xdrive - поведение на пътя
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- nyankov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: xdrive - поведение на пътя
Моето е усещане е, че колата в момента в който не дозавива, остава почти на предно. Незнам защо xdrive-a решава така, но може би @Taruno е прав.
В тази връзка се замислих, дали има вариант да се изключи xdrive-a (през бушон), само за тестове и може ли това да повреди нещо по колата? До колкото знам раздатката е с многодисков съединител, и ако елетромотора не е натегнал съединителя, колата остава на задно и не би трябвало да представлява проблем.
Нещо друго ми направи впечатление, с изключен DTC (еднократно натискане на DTC бутона) и дори с изключено DSC (задържане на DTC бутона), компютрите пак се опитват да стабилизират колата. От време на време пак задейства ABS-a (без натисната спирачка). Не толкова агресивно колкото с пуснати системи, но се усеща.
В тази връзка се замислих, дали има вариант да се изключи xdrive-a (през бушон), само за тестове и може ли това да повреди нещо по колата? До колкото знам раздатката е с многодисков съединител, и ако елетромотора не е натегнал съединителя, колата остава на задно и не би трябвало да представлява проблем.
Нещо друго ми направи впечатление, с изключен DTC (еднократно натискане на DTC бутона) и дори с изключено DSC (задържане на DTC бутона), компютрите пак се опитват да стабилизират колата. От време на време пак задейства ABS-a (без натисната спирачка). Не толкова агресивно колкото с пуснати системи, но се усеща.
- Herdim
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530d
Re: xdrive - поведение на пътя
nyankov написа:Моето е усещане е, че колата в момента в който не дозавива, остава почти на предно. Незнам защо xdrive-a решава така, но може би @Taruno е прав.
Напълно възможно е за някакви много кратки периоди от време разпределението да се промени до 100% само задно/предно вместо стандартните 40:60, ако системата така прецени, но факторите които биха и повлияли са доста като се започне от скоростта, гумите, ABS/DSC пътните условия и ъгълът на завиване и т.н С каква скорост се проявява това усещане за недозавиване и при какъв завой?
@miroleskov Hankook в никакъв смисъл не са чак толкова лоши гуми, дори някои немски производители (включително BMW) започват да ги вграждат сериино при някои модели. Вярно е, че имат и някои по-бюджетни модели, но имат и хубави гуми на прилична цена.
- bmwss
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 28.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530 xd
- Детайли за колата: 530 xd, LCI
Re: xdrive - поведение на пътя
Аз мога да кажа, че друго освен хдрайв няма да си взема.
Мои впечатления са, че зимата колата е стабилна, ОБАчЕ се усеща че разпределението е 60 на 40 в полза на задното предаване и понякога на заснежено с малко газ задницата носи. Въпреки това с правилните гуми, колата се държи перфектно -поне за мен ( не съм състезател ). И друг голям плюс е, че на сухо ускорява по барзо от тези без система 4х4, тъй като те през повечето време си буксуват
Мои впечатления са, че зимата колата е стабилна, ОБАчЕ се усеща че разпределението е 60 на 40 в полза на задното предаване и понякога на заснежено с малко газ задницата носи. Въпреки това с правилните гуми, колата се държи перфектно -поне за мен ( не съм състезател ). И друг голям плюс е, че на сухо ускорява по барзо от тези без система 4х4, тъй като те през повечето време си буксуват
- teto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 29.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530xd
Re: xdrive - поведение на пътя
Значи времето за ускорение на хд е малко по бавно от задно задвижване с малко по каталожни данни от 0-100,но това е друга тема.
Аз карам хд от1,7г и една зима и съм изключително доволен.Много ми е интересно как се получава това недозавиване.Често се заигравам ,но поднасянето е много малко,като несмея да изключвам системите.Няколко пъти ми се налага да изкачвам една отсечка много заледена около 25м с голям наклон за излизане от едни гаражи и колата мига святка обаче няма грижа.Даже гумите са ми 3-год дънлоп 235/45/18.
На мен хд ми харесва повече от куатрото точно поради това недозавиване което усещах при а6.
Аз карам хд от1,7г и една зима и съм изключително доволен.Много ми е интересно как се получава това недозавиване.Често се заигравам ,но поднасянето е много малко,като несмея да изключвам системите.Няколко пъти ми се налага да изкачвам една отсечка много заледена около 25м с голям наклон за излизане от едни гаражи и колата мига святка обаче няма грижа.Даже гумите са ми 3-год дънлоп 235/45/18.
На мен хд ми харесва повече от куатрото точно поради това недозавиване което усещах при а6.
- bmw545i
- младши ентусиаст
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: xdrive - поведение на пътя
teto написа:Значи времето за ускорение на хд е малко по бавно от задно задвижване с малко по каталожни данни от 0-100,но това е друга тема.
Аз карам хд от1,7г и една зима и съм изключително доволен.Много ми е интересно как се получава това недозавиване.Често се заигравам ,но поднасянето е много малко,като несмея да изключвам системите.Няколко пъти ми се налага да изкачвам една отсечка много заледена около 25м с голям наклон за излизане от едни гаражи и колата мига святка обаче няма грижа.Даже гумите са ми 3-год дънлоп 235/45/18.
На мен хд ми харесва повече от куатрото точно поради това недозавиване което усещах при а6.
ХД е по- бърза от задното задвижване при мощните двигатели.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: xdrive - поведение на пътя
Системата не работи като куатрото, не разпределение преден / заден мост, а имаш и ляво и дясно като в някои ситуации компютъра може да реши да си само с едно задвижващо колело. Като цяло системата разпределя повече към задните колела и за това го няма недозавиването. А при Ауди освен куатрото има и друг проблем - монтират двигателите или над или пред предната ОС, а не като БМВ зад нея за това Аудитата са тежки откъм носа и имам страшна склонност към недозавиване.
- nyankov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: xdrive - поведение на пътя
Herdim написа:С каква скорост се проявява това усещане за недозавиване и при какъв завой?
От това, което успях да пробвам е при скорости от 20 до към 50-60. Говоря за наистина по-агресивно каране (на полигон) с идеята да се получи "влизане с вратите" и след това поддържане на слайд под някакъв ъгъл. Очаквах всичко друго, но не и тръгване по тангентата. Изненада ме също на два пъти при нормално каране, по път с доста завои и пресен не отъпкан сняг. Там недозавиването е по-малко , но се усеща. Днес почетох доста и с изненада установих, че субару и то изпитва същия проблем. Очевидно просто карането на 4x4 система си изисква някакъв опит и свикване.
Аз най-голямото удоволствие от колата изпитвам при доускорение от 100 до 160 да кажем. Просто залепваш на седалката и те натиска в нея през цялото време на доускорението.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: xdrive - поведение на пътя
Колега с X-drive е много трудно да дрифтиш дори го забрави, само натоварваш раздатката излишно, колата е за прецизно "тайм" attack каране
- bmw545i
- младши ентусиаст
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: xdrive - поведение на пътя
Taruno написа:Системата не работи като куатрото, не разпределение преден / заден мост, а имаш и ляво и дясно като в някои ситуации компютъра може да реши да си само с едно задвижващо колело. Като цяло системата разпределя повече към задните колела и за това го няма недозавиването. А при Ауди освен куатрото има и друг проблем - монтират двигателите или над или пред предната ОС, а не като БМВ зад нея за това Аудитата са тежки откъм носа и имам страшна склонност към недозавиване.
- nyankov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: xdrive - поведение на пътя
Taruno написа:Колега с X-drive е много трудно да дрифтиш дори го забрави, само натоварваш раздатката излишно, колата е за прецизно "тайм" attack каране
Time Attack ми е любимото , но и за това не е баш тази кола, поне не стокова. Бях на Серес, началото на ноември. Врътнах някоя друга обиколка, но да си призная.... достраша ме за колата.
гледам да не тормозя колата излишно, но като падне малко сняг.... и някак си от вътре ми идва да отида на полигона да повъртя
Ще покарам и като събера повече впечатления, ще споделя
- petio
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: xdrive - поведение на пътя
Независимо дали колата е 4 х4 физичните закони важат и за нея. Няма как когато караш на право и решиш да направиш рязък завой да не продължиш по тангентата. Няма сила която да накара колата да завие. Това е сцеплението на предните колела, а при хлъзгава настилка то е минимално. Системата може само да ти помогне като те издърпа от завоя на излизане. Крах кола с халдекс пет години и там си беше същото. На излизане хвърлляш малко газ и излизаш с дрифт. Но колата беше с предно и зацепваше задно.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: xdrive - поведение на пътя
petio написа:Независимо дали колата е 4 х4 физичните закони важат и за нея. Няма как когато караш на право и решиш да направиш рязък завой да не продължиш по тангентата. Няма сила която да накара колата да завие. Това е сцеплението на предните колела, а при хлъзгава настилка то е минимално. Системата може само да ти помогне като те издърпа от завоя на излизане. Крах кола с халдекс пет години и там си беше същото. На излизане хвърлляш малко газ и излизаш с дрифт. Но колата беше с предно и зацепваше задно.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
+1
Ако при малка скорост влезеш прекалено рязко в завой, т.е. рязко навиеш волана, че и отгоре на това натиснеш спирачката, пързалянето на предницата е гарантирано.. случвало ми се е и лятото с летни гуми на обратен завой
Затова винаги в какъвто и да е завой, първата половин секунда влизам по-равномерно за легне колата добре на външната си страна с тежестта 50%/50% (или както е при Е61 55% отзад), и после вече влизам истински за странично ускорение. Ако тогава приплъзне, ДСЦ-то я улавя без проблем (естествено на сняг/дъжд не си правя чак такива експерименти).
С една дума проблемът не е в х-драйва или задното или БМВ, а във физиката.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: xdrive - поведение на пътя
....Да споделя и аз ,някое и друго наблюдение,относно xdrive.От съвсем скоро,карам Е61 LCI 530xd,около четири месеца.Преди това,последните десетина години,само Subaru,най-вече Forester 2.0xt /около 200 к.с./ и трябва да ви кажа,че кола със задно,също не съм карал ...... Онзи ден,когато валеше яко сняг,почти в цяла северозападна България,магистралата изобщо не беше чистена ,както и повечето други пътища,направих сериозен преход София - Варна-Бургас и колата в нито един момент не ме предаде Бих казал,на сняг,лед,вода и с по екстремен стил на каране, BMWто не отстъпваше на Субито,а напротив,стори ми се по уверено и предвидимо.Не мога да разбера колегите за кво точно недозавиване говорят,аз завивам в пъти по добре/даже презавивам/ сравнено със Субаруто,може би заради по ниския клирънс и център на тежестта.Със сигурност добрите гумета спомагат за кефа,в моя случай,чисто нови Continental TS 850,чудесни са на сняг и вода ,междудругото, както при спиране и водене и аквапланинг Категорично мога да твърдя,че BMWто е по -предвидимо,по-стабилно и доставящо,в пъти повече КЕФ ,при всякакви условия ,освен извън пътя разбира се,в сравнение със Subaru! А и наи-вероятно,по отношение на поведението на автомобил със задвижваща система на всички колела,в края на краищата става въпрос за свикване и навици.Аз друго не бих карал ,за постоянно.......сега ако се метна на някоя със задно/не ,че ,не бих се кефил/,съществува сериозна вероятност ,да се изсуля в първата канафка,на първия завой ...Така,че въпрос на адаптация и опит!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: xdrive - поведение на пътя
Grey написа:....Да споделя и аз ,някое и друго наблюдение,относно xdrive.От съвсем скоро,карам Е61 LCI 530xd,около четири месеца.Преди това,последните десетина години,само Subaru,най-вече Forester 2.0xt /около 200 к.с./ и трябва да ви кажа,че кола със задно,също не съм карал ...... Онзи ден,когато валеше яко сняг,почти в цяла северозападна България,магистралата изобщо не беше чистена ,както и повечето други пътища,направих сериозен преход София - Варна-Бургас и колата в нито един момент не ме предаде Бих казал,на сняг,лед,вода и с по екстремен стил на каране, BMWто не отстъпваше на Субито,а напротив,стори ми се по уверено и предвидимо.Не мога да разбера колегите за кво точно недозавиване говорят,аз завивам в пъти по добре/даже презавивам/ сравнено със Субаруто,може би заради по ниския клирънс и център на тежестта.Със сигурност добрите гумета спомагат за кефа,в моя случай,чисто нови Continental TS 850,чудесни са на сняг и вода ,междудругото, както при спиране и водене и аквапланинг Категорично мога да твърдя,че BMWто е по -предвидимо,по-стабилно и доставящо,в пъти повече КЕФ ,при всякакви условия ,освен извън пътя разбира се,в сравнение със Subaru! А и наи-вероятно,по отношение на поведението на автомобил със задвижваща система на всички колела,в края на краищата става въпрос за свикване и навици.Аз друго не бих карал ,за постоянно.......сега ако се метна на някоя със задно/не ,че ,не бих се кефил/,съществува сериозна вероятност ,да се изсуля в първата канафка,на първия завой ...Така,че въпрос на адаптация и опит!
Oтговора се крие в гумите...точно този модел си купих преди 2 дни,на не Х драйв а чисто задно..досега карах с стария модел тс830п...ами вчера до витоша в горната част имаше 10-а места на чист сняг без луга и пясък,гумата "хапе" сериозно иска си настъпване на педала дори при резки завой за да поднесе особено на сняг...на мокро също се държи уникално....Ханкоок е хубава гума,но почти съм убеден че ако сложи по-висок клас разликата се усеща веднага...
Карал съм х1 с чисто нови контита пак и чисто ново х1 в случая на сняг 30-40см - на изключени системи като човек каращ само задно - бях очарован.коалта отивам там където и зададеш ,приятно впечатлен от начина по-който се държеше...
Отосно карането направо с включени системи на сняг - практичеки е невъзможно да я накараш да излете от пътя на сняг - лед не е сравнимо без шипове...сисемите и на старите модели с ДСЦ доста бързо реагират..на бояна с 70 съм удрял рязко ляво дясно и не тръгва просто..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- rosendaal
- Мнения: 179
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
- Пол: Мъж
- Кара: '74 3.0CSi
- Мечтае да кара: made by pininfarina
- Детайли за колата: винаги над 200 к.с.
Re: xdrive - поведение на пътя
da6ip написа: Ако тогава приплъзне, ДСЦ-то я улавя без проблем (естествено на сняг/дъжд не си правя чак такива експерименти).
С една дума проблемът не е в х-драйва или задното или БМВ, а във физиката.
Недей че аз си направих един такъв експеримент януари 2012 на 180ия километър преди Чирпан.При 120км/ч -киша и отдолу лед и това магистрала!!!!.И въпреки двете пръснати на по една трета десни джанти когато се врязах в тирпаркинга вече в паниката си натискан зверски спирачките и колата пак спря.Ако не беше БМВ................
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани