Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Здравейте!! Миналата седмица купих от Швейцария въпросната 5ца, 530xi (258к.с.). Още на първото каране във водата влезе масло, маркучите се надуха, когато махнахме пластмасовия капак на двигателя се видя, че двигателя е отварян... семнихме радиаторчето за охлаждане на маслото но уви.. отчаян опит... лошото е, че в моя град няма сервиз, който да се ангажира с ремонта на автомобила, като повечето майстори отхвърлят варианта за гарнитура, защото двигателя е отварян и би трябвало да е сменена ако това е проблема.. Въпроса ми е някой може ли да ми препоръча сервиз във София, или като цяло за някакъв съвет?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Pack00 написа:Здравейте!! Миналата седмица купих от Швейцария въпросната 5ца, 530xi (258к.с.). Още на първото каране във водата влезе масло, маркучите се надуха, когато махнахме пластмасовия капак на двигателя се видя, че двигателя е отварян... семнихме радиаторчето за охлаждане на маслото но уви.. отчаян опит... лошото е, че в моя град няма сервиз, който да се ангажира с ремонта на автомобила, като повечето майстори отхвърлят варианта за гарнитура, защото двигателя е отварян и би трябвало да е сменена ако това е проблема.. Въпроса ми е някой може ли да ми препоръча сервиз във София, или като цяло за някакъв съвет?
А сменихте ли уплътненията на охладителя на маслото?Това "би трябвало" не е много точно - как разбрахте,че е отварян като махна кората на мотора?Хубаво е да проверите дали няма вода в маслото - колата прегрява ли?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Gqbriel написа:А сменихте ли уплътненията на охладителя на маслото?Това "би трябвало" не е много точно - как разбрахте,че е отварян като махна кората на мотора?Хубаво е да проверите дали няма вода в маслото - колата прегрява ли?
По уплътненията на двигателя има видими следи от червен силикон, колата прегрява за 1,2км. съвсем нормално каране, веднага светва температурния датчик, надуват се маркучите и изхвърля течността. Сега тази сутрин намерих човек, който да ми обърне внимание, той направи някакви тестове и установи, че колата не циркулира вода и може проблема да е във някаква електрическа водна помпа, а маслото във системата да си е останало там още от въпросния ремонт на двигателя във Швейцария и да няма нищо общо със случая. Въпросната помпа била между 600 и 1200лв. и сега ми препоръча диагностика за да се установи евентуално дали е от нея. За момента това е развитието по случая, предстой до края на деня или утре, да намеря подходящ човек за диагностика, но дори и да се установи, никой не се ангажира да я ремонтира, просто защото си признават, че не умеят да я направят.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Pack00 написа:Gqbriel написа:А сменихте ли уплътненията на охладителя на маслото?Това "би трябвало" не е много точно - как разбрахте,че е отварян като махна кората на мотора?Хубаво е да проверите дали няма вода в маслото - колата прегрява ли?
По уплътненията на двигателя има видими следи от червен силикон, колата прегрява за 1,2км. съвсем нормално каране, веднага светва температурния датчик, надуват се маркучите и изхвърля течността. Сега тази сутрин намерих човек, който да ми обърне внимание, той направи някакви тестове и установи, че колата не циркулира вода и може проблема да е във някаква електрическа водна помпа, а маслото във системата да си е останало там още от въпросния ремонт на двигателя във Швейцария и да няма нищо общо със случая. Въпросната помпа била между 600 и 1200лв. и сега ми препоръча диагностика за да се установи евентуално дали е от нея. За момента това е развитието по случая, предстой до края на деня или утре, да намеря подходящ човек за диагностика, но дори и да се установи, никой не се ангажира да я ремонтира, просто защото си признават, че не умеят да я направят.
100% водната ти помпа е фира това е най-слабото място на този мотор- не карай повече колата,тези коли са с електрическа такава и НЕ струва 1200лв!! А около 470 като задължително с нея сменяв и термостата ,защото е закачен за нея.Маслото във водата ти е останало и е там,заради порпуска на 2те гумени уплътнения (дано си ги сменил с нови правилно) ,моя съвет е като свалите водната помпа,да свалите и радиатора и да промиете и казанчето и радиотора - това съм го правил сам заедно със смяната на помпата - не е много лесно,но не е кой знае какво,а на подемник става бързо.
От къде си колега - това е елементарен ремонт.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
От Видин съм, при нас има майстори просто на никой не му се занимаса с тази кола. Все пак намерих човек, който ще се ангажира с ремонта поне засега.. лошото е, че вероятно става въпрос за проблем с водната помпа и едновременно с това и гарнитурата (поне). Дано главата да не е повредена сериозно, веригата на колата също не е сменяна никога и ако се отваря двигателя ще трябва да я сменя, за да използвам момента, тъй че засега предстой да разбера с какви парички ще се ръся... не очаквах такова нещо от толкова хвален двигател, нл явно предишните собственици не са си направили труда да обслужват автомобила... ще пиша ако има развитие, ясно е че ще хвърчат пари, поне ще има обстойна информация за този двигател във форума.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Pack00 написа:От Видин съм, при нас има майстори просто на никой не му се занимаса с тази кола. Все пак намерих човек, който ще се ангажира с ремонта поне засега.. лошото е, че вероятно става въпрос за проблем с водната помпа и едновременно с това и гарнитурата (поне). Дано главата да не е повредена сериозно, веригата на колата също не е сменяна никога и ако се отваря двигателя ще трябва да я сменя, за да използвам момента, тъй че засега предстой да разбера с какви парички ще се ръся... не очаквах такова нещо от толкова хвален двигател, нл явно предишните собственици не са си направили труда да обслужват автомобила... ще пиша ако има развитие, ясно е че ще хвърчат пари, поне ще има обстойна информация за този двигател във форума.
Аз нещо пропуснах - защо ще отваряте мотора?!Не е вероятно - водната помпа си е проблема,а главата НЕ я пипайте,освен ако НЕ СТЕ на 100% убедени а това става ако я пратиш на рентген (мисля,така се водеше) - ако тече гарнитурата е друго.Вериги - тук върпос на избор,НО АКО ще го правиш тоя мотор,сменяй и гумичките на клапаните - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО .
Ремонта няма да е под 1к от сега ти казвам - водна помпа Пиербург - цената и е под 500лв,термостат или взимаш Бер или ОЕМ (второто е препоръчително),имай предвид,че отваряте ли мотора и не само,когато сменяш помпа и т.н се купуват и задължително НОВИ болтове - всеки свален - нов - защото са алуминиеви и може да се скъсат при натягане.Отделно те съветвам да НЕ правиш мотор при хора,които не са го виждали или Не са го правили - този не е за експериметни и малките грешки,могат да ти костват доста..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Колега, сменете водната помпа и не се занимввай да отваряш мотора поне за сега. Аз съм със същия мотор и преди се бях интересувал от евентуални ремонти и да си кажа честно и в София трудно ще намериш човек, който да се навие да го прави.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
lupu написа:Колега, сменете водната помпа и не се занимввай да отваряш мотора поне за сега. Аз съм със същия мотор и преди се бях интересувал от евентуални ремонти и да си кажа честно и в София трудно ще намериш човек, който да се навие да го прави.
Чак пък трудно не е ...но трябва да си готов с торбата с пари

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
lupu написа:Колега, сменете водната помпа и не се занимввай да отваряш мотора поне за сега. Аз съм със същия мотор и преди се бях интересувал от евентуални ремонти и да си кажа честно и в София трудно ще намериш човек, който да се навие да го прави.
Прави се без никакви затруднения, няма нищо, което да не се прави от правилния човек

Вече имам над 5000 км след сваляне на главата на моя и смяна на всичко, което си трябва на N52.
Верига няма никакъв смисъл да се сменя според мен, не са като дизеловите. По-скоро гумичките на клапаните и евентуално сегменти, че заминават и те.
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Gqbriel написа:lupu написа:Колега, сменете водната помпа и не се занимввай да отваряш мотора поне за сега. Аз съм със същия мотор и преди се бях интересувал от евентуални ремонти и да си кажа честно и в София трудно ще намериш човек, който да се навие да го прави.
Чак пък трудно не е ...но трябва да си готов с торбата с пари
Не знам аз съм ходил при "майстори", които се занимават само с БМВ-та и всеки път като им отворя капака започват да разглеждат кое къде, как и защо

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
lupu написа:Gqbriel написа:lupu написа:Колега, сменете водната помпа и не се занимввай да отваряш мотора поне за сега. Аз съм със същия мотор и преди се бях интересувал от евентуални ремонти и да си кажа честно и в София трудно ще намериш човек, който да се навие да го прави.
Чак пък трудно не е ...но трябва да си готов с торбата с пари
Не знам аз съм ходил при "майстори", които се занимават само с БМВ-та и всеки път като им отворя капака започват да разглеждат кое къде, как и защоЯвно от дизелите по-малко се занимават с бензинови такива, а и този мотор се монтира за сравнително кратко време и по-често е на Е90. Ще следя темата с интерес надявам се колегата да споделя как се развива ремонта и да се размине само с водна помпа. Това, което мога да споделя от четеното от мен и по чужди форуми проблемите на тоя мотор са: големия харч на масло, водната помпа, соленоиди, ДИСА клапите. Като помпата и клапите могат да направят серизони поразии и да те оставят на пътя.
И коя помпа НЕ може да те остави на пътя...клапите НЕ могат да направят поразии..не чети там където си го чел

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Аз като реших да сменям двете диси, и не се знаеше двете клапи от колко време ги нямаше по местата си 

Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Закачихме я на диагностика (диагностика като хората) и се разбра, че със сигурност водната помпа е за смяна, а вероятно и термостата (но термостата да е проблема), цял ден ми отне, всеки връща колата и не иска да сменя тая пуста помпа, защото мотора е Хi и смяната е голяма занимавка, всеки се дърпа, защото трябвало да се сваля моста и тем подобни "глупости". В крайна сметка ми препоръчаха човек за, който не се бях сетил, а ми е добър приятел и той се съгласи да я смени, утре най-вероятно ще започне работа по колата. Та проблема с прегряването явно е разрешен, остава загадка, от къде влиза масло във водата, както бях написал в началото, най-напред сменихме топлообменника на маслото (защото може от там да влиза масло в системата), сега със смяната на помпата ще изчистим системата от маслото и ще видим дали пак ще се появи същия проблем. Хубавото е, че повечето мнения на майсторите е, че мотора си е ОК (не знам на какви основания), а шума отпред се оказа от някаква ролка на генератора до която още не съм стигнал, защото ми е най-малкия проблем в момента. За веригата също ми казаха, че е безсмислено да я сменям, защото едва ли не, може да издържи и милион километра. Остана ми да се моля, да няма масло в системата след всичко, защото ако влезе, вариантите са само гарнитура и глава. Говорих с няколко човека за частите, помпата на която се спряха повечето е 700лв (не помня марката, утре ще ви кажа), термостат 100лв. плюс чистенето на системата от маслото и труда ще ми излезе малко над 1000лв. Като заключение мога да кажа, че по-скоро проблема е в това, че никой не иска да се занимава с въпросния мотор N52 заради 4х4-то, налага се буквално да се моля на разни да им дам пари да ми правят колата... нелепо е!!!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Pack00 написа:Закачихме я на диагностика (диагностика като хората) и се разбра, че със сигурност водната помпа е за смяна, а вероятно и термостата (но термостата да е проблема), цял ден ми отне, всеки връща колата и не иска да сменя тая пуста помпа, защото мотора е Хi и смяната е голяма занимавка, всеки се дърпа, защото трябвало да се сваля моста и тем подобни "глупости". В крайна сметка ми препоръчаха човек за, който не се бях сетил, а ми е добър приятел и той се съгласи да я смени, утре най-вероятно ще започне работа по колата. Та проблема с прегряването явно е разрешен, остава загадка, от къде влиза масло във водата, както бях написал в началото, най-напред сменихме топлообменника на маслото (защото може от там да влиза масло в системата), сега със смяната на помпата ще изчистим системата от маслото и ще видим дали пак ще се появи същия проблем. Хубавото е, че повечето мнения на майсторите е, че мотора си е ОК (не знам на какви основания), а шума отпред се оказа от някаква ролка на генератора до която още не съм стигнал, защото ми е най-малкия проблем в момента. За веригата също ми казаха, че е безсмислено да я сменям, защото едва ли не, може да издържи и милион километра. Остана ми да се моля, да няма масло в системата след всичко, защото ако влезе, вариантите са само гарнитура и глава. Говорих с няколко човека за частите, помпата на която се спряха повечето е 700лв (не помня марката, утре ще ви кажа), термостат 100лв. плюс чистенето на системата от маслото и труда ще ми излезе малко над 1000лв. Като заключение мога да кажа, че по-скоро проблема е в това, че никой не иска да се занимава с въпросния мотор N52 заради 4х4-то, налага се буквално да се моля на разни да им дам пари да ми правят колата... нелепо е!!!
Е стига бе тва е смешно,хдрайва разликата е отдолу не в мотора..за помпата пиши ми на лс преди да си поръчал,да ти спестим някой лев,защото не е 700лв,а термостата е Задължителен с нея.
Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Е60, 530xi (258к.с.) сериозен проблем с двигателя
Не искат, явно защото при N52, N53 и т.н. тия помпи са под двигателя и със сигурност е по-тегаво
Сваляш помпата и се къпеш в антифриз
Гледах, че пречи само стабилизиращата щанга, която се разкача само при тампоните и се пуска надолу



Сваляш помпата и се къпеш в антифриз



Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани