реле подгревни свещи

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 24.11.2012
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: 530d
Мечтае да кара: X6

реле подгревни свещи

Мнение от ziko_86 » 27 Яну 2014, 9:47

Колеги, може ли да ми кажете къде се намира,от къде мога да го закупя и цена? Също искам да ви попитам как освен инпа мога да проверя дали свещите и релето ми са изправни? Мисля,че свещите работеха на 5 волта и евентуално подаване на директни 12 волта не е много удачен вариант,ако споделите как става и с мултицет също бихте ми помогнали.
Ex Alfa Romeo 156 1.9
Ex Alfa Romeo 156 1.9 16v
Ex Alfa Romeo 159 2.4 TI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 929
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: София
Кара: e65

Re: реле подгревни свещи

Мнение от Пилев » 27 Яну 2014, 10:17

Най-лесно е с инпа/дис. Но аз не помня релето да ми даваше грешка, а че просто свещите не работят. След смяна на релето се оказа, че и 4 свещи не работят. Аз смених направо всички. Релето ми излезе около 180лв.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 24.01.2014
Кара: E61
Мечтае да кара: M 5

Re: реле подгревни свещи

Мнение от В.Симеонов » 27 Яну 2014, 10:22

Цена реле 176лв в хеед 91 , и аз смених всички свещи и релето цялата процедура 140лв свещи = 330лв с трудъ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: реле подгревни свещи

Мнение от zvetiko » 27 Яну 2014, 10:29

ziko_86 написа:Колеги, може ли да ми кажете къде се намира,от къде мога да го закупя и цена? Също искам да ви попитам как освен инпа мога да проверя дали свещите и релето ми са изправни? Мисля,че свещите работеха на 5 волта и евентуално подаване на директни 12 волта не е много удачен вариант,ако споделите как става и с мултицет също бихте ми помогнали.


Колега, директното подаване на 12V на тези свещи ги изгаря за около 4-5сек- веднъж пробвах за идеята с едни стари свещи. ;) Имай в предвид, че дори и да им подадеш 5V, тези свещи са бързоподгряващи, релето ги захранва максимум до 2.7сек. и когато са на двигателя топлината им се отвежда по-бързо.
Може да им премериш съпротивлението- трябва да е в границите 0.5-2.5Ом.
Релето им е електронно и поне аз не зная как може да се провери- в зависимост от някои фактори, подава захранване от 5.3- 7.8V за 0.5- 2.7 сек. Има описани случаи във форума, когато се сменят всички свещи, релето излиза като грешка, но двигателя пали нормално, така, че я имай в предвид и тази информация.
И накрая- много внимавайте при смяната да не скъсате някоя свещ- ако старите не са сменени правилно, има подобна вероятност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: реле подгревни свещи

Мнение от iceblast » 27 Яну 2014, 10:33

Аз свещите ги проверявам с кабелче, само леко докосвам горната част и ако има искра - работи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: реле подгревни свещи

Мнение от bobi_81xx » 27 Яну 2014, 10:39

iceblast написа:Аз свещите ги проверявам с кабелче, само леко докосвам горната част и ако има искра - работи.

Зависи на каква кола,при различните модели коли захранването на подгревните свещи е различно едни са на 12v а други са далеч по-ниски стойности,така има опасност от изгаряне.По-правилното е замерване с мултицет на верига.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530 d Auto '04

Re: реле подгревни свещи

Мнение от zdravko555 » 27 Яну 2014, 11:22

Здравете, имам един въпрос смених всички свещи, има разлика - пали ок. Но въпреки от това на диагностика дава изгорели три от свещите, явно и релето е за смяна.
Въпроса ми е може ли да се смени релето без да се сваля колектора, че му сложих нови уплътнения.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: реле подгревни свещи

Мнение от predel » 27 Яну 2014, 11:32

"Релето" е под водната магистрала и няма как да стане без сваляне на колектора... и тогава е достатъчно гадно. Свещите могат да се "пробват" и с пробна лампа, но на 60-ката си е все едно, дали ще се пробва или ще се сменят... всичко е "долу" ;) Най добре първо диагностика и после решавайте какво да правите. А относно паленето, имам наблюдение, че мотора пали и при -15, -18 градуса без никакви външни белези, освен едно гадничко претрисане...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: реле подгревни свещи

Мнение от Atsalov » 27 Яну 2014, 12:47

Също лесно можеш да ги провериш и с пробна лампа,но както казва колегата по горе им измери съпротивлението!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: реле подгревни свещи

Мнение от toncho83 » 27 Яну 2014, 13:43

Миналата година като ми рязаха "пеперудите",излезна на диагностика и реле.Свещите били ОК и само ремонтираха релето.Взеха ми 50лв за ремонт-не знам какво са му правили.Досега не съм имал проблеми със запалването.
Скоро си купих INPA и гледам имам грешка за 6 свещи и много се ядосах,защото се предполага да е релето.Вчера като запалих на студен старт (беше -2 C) и ми светна "жълтия символ" за подгряване и нещо като цъкане се чу отпред.Колата си запали.
Сега се чудя,преди да ходя да им правя скандали,дали не са наистина свещите,но пък 6 изведнъж,а и колата пали на минус темп.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: реле подгревни свещи

Мнение от bobi_81xx » 27 Яну 2014, 13:48

toncho83 написа:Миналата година като ми рязаха "пеперудите",излезна на диагностика и реле.Свещите били ОК и само ремонтираха релето.Взеха ми 50лв за ремонт-не знам какво са му правили.Досега не съм имал проблеми със запалването.
Скоро си купих INPA и гледам имам грешка за 6 свещи и много се ядосах,защото се предполага да е релето.Вчера като запалих на студен старт (беше -2 C) и ми светна "жълтия символ" за подгряване и нещо като цъкане се чу отпред.Колата си запали.
Сега се чудя,преди да ходя да им правя скандали,дали не са наистина свещите,но пък 6 изведнъж,а и колата пали на минус темп.

Ако имаш и DIS тествай релето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: реле подгревни свещи

Мнение от iceblast » 27 Яну 2014, 14:03

predel написа:"Релето" е под водната магистрала и няма как да стане без сваляне на колектора... и тогава е достатъчно гадно. Свещите могат да се "пробват" и с пробна лампа, но на 60-ката си е все едно, дали ще се пробва или ще се сменят... всичко е "долу" ;) Най добре първо диагностика и после решавайте какво да правите. А относно паленето, имам наблюдение, че мотора пали и при -15, -18 градуса без никакви външни белези, освен едно гадничко претрисане...


Напротив, релето може да се смени без да се сваля колектора. Реално нещото, което най-много пречи е водната магистрала, в чуждите форуми и нея я свалят дори. Трябва да го направи човек, който го е правил, има си похвати дърпа се релето като се усвободят кабелите и вакуумите и излиза без проблеми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: реле подгревни свещи

Мнение от bossorange » 27 Яну 2014, 18:53

Някой знае ли как се подгрява колата като е много студено? На мен ми изписва реотанчето като тръгна да паля и аз веднага пускам бутона, за да на запали и чакам на контакт. На контакт ли се чака докато подгрее свещите или се прави нещо друго? Днес чаках една-две минути и реотначето пак се появяваше и накрая я запалих, не ми се чакаше.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: реле подгревни свещи

Мнение от iceblast » 27 Яну 2014, 22:19

Като изгасне първият път палиш, това е, Ако не пали хубаво гледаш подгревната система.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Re: реле подгревни свещи

Мнение от nov77 » 30 Яну 2014, 13:38

На диагностика на мен ми излязоха 4 неработещи свещи. Преди да застудее реших да ги прегледам и се оказа, че има само една изгоряла. Извадих ги една по една и ги пробвах на зарядно за акумолатор на 6 V,загряват си хубаво до оранжево ,след това реших да сменя релето. За който не знае къде се намира ( като мен) търсете го под подгревните свщи отоло средата на мотора под един пластмасов тройник (водно съединение) . Един съвет ,ако си сменяте сами релето първо свалете това съединение, на три болта е, но имате достъп до релето. Аз реших да не го махам и го счупих и чаках цял ден доставка. След това при обезвъздушаването събра точно два литра антифриз. Резултата сега е много добър , колата пали от раз,преди при -2 се затрудняваше. Сега съм със 6 работещи свещи и ново реле, незнам от къде е бил проблема , май релето. Сега съм доволен, дано съм помогнал на някого с този пост.
Поздрави.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook