Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 545i/550i (N62/N62TU)

Мнение от dir2cas » 23 Мар 2017, 12:25

Wierdo написа:Интересна е ситуацията и с термостата на тези двигатели.

При М62, доста често се ползва термостат от е38/65 740d с номер 11512248542 с цел намаляването на работната температура. Познавам и човек, бивш собственик на е39 540, който нон стоп имаше проблеми, но сложи точно такъв термостат и вече 30к км колата мърка. Интересно клипче със същата кола: https://www.youtube.com/watch?v=qK0JjuCXHJA

Поразръчках из нета, но уви за N62 има не много варианти. Единия е от http://www.bmwlogicseven.com/?tag=n62, другият е от https://www.ecstuning.com/b-hamburg-tech-parts/performance-thermostat-90c/11537586885-90c~/. В чужди форуми има хора, които се оплакват от термостата от ECS Tuning, но предимно от качеството на изработката. Като ефект, твърдят, че смъкват около 10на градуса от работната температура и следователно намаляват драстично изпичането на периферията.

В следствие на всичко това, интересно ми е дали има някой тук с N62, който да е правил една от двете интервенции, или пък има друг вариант. В крайна сметка, ако термостата от 740д е ръг и тръг и при N62 както е при M62, операцията с поръчването на моднатият термостат от Щатите се обезмисля, пък и вероятно ще бъде по-евтино.

Този въпрос е доста съществен и със сигурност ще бъде добавен в първия пост, тъй като по-високата работна температура (105 - 110 градуса) се явява един от основните причинители на редица от проблемите при N62 (както и ненавременната смяна на маслото и неговото качество). За да не заври течността в системата, изкуствено се повишава налягането й, за да се достигнат въпросните градуси. Това води до редица проблеми, доста добре описани от американците тук, както е написал колегат Wierdo. Един от ефектите е и повишената температура на маслото и промяната на характеристиките на всички гумени уплътненния и прочие. Това казват, че се явява и основната причината гумичките на клапаните да се скапват толкова бързо, както е и причина за различните течове на масло и антифриз по/от мотора.

На мен лично, тази модификация ми се струва доста резонна. Опитвам се да събера малко повече инфо и да почовъркам по темата, но за съжаление не ми остава много време за колата последните месеци. Като цяло единствената причина за повишената температура излиза, че са малко по-ниските вредни емисии и малко по-добрата икономия на гориво в градски условия. От друга страна предимствата на по-ниската работна температура са доста както е описано в темата. От 3-та страна пък инженерите на БМВ са преценили и не е много ясно дали такава промяна няма да доведе до други непроятни за джоба последствия.

До колкото разбирам, освен поръчката на "моднат" термостат, би трябвало да може да се калибрира/настрои/програмира ОЕМ-ския, но за момента нямам никаква идея как. Все пак този от амриканците отново е оригинален.

Казусът е интересен, включвайте се.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Е60 и V8 - 545i/550i (N62/N62TU)

Мнение от Wierdo » 23 Мар 2017, 13:48

Вече го поръчах този термостат, надявам се до края на седмицата да ми го донесе приятел от Щатите, ще го снимам за да го кача тук и другата седмица колата влиза в бокса. След като го сложа и я покарам малко с него ще мога да дам мнение от първа ръка. Четох не малко по чужди форуми за ефекта и честно казано не видях негативи. Надявам се качеството да е добро и наистина да върши това, което пишат.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Е60 и V8 - 545i/550i (N62/N62TU)

Мнение от stocky » 23 Мар 2017, 16:24

За намаляне на температурата някой не е ли пробвал с Evans вместо антифриз? В Субару сектата се говори за сериозно понижаване на работната температура, а и там са чувстителни на тема завиране на чайници.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 545i/550i (N62/N62TU)

Мнение от dir2cas » 23 Мар 2017, 16:52

Wierdo написа:Вече го поръчах този термостат, надявам се до края на седмицата да ми го донесе приятел от Щатите, ще го снимам за да го кача тук и другата седмица колата влиза в бокса. След като го сложа и я покарам малко с него ще мога да дам мнение от първа ръка. Четох не малко по чужди форуми за ефекта и честно казано не видях негативи. Надявам се качеството да е добро и наистина да върши това, което пишат.

:yes:
Принципно процедурата следва да е plug&play. До колкото разбрах калибрирането не е софтуерно, а се сменява някаква биметална пластина. За съжаление няма данни дали някой тук се занимава с подобни модификации. Иначе ако си спестиш доставката, цена от 120$ не е зле.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Е60 и V8 - 545i/550i (N62/N62TU)

Мнение от Wierdo » 26 Мар 2017, 19:20

Термостата вече е в мен. Визуално не виждам нищо различно. Качвам няколко снимки да го видите (имам черно под ноктите, ама си сменявах маслото преди малко, извинете ме :winky:)

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Днес за първи път си направих труда да гледам температурата не само в града, но и на магистрала. ГраЦко държеше около 104-105, веднъж се застоях на светофар стигна 107 градуса и за секунди падна на 103. По магистралата общо взето зависеше от това колко газ и се дава. Ако я крота със 140-150, температурата си седи на около 103. Бия и кика и ги сваля на 90. Държи 90-95 докато не върна газта и пак отива на 103.

В интерес на истината колегата с темата ми подсказа, че има вариант и на 95 градуса да отваря, та дано не съм се прецакал с моя на 90. Като го сложа на колата ще мога бъда конкретен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Е60 и V8 - 545i/550i (N62/N62TU)

Мнение от Wierdo » 31 Мар 2017, 9:00

Вчера ми монтираха термостата.

До момента грешки не набива никакви. Само градско съм я карал и температурата е в интервала 96-100 градуса, като 100те ги достига само на място на светофар. В движение седи на 96-97. Оплаквания нямам, надявам се да върши работа дълго време и да не протече :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 545i/550i (N62/N62TU)

Мнение от dir2cas » 31 Мар 2017, 14:19

Екстра, дано изкара много безаварийни км :yes:
Щом ти държи тези температури, 95 градусовия вариант, който ми предложиха тези, мисля няма особен смисъл. Мисля скоро да действам и аз по същата схема.
Пиши като събереш повече впечатления дали има разлика върху разхода и поведението.

Между другото, не беше ли BEHR оригиналния термостат, че гледам твоя е mahle?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Е60 и V8 - 545i/550i (N62/N62TU)

Мнение от Wierdo » 31 Мар 2017, 15:18

Mahle е кутията, термостата вътре е Wahler. В интерес на истината, тоя дето свалих от колата беше същия Wahler, с изпилено на абсолютно същото място.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 11 Апр 2017, 19:22

Ей, голямо двоумене стана с тоя термостат. Пишем си разни мейли с тия симпатяги и те се опитват да ме разубедят от 90C вариант и да ми пратят 93C. Според тях 93 градусов са пратили и на колегата Wierdo.

Според тях при 90C имат случай на check engine и 93C бил компромисен вариант.

По пътя на логиката, ако 93C държи 96-97 в града, то 90C термостата би трябвало да е ОК. Тук опираме до това, че може при различните автомобили да има известни разлики. Wierdo, мисля че ти си с ъпдейтван софтуер на DME или бъркам.

We will send 93C because quite some people responded 90C might cause check engine light since it's running cooler than dme
------------------
Yes, but when you set up 90C, there is internal heater which will kick in and lower it down to 80C and you'll get error code.
I will change my ad, because 93C is still ok, it's much worse to see check engine light. Some cars doing ok with 90C but some don't.
------------------
We can send you even 85C tstat, but it will trigger cel and it's not easy to remap dme to run cooler.
I have 90C in my n62b48 but software isn't the same everywhere.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Wierdo » 11 Апр 2017, 20:08

Да, би трябвало да съм с ъпдейтнат софтуер на DME-то.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 13 Апр 2017, 18:57

В крайна сметка реших да ги послушам и да заложа на сигурно като им казах да ми пратят 93C варианта (най-вероятно такъв е и на колегата Wierdo), особено след като ги натиснах за малко повече инфо и ми писаха това:
You have to understand one thing:
Even without any thermostat, let's say fully open at 85, it will still reach 100C initially if you keep idling, because water pump is mechanical and doesn't produce much flow at low rpms, what's important is to keep temps below 100 while driving, basically traffic and city is not good for any engine, though newer BMW has electric wp which helps a lot at low rpms.
So even 10C lower makes a difference on the cooling system.
If tstat opens at 93 it will run 96-98 just bc water pump cannot produce enough flow to cool down big V8. Imagine when you gave 105C tstat things are much worse, but it has electric map heater, although DME turns it on or off.


Сега чакам да пристигне, дадоха ми и тракинг номер, дано всичко да е точно. Като цяло всичко излиза 150$ (120$ термостата + 30$ доставка). Много се надявам да не мине през митница, за да не се плаща още.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 19.02.2010
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от PeshoBoy » 19 Апр 2017, 19:03

Здравейте, само да пипитам термостата от тук ли го порача :)
http://www.bmwlogicseven.com/?p=4035
защото писше 90 градуса. Как става порачката на93 градусивия и самия шипинг как се уговаре
мерси предварително за информацията :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Wierdo » 21 Апр 2017, 9:35

От тези го е поръчал, но предполагам е ползвал обявата им в ebay.

Малко инфо, относно това което забелязвам като поведене от страна на термостата извънградско. Температурата варира между 88 и 93 градуса. Грешки не набива никакви, не тече (да чукна на дърво). С две думи - доволен съм. Взех го за 90 градусов, те твърдят, че са ми пратили 93 градусов, не знам къде е истината, но ме устройва.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Se7ven » 21 Апр 2017, 9:43

Аз си поръчах през сайта им logic 7. Избрах си модела на мотора N62 N63 90C THERMOSTAT от падащато меню и следващата стъпка беше да се плати, аз избрах вариант с Pay Pal, след което се логнах в сайта на Pay Pal и потвърдих плащането. Не ми искаха пари за доставка както и някакви други пояснения, вече 3 дена от 18.04. никои не се е свързал с мен по е-майла да иска пари за доставка, но също така нямам и потвърждение за изпратена стока :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от 3186 » 21 Апр 2017, 12:25

Последната 1 седмица ми се появи се доста странен проблем. При равномерно каране по околовръстното с 90, изведнъж загубих всякакъв throttle response и взех да губя скорост. При спирането ми светна чек-а и оборотомера "играеше" с около 500 оборота амплитуда за няколко секунди, като съответно двигателя се форсираше леко. :roll: След като я загасих и прегледах каквото можах, я запалих и си имаше тротъл респонс както обикновено, потеглих и след няколко минути се повтори. Закачих я на ИНПА и прочетох грешките в двигателя и ги изтрих (за съжаление на лаптопа от който пиша в момента ги нямам), но се отнасяха за грешки в дросела и дебитомера. :conf: Дотук добре - същата вечер излязох за да се опитам да възпроизведа грешката и я понастъпвах доста из града, но така и не се появи отново. Така беше още няколко дни до снощи, когато отново се появи проблема след като я настъпвах леко по улиците :( . Сутринта го прочетох с ИНПА и това https://goo.gl/JHnQAf е документа. В някакви уики-та четох, че едва ли не БМВ препоръчва смяна на окабеляването на двигателя, понеже някъде давало на късо и смяна на дросел не би помогнала :conf:

Ето и накратко грешките, които бяха записани от двигателя:
2D13 - Air mass sensor, rationality - предизвиква чек енджин предупреждение
2CF8 - Throttle-valve potentiometer - предизвиква чек енджин предупреждение
2D32 - Plausibility,pressure sensor,intake manifold - НЕ предизвиква чек енджин предупреждение
2D05 - Throttle-valve actuator, cancel with UMA re-learning - НЕ предизвиква чек енджин предупреждение


Няколко стъпки, или по-евтини причини за проблема, от които бих започнал са:
1. Почистване на дебитомер и дросел
2. Наскоро смених акумулатор, като сложих 100 амперов, който се оказа, че не се поддържа от автомобила и съответно не успях да го кодирам с ИНПА.

Някакви идеи? :roll:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook