Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от ivo86 » 13 Окт 2016, 9:00

Здравейте колеги,
Искам да попитам дали някой от вас се сблъсквал с такъв гаден звук на раздрънката ламарина след 2.5 до към 3.2 оборота само когато колата е топла. Знам, че този мотор има детска болест от изпускателният колектор, разбира се и аз го набедих, но дори и след неговата смяна нещата не се промениха грам. Дюзите са ок, турбото го смених. Изпускателният колектор и турбото ги направих преди 800км, като и преди тяхната смяна пак дрънчеше на ламарина и това е ако започнеш да набираш. Звука е ужасен цялото купе кънти и усещаш странни вибрации в пода на купето. Търсих подобна тема по другите форуми и намерих една точно в бимерфест-а но там няма отговор на този проблем.

Колата е автомат .

Благодаря ви предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от B.Stoimenov » 13 Окт 2016, 9:23

Здравей колега,

премахнат ли ти е ДПФ-а ? При мен има подобен звук, защото ДПФа е изтърбушен, и се получава резонанс в гърнето му - кухо е (Но при мен, вътре в купето не се чува почти нищо). Но, по изпускателната система има и доста меки връзки, възможно е някъде и тръбите, гърнетата по изпускателната система да вибрират и да се допират до купето, от където да идва шума при теб. Според мен вдигни колата, махни корите и огледайте добре. Със сигурност ще видите от къде се пренасят вибрациите :bchug:
може да хвърлиш поглед и на тампоните на двигателя и скоростите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от Trixster » 13 Окт 2016, 10:13

Демпферната шайба проверил ли си я ?
Погледни темите където е писано за нея. Стържещия звук се чува и при подаване на газ на място, когато е демпфера.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от ivo86 » 13 Окт 2016, 10:41

Колеги, звука го има и на място но когато форсирам но не е толкова силно отчетлив но пак само след 2.5- до 3.2 след това го няма. ДПФ нямам , пеперудки нямам, но нямам не защото съм ги махал а защотот така е излезнала колата от завода. Със сигурност не е от гърнетата прегледах ги. Звучи като от пеперудки и идва все едно от смукателният колектор. Довечера ще ровя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от B.Stoimenov » 13 Окт 2016, 11:18

в такъв случай, наистина метни едно око на шайбата :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от Trixster » 13 Окт 2016, 11:26

Така както го описваш м/у 2-3000 rpm-а стържещ звук си мяза точно да демпфер. Ето ти темата:

viewtopic.php?f=116&t=308134&hilit=%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D1%84%D0%B5%D1%80
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от ivo86 » 13 Окт 2016, 11:45

Trixster написа:Така както го описваш м/у 2-3000 rpm-а стържещ звук си мяза точно да демпфер. Ето ти темата:

viewtopic.php?f=116&t=308134&hilit=%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D1%84%D0%B5%D1%80


Благодаря,
Довечера ще го погледна... ще погледна и тампоните на мотора и скоростите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от ivo86 » 13 Окт 2016, 16:06

ivo86 написа:
Trixster написа:Така както го описваш м/у 2-3000 rpm-а стържещ звук си мяза точно да демпфер. Ето ти темата:

viewtopic.php?f=116&t=308134&hilit=%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D1%84%D0%B5%D1%80


Благодаря,
Довечера ще го погледна... ще погледна и тампоните на мотора и скоростите.


Тц, не е от демферната шайба, няма вибрации поне не видях...
Някакви други предположения ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от Trixster » 13 Окт 2016, 16:09

ivo86 написа:
ivo86 написа:
Trixster написа:Така както го описваш м/у 2-3000 rpm-а стържещ звук си мяза точно да демпфер. Ето ти темата:

viewtopic.php?f=116&t=308134&hilit=%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D1%84%D0%B5%D1%80


Благодаря,
Довечера ще го погледна... ще погледна и тампоните на мотора и скоростите.


Тц, не е от демферната шайба, няма вибрации поне не видях...
Някакви други предположения ?


Не е задължително да има вибрации, а звука е от там. За да видиш дали е разбита трябва да я свалиш. ;)
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от ivo86 » 13 Окт 2016, 16:36

Trixster написа:
ivo86 написа:
ivo86 написа:
Trixster написа:Така както го описваш м/у 2-3000 rpm-а стържещ звук си мяза точно да демпфер. Ето ти темата:

viewtopic.php?f=116&t=308134&hilit=%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D1%84%D0%B5%D1%80


Благодаря,
Довечера ще го погледна... ще погледна и тампоните на мотора и скоростите.


Тц, не е от демферната шайба, няма вибрации поне не видях...
Някакви други предположения ?


Не е задължително да има вибрации, а звука е от там. За да видиш дали е разбита трябва да я свалиш. ;)


Добре ще го видя това. Само да вметна,че колата е на 142к км. На колко км ориентировъчно трябва да замине тази шайба ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от badsharki » 14 Окт 2016, 8:05

ivo86 написа:Добре ще го видя това. Само да вметна,че колата е на 142к км. На колко км ориентировъчно трябва да замине тази шайба ?

Моята се предаде на 170к км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от ivo86 » 14 Окт 2016, 9:32

Колеги,
Колкото и смешно да зчучи мисля,че открих проблема или поне така си мисля, днес след работа ще съм на 100% сигурен. Откачих вакума на геометрията за турбото от вакум помпата и проблема изчева, слагам по по време на запален автомобил и нещата отново се появяват. Поръчах снощи една вакум помпа нова на пиербурк и ще видя резултата. Шайбата определено не е със стетоскопа се заиграх доста. Звука идва от вакум помпата според мойто заключение :).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от zvetiko » 14 Окт 2016, 12:16

ivo86 написа:Колеги,
Колкото и смешно да зчучи мисля,че открих проблема или поне така си мисля, днес след работа ще съм на 100% сигурен. Откачих вакума на геометрията за турбото от вакум помпата и проблема изчева, слагам по по време на запален автомобил и нещата отново се появяват. Поръчах снощи една вакум помпа нова на пиербурк и ще видя резултата. Шайбата определено не е със стетоскопа се заиграх доста. Звука идва от вакум помпата според мойто заключение :).


Колега, за мен е странно да е вакум помпата- тя просто прави вакум, захранва още няколко консуматора, ако има механичен проблем с нея, не би трябвало да се влияе от изваждането на един консуматор. По-скоро след като извадиш маркуча за управление на турбината и шума изчезва, би трябвало проблема да е в турбината. За статистиката, има и един много неприятен вариант- проблем с хидротрансформатора. Ще следя темата в развитието и и дано наистина да е вакум помпата. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от B.Stoimenov » 14 Окт 2016, 12:27

zvetiko написа:
ivo86 написа:Колеги,
Колкото и смешно да зчучи мисля,че открих проблема или поне така си мисля, днес след работа ще съм на 100% сигурен. Откачих вакума на геометрията за турбото от вакум помпата и проблема изчева, слагам по по време на запален автомобил и нещата отново се появяват. Поръчах снощи една вакум помпа нова на пиербурк и ще видя резултата. Шайбата определено не е със стетоскопа се заиграх доста. Звука идва от вакум помпата според мойто заключение :).


Колега, за мен е странно да е вакум помпата- тя просто прави вакум, захранва още няколко консуматора, ако има механичен проблем с нея, не би трябвало да се влияе от изваждането на един консуматор. По-скоро след като извадиш маркуча за управление на турбината и шума изчезва, би трябвало проблема да е в турбината. За статистиката, има и един много неприятен вариант- проблем с хидротрансформатора. Ще следя темата в развитието и и дано наистина да е вакум помпата. :yes:


дам, ама Торка не би трябвало да го усеща на място ....си мисля де :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Ламаринен звук след 2.5-3.2rpm 3.0Д 218 коня

Мнение от ivo86 » 14 Окт 2016, 13:12

zvetiko написа:
ivo86 написа:Колеги,
Колкото и смешно да зчучи мисля,че открих проблема или поне така си мисля, днес след работа ще съм на 100% сигурен. Откачих вакума на геометрията за турбото от вакум помпата и проблема изчева, слагам по по време на запален автомобил и нещата отново се появяват. Поръчах снощи една вакум помпа нова на пиербурк и ще видя резултата. Шайбата определено не е със стетоскопа се заиграх доста. Звука идва от вакум помпата според мойто заключение :).


Колега, за мен е странно да е вакум помпата- тя просто прави вакум, захранва още няколко консуматора, ако има механичен проблем с нея, не би трябвало да се влияе от изваждането на един консуматор. По-скоро след като извадиш маркуча за управление на турбината и шума изчезва, би трябвало проблема да е в турбината. За статистиката, има и един много неприятен вариант- проблем с хидротрансформатора. Ще следя темата в развитието и и дано наистина да е вакум помпата. :yes:



Чесно да ви кажа, и аз не знам но от там ми идва шума. Тубото е на има няма 800км но и с предишната турбина го правише същото. Да ти кажа според мен не е само един консуматор, това не управлява ли и ЕГР-а сервто и турбото... важното е, че спира като го махна и се появява когато го сложа. Звука е на ламарина и все едно превърта лагер или втулка. Само когато е загряла колата когато е студена го няма.

Не ми се вярва да е от торка, въпреки,че се усещат вибрациите от зука точно под краката. Ще го мисля ако не е помпата... здраве да е, ще продължа със следващата част и така. Изгледах доста клипчета за вакум помпа и мога да кажа, че има голяма вероятност. Със стестоскопа пак казвам доста силно се усеща дрънченето на вакумпомпата, но може и да се предава не знам.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook