифриза.
Син пушек е показател за горене на масло, вариантите не са много, висока картерна вентилация поради износени сегменти, или повреден клапан за картерната вентилация или пък повредена вакум помпа която връща налягане в мотора.
Ако не е от висока картерна вентилация, остава турбината да вкарва масло в студената част и от там в кулера и тн.
Няма друг вариант, за адекватна диагностика на проблема трябва да се знае каква е компресията на мотора.
Под 25 го дават за ремонт, и е важно всички да са еднакви с не повече от една единица раюлика.
На N моторите до 75 градуса на антифриза.
Син пушек е показател за горене на масло, вариантите не са много, висока картерна вентилация поради износени сегменти, или повреден клапан за картерната вентилация или пък повредена вакум помпа която връща налягане в мотора.
Ако не е от висока картерна вентилация, остава турбината да вкарва масло в студената част и от там в кулера и тн.
Няма друг вариант, за адекватна диагностика на проблема трябва да се знае каква е компресията на мотора.
Под 25 го дават за ремонт, и е важно всички да са еднакви с не повече от една единица раюлика.
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
Аз едно не мога да си обясня. Ако синия пушек е на масло (сегменти/турбо), то би трябвало постоянно да пуши синьо, а в моя случей, изпушва само за 2-3 секунди и спира. Ако беше масло, претрисането нямаше да изчезва, горе-долу с пушека. Затова съм склонен да се съглася, че става въпрос за свещи/реле или пикаеща дюза.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
E60cloud написа:Аз едно не мога да си обясня. Ако синия пушек е на масло (сегменти/турбо), то би трябвало постоянно да пуши синьо, а в моя случей, изпушва само за 2-3 секунди и спира. Ако беше масло, претрисането нямаше да изчезва, горе-долу с пушека. Затова съм склонен да се съглася, че става въпрос за свещи/реле или пикаеща дюза.
Когато колата е преседяла маслото от стените на цилиндрите се е слекло в картера.
При първо палене за деня на повредения цилиндър компресията клони към 0 и докато се развърти да качи масло по стената на цилиндъра се получава неравномерна работа (претрисане) и изпушване.
Като качи масло компресията става към 15-20, което пък се вижда и като голямо отклонение в корекцията на дюзата на конкретния цилиндър.....
Имаш право да пробваш всичко, колата си е твоя и сам определяш кое кога как да се ремонтира
Re: Е60 530д - изпушва синьо при палене
vld написа:E60cloud написа:Аз едно не мога да си обясня. Ако синия пушек е на масло (сегменти/турбо), то би трябвало постоянно да пуши синьо, а в моя случей, изпушва само за 2-3 секунди и спира. Ако беше масло, претрисането нямаше да изчезва, горе-долу с пушека. Затова съм склонен да се съглася, че става въпрос за свещи/реле или пикаеща дюза.
Когато колата е преседяла маслото от стените на цилиндрите се е слекло в картера.
При първо палене за деня на повредения цилиндър компресията клони към 0 и докато се развърти да качи масло по стената на цилиндъра се получава неравномерна работа (претрисане) и изпушване.
Като качи масло компресията става към 15-20, което пък се вижда и като голямо отклонение в корекцията на дюзата на конкретния цилиндър.....
Имаш право да пробваш всичко, колата си е твоя и сам определяш кое кога как да се ремонтира
Разбирам, а ето и друг пример: не бях палил колата от два дни, днес я запалих около 19:30ч и нищичко не изпуши? Когато е леко хладно ( сутрин да кажем около 20 градуса, тогава го прави) - това какво общо има с масло/компресия? Интересно ми е просто, защо изпушва при различни условия..
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани