Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Здравейте,
Гледайки прогнозата за времето, реших да си сложа печка. Купих печката заедно с всички маркучи, дистанционно (на което активирах и вторият режим като в темата от Е65 раздела + още един резистор), дозиращата помпа, циркулационната помпа, клапана за затваряне на отоплителният кръг за купето, ауспуха, 5 метра горивен маркуч и една шепа скоби. Смених всичко за няколко часа и дойде първият въпрос - моята циркулационна помпа, която до сега си беше на колата, вече не е в играта и постоянно забива грешка в климатроника. Добавих опция S536A AUXILIARY HEATING с НЦС. Кодирах в модула за климатика
WASSERPUMPE
nicht_aktiv
STANDHEIZUNG
aktiv
PSEUDOZUHEIZEN
aktiv
и грешката изчезна, но ми се струва, че изчезна и Rest функцията. Трябва ли да се кодира UMWAELZPUMPE на актив, за да може климатроника през КАН да пуска циркулационната помпа на печката?
CAS и CCC са кодирани със STANDHEIZUNG aktiv. Печката също е кодирана W_FERNSTART актив, STANDHEIZUNG aktiv, PSEUDOZUHEIZEN aktiv.
Първоначално запалихме печката със около 2 метра маркуч и нафта от една чаша, като преди това пуснах помпата принудително с ИНПА и с 50 кубикова спринцовка вкарах към 75 кубика нафта в системата. Запали от първия път с доста пушек, защото явно я бях удавил. Днес вече имах време и прекарах маркуча през щуцера на капака над горивната помпа на резервоара, но явно имаше много въздух в системата и след 2-3 паления спря да пали и се заключи. Понеже беше вече доста късно ме домързя да се занимавам и утре ще я отключа, но въпроса за кодировката на водната помпа си остава.
Също така дали ще може след смяна на годината на производство да се добави опция S539A INDEPENDENT HEATING, S539A INDEPENDENT A/C WITH REMOTE CONTROL, S539A REMOTE CONTROL INDEP.HEATING която да даде възможност за дистанционно запалване с втората опция на дистанционното като при Е65?
*** Edit 1
Кодиране с празен man на IHKA оправи проблема с допълнителната водна помпа и РЕСТ-а.
Гледайки прогнозата за времето, реших да си сложа печка. Купих печката заедно с всички маркучи, дистанционно (на което активирах и вторият режим като в темата от Е65 раздела + още един резистор), дозиращата помпа, циркулационната помпа, клапана за затваряне на отоплителният кръг за купето, ауспуха, 5 метра горивен маркуч и една шепа скоби. Смених всичко за няколко часа и дойде първият въпрос - моята циркулационна помпа, която до сега си беше на колата, вече не е в играта и постоянно забива грешка в климатроника. Добавих опция S536A AUXILIARY HEATING с НЦС. Кодирах в модула за климатика
WASSERPUMPE
nicht_aktiv
STANDHEIZUNG
aktiv
PSEUDOZUHEIZEN
aktiv
и грешката изчезна, но ми се струва, че изчезна и Rest функцията. Трябва ли да се кодира UMWAELZPUMPE на актив, за да може климатроника през КАН да пуска циркулационната помпа на печката?
CAS и CCC са кодирани със STANDHEIZUNG aktiv. Печката също е кодирана W_FERNSTART актив, STANDHEIZUNG aktiv, PSEUDOZUHEIZEN aktiv.
Първоначално запалихме печката със около 2 метра маркуч и нафта от една чаша, като преди това пуснах помпата принудително с ИНПА и с 50 кубикова спринцовка вкарах към 75 кубика нафта в системата. Запали от първия път с доста пушек, защото явно я бях удавил. Днес вече имах време и прекарах маркуча през щуцера на капака над горивната помпа на резервоара, но явно имаше много въздух в системата и след 2-3 паления спря да пали и се заключи. Понеже беше вече доста късно ме домързя да се занимавам и утре ще я отключа, но въпроса за кодировката на водната помпа си остава.
Също така дали ще може след смяна на годината на производство да се добави опция S539A INDEPENDENT HEATING, S539A INDEPENDENT A/C WITH REMOTE CONTROL, S539A REMOTE CONTROL INDEP.HEATING която да даде възможност за дистанционно запалване с втората опция на дистанционното като при Е65?
*** Edit 1
Кодиране с празен man на IHKA оправи проблема с допълнителната водна помпа и РЕСТ-а.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Колега опиши подробно как се добавя печка, нужни чсти, стъпки при монтажа и тн. Смятам, че ще е доста полезно
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Ами най-важното е да се купи целият комплект. Аз купих печката + дистанционното + клапана за антифриза + дозиращата помпа за нафтата + ауспуха (искрогасителя) + всички маркучи от донора. От там нататък общо взето е само разглобяване и заместване. Задължително си намерете клещи за скоби, защото ще ви се стъжни по някое време Освен клипа в тубата ползвах (донякъде, защото е на немски) и официалното упътване за ретрофит на печка на БМВ, което е приложено най-долу. На купето си има място за печката което е запълнено с нейно стиропорово копие за да не стои кухина. Печката я бяха свалили със стойката ѝ, така че само махнах копието и сложих самата печка, даже болтовете използвах от стиропора. Пуска се маркуч за нафта от резервоара - 4мм вътрешен диаметър (естествено такъв който издържа на агресивни материали) и единия край се вкарва в резервоара от страната на помпата през един щуцер, който е задънен фабрично. В клипчето по-долу го има дадено в подробности - руснака го е измислил вече Това ми спести купуване на нафтова помпа с капак и поплавък. Към целият комплект ще ви трябват още към 4-5 метра маркуч за гориво и към 10 скоби. Ел. инсталацията е елементарна - има 2 кабела за захранване, два кабела за Can-h Can-l и по един кабел към дозиращата помпа и към клапана за антифриза. При смяната на маркучите счупих тройника, който е на блока, над релето за свещите, понеже и двата маркуча бяха заседнали яко в него. В събота в 15:00 с триста зора го намерих, но той не е скъп. Старата ви циркулационна помпа трябва да се махне, ако печката ви е Thermo Top C, защото тя си има нейна и тя се ползва и за Rest функцията. Накрая за финал - кората която е под шофьора, дългата, се оказа различна. При колите с фабрична печка е изрязана за ауспуха, но в моята кора бяха начертани каналчетата за изрязване и с един сериозен макетен нож успях да я изрежа и моята. Клипчето ми помогна много, работата е за по-малко от ден, ако човек се хване сериозно и има поне още един до него да го занимава. Задължително трябва колата да е на повдигач, защото повечето работа е отодлу и отстрани и на канал може и да се справите, но ще си съсипете нервите. Снимковия материл е съвсем оскъден, защото гонех време.
С НЦС Експерт си кодирате опцията $356 в CAS-а и LM-a, после в печката си кодирате W_FERNSTART на aktive за да ви работи дистанционното. IHKA-то директно го кодирах с празен ман (да знам, че има и друг начин). Във ССС-то кодирах с STANDHEIZUNG- aktiv и PSEUDOZUHEIZEN - aktiv
При първото палене ще е хубаво с ИНПА да активирате само дозиращата помпа и с една 50 кубикова спринцовка да вкарате нафта в системата. Помпата е с платно и на сухо няма да може да си дръпне нафта сама.
Клипчето:
https://www.youtube.com/watch?v=7ifuTQRFHdo
Комплекта - https://photos.app.goo.gl/cAiFn8Xp7i98TP8c7
Печката с циркулационната помпа - https://photos.app.goo.gl/G7LVD86e2HSCuGtS9
имитацията на печка - https://photos.app.goo.gl/75GPkfuuLp2FuNd18
Вече сложена на място - https://photos.app.goo.gl/JKuGkdCeeFFnHBN66
https://photos.app.goo.gl/4HXJvKFp9YEe6XJ39
Маркуча за горивото - https://photos.app.goo.gl/SCmdu4NV3hymKgds7
Independent Heater - https://photos.app.goo.gl/AS9FqWK66VtwkyWY9
С НЦС Експерт си кодирате опцията $356 в CAS-а и LM-a, после в печката си кодирате W_FERNSTART на aktive за да ви работи дистанционното. IHKA-то директно го кодирах с празен ман (да знам, че има и друг начин). Във ССС-то кодирах с STANDHEIZUNG- aktiv и PSEUDOZUHEIZEN - aktiv
При първото палене ще е хубаво с ИНПА да активирате само дозиращата помпа и с една 50 кубикова спринцовка да вкарате нафта в системата. Помпата е с платно и на сухо няма да може да си дръпне нафта сама.
Клипчето:
https://www.youtube.com/watch?v=7ifuTQRFHdo
Комплекта - https://photos.app.goo.gl/cAiFn8Xp7i98TP8c7
Печката с циркулационната помпа - https://photos.app.goo.gl/G7LVD86e2HSCuGtS9
имитацията на печка - https://photos.app.goo.gl/75GPkfuuLp2FuNd18
Вече сложена на място - https://photos.app.goo.gl/JKuGkdCeeFFnHBN66
https://photos.app.goo.gl/4HXJvKFp9YEe6XJ39
Маркуча за горивото - https://photos.app.goo.gl/SCmdu4NV3hymKgds7
Independent Heater - https://photos.app.goo.gl/AS9FqWK66VtwkyWY9
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Мисля, че съм описал повечето неща, но може и да съм изпуснал нещо. Питайте за подробности, ако се сетите за нещо. Например сега се сещам, че при мен беше скъсан гофрираната тръба на ауспухчето. Трябва да е стоманизирана, 22мм вътрешен диаметър е. Перфектно става, ако се среже гофрираната тръба на ЕГР охладителя, който най-вероятно вече сте премахнали при махането на ЕГР-а.
Може и да ви е смешно, но мен най-много ме озори връщането на пластмасовият подкалник. сигурно към 30 минути ми отне.
ПС: Продавам циркулационна помпа за парно 30 лева.
Може и да ви е смешно, но мен най-много ме озори връщането на пластмасовият подкалник. сигурно към 30 минути ми отне.
ПС: Продавам циркулационна помпа за парно 30 лева.
- tweety88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 4.06.2018
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60
- Детайли за колата: 530d 2008 г. 235 к.с.
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Аз имам леко страничен въпрос. Аз имам печката фабрично, но е с прецакана платката на електрониката до такава степен, че не може да се ремонтира. Вариант да се оправи е единствено с нова електроника но същият модел, а това е мисията невъзможна да се намери. По-лесният вариант е да се намери цялата печка 2-ра ръка.
Ако взема и заменя само печката би ли имало някакви допълнителни усложнения? Според описаното очаквам дори да няма нужда от кодиране и да е буквално plug & play, но не съм 100% сигурен в това.
Ако взема и заменя само печката би ли имало някакви допълнителни усложнения? Според описаното очаквам дори да няма нужда от кодиране и да е буквално plug & play, но не съм 100% сигурен в това.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
По принцип всичко което може да се кодира е хубаво да се кодира като се сложи на колата. В печката няма кой знае какво за кодиране - 4 реда са опциите които могат да се пипнат.
Има в ОЛХ обяви за хора с печки на части и ремонт. Само напиши в търсачката webasto и ще ти излезнат доста.
Има в ОЛХ обяви за хора с печки на части и ремонт. Само напиши в търсачката webasto и ще ти излезнат доста.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Колеги, има ли някой на който печката му подгрява и двигателя, а не само купето?
- tweety88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 4.06.2018
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60
- Детайли за колата: 530d 2008 г. 235 к.с.
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Печката върти антифриза, което реално е подгряване и на двигателя. Така е при всичките е60-та с фабрична печка.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Тя върти антифриза, но с един клапан затвара пътя към двигателя и го върти само между печката и парното. В купето е жега, но мотора е студен при палене.
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Здравей колега. И аз си взех печка. Въпросът ми е от къде взе плюс и минус и другата булса с управлението кой кабел лъже трябва да вържа? Предварително благодаря!
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Ретрофит на Webasto Termo Top C и кодиране.
Siso_mr написа:Здравей колега. И аз си взех печка. Въпросът ми е от къде взе плюс и минус и другата булса с управлението кой кабел лъже трябва да вържа? Предварително благодаря!
Има схемата в ИСТА колега, аз ще монтирам на моята като се стопли, че в тоя студ не ми се разхвърля всичко.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани