M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Кой двигател е най малкото зло? Обосновете се.

M54b30
45
38%
N52b30
43
36%
N53b25 / N53b30
30
25%
 
Общо гласове : 118
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vvasilev1 » 24 Апр 2020, 13:46

ildivvy написа:Каква беше разликата между моторите N52 със сив и черен капак? Цените за ДИСА-клапите и водната помпа имат ли промяна към днешна дата?
Черния капак е по - новия.

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от g0dkratos » 26 Яну 2021, 2:28

От всичко написано в темата, успях да разбера че основната разлика м/у 2,5 и 3,0 е в заводски хлабини които подтикват мотора към харч на масло? Питам защото съм се спрял на една н52б25 с направени всички ремонти които се изброили. На пзара не виждам б30 което да ми хване окото и затова съм се спрял на б25.

Като чета че давате по 2-3 к за ремонт на мотора само защото пипал по 1-2 л масло от смяно до смяна и почва да ме боли главата. Къде точно е сметката? 1-2 л масло са около 40 лв за 10к км, ако ги приравним с 2к които давате за ремонт за да спре да харчи , бая масло си е това. Моято е м54б30 и от смяна до смяна сипвам м/у 3-4л литра масло. Пушаци няма отзад и определено не бих дал 2к да я отворят за да спре да харчи масло. ( като знаем и майсторите в БГ какви са може и след отваряне да стане по зле)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от pimpo » 26 Яну 2021, 9:13

Вярно си се ориентирал. Мога само да добавя, че не е задължително харча на масло да води до скъпи ремонти. На моя N52B25 доливах по 3-4 литра на 10 хиляди. Имах теч от гумените уплътнения на масленото тяло, който изглеждаше незначителен, докато не погледнах мотора отдолу! Смених уплътненията и за последние 10к съм долял 600 грама масло. Колата е на 260к и не е отваряна. Просто е гледана добре преди мен. Така че, ако намериш видимо добре поддържана кола, има добри шансове да ти се разминат дебелите ремонти.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от DigitalExile » 26 Яну 2021, 18:39

g0dkratos написа:От всичко написано в темата, успях да разбера че основната разлика м/у 2,5 и 3,0 е в заводски хлабини които подтикват мотора към харч на масло? Питам защото съм се спрял на една н52б25 с направени всички ремонти които се изброили. На пзара не виждам б30 което да ми хване окото и затова съм се спрял на б25.

Като чета че давате по 2-3 к за ремонт на мотора само защото пипал по 1-2 л масло от смяно до смяна и почва да ме боли главата. Къде точно е сметката? 1-2 л масло са около 40 лв за 10к км, ако ги приравним с 2к които давате за ремонт за да спре да харчи , бая масло си е това. Моято е м54б30 и от смяна до смяна сипвам м/у 3-4л литра масло. Пушаци няма отзад и определено не бих дал 2к да я отворят за да спре да харчи масло. ( като знаем и майсторите в БГ какви са може и след отваряне да стане по зле)


Мойта 30ка на реални км (135000) n52 2011г. За 10-11к км пада с едно деление маслото което са около 150мл.
Даже я продавам, има я в обявите тук ако ти е интересно.
В момента е на 7500 км от последна смяна и маслото е на максимум без да съм доливал.

N52 има ресурс до към 250 000, после почва не по 1-2 литра а по много повече.

Аз не рабирам, казваш, че няма да си отвориш мотора за 2-3 литра разход и единия ти довод е, че не знаеш майстора как ще направи колата и в следващия момент казваш, че си избрал ремонтирана кола. Защо?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от g0dkratos » 26 Яну 2021, 20:37

Мойта 30ка на реални км (135000) n52 2011г. За 10-11к км пада с едно деление маслото което са около 150мл.
Даже я продавам, има я в обявите тук ако ти е интересно.
В момента е на 7500 км от последна смяна и маслото е на максимум без да съм доливал.

N52 има ресурс до към 250 000, после почва не по 1-2 литра а по много повече.

Аз не рабирам, казваш, че няма да си отвориш мотора за 2-3 литра разход и единия ти довод е, че не знаеш майстора как ще направи колата и в следващия момент казваш, че си избрал ремонтирана кола. Защо?


Не съм търсил специално автомобил с извършени тежки ремонти, просто този който ми грабна окото беше такъв. Основно гледах мотор, външно и вътрешно състояние на модела и екстри. Момчето което продава колата доста описателно беше описал всичко което е правил по автомобила, не беше от обявите тип - сядаш и караш :mrgreen:

Продаваш е60 на 135000 км? Със сменен мотор ли е?
Изображение

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от DigitalExile » 26 Яну 2021, 20:44

E90 продавам, не е със сменен мотор, нито е отварян. Километрите са доказани, колата е канадка, взех я 2017 на 100к.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 29.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd e61 530xi
Мечтае да кара: E39 m5

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от disappear » 02 Юни 2021, 8:49

Здравейте колеги,вчера пробвах едно е60 525xi ръчка(n52b25 218hp)седан,по-мъртъв мотор не съм срещал,динамика се усещаше чак след 4800 оборота,това си е направо авантюра ако искаш да изпреварваш.Може да има някоя диса клапа за сменяне но ако наистина това реалният вървеж,избора е твърдо за n52b30 или n53b30

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: empar

Последни теми
Facebook