Форсиране на DPF регенерация

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Форсиране на DPF регенерация

Мнение от koziak » 13 Ное 2020, 21:23

По табло колата е на 155000 км. За сега не е записвала 482. Много ти благодаря за мнението колега, полезно ми беше!

Тъпо се получи, че след като регенерацията тръгна, попаднах в задръстване на магистралата и се наложи почти да спра. При което градусите на ДПФ паднаха на около 300, но след като се отпуши трафика пак качи градусите и продължи да регенерира. Не знам дали това нещо не е повлияло да не отбележи километрите на последната регенерация.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от koziak » 16 Ное 2020, 17:26

Ъпдейт: с грешката за подгряване на филтъра се получи точно така, както колегата каза. Отново записа и се успокоих, че не съм го поръчал напразно.
Интересното е че информацията за регенерация на ДПФ се е обновила и днес видях, че вече пише че са минали 35км от последната успешна регенерация.

Изпратено от моят SM-T725 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 3.05.2017
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от iv4ot0 » 06 Дек 2020, 16:47

Здравейте колеги! Колата е 3.0Д 235к.с. без вихрови клапи. Бих искал да попитам тези от вас, които все още имат ДПФ, колко бързо ви се запушва? Днес в b-tool ми показа че имам 42 грама soot. Изкарах я извън града, регенира си и свали до 2 грама след което регенерацията спря. Продължих да карам още 80км извънградско и отново съм на 38 грама Soot. Ash винаги седи на 0.6, което не ми се струва достоверно. Иначе на idle държи около 13-15 hpa, което мисля е добре. Ще се радвам да споделите компетентно мнение. :bowdown: :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от astrapower » 11 Дек 2020, 15:37

Ash на 0.6, означава че скоро е бил ресетван дпф-а. Тази стойност се повишава бавно по време на самата регенерация. Иначе в общи линии нормално ти се покачва soot-a, не е нов дпф-а и колата предполагам е с приличен пробег. Ако не отчита грешки за чести регенерации значи е ОК ако не, сваляне и чистене... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 3.05.2017
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от iv4ot0 » 16 Дек 2020, 11:19

astrapower написа:Ash на 0.6, означава че скоро е бил ресетван дпф-а. Тази стойност се повишава бавно по време на самата регенерация. Иначе в общи линии нормално ти се покачва soot-a, не е нов дпф-а и колата предполагам е с приличен пробег. Ако не отчита грешки за чести регенерации значи е ОК ако не, сваляне и чистене... :yes:


Благодаря за отговора колега! Да, ресетнахме го лятото още като взех колата, защото беше набил грешка. Лошото е, че карам предимно градско и на къси разстояния понеже живея във Варна. Общо взето ми се налага всеки уикенд да я вадя на магистралата да изчисти, но ако покарам повечко се връщам в града почти запушен. Чудя се дали наистина толкова бързо я запушва или по-скоро има доста насъбрал се Ash и първоначално показва 0 грама след регенерация, докато не измери налягането и не го качи бързо заради степента пепел. Ако е така ще трябва да го сваля за почистване.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 16 Дек 2020, 15:07

iv4ot0 написа:
astrapower написа:Ash на 0.6, означава че скоро е бил ресетван дпф-а. Тази стойност се повишава бавно по време на самата регенерация. Иначе в общи линии нормално ти се покачва soot-a, не е нов дпф-а и колата предполагам е с приличен пробег. Ако не отчита грешки за чести регенерации значи е ОК ако не, сваляне и чистене... :yes:


Благодаря за отговора колега! Да, ресетнахме го лятото още като взех колата, защото беше набил грешка. Лошото е, че карам предимно градско и на къси разстояния понеже живея във Варна. Общо взето ми се налага всеки уикенд да я вадя на магистралата да изчисти, но ако покарам повечко се връщам в града почти запушен. Чудя се дали наистина толкова бързо я запушва или по-скоро има доста насъбрал се Ash и първоначално показва 0 грама след регенерация, докато не измери налягането и не го качи бързо заради степента пепел. Ако е така ще трябва да го сваля за почистване.

А колко беше преди да го нулираш?
На какви километри е колата?
Вариантите ти са два сваляне и машинно почистване, и ако наистина караш все на къси разтояния от рода на по 2-3км. и сприраш, то по добре да го свалиш и да караш без него иначе само ядове ще ти създава.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от svetliol » 13 Фев 2021, 19:21

Здравейте. Имам колата от скоро и до сега карах само бензин. Имам навъртяни около 2000 км, основно извънградско. Днес се зарових с B-tool-а в менюто за DPF и снимах стойностите. Може ли някой да ми каже как са и дали трябва да се притеснявам?ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 13 Фев 2021, 19:45

Няма нищо притеснително, показанията са в норма като на кола на около 200к км. Освен ако не е сменяем/ресетван интервала на дпф-а.

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от svetliol » 14 Фев 2021, 8:56

vld написа:Няма нищо притеснително, показанията са в норма като на кола на около 200к км. Освен ако не е сменяем/ресетван интервала на дпф-а.

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk


Мерси :yes:
Кои стойности трябва да следя и какво трябва да ми индикира за потенциален проблем?
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 21.12.2020
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Bmw987653 » 24 Фев 2021, 10:48

Здравейте! Отскоро(по-големите студове) имам записана грешка 4A6E/C0A6E доколкото разбрах тази грешка е за подгревната свещ на 1-ви цилиндър.Въпроса ми е дали ще успее да регенерира колата нормално, докато сменя свеща? Автомобила е 320d 177коня.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 21.12.2020
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Bmw987653 » 24 Фев 2021, 10:49

Здравейте! Отскоро(по-големите студове) имам записана грешка 4A6E/C0A6E доколкото разбрах тази грешка е за подгревната свещ на 1-ви цилиндър.Въпроса ми е дали ще успее да регенерира колата нормално, докато сменя свеща? Автомобила е 320d 177коня.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 24 Фев 2021, 13:30

Bmw987653 написа:Здравейте! Отскоро(по-големите студове) имам записана грешка 4A6E/C0A6E доколкото разбрах тази грешка е за подгревната свещ на 1-ви цилиндър.Въпроса ми е дали ще успее да регенерира колата нормално, докато сменя свеща? Автомобила е 320d 177коня.

Ще успее няма причина да се притесняваш.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 21.12.2020
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Bmw987653 » 24 Фев 2021, 16:57

vld написа:
Bmw987653 написа:Здравейте! Отскоро(по-големите студове) имам записана грешка 4A6E/C0A6E доколкото разбрах тази грешка е за подгревната свещ на 1-ви цилиндър.Въпроса ми е дали ще успее да регенерира колата нормално, докато сменя свеща? Автомобила е 320d 177коня.

Ще успее няма причина да се притесняваш.

Благодаря за бързия отговор!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от ildivvy » 25 Фев 2021, 15:20

На колегата Х5-цата е с една свещ за смяна и си регенерира без проблеми! Не е включено в 'изискванията' за регенерация!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 12.04.2014
Пол: Мъж
Кара: e60 525d xdrive
Мечтае да кара: M

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от goldolars » 11 Апр 2021, 1:43

Здравейте,
от няколко месеца и аз имам сериозен проблем с DPF-а! Колата е Е60 525xdrive 197кс 3000 кубика на 318000 км
И така проблема е следният: имам Carly платена версия BMW с която сравнително редовно (примерно веднъж на масец-два)си чеквам колата за грешки и следя живи данни - предимно различни температури и количество на Soot mass в DPF-а заради предишни проблеми. При първия локдаун колата седя около 3 месеца на паркинг в чужбина без да се пали, когато най-накрая си я прибрах Юли месец изтрих всички грежки които беше записала, в този момент по спомени Soot mass беше около 25гр. Когато се прибирах към България Октомри месец нямам представа как съм пропуснал, но по пътя не пуснах живите данни за да следя какво се случва.
След време се счупи водната помпа и по този повод влезна в сервиза за да се смени реших превантивно да сменя ремъците, ролките и Термостатите и колата беше обслужена масла филтри и каквото още беше нужно. Взех си я на 27 ноември и пак закачих Carly да видя какво става, и от тогава са ми мъките с DPF-а!
Вече беше записала грешка 480А (стойност на Soot по спомен около 49г.), за която от опит знам че не е голяма работа но трябва да се реагира възможно най-бързо, и така по стар обичай купих си добавка за почистване на DPF-а налях гориво, закачих Carly-то изтрих грешката и тръгнах посока Ихтиман! До Нови Хан колата отказваше да регенерира въпреки че метода е изпитан (при достигнати нужни условия за регенерация, включвам на 3та скорост и карам с около 3500 оборота), тогава пуснах нова диагностика и се оказа че междувременно е записала грешка "004D00 Exhaust back pressure sensor", след като я изтрих колата веднага започна да чисти Soot mass-а по-бавно като че ли, но все пак чистеше, но в един момент спря, и всичко пак на ново, диагностика, пак имаше грешка "004D00 Exhaust back pressure sensor" (открих че я набива при ускорение след 3700 оборота примерно, защото не мога да кажа точно кога) след като отново я изтрих пак започна да чисти. На Ихтиман вече беше стигнала 44,22г. и реших че ще карам до Пазарджик като вече не си позволявах допълнително ускорение на 3500-600 оборота за да не регистрира отново грешката за сензора и да ми спира регенерацията, да де но повече не помръдна тази стойност, за което нямаше обяснение всичко си беше в стойности, нямаше нови грешки, просто ей така спря да регенерира прибрах се в до София без никакъв напредък с чистенето и тъй като имах планирано пътуване няколко дена по-късно посока Дупница реших че ще и пусна принудителна регенерация. Няколко дена по-късно преди да излезна на магистралата прегледах стойнотите-всичко беше Ок, пуснах принудителна регенерация на стойност на Soot около 45,5г. и колата веднага започна да чисти и изненада, пак спря на 44,22г. направо полудях! Тъп и упорит примерно след седмица с нова добавка и ново гориво пак тръгнах на път, колата се регенерира още на Бул.Борис посока Владая реално до Драгичево пак стигна 44,22г.и пак спря!!! Луда работа!Прибрах се и от тогава колата я карам само когато наистина се налага!
Съответно, говорих с майстора той каза че бил "умрял" DPF-a и трябвало да се маха, стигнахме до консенсус (аз не искам да го махам) първо да пробваме да го "изперем", междувременно в чакане на майстора вече може би станаха 4 месеца (който в крайна сметка отказа да се занимава) все пак се стигна до изкачане на грешката на екрана за повишени емисии и респективнио на Carly 481A!
Моля Ви дайте мнение, защо забива винаги на тази стойност просто е запушен ли, счупена е питата ли, какво може да бъде?
Какво ще ме посъветвате да направя? Има ли реална нужда от смяна на този Back pressure sensor при положение че повече не се появявала грешка и колата си влиза в регенерация? Да я изкарам ли пак с добавка (не е правено от Февруари)с надежда поне да сваля стойностите за да не набива грешка 481А пък и да видя дали пак ще забие на тея проклети 44,22г? Да я карам ли в сервизи на които не вярвам много на репутацията примерно "Дунев", ЕмКомплект" които имат машини за чистене или сам да си го "пера" с химия? Да търся ли опция за третиране с химия, процедура от типа на TUNAP за която си има цяла тема във форума? афтър маркет DPF ли да търся? дали можете да препоръчате нещо изпробвано?

МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ!

П.П. има адски много неща които не разбирам и направо ме хваща страх!
П.П. 2 съжалявам за адски дългото обяснение, но не разбирам повече от това за да мога да го опиша по-кратко
BMW E60 525xDrive 197HP 2007 LCI
BMW E87 120D 163HP 2005
[Oo=[][]=oO] BMW
OO==\°/==OO Alfa Romeo

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook