Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Привет колеги,
От няколко дена забелязвам следния проблем, който в няколко сервиза определиха като нормална работа на хидравличната помпа и за това искам да се обърна към вас с въпрос относно следното:
При режим "D" на автоматика, в спряло положение на автомобила (светофар на пример), с центриран волан работата на двигателя е една идея по-шумна от нормално и каточели има леки вибрации (с застудяването се усеща като лек резонанс в кормилната конзола). При завъртане на волана на ляво или на дясно работата на двигателя се успокоява и резонирането придружено с шума изчезват.
За съжаление няма как да приложа аудио, тъй като е невъзможно да се направи разлика в режима на работа от аудиото. Проблема се усеща когато човек е в купето.
Хидравличната помпа е ок според няколко майстора, няма течове. Хидравличната течност е сменена преди 2 месеца и няма загуби.
В общи линии няма видими механични причини за това поведение и съветите са да не пипам помпата тъй-като работи нормално.
Моят въпрос е нормално ли е натоварваренето на двигателя от хидравличната помпа и промяната на работа, когато хидравличната помпа е под напрежение ? Препоръки или съвети, какво да проверя ?
Става въпрос за следната помпа произведена от ZF (BMW: 32416783431), където цена за нова от 1300лв прави експеримента за смяна нежелателен:
EDIT: добавям схема на тръбните пътища, тъй-като се оказа, че от там идва проблема:
От няколко дена забелязвам следния проблем, който в няколко сервиза определиха като нормална работа на хидравличната помпа и за това искам да се обърна към вас с въпрос относно следното:
При режим "D" на автоматика, в спряло положение на автомобила (светофар на пример), с центриран волан работата на двигателя е една идея по-шумна от нормално и каточели има леки вибрации (с застудяването се усеща като лек резонанс в кормилната конзола). При завъртане на волана на ляво или на дясно работата на двигателя се успокоява и резонирането придружено с шума изчезват.
За съжаление няма как да приложа аудио, тъй като е невъзможно да се направи разлика в режима на работа от аудиото. Проблема се усеща когато човек е в купето.
Хидравличната помпа е ок според няколко майстора, няма течове. Хидравличната течност е сменена преди 2 месеца и няма загуби.
В общи линии няма видими механични причини за това поведение и съветите са да не пипам помпата тъй-като работи нормално.
Моят въпрос е нормално ли е натоварваренето на двигателя от хидравличната помпа и промяната на работа, когато хидравличната помпа е под напрежение ? Препоръки или съвети, какво да проверя ?
Става въпрос за следната помпа произведена от ZF (BMW: 32416783431), където цена за нова от 1300лв прави експеримента за смяна нежелателен:
EDIT: добавям схема на тръбните пътища, тъй-като се оказа, че от там идва проблема:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Trixster на 18 Ное 2015, 22:51, променена общо 2 пъти
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Колеги.....нокой ли няма автомобил с въпросната хидравлична помпа, да сподели усещането за работа и има ли разлика под и без товар на помпата ?
Мерси предварително!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Мерси предварително!
Sent from my iPhone using Tapatalk
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Здравей,
След като двигателя е основния източник на произведена енергия в този автомобил е нормално всеки консуматор (в това число и хидр. помпа) да оказва допълнителен товар в/у него.В зависимост от това колко е натоварен консуматора се мени и товара на двигателя. Ти обаче питаш има ли връзка това със шума и вибрациите.На първо четене бих те насочил да провериш за луфтове/ лабини в ремъци и ролки защото те се променят в зависимост от усилието върху тях .При самата хидравлична помпа и особено ако е в добро състояние и ново масло трудно ще усетиш отклонение от рода на вибрации , по скоро виещ шум..
Имай също така предвид че вибрациите имат способността да се придават от един елемент на друг и ще се усетят най -много там където хлабините и приводите са с най-големи. Има ли логика.?
След като двигателя е основния източник на произведена енергия в този автомобил е нормално всеки консуматор (в това число и хидр. помпа) да оказва допълнителен товар в/у него.В зависимост от това колко е натоварен консуматора се мени и товара на двигателя. Ти обаче питаш има ли връзка това със шума и вибрациите.На първо четене бих те насочил да провериш за луфтове/ лабини в ремъци и ролки защото те се променят в зависимост от усилието върху тях .При самата хидравлична помпа и особено ако е в добро състояние и ново масло трудно ще усетиш отклонение от рода на вибрации , по скоро виещ шум..
Имай също така предвид че вибрациите имат способността да се придават от един елемент на друг и ще се усетят най -много там където хлабините и приводите са с най-големи. Има ли логика.?

- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Мерси колега. Всички ролки и ремъци са сменени.(с бмв). Единствено ролката на помпата не е сменена, но няма хлабини, луфтове и заключението от огледите е, че всичко е технически изправно. За мен това поведение е начален стадий на проблем и ме дразни. Бих искал да намеря източника/причината и да го отстраня своевременно. Следващата седмица ще отида в гаража на един познат и ще прегледаме колата там за трето мнение и ще споделя развитието.
За сега
Sent from my iPhone using Tapatalk
За сега

Sent from my iPhone using Tapatalk
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Проблема е локализиран - маркуч високо налягане на хидравликата.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Trixster написа:Проблема е локализиран - маркуч високо налягане на хидравликата.
Колега я раздуй малко повече , къде е този маркуч , какво точно прави и колко ти излезе ремонта, че като гледам и аз имам същия проблем , смисъл когато колата е на Директна мотора се чува малко по-шумен точно както казваш ти и като пусна на неутрална утихва.
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
CrazyElement написа:Trixster написа:Проблема е локализиран - маркуч високо налягане на хидравликата.
Колега я раздуй малко повече , къде е този маркуч , какво точно прави и колко ти излезе ремонта, че като гледам и аз имам същия проблем , смисъл когато колата е на Директна мотора се чува малко по-шумен точно както казваш ти и като пусна на неутрална утихва.
Е то това проблем ли е ? Според мен си е напълно нормално,особено при незагряла СК
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
memorex написа:CrazyElement написа:Trixster написа:Проблема е локализиран - маркуч високо налягане на хидравликата.
Колега я раздуй малко повече , къде е този маркуч , какво точно прави и колко ти излезе ремонта, че като гледам и аз имам същия проблем , смисъл когато колата е на Директна мотора се чува малко по-шумен точно както казваш ти и като пусна на неутрална утихва.
Е то това проблем ли е ? Според мен си е напълно нормално,особено при незагряла СК
Да проблем е и не си въобразявам.

В първия пост добавям схема на тръбите, където при мен по схемата проблема е в захващането на маркуч високо налягане на 2 от 3 места (отбелязани са с номер 3 и 4-ри). При това положение металната част на маркуча свободно играе и се удря в металната планка. За съжаление по диаграмата не виждам такъв тампон като резервна част и най-вероятно върви в комплект с маркуча. Утре ще проверя.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Потвърдено! Ремонтен комплект няма и тампона върви ведно с маркуча за високо налягане. Цената е 600лв:
П.С.
Да живеят автоморгите!
П.С.
Да живеят автоморгите!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Trixster написа:Потвърдено! Ремонтен комплект няма и тампона върви ведно с маркуча за високо налягане. Цената е 600лв:
П.С.
Да живеят автоморгите!
Е добре де, ако е само тампона проблема, би трябвало да може да се приспособи.... и да се смени само самото тампонче...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Това беше и моята логика. Гумените тампони са общо 3 на целия маркуч, където само планката и винта са отделна част (номер 3 и 4-ри от схемата в първия пост) . Тампоните са ведно с маркуча и не се предлагат отделно.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Ако се отрежат парчета от гумен маркуч/съответно от 2-3 маркуча един в друг за да стане плътно/ няма да има голяма разлика.
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Два броя от морга. Остава да се сложат:
П.С. - За момента проблема е решен, но маркуча седи разкачен. ;-)
П.С. - За момента проблема е решен, но маркуча седи разкачен. ;-)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- pepsin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 464
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Здравей те колеги тези тампончета ги има в Дару Кар,по спомен 13лв.бр.
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидравлична помпа - работата на двигателя и странен шум
Интересно......дай номер на част, ако имаш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани