Синкав пушек, но не винаги

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 24.03.2019
Пол: Мъж

Синкав пушек, но не винаги

Мнение от 50cent » 16 Юли 2019, 11:42

Здравейте,
Автомобилът е 520i Е60, двигател М54 170 к.с. Когато паля сутрин НЕ пуши, по време на движение също НЕ пуши, когато карам дълго време надолу без да подавам газ също не пуши, но когато свърши наклона и подам газ излиза облак сиво-син дим (на масло според мен). CCV вала е сменен. След смяната спря да го прави за известно време и от вчера пак започна.
Някой има ли идея от какво може да е?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2018
Пол: Мъж

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от PolYank » 16 Юли 2019, 19:07

Турбото! Иди в сервиз да го видят, защото ако се повреди на пътя става страшно. Или поне става сеир за околните и ужас за шофьора, ако не знае какво се случва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2018
Пол: Мъж

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от PolYank » 16 Юли 2019, 19:09

Опс, извинявай, на видях че е бензин.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от Kurtov » 17 Юли 2019, 11:05

От сегментите е най-вероятно.
Колко масло доливаш ?

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 24.03.2019
Пол: Мъж

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от 50cent » 18 Юли 2019, 10:21

Kurtov написа:От сегментите е най-вероятно.
Колко масло доливаш ?


Няма как да е от сегменти или гумички на клапани защото не го прави постоянно. Просто след наклона изпушва облак синкав дим и после не пуши. Спирам, форсирам двигателя и няма грам дим.
Направи ми впечатление, че го прави само когато маслото е под средата на щеката. Вчера долях масло и не го прави.
Имам чувството, че като се движи по наклон надолу без газ (затворен дросел) прави някакъв вакуум в колектора и смуче масло. После като подадеш газ го вкарва в цилиндрите и за това изпушва. Това е само предположение разбира се.
Въпроса е ако е така каква е причината и защо го прави?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от Teogop » 18 Юли 2019, 13:40

Сегменти (или по-малко вероятно гумички), както ти казаха. При спускане нямаш изгаряне в цилиндъра и затова маслото се събира в него, но не изгаря. Като дадеш газ, изгаря наведнъж цялото масло, което се е събрало и изпушва. През останалото време си го гори по малко с горивото и затова няма дим. Ще трябва да отваряш двигателя, вероятно е от тия на по 150 000 км :mhihi: :mhihi: :mhihi: за малко пари на оферта

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от spacepl » 18 Юли 2019, 14:19

Teogop написа:Сегменти (или по-малко вероятно гумички), както ти казаха. При спускане нямаш изгаряне в цилиндъра и затова маслото се събира в него, но не изгаря. Като дадеш газ, изгаря наведнъж цялото масло, което се е събрало и изпушва. През останалото време си го гори по малко с горивото и затова няма дим. Ще трябва да отваряш двигателя.



:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 24.03.2019
Пол: Мъж

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от 50cent » 18 Юли 2019, 15:52

Добре. Това как може да се провери? С мерене на компресия ли?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от Kurtov » 18 Юли 2019, 19:07

50cent написа:Добре. Това как може да се провери? С мерене на компресия ли?


Явно имаш колата от скоро.
Не каза дали ти гори масло, а само каза, че си доливал.
Спокойно може и да не ти е супер издухана колата, просто прочети темите за м54.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от Z3Ro* » 19 Юли 2019, 7:20

Премери компресията, за да се изясни откъде е разходът на масло. При меренето, ако има разлика на някой цилиндър, вкарай една спринцовка масло и мери пак - ако се повиши на дадения цилиндър, значи е от сегментите. Ако компресията си е наред, колата е за гумички...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 24.03.2019
Пол: Мъж

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от 50cent » 19 Юли 2019, 14:06

Kurtov написа:
50cent написа:Добре. Това как може да се провери? С мерене на компресия ли?


Явно имаш колата от скоро.
Не каза дали ти гори масло, а само каза, че си доливал.
Спокойно може и да не ти е супер издухана колата, просто прочети темите за м54.

Привет.
Колата имам от няколко месеца. Губи около 4 л. за 10 000 км., като на около 6000 км. смених гарнитурата на стойката на масленият филтър и предполагам след това губи по-малко.
Четох много и за това не мога да се съглася, че са гумички или семеринг.
Ако бяха гумички, колата щеше да пуши постоянно и най-вече при палене сутрин. Това не се случва. Пуши само при определени условия и то не за дълго. Изкарва един облък и после няма и спомен от пушек дори при форсиране на двигателя. При пропускащи гумички пушека би бил пропорционален на оборотите.
Ако бяха семеринги също щеше да пуши постоянно. Няма как да се събира масло в цилиндрите, както написа колегата защото буталото би го изкарало през изходящия клапан. Също така днес забелязах, че дори след дълго спускане по наклон надолу, ако подам газ мноооого плавно не изпушва въобще. С други думи ако имаше някакъв начин да се събира масло в цилиндрите при подаването на газ би изпушила без значение дали подаваш леко или рязко защото има възпламеняване.
За мен проблемът е, че някъде по пътя на картерната вентилация се събира масло при затворен дросел и при рязко подаване на газ се засмуква в колектора и влиза в цилиндрите.
Моля ви не ми пишете за семеринги или гумички, а само ако имате идея как се получава този феномен.
Също така забелязах, че пръчката за мерене на мсало се вади много трудно сякаш е засмукана от вакум. Когато проверих, при запален мотор сложих мека гумена ръкавица при махната пръчка и я засмуква навътре. Това означава, че се образува вакуум в картера и не съм сигурен, че е нормално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от Z3Ro* » 21 Юли 2019, 12:16

В картера е нормално да се поддържа лек вакуум при изправна система за вентилация. Този феномен с облАка при спускане съм го ял на няколко бензинови коли и все нещата са опирали до гумички/сегменти...

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 30.06.2020

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от Denzo1982 » 01 Юли 2020, 14:07

Здрасти колега,

Аз имам абсолютно същия проблем на М54В25 мотор на 300,000 реални км. Мотора бачка перфектно, не надува и т.н. и реших да сменя само гумичките вместо пълно ревизиране. Уви, проблема си остана. Ти успя ли да го отстраниш? Ако да, би ли споделил как?

Благодаря

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Синкав пушек, но не винаги

Мнение от pecata90 » 27 Юли 2020, 22:10

М54В22 имаше същия "феномен" с облаци след спускане, сега е разглобен, със запекли маслени сегменти, много гняс по всички канали, спекли гумички, износен вал. Сега чакам вала да го шлайфат и да сглобявам. След пробната обиколка ще пиша дали проблемът е решен, но по всичко личеше вътрешно, че си е изморен двигател и си е искал освежаване.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook