BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- chavdar1979
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 13.06.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 535d, 2006 г.
BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Здравейте!
Нов съм във форума и предварително се извинявам за дългия пост, дано някой го изчете до края, но ще се опитам да опиша проблема възможно най-подробно
От около седмица "прелиствам" целия форум, но не намерих подобна тема.
Така, да започна от началото:
Колата е BMW 535d, 2006, двигател 3.5, twinturbo
През Ноември 2012 бях на изпити и, между модулите на изпита, имах почивка над час. Взех си вестник и кафе, седнах в колата, запалих двигателя, за да топли, пуснах телевизията и така си изкарах безгрижно един час на работещ двигател. Върнах се на изпита и го довърших. От тук нататък става интересно. Качвам се в колата, тръгвам, а след мен една бяла завеса - пуши, чак се къса (бял дим). Спрях след около километър, изгасих колата, оставих я да почине малко и тръгнах. Отново пушеше (бял дим), но доста по-малко. Докато стигна до нас, дим вече нямаше.
Забравих да спомева - НИЩО НЕ РАЗБИРАМ ОТ АВТОМОБИЛИ
Имам инженерно образование, но в съвсем друга област.
Предположих, че някой филтър е запушен и че е по-добре да не оставям нещата така, въпреки, че не пушеше вече. Още същия ден отидох при майстор, препоръчан ми от приятел. Обясних му какъв е проблема и че подозирам някой запушен филтър. Човекът каза "Няма проблем, остави я, ще я погледнем". На следващия ден си прибирам колата, верно - не пуши, но какво направи майстора - сменил всички възможни филтри и каза "ОК е сега!"...т.е. до там му стигна експертната оценка...А аз вярвам на авторитетите и си помислих - щом човекът казва, че е ОК, значи е ОК...
А проблемите започват от тук нататък:
След няколко дена пътувам към вилата си, има да се изкачва съвсем лек баир. По такива пътища, извън града, обикновено включвам круиз-контрола на 90 км/ч и си карам спокойно. Направих го и сега, но за моя изненада круиз-контролът не успя да поддържа скоростта на този малък баир и изключва...сякаш на двигателя не му стига мощност.
Това как да е, не съм толкова притенциозен, че да карам на круиз, не се стреснах много.
Наложи ми се да замина за няколко месеца извън България. Прибрах се Май и се качвам в любимата количка. И нови изненади (или същината на проблема, за който моля за вашето мнение) - на баир нагоре, въпреки кик-даун-а, колата набира изключително бавно...едвам-едвам...докато стигне 3000 оборота, в този момент следва едно придърпване, стържещ шум от турбото, и колата ИЗХВЪРЧА. Нещо подобно е при тръгване от място, с кик-даун - набира леко, мързеливо, вече заспиваш, до момента, в който чукне 3000 оборота, следва придърпването, шум от турбото и отново летим. При движение по равен път, на около 2000 оборота, когато напр. искам да изпреваря някого, последователността е подобна - кик-даун, плавно (разбирай - много бавно) набира до 3000, следва придърпване, шум от турбото и страшно ускорение...
След изчитане на доста материали из Интернет, обяснението, до което аз стигнах, е че малкото турбо си е заминало и в момента карам само с едно турбо, което се мъчи, горкото. ИЛИ майсторът-капацитет, който смени всички възможни филтри из колата и с което за него проблемът беше решен, нещо не е монтирал частите като хората, след смяната на филтрите.
За край на разказа, малко история ПРЕДИ проблема - повечето от вас познават двигателя на 535, никога е нямала проблеми да ускори на баир, на равен път, от спряло положение...при кик-даун всичко ставаше за секунди.
Много съм страдал от монтьори, които се възползват от доверчивостта ми, а тук виждам, че има доста сериозни момчета, които разбират от марката. Ще съм изключително благодарен, ако си изкажете мнението, преди отново да закарам колата при някой прехвален спец.
Нов съм във форума и предварително се извинявам за дългия пост, дано някой го изчете до края, но ще се опитам да опиша проблема възможно най-подробно

Така, да започна от началото:
Колата е BMW 535d, 2006, двигател 3.5, twinturbo
През Ноември 2012 бях на изпити и, между модулите на изпита, имах почивка над час. Взех си вестник и кафе, седнах в колата, запалих двигателя, за да топли, пуснах телевизията и така си изкарах безгрижно един час на работещ двигател. Върнах се на изпита и го довърших. От тук нататък става интересно. Качвам се в колата, тръгвам, а след мен една бяла завеса - пуши, чак се къса (бял дим). Спрях след около километър, изгасих колата, оставих я да почине малко и тръгнах. Отново пушеше (бял дим), но доста по-малко. Докато стигна до нас, дим вече нямаше.
Забравих да спомева - НИЩО НЕ РАЗБИРАМ ОТ АВТОМОБИЛИ

Предположих, че някой филтър е запушен и че е по-добре да не оставям нещата така, въпреки, че не пушеше вече. Още същия ден отидох при майстор, препоръчан ми от приятел. Обясних му какъв е проблема и че подозирам някой запушен филтър. Човекът каза "Няма проблем, остави я, ще я погледнем". На следващия ден си прибирам колата, верно - не пуши, но какво направи майстора - сменил всички възможни филтри и каза "ОК е сега!"...т.е. до там му стигна експертната оценка...А аз вярвам на авторитетите и си помислих - щом човекът казва, че е ОК, значи е ОК...
А проблемите започват от тук нататък:
След няколко дена пътувам към вилата си, има да се изкачва съвсем лек баир. По такива пътища, извън града, обикновено включвам круиз-контрола на 90 км/ч и си карам спокойно. Направих го и сега, но за моя изненада круиз-контролът не успя да поддържа скоростта на този малък баир и изключва...сякаш на двигателя не му стига мощност.
Това как да е, не съм толкова притенциозен, че да карам на круиз, не се стреснах много.
Наложи ми се да замина за няколко месеца извън България. Прибрах се Май и се качвам в любимата количка. И нови изненади (или същината на проблема, за който моля за вашето мнение) - на баир нагоре, въпреки кик-даун-а, колата набира изключително бавно...едвам-едвам...докато стигне 3000 оборота, в този момент следва едно придърпване, стържещ шум от турбото, и колата ИЗХВЪРЧА. Нещо подобно е при тръгване от място, с кик-даун - набира леко, мързеливо, вече заспиваш, до момента, в който чукне 3000 оборота, следва придърпването, шум от турбото и отново летим. При движение по равен път, на около 2000 оборота, когато напр. искам да изпреваря някого, последователността е подобна - кик-даун, плавно (разбирай - много бавно) набира до 3000, следва придърпване, шум от турбото и страшно ускорение...
След изчитане на доста материали из Интернет, обяснението, до което аз стигнах, е че малкото турбо си е заминало и в момента карам само с едно турбо, което се мъчи, горкото. ИЛИ майсторът-капацитет, който смени всички възможни филтри из колата и с което за него проблемът беше решен, нещо не е монтирал частите като хората, след смяната на филтрите.
За край на разказа, малко история ПРЕДИ проблема - повечето от вас познават двигателя на 535, никога е нямала проблеми да ускори на баир, на равен път, от спряло положение...при кик-даун всичко ставаше за секунди.
Много съм страдал от монтьори, които се възползват от доверчивостта ми, а тук виждам, че има доста сериозни момчета, които разбират от марката. Ще съм изключително благодарен, ако си изкажете мнението, преди отново да закарам колата при някой прехвален спец.
Последна промяна chavdar1979 на 13 Юни 2013, 17:58, променена общо 1 път
Re: BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Може да имаш проблеми с вакуумите, но задължително да ти прегледт и ДВЕТЕ турбини, че стържещият шум не е приятен!
П.П. Взе ли изпита?
П.П. Взе ли изпита?
- chavdar1979
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 13.06.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 535d, 2006 г.
Re: BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Взех го, отличник, и заради еуфорията от вземането, не обърнах много внимание на колата...и сега се тревожа за нея 

- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Направете и една диагностика с живи данни и вижте показанията,след това прегледайте механиката 

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Колега премахнал ли си пеперудките от мотора?
Много е работа махането на двете турбини, трябва ти човек правил това, аз ти препоръчвам Илко Иванов, ама ако кажеш от къде си.?
Много е работа махането на двете турбини, трябва ти човек правил това, аз ти препоръчвам Илко Иванов, ама ако кажеш от къде си.?
- chavdar1979
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 13.06.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 535d, 2006 г.
Re: BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Не, не съм махал пеперудките. От Варна съм, препоръчаха ми Боби Турбото в Техническия Университет....
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Колега погледнете дроселовата клапа първо!
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: BMW 535 - проблем с ускорение / турбо?
Лоша работа, трябвало е да ги махнеш преди доста време. Забрави за Варна, отиваи в Добрич при Илко Иванов, целия форум го знае, така че това е човека. Гарантирам ти:)
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани