Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dentamed » 16 Дек 2020, 12:04

+1

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от iorgaki » 01 Яну 2021, 12:13

Проблема е решен : оказа се че след 15 часов преестой манометъра стоеше на 2.8бара .
прблема беше в маслото и соленоидите . Маслото беше 10w60 motul и соленоидите на ваносите бяха доста мръсни .
Смених маслото с 5w40 motul изчистих соленоидите и сега колата пали на студено след дълъг престои .
Как го установих, след дълго четене из чужди форуми ми дадоха съвет да махна буксите на соленоидите на всмукателните валове , и да пробвам да запаля на студен двигател . И колата запали без проблем маслото си беше старото 10w60 на 10 000 км
Явно им е гъсто на соленоидите на темперетута под 5 градуса . С новото масло се получиха нещата .
Дано съм бил полезен на някой.

И да попитам понеже установих че нямам катализатори :shock: изтърбушени са през дупките не са рязани . Проблем ли е да карам така ?
Сложих втулки на ламбдите след катализаторите не е имало чекове никога но за всеки случей :mrgreen:
Честита нова година на всички :D :D :D

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 728i / Е66 750i
Мечтае да кара: Някоe от творенията MPower

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от demetrios » 30 Мар 2021, 12:53

Здравейте,имам нужда от помощ и съвет за прословутия "Модифициран термостат".Карам Е66 750i но пиша тук защото има отворена тема по този въпрос.След прочетеното за ползите от такъв термостат без колебание реших да го сменя задължително.Поръчах го от някакви ентусиасти от Беларус без проблеми дойде и беше монтиран миналата седмица.От тук обаче започват и въпросите защото това което прочетох и това което се вижда от показанията на скритото меню за температура не ми харесва.При градско шофиране и нормално извънградско без интензивни натоварвания си държи 105-107 градуса.Дори при спускания и леко подаване на педала при 120-140 пак държи тази температура като има леки колебания до 102-103.Разлика има само при големи натоварвания с висока скорост или при изкачване дори и с по малка скорост от 100-120 но си е натоварване поради изкачването температурата само тогава спада до 93-95 дори съм виждал и 89 макар и за кратко(пример е изкачването на Хемус в новата отсечка от Брестница към Ябланица със скорост от 160 температурата пада на 92-95).Питането ми е не трябва ли с този термостат да потдържа постоянно тази ниска температура тъй като и с оригиналния са тези стойности поне за нормално шофиране 105-107.От какво може да се дължи това(пратен ми е не пипан термостат,температурата не се мери и показва правилно на таблото,нещо по перката за охлаждане и скоростите не е наред).Търся някакви предложения и насоки къде да се насоча защото не съм съгласен при толкова труд и средства да не се случва нищо.Или пък може така да е нормално?
Благодаря,предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dentamed » 16 Апр 2021, 8:37

Термостата се държи като оригинални стойности.Най-вероятно не е пипан.
Аз имам малко по-различни схващания базирани на 350 000 км навъртяни с 2 коли от които направени много тестове с термостати.
Карал съм 100 000км с модифициран термостат.Ефект няма.Държи 93-95 градуса.Гарнитурите и гумичките пак си се опилат с времето.Работи по грубо и зимата парното не е това което трябва да е.Само безмислени мъки.Гори повече.Карал съм и доста километри със сменени гумички и гарнитури,и оригинален термостат.
Ефекта е следния:
1.Гори малко
2.Работи супер тихо и равномерно
3.Парното е 6+
4.Най-важното ако маслото се сменя на 10 000 не доливам грам масло на 10 000.Карам с amsoil 5w40
Смяната на гумички и гарнитури излиза за 100 000 км колкото разликата в разхода на горене при моднат термостат.
Изводът е,че е доста по важно навреме да се сменя маслото.Ако не се сменя то се окислява и прецаква гумите.
Старите м43 Двигатели също са на 105 градуса.И не горят масла.Защо ли?Защото не бяха измислили маслата да са "лонглайф"
Сменете си гумичките и гарнитурите.Не пипайте термостатите и сменяйте маслото на 10 000 - това е моя съвет.
Гумичките се сменят без сваляне на главите.
Другото което аз правя е да карам само 100 октанов бензин.Никога не съм карал с 95 досега.Незнам дали има значение това обаче.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 20 Май 2021, 13:30

Колеги здравейте,искам да попитам за един шум,който се появи,да ми дадете съвет или да ме успокоите!Когато покарам така градско към 60-ина километра и естествено подавам си по сериозно газ...та вчера се заслушах,на празен ход има едно лекичко кухо чукане в отсека на мотора и по-скоро го чувам от страната и областа на мястото на капачката за наливане на масло,не е постоянен и при смяна на оборотите със 100 оборота примерно шума изчезва напълно!Нямам никакви други сигнализации за проблем с мотора,качвана е и на диагностика скоро....няма нищо,което да показва или да ме насочва към проблем!Ако може някой да даде мнение или въпрос да доуточним нека пише!!!!Благодаря! :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от iorgaki » 14 Юни 2021, 22:47

BimeroS62 написа:Колеги здравейте,искам да попитам за един шум,който се появи,да ми дадете съвет или да ме успокоите!Когато покарам така градско към 60-ина километра и естествено подавам си по сериозно газ...та вчера се заслушах,на празен ход има едно лекичко кухо чукане в отсека на мотора и по-скоро го чувам от страната и областа на мястото на капачката за наливане на масло,не е постоянен и при смяна на оборотите със 100 оборота примерно шума изчезва напълно!Нямам никакви други сигнализации за проблем с мотора,качвана е и на диагностика скоро....няма нищо,което да показва или да ме насочва към проблем!Ако може някой да даде мнение или въпрос да доуточним нека пише!!!!Благодаря! :bchug:


Здр. Колега първото което ми идва на ум е да натиснеш снежинката на климатика ако спре шума е от ролката на компресора на климатика . При мен е така и само от 600 до 700 оборота се чува .

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от iorgaki » 14 Юни 2021, 23:07

demetrios написа:Здравейте,имам нужда от помощ и съвет за прословутия "Модифициран термостат".Карам Е66 750i но пиша тук защото има отворена тема по този въпрос.След прочетеното за ползите от такъв термостат без колебание реших да го сменя задължително.Поръчах го от някакви ентусиасти от Беларус без проблеми дойде и беше монтиран миналата седмица.От тук обаче започват и въпросите защото това което прочетох и това което се вижда от показанията на скритото меню за температура не ми харесва.При градско шофиране и нормално извънградско без интензивни натоварвания си държи 105-107 градуса.Дори при спускания и леко подаване на педала при 120-140 пак държи тази температура като има леки колебания до 102-103.Разлика има само при големи натоварвания с висока скорост или при изкачване дори и с по малка скорост от 100-120 но си е натоварване поради изкачването температурата само тогава спада до 93-95 дори съм виждал и 89 макар и за кратко(пример е изкачването на Хемус в новата отсечка от Брестница към Ябланица със скорост от 160 температурата пада на 92-95).Питането ми е не трябва ли с този термостат да потдържа постоянно тази ниска температура тъй като и с оригиналния са тези стойности поне за нормално шофиране 105-107.От какво може да се дължи това(пратен ми е не пипан термостат,температурата не се мери и показва правилно на таблото,нещо по перката за охлаждане и скоростите не е наред).Търся някакви предложения и насоки къде да се насоча защото не съм съгласен при толкова труд и средства да не се случва нищо.Или пък може така да е нормално?
Благодаря,предварително.



Здр. Колега !!
Аз преди няколко дена направих една процедура с термостата но с оригиналния . Има човек в София който софтуерно променя температурата .

Процедурата е следната: изтегля се програмата от компютъра на двигателя, правят се съответните промени, след което се зарежда програмата с направените промени.
Цялата операция трае около час.
Цената е 200лв
Процедурата е изцяло софтуера. Задължително условие, освен термостатът да е напълно работещ, е и всички температурни сензори да работят коректно, тъй като се използват за алгоритъма на управление на термостата. Той е електрически на този двигател.
По-високата зададена температура е изцяло заради покриване на вредни емисии, в частност на въглеводороди. На практика, обаче, се оказва, че при тази температура, те се покриват само в даден оборотен диапазон и определени условия (в които съответните институции правя тестовете). В останалите случаи стойностите надвишават доста зададените граници.
Намаляването на температурата в определени граници не влияе нито на повишаване на вредни емисии (а напротив), нито на повишаване на разход на гориво, промените са само положителни.
И след тази процедура оригиналния термостат както и да карам стига до 97 и веднага пада до 93 градуса . Повече си държи 95. Колата не е вдигала повече от 97 градуса.
Не знам дали гори повече или не, но за 1 седмица и малко не видях разлика в горивото .Който иска мога да му дам номера на човека . Със сигурност знае какво прави ,от 2004 се занимава с Бмв кодиране ,ремап и много др. неща .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dentamed » 26 Юни 2021, 8:22

това вече мисля,че си струва.Звучи интересно.
Ако се предаде реотанчето само незнам какво ще стане.Но все пак механично ще отвори.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: 535d

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Clycraw » 07 Юли 2021, 18:54

Здравейте, някъде четох, че гумичките на клапаните от N63 пасвали за N62 и в същото време били подсилени (тези от N63) и затова ги слагали и на N62, когато се наложи подобен ремонт. Вярно ли е това или не?
clcrw

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 20.07.2021
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Xektor55 » 20 Юли 2021, 16:43

Здравейте,имам един въпросът относно двигателя n62.
Имам проблем с оборотите на празен ход,държи ги на 1000/1100
Когато е студена и я запаля нормално да са по високи а когато загрее малко падат на 550 както трябва да ги държи.
След известно време като загрее напълно или тръгна да карам ги държи на 1000 като съм на едно място.
Проверена е от всякъде всичко е здраво,върви много добре.
Единствения проблем са тия високи обороти на празен ход.
Ако някой знае нещо нека сподели, благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 26 Окт 2021, 9:58

iorgaki написа:
demetrios написа:Здравейте,имам нужда от помощ и съвет за прословутия "Модифициран термостат".Карам Е66 750i но пиша тук защото има отворена тема по този въпрос.След прочетеното за ползите от такъв термостат без колебание реших да го сменя задължително.Поръчах го от някакви ентусиасти от Беларус без проблеми дойде и беше монтиран миналата седмица.От тук обаче започват и въпросите защото това което прочетох и това което се вижда от показанията на скритото меню за температура не ми харесва.При градско шофиране и нормално извънградско без интензивни натоварвания си държи 105-107 градуса.Дори при спускания и леко подаване на педала при 120-140 пак държи тази температура като има леки колебания до 102-103.Разлика има само при големи натоварвания с висока скорост или при изкачване дори и с по малка скорост от 100-120 но си е натоварване поради изкачването температурата само тогава спада до 93-95 дори съм виждал и 89 макар и за кратко(пример е изкачването на Хемус в новата отсечка от Брестница към Ябланица със скорост от 160 температурата пада на 92-95).Питането ми е не трябва ли с този термостат да потдържа постоянно тази ниска температура тъй като и с оригиналния са тези стойности поне за нормално шофиране 105-107.От какво може да се дължи това(пратен ми е не пипан термостат,температурата не се мери и показва правилно на таблото,нещо по перката за охлаждане и скоростите не е наред).Търся някакви предложения и насоки къде да се насоча защото не съм съгласен при толкова труд и средства да не се случва нищо.Или пък може така да е нормално?
Благодаря,предварително.



Здр. Колега !!
Аз преди няколко дена направих една процедура с термостата но с оригиналния . Има човек в София който софтуерно променя температурата .

Процедурата е следната: изтегля се програмата от компютъра на двигателя, правят се съответните промени, след което се зарежда програмата с направените промени.
Цялата операция трае около час.
Цената е 200лв
Процедурата е изцяло софтуера. Задължително условие, освен термостатът да е напълно работещ, е и всички температурни сензори да работят коректно, тъй като се използват за алгоритъма на управление на термостата. Той е електрически на този двигател.
По-високата зададена температура е изцяло заради покриване на вредни емисии, в частност на въглеводороди. На практика, обаче, се оказва, че при тази температура, те се покриват само в даден оборотен диапазон и определени условия (в които съответните институции правя тестовете). В останалите случаи стойностите надвишават доста зададените граници.
Намаляването на температурата в определени граници не влияе нито на повишаване на вредни емисии (а напротив), нито на повишаване на разход на гориво, промените са само положителни.
И след тази процедура оригиналния термостат както и да карам стига до 97 и веднага пада до 93 градуса . Повече си държи 95. Колата не е вдигала повече от 97 градуса.
Не знам дали гори повече или не, но за 1 седмица и малко не видях разлика в горивото .Който иска мога да му дам номера на човека . Със сигурност знае какво прави ,от 2004 се занимава с Бмв кодиране ,ремап и много др. неща .

И аз чух за тази процедура, въпреки че не вярвах, тъй като смятах, че управлението е изцяло механично (само се четат данни от него електронно).
Познавам и човека, тъй като при него си поддържам колата, вероятно е същия.

Едно време, когато взех моя термостат от американците, те ми пратиха такъв на 93 градуса (не на 90), тъй като казаха, че този на 90 е много вероятно да прави проблеми и да забива check engine грешки. Та в тая връзка, моя държи въщите с-ти описани от колегата.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 14.06.2017

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Htodorow » 08 Дек 2021, 16:10

Здравейте колеги, чувал съм, че хидротрансформатора на 550i и 530d са еднакви. Вярнол и е?

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от iorgaki » 01 Окт 2022, 9:40

Xektor55 написа:Здравейте,имам един въпросът относно двигателя n62.
Имам проблем с оборотите на празен ход,държи ги на 1000/1100
Когато е студена и я запаля нормално да са по високи а когато загрее малко падат на 550 както трябва да ги държи.
След известно време като загрее напълно или тръгна да карам ги държи на 1000 като съм на едно място.
Проверена е от всякъде всичко е здраво,върви много добре.
Единствения проблем са тия високи обороти на празен ход.
Ако някой знае нещо нека сподели, благодаря предварително.



Провери си соленоидите на ваносите . Извади ги изчисти ги с спрей обезмаслител разклати ги яко да почнат да се движат вътре клапанчетата да не са заседнали . Пръскаш спрей и клатиш след това слагаш и газззз.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от iorgaki » 30 Окт 2022, 8:06

Здравейте колеги намерих малко мсло в антифриза . Има ли някой идея от къде може да влезе . Може ли да е от кутият от масления охладител ? Има ли двигателя маслен охладител където да минава и натифриз , понеже аз такъв не виждам да има освен на кутията . На кутията и доляхме към 400гр масло . Става въпрос за е60 545i .

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 12.12.2023
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Ezra Lime » 12 Дек 2023, 10:18

Здравевйте, колеги! Моля актуални собственици на е60/61 550 с n62b48TU да се включат с малко актуална информация за това как се държат машинките им :lol: . Разни нови проблеми, които да са се появили на този мотор.

Причината да пиша е, че от доста време гледам 550-ци, но постоянно се спирам, тъй като има възприемане, че мотора не е надежден. Наскоро продадох моето е91 и вмомента гледам една е61-ца, за която се твърди, че преди 50 хил.км са и сменяни вериги заедно с гумички и т.н. Идеята за този автомобил, ако се вземе ще е да се монтира газов инжекцион, така че ако може също някой колега да пише как стоят там нещата. В началото на темата е писано за газ-та, но там още колегитя бхяа направили едва 3-4000 км. Интересува ме сега как стоят нещата, а и вече тези коли станаха на сериозни години.

Въпроса е, ако може да се докаже, че на въпросния автомобил веригите са сменявани и е в общо добро състояние то струва ли си и може ли това да бъде в рамките на нормалното семеен автомобил, който да не съдира семейния бюджет всеки месец :D :D :D ??? Моля колеги да споделят как върви цялостното им обслужване и притежаване на подобен автомобил.

Ако има колеги с подобен автомобил от Бургас ще съм много благодарен, ако може да се срещнем, за да видя как се държи подобен автомобил в изправно състояние. Досега нито съм се возил, нито съм карал 550и.

Очаквам вашето включване!

Поздрави :driving: :driving: :driving:

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook