...

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: active steering fault.

Мнение от B.Stoimenov » 24 Окт 2016, 10:42

на запален двигател.
Палиш, въртиш, центрираш, гасиш. (при мен лично нямаше ефект - от самосебе си се оправи. При всяко палене я нямаше грешката, и след завъртане на волана я забиваше)

Има тема (даже аз съм я пускал) вероятно от влагата нещо се омазва, защото при мен го имаше, после изчезна и близо година по-късно - не се е повявало пак. Неприятното е, че изключва и блокажите ;)

viewtopic.php?f=116&t=406998

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: active steering fault.

Мнение от fitter » 24 Окт 2016, 10:47

Vra4anin написа:Колата е 2003 Е60 530dA с active steering.

Колеги, днес както си карах и да направя един десен завой с ниска скорост (може би като започнах да завивам попаднах и в дупка, ако това има значение) - светна грешка "active steering fault" и жълта лампа на таблото с волан и удивителен знак.

Не съм карал колата от 36 часа, но сутринта си запали без проблеми, т.е. акумулатора субективно за мен лично не е слаб. Не знам колко е нов той, защото имам колата от 2 седмици. И самата грешка се появи след 15 - 20 минути каране.

Друго което ми направи впечатление е, че от както светна тази лампа и изписа грешката - волана освен, че е твърд при въртене, НО и мигачите не се изключват от въртенето на волана. Т.е., например цъкам докрай десен мигач, правя пълен десен, след това изправям волана и мигача продължава да свети - не се самоизключва. Трябва да цъкна пак лоста за мигачи в дясно, за да го изключа мигача.

Какво да правя ? Четох за някакво "инициализиране" на волана, за пълен ляв, пълен десен и след това оставяне на волана в център, но чета противоречиви мнения - едни пишат, че трябва да се прави на запален двигател, други казват, че се прави на контакт (врътнат ключ, свети всичко по таблото, но БЕЗ да се запалва двигателя) - бихте ли казали как да го направя това "инициализиране" моля :help:

Благодаря предварително.


Ако имаш GT1 направи инициализацията там. Много добре те води през целият процес и става бързо. Преди това пробвай на запалена кола да направиш пълен ляв след това пълен десен няколко пъти и след това рестарт. Това понякога помага, но като за начало прочети каква е грешката.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: active steering fault.

Мнение от B.Stoimenov » 24 Окт 2016, 14:00

Vra4anin написа:Офф слаба Богу се оправи с въртенето на място :bchug: Че каквито са ми нервозни понеделниците, направо откачих. Много ви благодаря момчета за пиниза с въртенето един вид "калибриране", супер сте :bowdown: Интересно ми е дали въпреки, че вече всичко е ОК - active steering-а работи и няма грешка, дали диагностиката "делфи" ще хване, че е имало натрупана такава грешка :) Довечера ще го закача и ще кажа.

PS: от чисто любопитство - защо я направи тази магария според вас ? Влагата ли да шашка сензорите ? Или докато завивах сутринта и треснах в тази дупка на ниска скорост (т.е. докато active steering-а е активиран - поне аз така разсъждавам) е размертикосала нещо ?


...Истината е някъде там :mhihi:

Карай и се радвай ;) и пак да излезне - знаеш процедурата. Лично според мен, нещо, някъде се навлажнява и прекъсва сигнала за кратко. Кое и къде обаче - идея си нямам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 9.10.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 в цвят “мантинела”

Re: active steering fault.

Мнение от SpasT » 25 Окт 2016, 7:36

Vra4anin написа:Колата е 2003 Е60 530dA с active steering.

Колеги, днес както си карах и да направя един десен завой с ниска скорост (може би като започнах да завивам попаднах и в дупка, ако това има значение) - светна грешка "active steering fault" и жълта лампа на таблото с волан и удивителен знак.

Не съм карал колата от 36 часа, но сутринта си запали без проблеми, т.е. акумулатора субективно за мен лично не е слаб. Не знам колко е нов той, защото имам колата от 2 седмици. И самата грешка се появи след 15 - 20 минути каране.

Друго което ми направи впечатление е, че от както светна тази лампа и изписа грешката - волана освен, че е твърд при въртене, НО и мигачите не се изключват от въртенето на волана. Т.е., например цъкам докрай десен мигач, правя пълен десен, след това изправям волана и мигача продължава да свети - не се самоизключва. Трябва да цъкна пак лоста за мигачи в дясно, за да го изключа мигача.

Какво да правя ? Четох за някакво "инициализиране" на волана, за пълен ляв, пълен десен и след това оставяне на волана в център, но чета противоречиви мнения - едни пишат, че трябва да се прави на запален двигател, други казват, че се прави на контакт (врътнат ключ, свети всичко по таблото, но БЕЗ да се запалва двигателя) - бихте ли казали как да го направя това "инициализиране" моля :help:

Благодаря предварително.


На мен лично ми звучи като проблем със сензора за ъгъл на волана. По мое мнение се износват доста често.... той е един голям потенциометър и в центъра му се намира пръта на кормилото. Дали случайно не са ти светнали и лампите за трекшън контрола? Колегите са прави, че най-добре ще се разбере с диагностика.

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: active steering fault.

Мнение от Giorceto » 26 Окт 2016, 10:02

Кабелите ти са прексънати някъде или не дават хубав контакти, и аз го имам този проблем, оправя се с прекарването на нова инсталация от рейката до купето, не е скъпа процедурата нито трудна ако решиш сам да си го правиш.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020

Re: active steering fault.

Мнение от atanasov_aa » 27 Окт 2016, 20:03

Giorceto написа:Кабелите ти са прексънати някъде или не дават хубав контакти, и аз го имам този проблем, оправя се с прекарването на нова инсталация от рейката до купето, не е скъпа процедурата нито трудна ако решиш сам да си го правиш.

Ще може ли да дадеш малко повече инфо за тази процедура?

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: active steering fault.

Мнение от Giorceto » 28 Окт 2016, 11:39

Вдигаш е на подемник и сваляш кората под мотора. Гледаш рейката от страната на шофьора и виждаш къде влиза буксата за АВ (на картинката мисля трябва да е 10) можеш да проследиш целия кабел как минава отдолу и отива пред пасажера и влиза в купето. При мен кабелите в буксата се вижда, че са закъсани и на места около турбото са напукани и оголени. Идеята е, че от жената и годините обвиката на кабела се е съсипала и трябва да се смени. Мисля тези дни да се захвана и ще пусна снимки, щом и ти ще го правиш.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020

Re: active steering fault.

Мнение от atanasov_aa » 30 Окт 2016, 13:40

За сега има светлина в тунела. :lol:
В последните дни още след запалване и завиване на волана, се изключваха блокажите. След раздвижване на кабел към рейката, изключването рязко намаля. Сега остава даде се наканя да ревизирам буксата.
Въпросната букса е следната:
Изображение
Благодаря на колегата за инфото.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook