Хидротрансформатор (торк)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 21.12.2019
Местоположение: Ърманли
Мечтае да кара: М8,alpina D5 S 2020

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от evgeni99 » 26 Окт 2020, 17:14

Информативно да допълня, че хидрото след рециклажа изкара точно 17000км и започна да се е.... :banghead: отново. Вчера както си карах по магистралата забелязах че стрелката на оборотомера ми играе много слабо, което ме навежда на мисълта, че ще имам пак ядове с торка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от FaceOff » 05 Ное 2020, 17:59

evgeni99 написа:Информативно да допълня, че хидрото след рециклажа изкара точно 17000км и започна да се е.... :banghead: отново. Вчера както си карах по магистралата забелязах че стрелката на оборотомера ми играе много слабо, което ме навежда на мисълта, че ще имам пак ядове с торка.
Нали има 50 хиляди гаранция в Софтелектроникс?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от pepi_sky » 07 Ное 2020, 20:19

Здравейте колеги,
От 2 месеца съм в клуба на Е60, но вече запонаха проблемите. Колата е Е60 530xd LCI 235к.с. В началото всичко беше ок, но след около 2к изминати километри след закупуването скоростите започнаха да правят проблеми. Всичко започна с пресяцването като превключва от 3-та на 4-та и обратно. След това извънградско като натисна повече и трябва да върне от 6-та на 5-та влезе в авариен режим. Сега я забелязвам, че със съвем леко поддържане на скорост сваля от 6-та на 5-та после пак качва и после пак сваля. Така няколко пъти и после се изфорсира и забие на 2-ра или 3-та. Ако си ускорявам постепенно без да сваля скорост нямам никъкви проблеми. Появи се лек шум и вибрации в скоростите. Не съм минал повече от 300км. след като започна да прави проблеми.
Кутията е обслужвана 2 месеца преди да купя колата (филтър, картер, букса и масло 7 литра). Защо само 7 литра при положение, че събира 10 литра не ми е ясно. Явно обаче има и добавка след като в началото ги нямаше тези признаци на заминала кутия. Ясно е, че трябва да се прави и въпросите са ми няколко към колегите минали по този път.
1. Чета за нов торк - от къде мога да го купя и колко излиза като цена?
2. Явно че проблема не е само в торка - какво мога да очаквам още за смяна и колко би могло да излезе?
3. Правилно ли мисля, че имам проблем в мозъка на кутията и колко ще излезе ремонта му?
4. Как мога да проверя с кой модел кутия съм 6hp26 или 6hp28?

В момента хич не ми се иска да правя кутия за 3к+. Дали не е по добре да взема втора ръка една и да я обслужа добре, пък, ако нещо се обади в бъдеще ще се прави. Все си мисля, че и да даде проблем надали ще е толкова сериозен като проблема в моята кутия.
Направих си експеримент и ми инсталираха xHP Flashtool Stage 2. Първите 20км. всичко беше ок. Кутията стана като нова. Няма ритане на скорости, няма нищо. След това обаче положението стана по-зле. Утре предстои да ми върнат заводските настройки.
Ще си направя още един експеримент с добавка на Римет и ще видя какво ще стане. Ясно ми е, че това са временни решения.

Поздрави!
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Exclusive89 » 07 Ное 2020, 20:33

Колега, погледни страница 50 и 51, има доста информация за цените. Иначе твоята кола трябва да е с 6hp28. Успех.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от pepi_sky » 07 Ное 2020, 21:54

Exclusive89 написа:Колега, погледни страница 50 и 51, има доста информация за цените. Иначе твоята кола трябва да е с 6hp28. Успех.


Благодаря колега.
Изчел съм цялата тема. Питах, защото тук колегите споделят за цени около или малко над 2к, а след разговори с фирмите тук в София и Варна ми обявиха цени около или над 3к и се чудех от къде идва тази разлика.
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от (h)aman » 08 Ное 2020, 8:54

А нивото на маслото провери ли?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от pepi_sky » 10 Ное 2020, 21:53

Да имат масло. Следващата седмица ще влиза колата в сервиз за скоростите.
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 27.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 335xd
Мечтае да кара: 350xd ;)
Детайли за колата: F31 335xd

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от iasend » 10 Ное 2020, 22:33

Едно е рециклиране на торк съвсем друго сваляне, разглабяне, рециклиране, сглабяне, качване, картер с филтър и пълнене с масло ;)

Sent from my G8441 using Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от vld » 11 Ное 2020, 14:16

pepi_sky написа:Да имат масло. Следващата седмица ще влиза колата в сервиз за скоростите.

С това което си описал в по предишния си пост едва ли ще минеш само с торк.
При влизане на кутията в авариен режим при кик даун на 6та обикновенно записва грешка за пакета на съединител "Е", чел ли си я?
Ако това е така както предполагам, отиваш на пълен ребилд на кутията.
Напрактика проблема е в износени неправилно съединители на този пакет, поради износена втулка на вала, но никой няма да ти даде гаранция на ремонта ако поправи само това в кутията.
Затова ти дават оферта около 2400+лв. защото за тои пари ще ти смнят всички пакети, ще ти направят ревизия на клапанното тяло и ще ти рецикират торка, дори и на него нищо да му няма.
Елементите са свързнаи и от здравината на всички зависи работата на кутията.
Тоест ако не ти оправят торка и клапанното тяло и кутията не държи правилните налягания в нея, то съединителите бързо ще дадът фира отново.
Към горе описаната цена прибавяш и поне 200лв за сваляне и качване, + масло картер с филтър и букса и ето ти ги приблизително 3000лв.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 27.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 335xd
Мечтае да кара: 350xd ;)
Детайли за колата: F31 335xd

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от iasend » 11 Ное 2020, 15:23

За под половината пари по-добре стара кутия пък каквато дойде

Sent from my G8441 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от (h)aman » 11 Ное 2020, 17:52

vld написа:
pepi_sky написа:Да имат масло. Следващата седмица ще влиза колата в сервиз за скоростите.

С това което си описал в по предишния си пост едва ли ще минеш само с торк.
При влизане на кутията в авариен режим при кик даун на 6та обикновенно записва грешка за пакета на съединител "Е", чел ли си я?
Ако това е така както предполагам, отиваш на пълен ребилд на кутията.
Напрактика проблема е в износени неправилно съединители на този пакет, поради износена втулка на вала, но никой няма да ти даде гаранция на ремонта ако поправи само това в кутията.
Затова ти дават оферта около 2400+лв. защото за тои пари ще ти смнят всички пакети, ще ти направят ревизия на клапанното тяло и ще ти рецикират торка, дори и на него нищо да му няма.
Елементите са свързнаи и от здравината на всички зависи работата на кутията.
Тоест ако не ти оправят торка и клапанното тяло и кутията не държи правилните налягания в нея, то съединителите бързо ще дадът фира отново.
Към горе описаната цена прибавяш и поне 200лв за сваляне и качване, + масло картер с филтър и букса и ето ти ги приблизително 3000лв.


Само да кажа, че проблемът с пакет Е се решава относитело евтино, стига да си го правиш сам, а не при "специалисти".. На предишната ми кола имах проблем с кутията и по-конкретно с торка. Рециклирах го, ново масло, картер, както си трябва, но се оказа, че едновременно с това е имала и друг проблем, защото след рециклирането на 5-та буксуваше и влизаше в авариен режим. Записваше грешка за мониторинг на пакет Е и корекциите на този пакет бяха извън норма. Поръчах си втулки, свалих кутията, отворих пакетите - всички пакети изглеждаха добре, нямаше запалени дискове. Смених всички втулки+ няколко сегмента отпред на помпата. Сглобих, монтирах я, ново масло, изтриване на адаптации + корекции и проблемът с буксуването изчезна. Трудът от мен, втулките и сегментите около 150-200лв. Това е детска болест на тези кутии, а втулките не са скъпи, затова препоръчвам на всички, които ще рециклират торк, да си сменят и втулките, за да не свалят втори път кутията като мен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Richmond » 11 Ное 2020, 22:38

vld написа:
pepi_sky написа:Да имат масло. Следващата седмица ще влиза колата в сервиз за скоростите.

С това което си описал в по предишния си пост едва ли ще минеш само с торк.
При влизане на кутията в авариен режим при кик даун на 6та обикновенно записва грешка за пакета на съединител "Е", чел ли си я?
Ако това е така както предполагам, отиваш на пълен ребилд на кутията.
Напрактика проблема е в износени неправилно съединители на този пакет, поради износена втулка на вала, но никой няма да ти даде гаранция на ремонта ако поправи само това в кутията.
Затова ти дават оферта около 2400+лв. защото за тои пари ще ти смнят всички пакети, ще ти направят ревизия на клапанното тяло и ще ти рецикират торка, дори и на него нищо да му няма.
Елементите са свързнаи и от здравината на всички зависи работата на кутията.
Тоест ако не ти оправят торка и клапанното тяло и кутията не държи правилните налягания в нея, то съединителите бързо ще дадът фира отново.
Към горе описаната цена прибавяш и поне 200лв за сваляне и качване, + масло картер с филтър и букса и ето ти ги приблизително 3000лв.


За жалост колега, действителността тука е съвсем различна в ШИБАНИТЕ сервизи, все повече хора чувам как дават по 2.5-3к и в последствие кутиите им пак не работят както трябва, а реално има спестяване на някои неща не сменят всичките пакети, слагат кофти масло и т.н, а за проверка на клапанно тяло само и единствено във Варна се прави това МИД АВТО или Софтелектроникс, тука в София няма такъв сервиз с нужната апаратура. Рециклиране на торк за мен лично не е ок вариант, както доста неща в БГ рециклажа е някакъв страшен компромис и няма нищо общо с новото и си е ходене по мъките, особено за човек който си познава колата, аз съм с рециклиран торк и има разлика.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от pepi_sky » 21 Ное 2020, 21:52

Малко ъпдейт по моя въпрос. Колата от няколко дни е в сервиз при доверени хора за плануван ремонт на скоростната кутия и още няколко неща. Останахме изненадани обаче като източихме маслото в кутията. Маслото прилича на цвят като кафе. По картера има нещо като грес. Т.е. никакво масло, букса и т.н. не е сменяно. Чудно ми е как тогава имам от предишния собственик на колата фактура с касова бележка, че са сменяни в сервиз при колеги тук във форума от 07 месец тази година. :confused: Аз съм купил колата 10 месец. Както и да е. Понеже мойте хора са във Велико Търново, пътувах до там за да оставя колата. През целия път кутията работеше без никакви проблеми. Маслото и всичко останало е сменено. Правиха се проби и всичко с кутията е на ред. Включва добре скоростите, няма ритане, няма приплъзване, няма вибрации. В момента е разглобена колата за пълно обслужване и от следващата седмица ще има още проби на скоростите. В снимките по-долу може да видиде какво беше като се източи маслото.
Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от FaceOff » 22 Ное 2020, 11:54

Колега, маслото в чашката не изглежда много старо. Освен това, като имаш предвид, че се сменя грубо 2/3 от него при смяна, то е нормално да е с такъв цвят. Най-лесно ще добиеш представа дали е сменяно маслото по датата на картера, ако датата на производство е сравнително нова, то със сигурност е сменяно. За съжаление, това, на което му казваш грес не е грес, а прах от износването на фрикционните дискове и евентуално много ситни стружки. Ако обаче датата на картера е пресна, и маслото е сменяно, то тази 'грес' никак не е добре да я има за толкова малко време, и аз не бих затворил кутията така на твое място. Датата на моя картер беше от средата на 16-та година, и нямаше нищо освен масло.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от (h)aman » 22 Ное 2020, 22:19

Торкът ти буксува.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook