Проблем-air mass sensor-решен!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем-air mass sensor
iceblast написа:Абсолютно всички се адаптират, какво значи стават? Те и на ЕУ-4 стават, тук не е въпроса да "стане".
Сигурен ли си в това което пишеш или само се намираш на линия колега, не подвеждай колегите ако не си наясно с нещата има и други колеги които от години се занимават с БМВ-та и ще потвърдят думите ми.
Адаптират се само на старите е46, е39 и то само бошовите и там адаптациата с дис е чрез смяна софтуера на моторната, има си таблици по които се избира софтуера спрямо дебитомера, на ЕДЦ16 се трият само адаптиви. Как ще адаптираш на е60 като там с дис-а не ги прави нещата, дебитомера се избира със същия номер и няма адаптация слагаш и караш ако е нов проблем няма.
Ако дебитомера е същия номер няма какво да адаптираш, адаптация се прави само ако производителя е спрял да прави един и е пуснал друг дебитомер под друг номер и то аз ти казах на кои вече можеш да го направиш с ДИС понеже ти него визираш.
Ако не ми вярваш ще ти дам и таблиците с номерата на дебитомерите то и ТИС си го пише точно и ясно.
Re: Проблем-air mass sensor
Колега, отвори и прочети WDS за М57, там изрично пише, че е задължителна адаптацията. Аз като пиша нещо или съм го проверил лично или споделям инфо от официален източник. Вместо да се спори колегата да беше рестартирал адаптацийте и щяхме да видим дали това щеше да му реши проблема, както е станало с другия колега.
П.П. Адаптация/рестартиране имам предвид, не че ще задаваш стойности, а че ще рестартираш/занулиш старите и колата сама ще адаптира.
П.П. Адаптация/рестартиране имам предвид, не че ще задаваш стойности, а че ще рестартираш/занулиш старите и колата сама ще адаптира.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем-air mass sensor
Нa мен ми е ясно, че не се aдaптирa. Но кaквa е тaзи грешкa по дяволите.....днес минaх 300км извънгрaдско, нямaм рaзликa в рaзходa и вървежa, и все още не се трие тaзи гaднa грешкa. Един колегa ме светнa,че може дa е дaтчикa зaд колекторите, но му мaхaм буксaтa, зaбивa другa грешкa, мaхaм от контaкт и могa дa трия грешкaтa зa дaтчикa, но air mass-сa си остaвa. Товa ме кaрa дa мисля, че той не е виновен.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем-air mass sensor
Колеги, някой да знае или има DIS в Хасково или региона, да пробваме с триенето на адаптациите дали няма да се оправи.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем-air mass sensor
iceblast написа:Колега, отвори и прочети WDS за М57, там изрично пише, че е задължителна адаптацията. Аз като пиша нещо или съм го проверил лично или споделям инфо от официален източник. Вместо да се спори колегата да беше рестартирал адаптацийте и щяхме да видим дали това щеше да му реши проблема, както е станало с другия колега.
П.П. Адаптация/рестартиране имам предвид, не че ще задаваш стойности, а че ще рестартираш/занулиш старите и колата сама ще адаптира.
а да рестартира адаптацията............щото ти беше писал да адаптира дебитомер, но понеже явно не си правил същинска адаптация затова така го пишеш, както и да е не искам да споря за неща които и децата вече ги правят, това е друго нещо, ама аз и това ти написах има разлика между адаптация и изтриване на адаптаций-зануляване.
Re: Проблем-air mass sensor
Adaptation Air-mass Flow Meter DDE5.0
In normal operation, the air mass flow meter is subject to effects such as soiling and ageing. Those effects cause divergence between the stored characteristic and the specified status resulting in symptoms such as lack of power or black smoke. In order to prevent the effects of this problem, the 'Air mass flow meter adaptation' function has been introduced on the DDE5.
Function
Air mass flow meter adaptation is performed by the DDE control unit at two operating points: When idling and under load in an operating range defined as follows:
Engine speed = 1700 ... 3000 rpm
Charge-air pressure = 1100 ... 2800 mbar
Speed = 90 ... 160 km/h
Change in intake-air temperature < 2 °C/s
Change in injection rate < 2 mg/stroke/s
Delay period = 3 s
Adaptation sequence at each of those points:
The air mass flow meter adaptation uses certain operational data to calculate the theoretical air mass flow passing through the engine. The DDE control unit compares the figure obtained with the level measured by the air mass flow meter.
If the DDE control unit finds that the measured level differs by more than ± 8% from the theoretical figure, that difference is stored on the control unit as a compensation factor.
That compensation factor enables the control unit to adjust the measured levels before they are processed by the various functions.
Application
The service function Air mass flow meter adaptation must be run if the air mass flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to 0 in the process.
Use
The air mass flow meter adaptation is used as follows:
E46 M47TU: as of volume production launch
E46 M57TU: as of volume production launch
E65 M57TU: as of 03/2003 with integration stage 6.108 and DDE software VQ5.7
E60 M57TU: as of volume production launch
Ето хората как са го написали, адаптация Това е процес, който се извършва с ДИС-а и това, което говорехте, че НЕ е необходимо е абсолютно грешно, и вие подвеждате колегите с това "слагай и карай".
П.П. Не спорим, но вие се изкавате категорично и то грешно, целта е да има конкретна и точна информация, когато човек има някакъв проблем. Слагай и карай е най-лесното, но според инженерите от БМВ, трябва да се премине през адаптация. За това казах, че аз преди да пиша съм го проверил или лично или от достоверен източник т.е. ако нещо не знам не се изказвам, а питам, в случай че представлява интерес за мен
- timur_lenk
- младши ентусиаст
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: Проблем-air mass sensor
Един колега смени дебитомер ,не е aдаптиран и не му качва грешка.Лично му я изртих след смяната.
Той е ЕУ 3.В TIS пише че след ЕУ 4 иска адаптация.Като сменя на моята,тя е такава,ще видиме.
Колегата с проблема да ходи да ресетира и ще се оправи предполагам.
Той е ЕУ 3.В TIS пише че след ЕУ 4 иска адаптация.Като сменя на моята,тя е такава,ще видиме.
Колегата с проблема да ходи да ресетира и ще се оправи предполагам.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем-air mass sensor
Все си мисля, че може дa е от дaтчикa зaд колекторите, зaщото кaто си чистех колекторите с пaрaстройкa, не сaм мaхнaл дaтчикa, и от водaтa и препaрaтa дa не се е прецaкaл нещо.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем-air mass sensor
Проблема е решен благодарение на колегата oci, за което му благодаря, че ме свърза с един човек да ми изтрие адаптациите, и сичко си дойде на мястото. Минах 60км и не ми е забила никаква грешка.
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем-air mass sensor-решен!
При "по-старите" адапирането на дебитомера ставаше посредством смяна на софтуера на ЕКУ-то.
При "по-новите" адаптирането на дебитомера става посредством ресет на старите адаптации (реално новият дебитомер се адаптира след ресет на старите адаптационни стойности запаметени в ЕКУ-то.)
При всички дизели - във всички случай - ако искате дебитомера да работи на 100% - налага се намеса посредством диагностичен софтуер.
При "по-новите" адаптирането на дебитомера става посредством ресет на старите адаптации (реално новият дебитомер се адаптира след ресет на старите адаптационни стойности запаметени в ЕКУ-то.)
При всички дизели - във всички случай - ако искате дебитомера да работи на 100% - налага се намеса посредством диагностичен софтуер.
Re: Проблем-air mass sensor-решен!
Още в първото си мнение в темата го казах това, но Тома неверни са колегите
Re: Проблем-air mass sensor-решен!
Преди месец сменях дебитомер даваше грешка 3ff0,след смяната не ми отчита вече грешка,налага ли се адаптация и ако да с inpa дали е възможно,и моля някои да ми каже тези грешки какво означават 4212,4232,4262
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем-air mass sensor-решен!
Направи си труда да прочетеш поне две мнения по-горе, колега...несериозно е просто!
Всичко смляно, дъвкано, обяснявано, казвано по най-разбираемия начин и пак остава проблема с четенето...дай направо да попитам - какво като са го писали и за други преди мен...
Всичко смляно, дъвкано, обяснявано, казвано по най-разбираемия начин и пак остава проблема с четенето...дай направо да попитам - какво като са го писали и за други преди мен...
Re: Проблем-air mass sensor-решен!
http://www.endtuning.com/bmwcodes.html
Относно кодовете ако някой се интересува все още
Относно кодовете ако някой се интересува все още
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани