E61 523I гори масло като ламя

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.03.2011
Пол: Мъж

E61 523I гори масло като ламя

Мнение от denismaria » 25 Юни 2017, 22:05

Здравейте колеги,
В края на 2016г. се здобих с Е61 523i 177 к.с.
Двигателят е N52,гори масло като на световно. Повече от 1,5 литра за 1000 км.
Автомобила ми допада затова съм решил да го ремонтиран.
Моля помогнете,според вас има ли смисъл от такъв ремонт и колко може да ми струва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от Conqueror » 26 Юни 2017, 8:58

Преди да ремонтираш каквото и да е смени маслото, същия проблем имам бях сложил кастрол 10/50 над 1л на 1000км
после сложих Пентосин първите 4000км маслен разход 0 после по 1л на 1000км... В момента съм с Яко 10/40 и пак сме на около 1л -1500-2000км..


В този ред на мисли ако някой има предложения за масло нека сподели :mrgreen:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.06.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 LCI 2.5si
Мечтае да кара: BMW F25
Детайли за колата: Black Sapphire

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от byte » 26 Юни 2017, 11:19

Conqueror написа:Преди да ремонтираш каквото и да е смени маслото, същия проблем имам бях сложил кастрол 10/50 над 1л на 1000км
после сложих Пентосин първите 4000км маслен разход 0 после по 1л на 1000км... В момента съм с Яко 10/40 и пак сме на около 1л -1500-2000км..


В този ред на мисли ако някой има предложения за масло нека сподели :mrgreen:


Колега, N52 моторите се карат с 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40 пълна синтетикта, масла покриващи стандарта LL-04.
Съответно 5W-40 е най "гъстото" масло което може да се пробва, това че при 10W-50 не гори, означава че и не смазва.

Тези двигатели имат сколнност да горят масло поради високата си работна температура, високите обороти и материала от който е направен блока. Максималния допустим разход е 1л / 1000 км. от там нагоре трябва или ревизия на картерната вентилация, смяна на гумички на клапани или маслени сегменти.
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.03.2011
Пол: Мъж

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от denismaria » 26 Юни 2017, 12:21

Маслото е 5/30 bmw twin turbo. Смених клапан картечни газове,промяна няма. Следва отваряне на мотора. Някой знае ли колко струва,и дали някой е правил ремонт на такъв мотор N52
St st

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от zaharia » 26 Юни 2017, 13:18

denismaria написа:Маслото е 5/30 bmw twin turbo. Смених клапан картечни газове,промяна няма. Следва отваряне на мотора. Някой знае ли колко струва,и дали някой е правил ремонт на такъв мотор N52
St st

Смяната на гумички може да се направи и без да се сваля главата на мотора. Работата казват била около 3-4 часа. Разбира се е задължително да се извърши от проверени специалисти, защото трябвало да се прави и зацепване на валветроника, а и всяка манипулация по мотора е свързана с определени рискове. На мен ми предстои такава смяна и вероятно ще я правя другия месец в сервиз препоръчан тук във форума. На техния сайт пише, че цената започва от 250лв и върви нагоре вероятно в зависимост от типа на двигателя. В повечето случаи смяната на гумичките решава проблема, ако и това не помогне трябва да се сменят сегментите на буталата, което е по-скъпа и сложна операция, а ако двигателят е по-стар и износен, може да се направи капитален ремонт. Тук доколкото съм чел и разбрал, цените отиват на 2000-2500лв, това мисля в София.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от zaharia » 26 Юни 2017, 13:22

И като си оправите проблема с маслото, сменяйте го на 7 хил км при повече градско каране и на 10 хил с повече магистрала. Ако маслото е от най-хубавите, тогава може и до 15 хил км(магистрално). Принципът е мотора да не работи повече от 250-300 моторни часа с маслото, и при това маслото да е от най-доброто на пазара. Такива масла струват в порядъка на 7-8 евро за литър из онлайн магазините. Смяната с масло на БМВ в оторизираните сервизи, е също добро решение, защото маслата на Шел който се предлагат са със сигурно качество. Моторните часове могат да се пресметнат приблизително като се раздели пробега на средната скорост.
Последна промяна zaharia на 26 Юни 2017, 22:09, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N52B25

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от AmW » 26 Юни 2017, 17:53

И аз съм на към пълна ревизия на главата... + верига (така или иначе ще се отваря). Карам я с 5w40 кастрол... Споделяйте цени и препоръки за масла и подобни, мисля, че темата ще е полезна за N-овете :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.03.2011
Пол: Мъж

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от denismaria » 26 Юни 2017, 20:04

Аз смятам да влизам в бокса около нова година . Ако някой направи този ремонт до тогава моля да споделя.
И на мен ми казаха около 2500 за гумички на клапани, верига,шлайф на глава,само не разбрах за сигментите дали са включени в цената. Това е в Бургас, ремонта ще се прави от приятел.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 451
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от atanasov_aa » 26 Юни 2017, 21:27

byte написа:
Conqueror написа:Колега, N52 моторите се карат с 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40 пълна синтетикта, масла покриващи стандарта LL-04.
Съответно 5W-40 е най "гъстото" масло което може да се пробва, това че при 10W-50 не гори, означава че и не смазва.

Тези двигатели имат сколнност да горят масло поради високата си работна температура, високите обороти и материала от който е направен блока. Максималния допустим разход е 1л / 1000 км. от там нагоре трябва или ревизия на картерната вентилация, смяна на гумички на клапани или маслени сегменти.
Извода е да се вземат масла, които имат висока "Пламна температура". Не на празно този показател се следи при избора на масло. Целта е да не се допуска бързо изпаряване и изгаряне на маслото при висока работна температура, което да води до висок разход на масло.

Преди години имаха една бензинова кола от друга марка, която с даден вид масло на 5 000 км искаше доливане от 1 л. В последствие смених маслото с друг вид и като го изтървах на над 12 000 км за смяна, нямаше нужда от доливане.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.03.2011
Пол: Мъж

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от denismaria » 26 Юни 2017, 21:48

Колега Атанасов,
каде се изписва на опаковката,каква е "Пламната температура" на маслото и каква трябва да е нормална за този мотор (ако си запознат),моля кажи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N52B25

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от AmW » 26 Юни 2017, 22:27

denismaria написа:Аз смятам да влизам в бокса около нова година . Ако някой направи този ремонт до тогава моля да споделя.
И на мен ми казаха около 2500 за гумички на клапани, верига,шлайф на глава,само не разбрах за сигментите дали са включени в цената. Това е в Бургас, ремонта ще се прави от приятел.


Мен ме ориентира на бързо Милен... но сме далеч от тези 2500..
350лв за пълва ревизия на главата, 300лв за верига, 300лв за труд предполагам още 250 масло и филтри. Но това го нахвърляхме набързо без да проверява цени конкретно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от zaharia » 26 Юни 2017, 23:17

Понеже колегата попита, си позволявам да кажа няколко думи по въпроса, защото ме вълнува и мен и през последно време посъбрах информация която да ми помогне да се ориентирам в темата и съответно да мога да направя правилен избор.
Въпросът с маслата стои всъщност доста ясно и просто. Разбира се ако не се опитваме да спестяваме от тях и предпочетем най-добрите марки на най-реномираните производители. Хубави масла правят може да се каже всички производители. Най-важното правило е да не се купува от съмнителен продавач, поради опасността да се попадне на фалшификат, който ще си загуби свойствата бързо и ако не се смени навреме ще започне да действа негативно на мотора. В България има вече няколко онлайн магазини, които продават от години масла на сравнително нормални цени и които зареждат продукцията си от директните вносители. Като съм търсил из нета не забелязах някой да се е оплаквал от стоката им, дори самите продавачи ходят по автомобилните форуми да си рекламират продукцията, като предлагат и клубни отстъпки. С две думи - спокойно можем да се доверяваме на топ линиите на големите, а и не само тях производители, качеството при вторите обикновено е от същия порядък. За нашите мотори според препоръката на производителя най-подходящи са 5W30 и 5W40. Второто обикновено го ползват автомобилите с по-голям пробег и в страните с по-топъл климат или пък ако има по-висок разход на масло. Маслото 5W30 тъй като има по-нисък вискозитет дава по-малко триене при смазването в двигателя, а оттам по-висока мощност, по-малко износване и по-нисък разход на гориво. Разбира се става въпрос за някакви ниски проценти, които в най-добрия случай са 2-3%. Маслото с по-високия вискозитет се държи по-добре когато двигателят е натоварен и температурата му е по-висока. Тогава то има по-добри смазващи свойства от 5W30. Друго хубаво масло, което БМВ обаче не препоръчва за нашите двигатели, но го дава като алтернатива, е това с вискозитет 0W40. Маслата от този вид съдържат по-голям процент чиста синтетика във вид на ПАО - обикновено в рамките на 30-40%, а в някои масла и много повече, а понякога и естери - до към 5%. Тези два синтетични продукта(групи 4 и 5) пречат на износването, намаляват и забавят окисляването(по точно това важи за ПАО, естерите подпомагат окислението, а от там и намаляват общото алкално число), правят маслото по стабилно и запазват вискозитета и от там смазващите способности при по-високи температури - по-големи натоварвания на мотора - задръствания, теглене на ремаркета, труднопроходими пътища, гонки. Това масло, най-вече Мобил 1 Ню Лайф се ползва с много голяма популярност в САЩ, въпреки, че не е препоръчано от БМВ. В тая връзка и аз си закупих наскоро аналогично на това масло и ще го изпробвам при следваща смяна.
Още нещо - маслото 0W-30 не е подходящо за нашите двигатели, защото му е ниско числото на HTHS - високотемпературният вискозитет при високи скорости на приплъзване, про него то е от порядъка на 3.0, докато за нашите двигатели се изисква минимум 3.5 милипаскала в секунда - съгласно стандатите LL-01 и LL-04.
Относно цените. Обикновено минималните цени на топ синтетичните масла са в рамките на 7-8 евро ако се купува туба от 5л да речем. Има и производители, които предлагат аналогични масла и на по-ниски цени - в рамките на 5-6е за литър. Такива например са Тотал, Фукс, Арал - тези са ми направили впечетление с ниските си цени като съм разглеждал различните масла напоследък, вероятно има и много други. За онези които търсят икономия те са доби алтернативи при сравнимо качество.
За мен масло което струва повече от 8е литъра няма смисъл да се купува, защото просто не предлага нещо повече от конкурентите му масла - пример за такива масла с пренадути цени са Ксенум - искат по 25е за литър, Мотул - 13-14е за литър, Бардал и те мисля искат 14e за литър, Ликви Моли, дори БМВ Туин Турбо с 11,5 за литър (тук става въпрос за 0W40 масла които са по-скъпи от другите две категории защото съдържат повече синтетични съставки, т.е. те са най-скъпите които се предлагат). Тази от 50 до 200% надценка можем да кажем с увереност, че не дава по-добро качество и издържливост на тези масла в сравнение с конкурентите им(може би с изключение на Ксенум, при което може да доупснем до 20% по-голяма дълготрайност, която обаче няма как да оправдае 200% по-високата цена), Подобни масла са предназначени за любителите на съответните марки, които са готови да доплащат, т.е. да доспонсорират любимите си производители.

ПП. Относно маслата в вискозитет 0В30 - оказва се имало производители, които предлагат такива отговарящи на стандарта ЛЛ/04 или ЛЛ/01, като Кастрол или Равенол например. Общо взето обаче такива са малко.
Последна промяна zaharia на 27 Юни 2017, 0:55, променена общо 3 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от zaharia » 26 Юни 2017, 23:22

AmW написа: предполагам още 250 масло и филтри.

Колеги, 7л качествено масло(5В30 или 5в40) по 6-7е са около 45е + 10e филтър стават 55е, т.е. към 105лв. Не знам колко ви вземат за труд, не би трябвало да е повече от 10-20лв. Общо стават 125-130лв. Защо трябва да давате още толкова отгоре!?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N52B25

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от AmW » 26 Юни 2017, 23:43

zaharia написа:
AmW написа: предполагам още 250 масло и филтри.

Колеги, 7л качествено масло(5В30 или 5в40) по 6-7е са около 45е + 10e филтър стават 55е, т.е. към 105лв. Не знам колко ви вземат за труд, не би трябвало да е повече от 10-20лв. Общо стават 125-130лв. Защо трябва да давате още толкова отгоре!?!


Казах го на примависта... кастрола мисля, че го взимам за 12-13лв, и като се сметнат и филтрите и станаха 250-300лв :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 451
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.

Re: E61 523I гори масло като ламя

Мнение от atanasov_aa » 27 Юни 2017, 6:18

denismaria написа:Колега Атанасов,
каде се изписва на опаковката,каква е "Пламната температура" на маслото и каква трябва да е нормална за този мотор (ако си запознат),моля кажи.

Извадено от раздел "техническа информация" на сайт на определена марка масло. При сравняване на няколко вида масло, се вижда разликата в показателите.
ФИЗИКО-ХИМИЧНИ СВОЙСТВА
Вискозитет SAE J 300 5W-40
Плътност при 20°C (68°F) ASTM D1298 0.845
Вискозитет при 40°C (104°F) ASTM D445 84.7 mm²/s
Вискозитет при100°C (212°F) ASTM D445 14.1 mm²/s
HTHS вискозитет при 150°C (302°F) ASTM D4741 3.6 mPa.s
Вискозитетен индекс ASTM D2270 172
Точка на течливост ASTM D97 -39°C / -38.2°F
Пламна точка ASTM D92 234°C / 453.2°F
Сулфатна пепел ASTM D874 0.80% weight
Алкално число ASTM D2896 7.5 mg KOH/g

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook