Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 22.01.2016
Местоположение: Чехия
Кара: E61 LCI 525d
Мечтае да кара: M5 E60

Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от kopi » 20 Фев 2020, 13:08

Здравейте колеги.

(Намирам, че има една тема относно филтър картерни, но е за бензин моторите, затова отварям тази само за ДИЗЕЛ! (При дизела филтъра се сменя лесно, докато при бензина е малко по-трудно - има тръбички а у и т.н. Та въпросът , който повдига авторът на темата е различен от този, който аз задавам))

По темата -

Преди две години смених филтъра на картерните просто поради факта,че незнаех кога последно е сменян, пък и хайде нали е бил консуматив... голяма грешка! :dummy: Въпреки, че е бил на десетина години оригиналния се оказва си е работел добре (мисля) :/ вече след две години със сегашния (Febi 45193) сериозно си капе от тръбичката, която излиза от капака на клапаните и връща въздух към турбото. Въпросната тръбичка се пада точно над турбото и всичко наоколо е омазнено повече от нормалното! Видимо има проблем според мен ... :cry:

Според RealOam (CU03976) моя филтър е 11127794597 ( на който отговаря Febi 45193) , но той няма допълнително тяло филтър , така както нямаше и оригиналния който смъкнах преди две години (мисля, че всеки който чете темата знае за кой допълнителен филтър имам предвит).
Доколкото намирам има филтър 11127793164 (Febi 45192 ... не, че пак ще вземи Febi, но просто го давам за пример ...) та въпросният парт има такова допълнително филтриращо тяло и също е за 3 литрови двигатели, но не го дават за E60/E61...
Друг пример - 11127799224 (Febi 45195) дават го за Е60/61, но само за 2-ву литрови.

Най-после и въпросът е ...
1-ва опция: има ли смисъл да опитам с друг aftermakret филтър на друга фирма (MEYLE, VAICO, SWAG И т.н...) с моя парт # 11127794597;
2-ри опция: пак aftermarket, но с такъв койот има допълнителен филтър... незнам, може ли нещо да се прецака от него?! защо едни мотори го имат други не?!
3-та опция: да си взема оригинален 11127794597 за 120лв пък каквото ми дадът от BMW (със или без такъв допълнителен филтър) и да престана да се занимавам с глупости :mrgreen:

Знам, че 99% от хората ще скочат и автоматично ще кажат "взимай си OEM" , но наистина би ми било интересно и полезно да чуя мнението на хора , които действително имат опит по темата с тези филтри! :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3197
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от laviatan » 20 Фев 2020, 13:36

Еднозначен бърз отговор : 11127794597 оригинален БМВ :!:

За картерните всичко друго е компромис и после човек съжалява .

Казвам ти го от гледна точка на човек през ръцете на който са минали от всичките тези марки промишлени количества :mhihi:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от datchko » 20 Фев 2020, 14:38

Аз като си купих колата тоя сепаратор/филтър беше първото нещо, което смених.
Купих си оригинален, но това същото като при теб омасляване го имам и със стария и със сегашния сепаратор.
Възможно е при мен и вакуум помпата да прави твърде голямо налягане и да избива от там. Имам и разход на масло не малък, пък колата не пуши.

Според мен си купи оригинален сепаратор с номера, който колегата над мен е посочил и покарай малко. Ако продължава да го прави проблема с маслото, може да се насочиш и към вакуум помпата (не знам дали с проверка какво налягане държи, може да се установи проблем с помпата).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от zvetiko » 20 Фев 2020, 15:26

Към третата опция, може да добавиш и маркуча, от който описваш, че тече- също е проблемна част и като клапана се слага само оригинален.

Допълнителният детайл, който описваш играе ролята на маслен сепаратор- отначало беше от кече, после го направиха от пластмаса, после някъде го има, някъде го няма, има и модификации на двигатели, където самият клапан за картерни газове така е конструиран, че и да искаш няма къде до го сложиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от andy » 20 Фев 2020, 15:51

на 35д е само различен и по малък
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от HackeD » 20 Фев 2020, 15:56

Извинявам се за :OT: :OT: може ли някой да ми обясни какво точно прави този филтър, каква му е ролята, и защо да се дават 120лв. за ОЕ, като за 20лв на Феби има само филтърчето. Аз лично на моята смених само него, проблем не виждам да има, реално какъв е проблема като не е ОЕ. и защо трябва да е ОЕ, и защото си мисля, че филтъра вътре ще е същия просто купуваш и цялата пластмаса.
Не се заяждам, просто искам да разбера предимствата на ОЕ филтъра и това да се смени само, филтърчето. Благодаря! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от Z3Ro* » 20 Фев 2020, 16:22

От заместители има такива, чиято пластмаса на корпуса на филтърчето понякога се разпада. Не е кой знае каква драма, но и филтърчето само го имаше ОЕ мисля, та по-добре да не се експериментира за 20 лева разлика.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от HackeD » 20 Фев 2020, 16:32

Когато си купих колата, и като отворих вътре нямаше никакъв филтър, след това купих само филтърчето сложих го и си карам така.
Явно от както е произведена колата си е била без? :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от gromovich » 20 Фев 2020, 18:39

Някой си мислят, че важната част на филтъра е само т. нар сепаратор, но според мен другата част където е мембраната с пружината е също толкова важна и за това най-добре ОЕМ. Винаги съм го сменял целия филтър комплект

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от spacepl » 20 Фев 2020, 20:57

Масленият сепаратор е важен до толкова, че да не изпуска масло във въздуха, който отива за горене и да не се увреждат катализатора и ДПФ-а. Клапана трябва да регулира картерното налягане от -15 до +30 милибара. При по-високо картерно налягане започваме да имаме проблем на първо място с оттичането на маслото от смазването на турбината със всички негативни последици. Запова да избива масло от остта ѝ към студената част и това масло тръгва към кулера и мотора. Аз също съм на мнение, че тази част трябва да се купува само от дилър. В момента в Плевен е 150 лева без отстъпката. Има наличност.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 22.01.2016
Местоположение: Чехия
Кара: E61 LCI 525d
Мечтае да кара: M5 E60

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от kopi » 20 Фев 2020, 21:40

datchko написа:Купих си оригинален, но това същото като при теб омасляване го имам и със стария и със сегашния сепаратор.

Да, и при стария филтър имаше някакво омазняване, но в момента направо си капе от въпросната тръбичка и всичко е в масло под нев.

zvetiko написа:Към третата опция, може да добавиш и маркуча, от който описваш, че тече- също е проблемна част и като клапана се слага само оригинален.

Защо и маркучето? :conf:


Добре, да кажем, че взема OEM филтър/мембрана... какъв е номера на този дапълнителния филтър вътрешния и него да го взема задължително ли е?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от HackeD » 21 Фев 2020, 8:35

Поразпитах няколко приятели, и те при първоначално облужване са установили, че няма филтър вътре, така ли излизат от завода или някъде по пътя се губят и никой от предишните собственици не слага защото е скъп може би? :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от zvetiko » 21 Фев 2020, 9:03

kopi написа:
datchko написа:Купих си оригинален, но това същото като при теб омасляване го имам и със стария и със сегашния сепаратор.

Да, и при стария филтър имаше някакво омазняване, но в момента направо си капе от въпросната тръбичка и всичко е в масло под нев.

zvetiko написа:Към третата опция, може да добавиш и маркуча, от който описваш, че тече- също е проблемна част и като клапана се слага само оригинален.

Защо и маркучето? :conf:


Добре, да кажем, че взема OEM филтър/мембрана... какъв е номера на този дапълнителния филтър вътрешния и него да го взема задължително ли е?



Маркуча, защото описваш, че тече...Със смяната на клапана, няма да се самоподнови.
Да, както казва колегата, по- важната част е мембраната- тя регулира картерното налягане. Пре евтините версии е от друг материал не работи както трябва и не издържа достатъчно дълго. Важен е и материала на корпуса, там се намира отвора, който мембраната затваря и отваря. При евтин вариант се деформира и той и отново страда картерната вентилация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3197
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от laviatan » 21 Фев 2020, 10:19

Неоригиналните гарнитурки също се скапват . Самия корпус се "измята" някой път и от там също протича .
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Филтър картерни, ДИЗЕЛ!

Мнение от Z3Ro* » 21 Фев 2020, 12:40

Не знам кво толкова го мъдрите дали да се дадат едни 50 лева повече...?! Аз на моята кола преди месец смених комплекта превантивно. Колата е с М57 и моят клапан е оригиналният, монтиран 2000 година. Мембраната си е здрава, пружината е поомекнала. До момента съм сменял само филтърчето, пак винаги с ОЕ...

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook