Гори много масло, пропушва син пушек?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 26.09.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д

Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Ronian » 04 Май 2016, 18:43

Значи маслото го смених преди около 1000км с 5в30 кастрол, днес паля колата(не е карана дни) и пропуши яко син дим, без да давам газ само запалена, не беше гъст, но пуши около мин и спря, погледнах маслото в минимума, а беше малко повече от половината. Къде може да е проблема турбо или нещо друго. Преди точно 5 дни качвах колата на диагностика и излезна 1 свещ и горивен филтър, но него съм го сменял преди 1 месец и майстора ми каза че имало нещо преди него сиг то се е запушило, но понеже бяха празници и ми каза да му я оставя тази седмица да го изчисти и утре му я карам. Възможно ли е да е нещо свързано с филтъра или е отделен проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от SDLS » 04 Май 2016, 19:30

Колега, като за начало да започнем оттам, че масло се мери на студен ИЗКЛЮЧЕН двигател, колата поставена не под наклон. След като си запалил колата и си гледал пушека и след 3 мин си проверил маслото, още тук проверката не ти е миродавна. Остави я тази вечер и утре преди да запалиш дръпни щеката, тогава виж докъде е. А и е хубаво след като си го сменил, пак да си погледнал някоя сутрин дали наистина е било в средата, защото понякога като го наливаш е в средата и на другата сутрин като си я карал през деня е спаднало.... иначе ако за 1000км гори литър масло, едва ли проблема е в сменените филтри :) Причините най-добре да ги останови някой по-сериозен майстор, а не този, който ти е казал, че може да са запушени филтри... а горивният филтър има толкова общо с нивото на маслото, че няма накъде повече :nono:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 26.09.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Ronian » 04 Май 2016, 21:02

Майстора нищо не ми е казвал, той се занимава само с електроники и дребни ремонти, това с филтъра е просто питане да не е свързано. Знам че проблема едва ли да е в филтрите. А за меренето на маслото как най-точно да стане, защото във форума съм чел доста противоречиви мнения, едните казват на студен двигател без да е пален, други на загрят като се остави 10-тина минути да поседи и тогава, кое е правилното. Долях му масло изравних го дополовина и утре на студен ще видя какво му е нивото. А ако някой има идея от какво може да е проблема да сподели.

П.с колата пропушва само като е студена за 2-3 мин син дим после изчезва. Като дам газ съвсем леко пропуши черно и то не много плътно и дълго, и не всеки път.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Dextuar » 04 Май 2016, 21:11

Мериш го както казват от БМВ - след достигане на работна температура или поне 10 мин каране, гасиш, чакаш 10 минути и мериш - това е! Стига с тия отживелици със студения двигател, нека производителя да знае по-добре от форумните повелия


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 26.09.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Ronian » 04 Май 2016, 21:17

Попринцип винаги така го меря, но днес не я карах и запалих на място само, малко да поработи и видях проблема. Утре пътувам за Пазарджик и като стигна ще го премеря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от SDLS » 04 Май 2016, 23:08

dextuar написа:Мериш го както казват от БМВ - след достигане на работна температура или поне 10 мин каране, гасиш, чакаш 10 минути и мериш - това е! Стига с тия отживелици със студения двигател, нека производителя да знае по-добре от форумните повелия


Sent from my iPhone using Tapatalk


И каква мислиш ще е разликата между двете? 2мм максимум. Аз му казвам как е най-елементарно да види дали наистина му е под минимума. Ако иска да кара и да чака. Резултата ще е едно към едно...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 26.09.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Ronian » 04 Май 2016, 23:13

https://www.youtube.com/watch?v=wTun3KqW0oc
и моята така пропушва държи 2-3 мин и спира възможно ли е да е тази част engine breather, и това филтъра за картерните газове ли е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Dextuar » 04 Май 2016, 23:34

Ronian написа:https://www.youtube.com/watch?v=wTun3KqW0oc
и моята така пропушва държи 2-3 мин и спира възможно ли е да е тази част engine breather, и това филтъра за картерните газове ли е?

Да, и при мен така пропушва, уж съм с подобрения модел, но беше запекъл, а е на една година.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 678
Регистриран на: 1.07.2006
Местоположение: Дъблин
Пол: Мъж
Кара: F10 525D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от RIDDICK » 05 Май 2016, 7:24

Възможно е от турбото да ти омаслява и като я запалиш го изгаря...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 26.09.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Ronian » 05 Май 2016, 9:44

Преди да сменя маслото не го е правила, но турбината не свири или нещо подобно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Dextuar » 05 Май 2016, 10:44

При мен е рециклирана турбината, така че не е от нея.
БТВ при М47 като беше запекъл тоя филтър и направо беше избило масло при въздушния филтър, оттам имах и загуби

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от fitter » 05 Май 2016, 15:13

dextuar написа:При мен е рециклирана турбината, така че не е от нея.
БТВ при М47 като беше запекъл тоя филтър и направо беше избило масло при въздушния филтър, оттам имах и загуби


Колега би ли обяснил малко по-подробно как така запича този клапан/филтър. Нали уж бил несменяем, ако е без филтърен елемент.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от CrazyElement » 05 Май 2016, 19:11

Пълни митове и легенди няма оправяне , този смешен филтър съм го сменял 2 пъти и продължа колата да си пропушва по-същия начин като я запаля на много студен мотор(ако е леко загрял лято , не пропушва така). Турбините 2 пъти ги рецикилирам всичко по тях е сменено, не идва от там маслото , просто в тръбичката на тази вентилация се мъдри масълце и си го изгаря после през смукателя , има писано всички са така няма лекуване , просто такава е системата , реално загубите не трябва да са някакви фрапатни ако мята много масло вътре , значи или вакум помпа или филтъра е за смяна ако е старите , които не е вечен. Колегата искам да му кажа следното нещо аз съм във филма с губенето на масло откакто си купих колата и съм стигнал до следните неща като извод, маслото показва най - най точно когато колата е загряла много добре над 90 градуса ( каране е по-дълго време ) спираш на равно място вадиш щеката обърсваш вкарваш рязко въртиш един оборот и я вадиш възможно най-изправена :). Задължително мериш само и единствено на едно място на 2 различни клетки на кауфланд паркинг , които са видимо равни според мен , на едната е почти на минимума на другата е малко над средата. Така че пълни сега до горе на някое твое си място равно и само там я мери и задължително на загрял мотор , аз лично не чакам по 10 минути забелязал съм , че и 2-3 да изчакаш пак показва същото ниво , което и след 10 мин. До колегата с меренето на студен мотор , това е пълна глупост, на мен на студен мотор даже , не мога да разбера до къде ми е маслото цялата щека се омазва изключително зле.

fitter според БМВ ако си сменял филтъра с вортексовиден е вечен или кажи речи няма какво да му запече , то е просто един вортекс , който трябва да пропуска само газовете а маслото да се отича обратно , ама уви нещо в уравнението се проваля и си мята масълце надолу по-системата и четох милиони теми в чужди форуми , никой не е намерил решение на това , много хора казват , че си е така и маслото отива в кулера и от там обратно в смукателя и си го изгаря , то затова има и леко масло горе при смукателелния колектор(от тръбата на кулера). Лично поне при мен ми отива 1 литър на 9000 км +- и не се наемам да отварям целия мотор и да го промивам(това съветват от бмв , ако ти е запушена системата).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Dextuar » 05 Май 2016, 21:25

fitter написа:
dextuar написа:При мен е рециклирана турбината, така че не е от нея.
БТВ при М47 като беше запекъл тоя филтър и направо беше избило масло при въздушния филтър, оттам имах и загуби


Колега би ли обяснил малко по-подробно как така запича този клапан/филтър. Нали уж бил несменяем, ако е без филтърен елемент.


Еми колега трудно ми е да го обясня, защото съм доста далеч от тези неща. Като цяло има нещо, което като смукнеш през едно отворче, се движи, предполагам отваря/затваря - е, при мен не го правеше. Разглобихме филтъра, почистихме го и като го сглобихме започна да се мести при смукване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 26.09.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д

Re: Гори много масло, пропушва син пушек?

Мнение от Ronian » 06 Май 2016, 10:17

Колеги вчера го мерих като колата беше мн добре загряла, като при първо палене нямаше никакъв пушек, маслото беше точно на макс, сега след 1000 км ще го погледна пак и сиг другата седмица ще сменя този филтър за всеки случай. А когато пропуши не беше палена близо 3 дни.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook