Смяна на интеркулер на 535Д??

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 22.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535D
Мечтае да кара: M550

Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от Smokara1 » 01 Апр 2015, 23:14

Здравейте ремапнах колата и ми се иска да махна този кулер и да сложа по-голям.Ще ме посъветате ли от каква кола бих могъл да взема на сносна цена.Имам сервиз и не е проблем да преправям ако се наложи.И ще има ли ефект от цялата работа защото чета в чужбина повечето ремапнати коли са с по големи кулери.Благодаря!


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от JanTonko » 02 Апр 2015, 8:32

При 535 д след ремап няма нужда от смяна на кулер, защото той е достатъчно добре сметнат от завода и има необходимия резерв да покрие ремапа. Хората дето си чел, че са сменили кулера или са се заиграли по-сериозно с ''хардуера'' от теб или са го сменили ей така колкото да се похвалят, че имат Bigger FMIC. Но излишно по-голям кулер означава повече лаг на турбото. Ако все пак искаш да набутваш излишно пари- поне ги вложи в Mishimoto, това са изпробвани кулери и са доказан боец.
Заключение- няма нужда само за един ремап при 535д да се сменя кулера- не малее, на лимита си е.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от vladobate » 02 Апр 2015, 9:59

JanTonko написа:При 535 д след ремап няма нужда от смяна на кулер, защото той е достатъчно добре сметнат от завода и има необходимия резерв да покрие ремапа. Хората дето си чел, че са сменили кулера или са се заиграли по-сериозно с ''хардуера'' от теб или са го сменили ей така колкото да се похвалят, че имат Bigger FMIC. Но излишно по-голям кулер означава повече лаг на турбото. Ако все пак искаш да набутваш излишно пари- поне ги вложи в Mishimoto, това са изпробвани кулери и са доказан боец.
Заключение- няма нужда само за един ремап при 535д да се сменя кулера- не малее, на лимита си е.

Това , че не малее как го установи колега ? И за какъв ремап става на въпрос , колко се дигна мощността на дино ако е замервано щото знам и за доста сериозни такива . Ако е сметнат кулера за едни 30% отгоре няма ли да си е лагава по рождение , поне така сочи логиката , не са 10-на % все пак . Ако се кара по-спокойно ОК , но ако е все на педал по-ефективен кулер ( щото само по-голям не е нищо като инфо , имат си кпд ) е препоръчителен .

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 22.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535D
Мечтае да кара: M550

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от Smokara1 » 02 Апр 2015, 10:40

Не съм любител на дино меренията в момента голямата турбина работи на 2.1бара но ще се заигравам още и не мисля че ще е достатъчен този кулер.


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от JanTonko » 02 Апр 2015, 10:51

vladobate написа:
JanTonko написа:При 535 д след ремап няма нужда от смяна на кулер, защото той е достатъчно добре сметнат от завода и има необходимия резерв да покрие ремапа. Хората дето си чел, че са сменили кулера или са се заиграли по-сериозно с ''хардуера'' от теб или са го сменили ей така колкото да се похвалят, че имат Bigger FMIC. Но излишно по-голям кулер означава повече лаг на турбото. Ако все пак искаш да набутваш излишно пари- поне ги вложи в Mishimoto, това са изпробвани кулери и са доказан боец.
Заключение- няма нужда само за един ремап при 535д да се сменя кулера- не малее, на лимита си е.

Това , че не малее как го установи колега ? И за какъв ремап става на въпрос , колко се дигна мощността на дино ако е замервано щото знам и за доста сериозни такива . Ако е сметнат кулера за едни 30% отгоре няма ли да си е лагава по рождение , поне така сочи логиката , не са 10-на % все пак . Ако се кара по-спокойно ОК , но ако е все на педал по-ефективен кулер ( щото само по-голям не е нищо като инфо , имат си кпд ) е препоръчителен .


Това, че не малее съм го установил не само аз, ами всеки можещ мапер. Сега ти обяснявам как- преди ремапа се гледа температурата на въздуха в колектора (през диагностика- да ти го обясня възможно най-подробно) и се правят няколко ''ръчки'' да се види до колко се вдига температурата. След това се прави ремапа и се гледат същите неща. Ако температурната разлика е пренебрежително ниска или пък няма такава- кулер не се сменя.
По втори въпрос- защо по-начало колата с него не си е лагава. Ами явно никога не си се ''докосвал'' до тунинг на каквото и да е през живота си. За тая работа в ЕКУ-то на колата имаш карта AFR, която от завода е ''настроена'' за него в оптимален режим и в нея имаш много резерв. Още един жокер -сток тази карта е далеч от лимита си 1:14, с който ''решаваме'' колко да е лагава колата. Сменя ли се кулера с излишно по-голям, се влиза в тънката граница на ''вървеж/лаг/пушек''.
Трето- аз от този мотор съм постигал САМО С РЕМАП много добри резултати.
Четвърто- Може ли да попитам теб каква е формулата за смятане на големината на кулера (понеже аз лекинко я знам и предварително споделям, че няма да я напиша, понеже с ремап се изхранват семейства- нееднократно го заявих в другата тема за тунинг по мотора ) ? Този въпрос го задавам, за да видя дали си ''в час'' с тунинга или просто си чешем езиците и аз си хабя излишно клавиатурата да обяснявам.
Поздрави
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 26.12.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: samolet
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от stefan8898 » 02 Апр 2015, 12:08

Зависи къде караш колата, сега в града, лятото на 35 градуса, може и да загрее, ама просто от любопитство - за да загрее - трябва да се кара на пълна газ, после спирачка, пак газ, смисъл с тази дълга кутия извънградско - на 140 км/ч си на 2 000 об, вчтъра си духа стабилно и не би трябвало да загрява, другия вариянт е в града - газ - спирачка и топъл въздух и това ще рече скорости 100 - 150 в града, ако правиш гонки - 8 - 9 -10 старта поред, тогава да. Искам да кажа че за 2 - 3 светофарни гонки да сменяш кулер, ти си знаеш, ама според мен си губи смисъла - добре няма да загрява, ама ако се появи лаг - едно печелиш а друго губиш и ефекта ще е минимален. Отделно си мисля че Е60 не е светофарна бегачка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от vladobate » 02 Апр 2015, 13:57

Колегата по-горе е прав за режима на каране , но мисля човека я е мапнал да и раздава газ , че и още иска . Смисъл от вдигане на максималния буст има до едно време , после почва да пада ефективността от пълненето драстично . Пример карал съм от стоково 1.2бара на 1.9( друго БМВ ) и почна да върви спънато и по-слабо отколкото на 1.7 бара поради достигане лимита на кулера . Тъй че набримчена без подходящо охлаждане си е безмислено шото ще повлияе и на двг в един момент , без вървеж съпоставим . Колегата пита конкретно за кулер , явно е запознат с необходимостта му. Лаг...надали при тази комбинация от турбини пък и мапването променя горивото и в посока повече изгорели газове в ниските . По-скоро инфо с кпд на стоковия кулер и търсене по този показател на друг с 30-на % повечко .

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 22.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535D
Мечтае да кара: M550

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от Smokara1 » 02 Апр 2015, 14:05

Че ще слагам друг е ясно но въпросът ми е от какво да търся кулер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от choio » 02 Апр 2015, 15:32

Smokara1 написа:Че ще слагам друг е ясно но въпросът ми е от какво да търся кулер.


Както колегата по горе ти го е написал кулера е достатъчно голям за да поеме ремап...ако няма да подобряваш турбините няма смисъл да наливаш пари в кулер....друго което мо направи впечатление е че не ти се занимава с дино,тогава как би разбрал как е настроена колата и какво си успял да надградиш от стоковата. Усета за вървене повече е малко субективно усещане. Желая ти успех :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 26.12.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: samolet
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от stefan8898 » 02 Апр 2015, 15:57

Набързо погледнах в нета, има доста проекти, http://www.bmw535d.co.uk/id11.html , http://www.wagner-tuning.uk/performance ... -431-p.asp , http://5series.net/forums/e60-discussio ... 738/page7/ явно си прави жега.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 22.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535D
Мечтае да кара: M550

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от Smokara1 » 02 Апр 2015, 18:25

Имам приятел със същата стокова кола.А на2.2-2.3 бара което е почти максимума на турбината не вярвам този малък кулер да се справи с охлаждането.Сега като покарам десетина километра и няколко пъти я настъпя после кулера е много топъл,а сега е на 2.0-2.1бара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от choio » 03 Апр 2015, 9:53

Smokara1 написа:Имам приятел със същата стокова кола.А на2.2-2.3 бара което е почти максимума на турбината не вярвам този малък кулер да се справи с охлаждането.Сега като покарам десетина километра и няколко пъти я настъпя после кулера е много топъл,а сега е на 2.0-2.1бара.


Сега ти ако си решил да го смениш няма кой да те спре...помисли 99.9% от хората правили р емап на този мотор ( подчертавам САМО ремап) не са сменили кулера и не е защото нямат пари все пак 3.5 д не е най достъпния мотор. Посъветвай се с хора занимаващи се с тази дейност. Ако толко държиш замери сега колата с този кулер после я замери с по големия и сподели разликата. Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от vladobate » 03 Апр 2015, 13:00

Колега JanTonko , не е нужно да си мапер за да си можещ . Сам пишеш че кулера си е на лимита ( граница ) след ремап , а всъщност можел и още. Всеки автопроизводител се стреми да произвежда коли с малко средства и поставянето на кулер с 2 пъти по-голям резерв е меко казано глупаво . Аз нищо не разбирам от мапване даже и компютъра го гледам като чуждо тяло , дъщеря ми пише мненията като се прибере от училище :mhihi: . Ти с много добрия резултат от тоз мотор казваш кулера е пушка , така да е значи човека да не се притеснява да си надува , може и още . Успех.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 22.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535D
Мечтае да кара: M550

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от Smokara1 » 03 Апр 2015, 13:09

А има ли смисъл да премахна катализатора и ще има ли промяна във вървежа на колата?До колкото съм чувал след премахване на кат колата ставала вече много шумна та много се чудя.Вашите мнения какви са?


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Смяна на интеркулер на 535Д??

Мнение от JanTonko » 03 Апр 2015, 13:20

vladobate написа:Колега JanTonko , не е нужно да си мапер за да си можещ . Сам пишеш че кулера си е на лимита ( граница ) след ремап , а всъщност можел и още. Всеки автопроизводител се стреми да произвежда коли с малко средства и поставянето на кулер с 2 пъти по-голям резерв е меко казано глупаво . Аз нищо не разбирам от мапване даже и компютъра го гледам като чуждо тяло , дъщеря ми пише мненията като се прибере от училище :mhihi: . Ти с много добрия резултат от тоз мотор казваш кулера е пушка , така да е значи човека да не се притеснява да си надува , може и още . Успех.


Къде точно пиша,че кулера е на лимита а може и още???? Писал съм, че след ремап е на лимита, а не, че след ремап има още резерв. Писал съм още, че за по-сериозно заиграване с ''железата'' вече се иска по-голям кулер. И да - аз имам сериозни резултати от този мотор само с ремап!!! И да постигани са нееднократно!!! И да всички от тях са със стоков кулер и нямат проблем с температурата на въздуха!!! Писал съм достатъчно ясно в предишния си пост кое,как,какво и защо. Кой разбрал-разбрал. Аз на теб ти зададох един въпрос за ''формулата'' за кулер ама така и не получих отговор или дъщеря ти ( както ти сам казваш) е все още на училище и този урок не са го преподавали ?
А относно частта със "Всеки автопроизводител се стреми да произвежда коли с малко средства и поставянето на кулер с 2 пъти по-голям резерв е меко казано глупаво" ми показа колко точно разбираш и каква инженерна мисъл имаш. Ако 60-80 коня от 286 са двоен резерв- ебах аз тая математика, колко се е променила от моето време. Ако не знаеш, точно с цел бъдеща икономия автомобилните инженери оставят много ресурс ''скрит'' в колата. Прави нещо един път и го ползвай дълго, а не два пъти но кратко- това е икономия. Пример 1.9 ТДИ при ВАГ в разновидност от 90-150 кс (но с различни системи РП, ПД) и 60 % ЕДНАКВИ "ЖЕЛЕЗА".
Кога да си чакам формулата за кулера, че имам клиенти и не знам какъв да им сложа ? (не ми стига инженерната диплома)
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook