Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
Привет колеги,
От известно време наблюдавам едно странно поведение - когато колата е загряла с пуснати светлини и парно всичко работи на 6+, но когато паркирам обикновенно първо изключвам парното и свтлините, докато съм на "P" и оставам колата да поработи малко преди да я изгася. Точно в този един момент при изключването на светлините и парното работата на двигателя се променя, но сякаш заспиват корекциите на дюзите и двигателя остава да работи неравномерно с леки детонации на кратък интервал от време, което се усеща в купето като подрусване и сякаш за миг колата ще изгасне. Пускам светлините или парното и всичко се оправя! От там предположих, че проблема трябва да е електрически. Реших да проверя работата на алтернатора и показанията в скритото меню са 14.9 - 15V при пуснати светлини и парно и се покачват до 15.2V при изключени консуматори.
Едно уточнение, което мога да дам е че еднократно получих съобщение за "Charging Fault" грешка, за която видях че е писано във форума:
viewtopic.php?f=116&t=313944&p=3462786&hilit=%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80#p3462786
От там разбрах, че нормално показанията на алтернатора за зареждане на акумулатора трябва да са 13.8-14.4V.
Според вас има ли проблем с алтернатора - презареждане и свързан ли е той с горе описания проблем ?
Мерси предварително!
От известно време наблюдавам едно странно поведение - когато колата е загряла с пуснати светлини и парно всичко работи на 6+, но когато паркирам обикновенно първо изключвам парното и свтлините, докато съм на "P" и оставам колата да поработи малко преди да я изгася. Точно в този един момент при изключването на светлините и парното работата на двигателя се променя, но сякаш заспиват корекциите на дюзите и двигателя остава да работи неравномерно с леки детонации на кратък интервал от време, което се усеща в купето като подрусване и сякаш за миг колата ще изгасне. Пускам светлините или парното и всичко се оправя! От там предположих, че проблема трябва да е електрически. Реших да проверя работата на алтернатора и показанията в скритото меню са 14.9 - 15V при пуснати светлини и парно и се покачват до 15.2V при изключени консуматори.
Едно уточнение, което мога да дам е че еднократно получих съобщение за "Charging Fault" грешка, за която видях че е писано във форума:
viewtopic.php?f=116&t=313944&p=3462786&hilit=%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80#p3462786
От там разбрах, че нормално показанията на алтернатора за зареждане на акумулатора трябва да са 13.8-14.4V.
Според вас има ли проблем с алтернатора - презареждане и свързан ли е той с горе описания проблем ?
Мерси предварително!

"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
Колега, стойности на зареждане 14.9 - 15-15.2V не са нормални. За всеки случай направи и едно контролно измерване с мултицет.
- stefan8898
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 26.12.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: samolet
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
И при мен го има същия проблем, в неделя карах и ми изписа charging fault 3 пъти за 5 минути, вчера пуснах и аз скритото меню и аз съм като тебе - на празен ход, първите 30 - 40 секунди при работа на място зареждаше 12 , след това се качи на 15.0 -15.1, като пуснах фарове и парно - 14.7 -14.8, това на място, не съм я карал колата да видя в движение как ще е.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
Да замерване с мултицет е задължително, понеже показанията на таблото може да те подведат. Ако стойностите пак са такива значи най-вероятно реле регулатора на алтернатора е за смяна. Ето една тема в е36 раздела за ремонт на алтернатор, само че незнам на е60 какъв е точно.
viewtopic.php?f=8&t=242876&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
viewtopic.php?f=8&t=242876&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
Миналата седмица смених моето реле, защото сдаде багажа в Турция. Ново оригинално там беше 100лв. Сега показанията на борда са ми 14,2-14,5,
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
Явно е за смяна! Тази вечер на -1 градус показанията бяха 11V и отново се показа системното съобщение. Ще пиша след смяната на релето какво става!
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
Смени и лагерите... Прегледайте ротора... Абе "Франсиз Куп"..
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
iceblast написа:Честити 250лв
кво стана
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
iceblast написа:Ми Пепи толкова ще трява да скърши за ново реле
В турция е по евтино

- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
може да не е реле,може четки и тем подобни да са за смяна

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
unikalen88 написа:може да не е реле,може четки и тем подобни да са за смяна
Няма четки в нашите алтернатори
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Въпрос относно алтернатор- презареждане ?
Е хахде сега нямало четки! Въпреки че повечето хора препоръчват да се сменя целия регулатор, заради комуникацията, но и смяната на четките също е като опит за по-евтин ремонт.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани