Хидротрансформатор (торк)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Хидротрансформатор (торк)
Полезна информация относно хидротрансформаторен съединител (торк конвертор)
Дава "фира" около 230 000- 280 000 км при Е-60.Може да се кара едно 10 000 км и нагоре докато се задълбочат нещата.
Симптомите са подаване на газ и ускорение без да сменя предавка надолу и "играене на оборотомера" (в начален стадий).Особено се усеща при изкачване на наклон.Няма датчик,който да ви каже,че е за смяна,проблема се хваща със каране!(Има теми във форума описващи симптомите подробно!)
Цени:
-нов струва 2766 лв
-рециклиран ZF за двигатели до 3.0 л. дизел 950 лв.
-рециклиран ZF (3,5 дизел) 1200 лв.
-Хидро трансформатор - Елиткар - 1000лв - 12месеца гаранция
Картер - от форума - 162лв
Масло 9литра ZF S671 090 255; ZF 6HP19 - от форума - 324лв
втулка скоростна кутия - от форума - 20лв
труд - от форума - 250лв
Тотал: - 1756лв.Време за ремонт: 6ч
-ebay 350-500 $ заводски рециклаж (torque converter)
-http://www.recro.eu/bg/ -сваляте си "торка" пращате им го по ТNT ( с тях работят) и ви го рециклират срещу 200 евро без ддс +транспортни разходи (на посочените адреси ви ги калкулират)
Актуална информация за "РЕКРО" към месец ЮНИ 2014 г.:
Офертата им е 240 евро с ДДС за самото рециклиране, като дават 2 години гаранция на ремонта.Кутията е GA6HP19 (цената може да варира).
Торка трябва да бъде изпратен с куриер до Латвия и съответно върнат до България, като самия ремонт там отнема едно денонощие.
Сметката е:
1. Куриерска услуга България - Латвия (DPD) - 92 лв с опаковане
2. Куриерска услуга Латвия - България (TNT) - 140 лв с опаковане
3. Рециклиране в Recro - 468 лв с ДДС
4. Масло скоростна кутия - 344 лв с ДДС
5. Труд - 300 лв
Тотал: 1344лв с ДДС, като самото рециклиране е 700 лв. За сравнение - рециклирането в България е 600 лв, но гаранцията е друга...(подробности и снимки на 11 стр.от темата)
Посочените цени са с доставка до България и връщане на старата част! (Голяма част сервизи се ангажират с доставката)
Срок:идва максимум до 5 дни.
Гаранция на рециклиран 1 година.
Също така ви трябват 9л масло и картер филтър (някой казват пожелание ) около 500 лв (хора от форума продават)
Труд:сваляне и качване + масла и филтри :
от 150-300лв в Пловдив
Важно:Не поръчвайте торк по номер на рама!Сваля се стария,чете се номера отдолу и тогава се поръчва.Грешката струва 4-5 дни чакане!
Лъжата: Казват ви,че нов струва около 1000 лв. като връщат стария във "ЗФ".Около е защото като ви свалят стария и има номер който гледат и го диктуват в "склада" .Дават ви гаранция 1 година.Предлагат и рециклирани ако ги попитате,но ви казват цена близка до новия и ви уверяват,че няма смисъл!
Истината:В повечето случай се рециклира в България (запознати казаха,че това е лош вариант и е на късмет докато изкара).Взимат вашия "торк" и го преправят за някой друг,а вече преправян слагат на вас.
При вече разглобена кола се обаждат да кажат,че вашия "торк" свален и с еди-какъв си номер струва със 100-200 лв по-скъпо,но е точния номер и го имат наличен!
Проучването ми засяга лично търсене и информиране от "реномирани" сервизи в Пловдив-специализирани и не толкоз в ремонт на автоаматици.Почерпена e и информация от сервиз на приятел в Америка занимаващ се само с това!
Виждам,че има много хора "натварени" със рециклирани (не се знае къде) "торк" продадени им за нови тук във форума,а и извън!
Дано информацията е полезна!
Дава "фира" около 230 000- 280 000 км при Е-60.Може да се кара едно 10 000 км и нагоре докато се задълбочат нещата.
Симптомите са подаване на газ и ускорение без да сменя предавка надолу и "играене на оборотомера" (в начален стадий).Особено се усеща при изкачване на наклон.Няма датчик,който да ви каже,че е за смяна,проблема се хваща със каране!(Има теми във форума описващи симптомите подробно!)
Цени:
-нов струва 2766 лв
-рециклиран ZF за двигатели до 3.0 л. дизел 950 лв.
-рециклиран ZF (3,5 дизел) 1200 лв.
-Хидро трансформатор - Елиткар - 1000лв - 12месеца гаранция
Картер - от форума - 162лв
Масло 9литра ZF S671 090 255; ZF 6HP19 - от форума - 324лв
втулка скоростна кутия - от форума - 20лв
труд - от форума - 250лв
Тотал: - 1756лв.Време за ремонт: 6ч
-ebay 350-500 $ заводски рециклаж (torque converter)
-http://www.recro.eu/bg/ -сваляте си "торка" пращате им го по ТNT ( с тях работят) и ви го рециклират срещу 200 евро без ддс +транспортни разходи (на посочените адреси ви ги калкулират)
Актуална информация за "РЕКРО" към месец ЮНИ 2014 г.:
Офертата им е 240 евро с ДДС за самото рециклиране, като дават 2 години гаранция на ремонта.Кутията е GA6HP19 (цената може да варира).
Торка трябва да бъде изпратен с куриер до Латвия и съответно върнат до България, като самия ремонт там отнема едно денонощие.
Сметката е:
1. Куриерска услуга България - Латвия (DPD) - 92 лв с опаковане
2. Куриерска услуга Латвия - България (TNT) - 140 лв с опаковане
3. Рециклиране в Recro - 468 лв с ДДС
4. Масло скоростна кутия - 344 лв с ДДС
5. Труд - 300 лв
Тотал: 1344лв с ДДС, като самото рециклиране е 700 лв. За сравнение - рециклирането в България е 600 лв, но гаранцията е друга...(подробности и снимки на 11 стр.от темата)
Посочените цени са с доставка до България и връщане на старата част! (Голяма част сервизи се ангажират с доставката)
Срок:идва максимум до 5 дни.
Гаранция на рециклиран 1 година.
Също така ви трябват 9л масло и картер филтър (някой казват пожелание ) около 500 лв (хора от форума продават)
Труд:сваляне и качване + масла и филтри :
от 150-300лв в Пловдив
Важно:Не поръчвайте торк по номер на рама!Сваля се стария,чете се номера отдолу и тогава се поръчва.Грешката струва 4-5 дни чакане!
Лъжата: Казват ви,че нов струва около 1000 лв. като връщат стария във "ЗФ".Около е защото като ви свалят стария и има номер който гледат и го диктуват в "склада" .Дават ви гаранция 1 година.Предлагат и рециклирани ако ги попитате,но ви казват цена близка до новия и ви уверяват,че няма смисъл!
Истината:В повечето случай се рециклира в България (запознати казаха,че това е лош вариант и е на късмет докато изкара).Взимат вашия "торк" и го преправят за някой друг,а вече преправян слагат на вас.
При вече разглобена кола се обаждат да кажат,че вашия "торк" свален и с еди-какъв си номер струва със 100-200 лв по-скъпо,но е точния номер и го имат наличен!
Проучването ми засяга лично търсене и информиране от "реномирани" сервизи в Пловдив-специализирани и не толкоз в ремонт на автоаматици.Почерпена e и информация от сервиз на приятел в Америка занимаващ се само с това!
Виждам,че има много хора "натварени" със рециклирани (не се знае къде) "торк" продадени им за нови тук във форума,а и извън!
Дано информацията е полезна!
Последна промяна toncho83 на 02 Юли 2014, 12:43, променена общо 4 пъти
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
много полезно инфо благодаря
България е мястото на невероятните неща...и аз познавам човек който по същата Пловдивска схема му пратиха торк дрън дрън и взеха неговия и цифроманията ги гони яко.Предлагам това инфо да го забучим в някоя от важните теми да не го търсим като имаме нужда от него недай си боже
България е мястото на невероятните неща...и аз познавам човек който по същата Пловдивска схема му пратиха торк дрън дрън и взеха неговия и цифроманията ги гони яко.Предлагам това инфо да го забучим в някоя от важните теми да не го търсим като имаме нужда от него недай си боже
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
Re: Хидротрансформатор (торк)
Ако може и да обясниш какво представлява рециклирането.Тогава може и да разберем каква е шашмата
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Хидротрансформатор (торк)
memorex написа:Ако може и да обясниш какво представлява рециклирането.Тогава може и да разберем каква е шашмата
Отварят http://www.youtube.com/watch?v=vk3n_ss0x5s ,подменят всичко износено,тестват на специални стендове и затварят.Казват,че рециклирана в завода производител има качествата на нова.
Майстори,който се занимават с монтаж-демонтаж на тази част са категорични,че бг-рециклажа не е изпипан,с ниско качество и не издържа много....(Какво точно сменят-несменят,апаратурата ли им не е каквато трябва да бъде?Обучението ли им на чужди гърбове,а не в завода който ги произвежда,опита ли им не им доистига незнам?!)За нас остават резултатите и платения ремонт.
Рециклиране: http://www.youtube.com/watch?v=GTvFYTFwTOw
http://www.youtube.com/watch?v=CDzEqZ5dLnc
Забележка:Приложените клипове не са точно за "торк" на бмв е-60/61,а представляват нагледно как се рециклира тази част.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
Тая тема не е ли за sticky! Евалата за труда колга моя май показва първи симптоми на около 180к км появиха се сега след като направихме маршрут из европа близо 8к км за една седмица. Играе оборотомера около 1500 оборота над и под тях няма проблеми, но най-вече с 90 не сменя сама на 6та ами аз трябва ръчно да я сменя, като за начало другата седмица отиваме за масла и филтър картерни газове ако се оправи - оправи ако не един бърз заводски рециклаж а междувременно ще се кара X3-ката (която диагностицирах и оправих сам благодарение на този форум златни сте)
- Milen83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 28.09.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 530д
Re: Хидротрансформатор (торк)
колега да те питам ти как разбираш че не смяна на 6 - та
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: Хидротрансформатор (торк)
аз и не виждам с 90 как ще смени на 6-та в режим различен от ръчен....... колеги по всичко което виждам напоследък това има смисъл- тази кола не е направена да се кара с 1500 оборота.. нито има естествена регенерация на ДПФ-а, ето че и торк-та се товари защото при тези обороти кутията не е в режим lock..... а относно икономията- пренебрежима е разликата от 5-та на 1900 оборота от 6-та на 1500
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
Вчера карах на един приятел същата Е60-ка само не е комби и си сменя на 6та на 90 пада на ~1500 оборота въобще не се товари.
- Milen83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 28.09.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 530д
Re: Хидротрансформатор (торк)
аз като карам мойта не мога да разбера кога на каква скорост е , ти как разбираш колега броиш ли ги ?
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
След като се появиха съмненията почнах да броя но иначе гледаш с колко оборота си в момента и минаваш на DS ако смени предавка качваш една и виждаш на коя си бил.
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
имайте прадвид,че ако колата регенерира ДПФ се стреми да държи обороти над 2000 и може и да не включи 6 когато сте свикнали,а по късно.
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: Хидротрансформатор (торк)
аз съм с 525 (но кутията е същата) и съм убеден че на 6-та с 90 няма как е да е с 1500 оборота.... с 1950 оборота на 6-та са 130............. и никои не е казал че на колата и е тежко - просто не е в оптимален режим...
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидротрансформатор (торк)
Днес пробвах,
На автопилот 90км/ч - на 5-та скорост е малко под 2000rpm, не сменя сама на 6-та,
в ръчен режим я вкарах на 6-та и оборотите паднаха към ~1300.
разходомера от 9-10 падна на 5-6. Колко е верен е друг въпрос.
На автопилот 90км/ч - на 5-та скорост е малко под 2000rpm, не сменя сама на 6-та,
в ръчен режим я вкарах на 6-та и оборотите паднаха към ~1300.
разходомера от 9-10 падна на 5-6. Колко е верен е друг въпрос.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Хидротрансформатор (торк)
Trixster написа:Днес пробвах,
На автопилот 90км/ч - на 5-та скорост е малко под 2000rpm, не сменя сама на 6-та,
в ръчен режим я вкарах на 6-та и оборотите паднаха към ~1300.
разходомера от 9-10 падна на 5-6. Колко е верен е друг въпрос.
Моята сменя на 6-та и под 90км/ч. Според мен много зависи от софтуера на кутията. Аз последно ъпдейтвах софтуера на моята в Дару 2010та, когато имах проблем с ключалката на волана. След въпросния ъпдейт, скоростите ми станаха адски дразнещи, сменя на по-висока предавка на относително ниски обороти - 1,500/2к най-много (ако караш нормално). Явно целта е икономия, но мен лично ме дразни супер много да карам със 70км/ч на 6-та с 1,000 оборота и колата да е мъртвец буквално
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани