xdrive - поведение на пътя

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 8.04.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E61 530XD '05

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от nyankov » 28 Ное 2013, 11:36

Моето е усещане е, че колата в момента в който не дозавива, остава почти на предно. Незнам защо xdrive-a решава така, но може би @Taruno е прав.

В тази връзка се замислих, дали има вариант да се изключи xdrive-a (през бушон), само за тестове и може ли това да повреди нещо по колата? До колкото знам раздатката е с многодисков съединител, и ако елетромотора не е натегнал съединителя, колата остава на задно и не би трябвало да представлява проблем.

Нещо друго ми направи впечатление, с изключен DTC (еднократно натискане на DTC бутона) и дори с изключено DSC (задържане на DTC бутона), компютрите пак се опитват да стабилизират колата. От време на време пак задейства ABS-a (без натисната спирачка). Не толкова агресивно колкото с пуснати системи, но се усеща.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530d

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от Herdim » 28 Ное 2013, 16:10

nyankov написа:Моето е усещане е, че колата в момента в който не дозавива, остава почти на предно. Незнам защо xdrive-a решава така, но може би @Taruno е прав.


Напълно възможно е за някакви много кратки периоди от време разпределението да се промени до 100% само задно/предно вместо стандартните 40:60, ако системата така прецени, но факторите които биха и повлияли са доста като се започне от скоростта, гумите, ABS/DSC пътните условия и ъгълът на завиване и т.н :driving: С каква скорост се проявява това усещане за недозавиване и при какъв завой?

:OT: @miroleskov Hankook в никакъв смисъл не са чак толкова лоши гуми, дори някои немски производители (включително BMW) започват да ги вграждат сериино при някои модели. Вярно е, че имат и някои по-бюджетни модели, но имат и хубави гуми на прилична цена.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 28.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530 xd
Детайли за колата: 530 xd, LCI

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от bmwss » 28 Ное 2013, 17:10

Аз мога да кажа, че друго освен хдрайв няма да си взема.
Мои впечатления са, че зимата колата е стабилна, ОБАчЕ се усеща че разпределението е 60 на 40 в полза на задното предаване и понякога на заснежено с малко газ задницата носи. Въпреки това с правилните гуми, колата се държи перфектно -поне за мен ( не съм състезател :nono: ). И друг голям плюс е, че на сухо ускорява по барзо от тези без система 4х4, тъй като те през повечето време си буксуват :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 29.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e60 530xd

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от teto » 28 Ное 2013, 19:20

Значи времето за ускорение на хд е малко по бавно от задно задвижване с малко по каталожни данни от 0-100,но това е друга тема.
Аз карам хд от1,7г и една зима и съм изключително доволен.Много ми е интересно как се получава това недозавиване.Често се заигравам ,но поднасянето е много малко,като несмея да изключвам системите.Няколко пъти ми се налага да изкачвам една отсечка много заледена около 25м с голям наклон за излизане от едни гаражи и колата мига святка обаче няма грижа.Даже гумите са ми 3-год дънлоп 235/45/18.
На мен хд ми харесва повече от куатрото точно поради това недозавиване което усещах при а6.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 19.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 545i
Детайли за колата: E 60

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от bmw545i » 28 Ное 2013, 20:43

teto написа:Значи времето за ускорение на хд е малко по бавно от задно задвижване с малко по каталожни данни от 0-100,но това е друга тема.
Аз карам хд от1,7г и една зима и съм изключително доволен.Много ми е интересно как се получава това недозавиване.Често се заигравам ,но поднасянето е много малко,като несмея да изключвам системите.Няколко пъти ми се налага да изкачвам една отсечка много заледена около 25м с голям наклон за излизане от едни гаражи и колата мига святка обаче няма грижа.Даже гумите са ми 3-год дънлоп 235/45/18.
На мен хд ми харесва повече от куатрото точно поради това недозавиване което усещах при а6.


ХД е по- бърза от задното задвижване при мощните двигатели. :!:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от Taruno » 28 Ное 2013, 21:35

Системата не работи като куатрото, не разпределение преден / заден мост, а имаш и ляво и дясно като в някои ситуации компютъра може да реши да си само с едно задвижващо колело. Като цяло системата разпределя повече към задните колела и за това го няма недозавиването. А при Ауди освен куатрото има и друг проблем - монтират двигателите или над или пред предната ОС, а не като БМВ зад нея за това Аудитата са тежки откъм носа и имам страшна склонност към недозавиване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 8.04.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E61 530XD '05

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от nyankov » 28 Ное 2013, 21:43

Herdim написа:С каква скорост се проявява това усещане за недозавиване и при какъв завой?


От това, което успях да пробвам е при скорости от 20 до към 50-60. Говоря за наистина по-агресивно каране (на полигон) с идеята да се получи "влизане с вратите" и след това поддържане на слайд под някакъв ъгъл. Очаквах всичко друго, но не и тръгване по тангентата. Изненада ме също на два пъти при нормално каране, по път с доста завои и пресен не отъпкан сняг. Там недозавиването е по-малко , но се усеща. Днес почетох доста и с изненада установих, че субару и то изпитва същия проблем. Очевидно просто карането на 4x4 система си изисква някакъв опит и свикване.

Аз най-голямото удоволствие от колата изпитвам при доускорение от 100 до 160 да кажем. Просто залепваш на седалката и те натиска в нея през цялото време на доускорението.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от Taruno » 28 Ное 2013, 22:02

Колега с X-drive е много трудно да дрифтиш дори го забрави, само натоварваш раздатката излишно, колата е за прецизно "тайм" attack каране ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 19.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 545i
Детайли за колата: E 60

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от bmw545i » 28 Ное 2013, 22:11

Taruno написа:Системата не работи като куатрото, не разпределение преден / заден мост, а имаш и ляво и дясно като в някои ситуации компютъра може да реши да си само с едно задвижващо колело. Като цяло системата разпределя повече към задните колела и за това го няма недозавиването. А при Ауди освен куатрото има и друг проблем - монтират двигателите или над или пред предната ОС, а не като БМВ зад нея за това Аудитата са тежки откъм носа и имам страшна склонност към недозавиване.

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 8.04.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E61 530XD '05

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от nyankov » 28 Ное 2013, 22:56

Taruno написа:Колега с X-drive е много трудно да дрифтиш дори го забрави, само натоварваш раздатката излишно, колата е за прецизно "тайм" attack каране ;)


Time Attack ми е любимото ;), но и за това не е баш тази кола, поне не стокова. Бях на Серес, началото на ноември. Врътнах някоя друга обиколка, но да си призная.... достраша ме за колата. :oops:

:yes: гледам да не тормозя колата излишно, но като падне малко сняг.... и някак си от вътре ми идва да отида на полигона да повъртя ;) :driving:

Ще покарам и като събера повече впечатления, ще споделя :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от petio » 29 Ное 2013, 8:02

Независимо дали колата е 4 х4 физичните закони важат и за нея. Няма как когато караш на право и решиш да направиш рязък завой да не продължиш по тангентата. Няма сила която да накара колата да завие. Това е сцеплението на предните колела, а при хлъзгава настилка то е минимално. Системата може само да ти помогне като те издърпа от завоя на излизане. Крах кола с халдекс пет години и там си беше същото. На излизане хвърлляш малко газ и излизаш с дрифт. Но колата беше с предно и зацепваше задно.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от da6ip » 29 Ное 2013, 19:15

petio написа:Независимо дали колата е 4 х4 физичните закони важат и за нея. Няма как когато караш на право и решиш да направиш рязък завой да не продължиш по тангентата. Няма сила която да накара колата да завие. Това е сцеплението на предните колела, а при хлъзгава настилка то е минимално. Системата може само да ти помогне като те издърпа от завоя на излизане. Крах кола с халдекс пет години и там си беше същото. На излизане хвърлляш малко газ и излизаш с дрифт. Но колата беше с предно и зацепваше задно.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

+1
Ако при малка скорост влезеш прекалено рязко в завой, т.е. рязко навиеш волана, че и отгоре на това натиснеш спирачката, пързалянето на предницата е гарантирано.. случвало ми се е и лятото с летни гуми на обратен завой :oops:

Затова винаги в какъвто и да е завой, първата половин секунда влизам по-равномерно за легне колата добре на външната си страна с тежестта 50%/50% (или както е при Е61 55% отзад), и после вече влизам истински за странично ускорение. Ако тогава приплъзне, ДСЦ-то я улавя без проблем (естествено на сняг/дъжд не си правя чак такива експерименти).

С една дума проблемът не е в х-драйва или задното или БМВ, а във физиката.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 8.08.2013
Пол: Мъж
Кара: E61 530xd LCI

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от Grey » 30 Ное 2013, 12:45

....Да споделя и аз ,някое и друго наблюдение,относно xdrive.От съвсем скоро,карам Е61 LCI 530xd,около четири месеца.Преди това,последните десетина години,само Subaru,най-вече Forester 2.0xt /около 200 к.с./ и трябва да ви кажа,че кола със задно,също не съм карал :mhihi: ...... Онзи ден,когато валеше яко сняг,почти в цяла северозападна България,магистралата изобщо не беше чистена ,както и повечето други пътища,направих сериозен преход София - Варна-Бургас и колата в нито един момент не ме предаде :clap: Бих казал,на сняг,лед,вода и с по екстремен стил на каране, BMWто не отстъпваше на Субито,а напротив,стори ми се по уверено и предвидимо.Не мога да разбера колегите за кво точно недозавиване говорят,аз завивам в пъти по добре/даже презавивам/ сравнено със Субаруто,може би заради по ниския клирънс и център на тежестта.Със сигурност добрите гумета спомагат за кефа,в моя случай,чисто нови Continental TS 850,чудесни са на сняг и вода ,междудругото, както при спиране и водене и аквапланинг :clap: Категорично мога да твърдя,че BMWто е по -предвидимо,по-стабилно и доставящо,в пъти повече КЕФ ,при всякакви условия :mrgreen: ,освен извън пътя разбира се,в сравнение със Subaru! А и наи-вероятно,по отношение на поведението на автомобил със задвижваща система на всички колела,в края на краищата става въпрос за свикване и навици.Аз друго не бих карал ,за постоянно.......сега ако се метна на някоя със задно/не ,че ,не бих се кефил/,съществува сериозна вероятност ,да се изсуля в първата канафка,на първия завой :mhihi: ...Така,че въпрос на адаптация и опит!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от Gqbriel » 01 Дек 2013, 14:11

Grey написа:....Да споделя и аз ,някое и друго наблюдение,относно xdrive.От съвсем скоро,карам Е61 LCI 530xd,около четири месеца.Преди това,последните десетина години,само Subaru,най-вече Forester 2.0xt /около 200 к.с./ и трябва да ви кажа,че кола със задно,също не съм карал :mhihi: ...... Онзи ден,когато валеше яко сняг,почти в цяла северозападна България,магистралата изобщо не беше чистена ,както и повечето други пътища,направих сериозен преход София - Варна-Бургас и колата в нито един момент не ме предаде :clap: Бих казал,на сняг,лед,вода и с по екстремен стил на каране, BMWто не отстъпваше на Субито,а напротив,стори ми се по уверено и предвидимо.Не мога да разбера колегите за кво точно недозавиване говорят,аз завивам в пъти по добре/даже презавивам/ сравнено със Субаруто,може би заради по ниския клирънс и център на тежестта.Със сигурност добрите гумета спомагат за кефа,в моя случай,чисто нови Continental TS 850,чудесни са на сняг и вода ,междудругото, както при спиране и водене и аквапланинг :clap: Категорично мога да твърдя,че BMWто е по -предвидимо,по-стабилно и доставящо,в пъти повече КЕФ ,при всякакви условия :mrgreen: ,освен извън пътя разбира се,в сравнение със Subaru! А и наи-вероятно,по отношение на поведението на автомобил със задвижваща система на всички колела,в края на краищата става въпрос за свикване и навици.Аз друго не бих карал ,за постоянно.......сега ако се метна на някоя със задно/не ,че ,не бих се кефил/,съществува сериозна вероятност ,да се изсуля в първата канафка,на първия завой :mhihi: ...Така,че въпрос на адаптация и опит!



Oтговора се крие в гумите...точно този модел си купих преди 2 дни,на не Х драйв а чисто задно..досега карах с стария модел тс830п...ами вчера до витоша в горната част имаше 10-а места на чист сняг без луга и пясък,гумата "хапе" сериозно иска си настъпване на педала дори при резки завой за да поднесе особено на сняг...на мокро също се държи уникално....Ханкоок е хубава гума,но почти съм убеден че ако сложи по-висок клас разликата се усеща веднага...
Карал съм х1 с чисто нови контита пак и чисто ново х1 в случая на сняг 30-40см - на изключени системи като човек каращ само задно - бях очарован.коалта отивам там където и зададеш ,приятно впечатлен от начина по-който се държеше...

Отосно карането направо с включени системи на сняг - практичеки е невъзможно да я накараш да излете от пътя на сняг - лед не е сравнимо без шипове...сисемите и на старите модели с ДСЦ доста бързо реагират..на бояна с 70 съм удрял рязко ляво дясно и не тръгва просто..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5


Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 1.10.2013
Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
Пол: Мъж
Кара: '74 3.0CSi
Мечтае да кара: made by pininfarina
Детайли за колата: винаги над 200 к.с.

Re: xdrive - поведение на пътя

Мнение от rosendaal » 01 Дек 2013, 15:06

da6ip написа: Ако тогава приплъзне, ДСЦ-то я улавя без проблем (естествено на сняг/дъжд не си правя чак такива експерименти).

С една дума проблемът не е в х-драйва или задното или БМВ, а във физиката.


Недей че аз си направих един такъв експеримент януари 2012 на 180ия километър преди Чирпан.При 120км/ч -киша и отдолу лед и това магистрала!!!!.И въпреки двете пръснати на по една трета десни джанти когато се врязах в тирпаркинга вече в паниката си натискан зверски спирачките и колата пак спря.Ако не беше БМВ................
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook