По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 06 Дек 2012, 17:57

Близо година след закупуването на колата, вече свикнах достатъчно с нея и почна да ми прави впечатление самия шум в купето. Разделям го на две части. Шума идващ от задните гуми и шума идващ от предните гуми и двигателя. Тъй като в момента в който реших да пробваш да го намаля, времето застудя и затова първо обърнах внимание към задната част от купето. На пролет като се постопли ще мина и отпред.
Сега като за начало, искам да обърна внимание към това, че инженерите от БМВ са се постарали доста и то в деилност откъм шумоизолацията. Какво имам предвид
DSC013441.JPG

На снимката се вижда, че тази част от багажника си стои гола ламарина, гледах в реол-а дали се предлага нещо за нея, не за съжаление. Та какво имам предвид. При каране от към задната част се чува шума от гумите, защото просто там си няма достатъчно изолация. Четох доста теми за материалите, които да използвам и се спрях на следните
http://www.aval-bg.com/car-audio/audio- ... -ml4-extra
http://www.aval-bg.com/car-audio/audio- ... isolator-8
http://euromax.bg/?cid=27&NewsId=91
Реших да сложа изолация на три места, цел максимален ефект, а именно калниците, на голата ламарина в багажника и около бомбета.
За калниците, на има места на които ламарината е доста тънка или е уплътнена, при почукване се усеща по звука. По-принцип е добре да се направи целия, за да може възможно по-малко шум да минава през ламарината, но материала се оказа малко дефицит и затова облепих само част. Използвах silent-coat-ml4-extra за целта
Изображение
Изображение
Изображение
По-нататък ще го облепя целия, има място да се сложи и не пречи на поставянето на подкалника.
На голата ламарина в багажника залепих първо silent-coat-ml4 и после silent-coat-noise-isolator-8
Изображение
Изображение

За бомбетата ползвах Екобон-а, там навирах колкото може.

Сега за резултата, за който сигурен в него, реших да направя замерване на шума преди и след. Тъй като от всички теми, които четох само в една правеха измерване на шума и от там и аз да правя същото. Измерването е с един и същ телефон и програма и пътен участък. Телефона стои отгоре на кората зад задните седалки. Това са резултатите
скорост........преди............след
50км/ч...........41..................39
80км/ч...........45..................43
100км/ч.........47..................45.5
Въпреки, че измерените децибели са доста ниски от истинските, програмата на телефона няма как да се калибрира, разликата преди и след си е реална.
Субективно вече как го усещам аз шума от задните гуми намаля доста и започнаха да се чуват повече предните
Цената на материалите е 150 лева. Комфорта за всеки е различно понятие, за мен е тишината. Напролет ще има продължение с предната част на автомобила.
Надявам се да ви е харесала темата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от RuM6n » 06 Дек 2012, 18:40

Браво колега, много добра тема и свършена работа. Определено ще трябва да направя същото на Х5 - цата, защото и те са шумни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от Emooo » 06 Дек 2012, 19:40

Еха, страхотна тема. Браво toni! Забелязвам че ти пада задната седалка - при мене го нямам това уж заради постигане на по-нисък шум в купето. Интересно дали при фиксирана задна седалка ще има ефект задното изолиране.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 06 Дек 2012, 20:07

От снимките може да не си личи, но седалката при мен не е падаща и си е доста игра, за да се свали.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от da6ip » 08 Дек 2012, 8:22

Браво темата, още повече че и аз се заиграх леко с тая тематика преди няколко месеца...

Аз реших да започна отпред назад. За капака на двигателя по съвет на момчетата от Авал използвах две неща:
1. Еквивалент на Silent Coat 4, от друга фирма но според Авал със същите характеристики на малко по-ниска цена. Първо свалих фабричната изолация и се откриха оребрванията на капака. Та между тези оребрявания залепих един слой от този материал. Идеята на този материал е да елиминира възникващи вибрации в самата ламарина на капака. Малко е играчка да се изрязват в точната форма, но като ще се прави, да е като хората. Ето как изглежда:
P1010933.JPG


2. Върху този първи слой сложих "STP Hood Solution" (http://stp-atlantic.com/products/Sets/1300629534/), което си е продукт точно за шумо- и топлоизолация на предния капак, предвиден да издържа на "местните условия" и да не се подпали или разлепи.. задачата на този материал е да поеме и заглуши шума от самия двигател.
P1010935.JPG


След слагането обратно на фабричната инсталация се оказа че на места малко увисва заради дебелата изолация, което естествено ме дразнеше:
P1010940.JPG

За целта купих 8 оригинални пластмасови щифта от тези които се ползват за капака, пробих дупки в тези "езици" които виждате най-отпред но ги има от всички страни, и в ламарината под тях (изключително внимателно, за да не засегнете при пробиването и ламарината която се вижда отвън!), и фиксирах тези езици с новите ОЕМ щифтове. Сега изглежда доста фабрично. Мислих малко преди да направя тази крачка, но истината е че изолацията и преди беше доста увиснала, и тъй като проблема изглежда е в калпавата и форма, съм сигурен че и нова след 1-2 години пак щеше да увисне. Така че да го наречем подобряване, а не побългаряване.

3. Това го направих по друг повод и нямам снимки. С материал подобен на Silent Coat 4 облепих долната страна на кутиите за филтър купе. В смисъл целите пластмасови кутии се свалят (не капаците), за да има достъп до електрониката отдолу, и долната част на тези кутии се облепва. Целта е да се намали шума който стига от двигателния отсек към купето. Надолу от страната на купето има много изолация, но в тази част точно зад арматурното табло ми се стори че има нужда от подобрение. Единствено мога да препоръчам да ползвате оригинален качествен материал за авто-изолация защото това което ползвах за тези кутии беше една лента на битумна основа за строителството (препоръчана много тук във форума), но тя лепне и цапа ужасно. На друго място не бих сложил такова нещо по колата.

4. Предните пластмасови подкалници. Докато сервиза ми сменяше рейка и пружини, ги помолих да ми дадат двата подкалника. Иначе на колата просто не е възможно. Първо се изчистват добре. После ги облепих със еквивалента на Silent Coat 4. Идеята е да елиминира вибрациите на подкалника при движение, и особено в дъжд, когато капките разпръсквани от гумата "барабанят" по подкалника. След това, единствено по видимата част като отворите капака на двигателя, върху този материал залепих Silent Coat Noise Isolator 8.
http://www.aval-bg.com/car-audio/audio- ... isolator-8
Toзи материал освен че поема шума допълнително от гуми и двигател, е и топлоизолатор, за да не земе да се стопи сайлънт коат 4 отдолу, а и изглежда милион пъти по-добре, а на мен и това ми е важно. Снимка сега нямам но ще направя. Като се отвори капака, трябва човек доста да се вгледа за да разбере че има допълнителна изолация, а и самата тя изглежда много професионално. Но е голяма играчка да се сложи...

Резултат: Определено има ефект и в намален шум от двигателя, и в по-тихо движение по пътя, особено при скорост 80-120 км/ч. Тогава има повече шум от гумите, който да се изолира, но вятъра още не е толкова силен че да излезе на преден план. Не е някакда драстична разликата, но е осезаемо по-комфортно. Негативът е че сега много ясно се чува шума от вятъра около страничните огледала и това почва да дразни. :mhihi:

Следващите стъпки трябва да са задницата, както и при toni, тавана над задните високоговорители (комби), и евентуално вратите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530d

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от Herdim » 11 Дек 2012, 14:49

Браво на Toni i Da6ip :yes: И двете коли изглеждат супер, със сигурност си заслужава усилията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 12 Дек 2012, 17:53

Поздравление за положения труд от стана на da6ip, добре се е справил. И аз действам по-малко, но засега ще е това, на пролет още. Това което направих е да сложа изолация на задните кори на вратите. Там е доста слабо място откъм фабрично изолиране. Има сложена една тънка изолация, която по-скоро е да не влиза вода вътре в купето през врата и доста малко за спиране шума отвънка. Първо искам да обърна внимание към самата изолация и нейното залепване за вратата. Ето това е доста често срещан резултат, примерно при боядисване на врата
Изображение
Изображение
От тези незалепени участъци влиза доста повече шум, а в същото време не толкова трудно да се залепи, просто се нагрява с сешоар и се притиска. Кофти е, че трябва да вървиш общо взето след всеки и да му оправяш магариите. Та, по същество. Два дена карах със свалени кори, докато ги правех вкъщи, и самия шум, който влизаше тогава през вратите беше доста голям, за което се учудих доста. Можеше да сложа STP от вътрешна страна на ламарината на врата, при което да пробвам да намаля този шум без кори, но пък при една евентуална щета по врата, не знам как ще се оправя. По форумите хората масово си облепят ламарините, но аз реших да съм пас. За изолирането на корите ползвах два материала и то евтини. Екобон 10мм. и микропореста гума 6мм. Екобон-а е шумопоглъщащ материал, докато микропорестата гума е по скоро шумонепропусклив материал, поради затворената му клетъчна структура. Комбинирах и двата материала за максимален ефект.
Изображение
Изображение
Изображение
Самото поставяне е на принципа на мечо Пух, колкото повече, толкова повече. Самата изолация е лека около 1кг. на кора и не повишава толкова самото тегло на вратата. След поставяне на корите направих едно изследване на шума в купето и сравнявах с предните резултати. А именно
скорост........преди............след изолиране на багажника след изолиране на вратите
50км/ч...........41..................39.....................................................38
80км/ч...........45..................43.....................................................42
100км/ч.........47..................45.5..................................................44
Стойностите са в децибели. Ефекта от изолиране на задните кори сравнено с предните, които не са изолирани, е че при минаване на камион или по-шумно МПС ясно може да се чуе разлика и по-точно през задната кора се чува доста по-слабо, отколкото през предната. Следващото може би ще е пода на колата, за да завърша изцяло задната част. При замерване на пода и на тунела зад предните седалки при скорост от 100км/ч. телефона показа съответно 50 и 48 децибела, доста високи нива и ще се положат усилия да се намалят. Това е за сега от мен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от da6ip » 12 Дек 2012, 18:23

:clap:
Eкобона има ли лепящ слой или с лепило го слагаш?
Гумата "Noise Isolator" (http://www.aval-bg.com/car-audio/audio- ... isolator-4) ли е, или нещо друго?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 12 Дек 2012, 19:02

Екобон-а няма залепяш слой и трябва да се лепи с двойнозалепващо или лепило. Микропорестата гума е като "Noise Isolator" само дето е по мека или пластична и позволява да се облепят по-криви повърхности.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 21 Яну 2013, 21:10

Тази седмица направих едно замерване на децибелите в предната част на колата, за да имам входни данни.
скорост........ Дб
50км/ч...........55
80км/ч...........58
100км/ч.........61

Децибелите са средно около 16 повече отколкото в задната част на купето. При измерването отпред телефона се държеше на нивото на главата. Малко се възползвах от хубавото време тази седмица и реших като da6ip да сваля шофьорския подкалник и да го изолирам за целта използвах k-flex (много използван в такива проекти по форумите) 6мм. От БМВ можеше да оставят малко повече място зад подкалника, за да можеше да вземе повече изолация за още по-добър ефект, но 6мм е максимума на който може да се навре подкалника обратно без особени трудности. Ефект има, шума от гумата от шофьорската страна намаля толкова, че вече се чува тази отдясно, а и вече шума от пода на задните седалки. Не вярвах, че слагането само на 6мм. изолация ще има такъв ефект. По нататък ще пробвам със слагане на изолация и на кората която е под шофьора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 27.04.2007
Мечтае да кара: на Marina Bay Street Circuit

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от shumisho » 22 Яну 2013, 11:45

Страхотна тема :bowdown:
Браво, колега!!!!
Ще я следя с интерес!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от @2bar » 22 Яну 2013, 21:42

някой има ли освен нивата и FFT от измерванията?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 23 Яну 2013, 19:50

Ето малко малко повече за изолацията на кората под колата. Без проблем се залепя един слой изолация 6мм като където можеше сложих и втори слой в предната част на кората, за да може максимално шума от гумата да не може да премине към купето.
[img]
Picture%20016.jpg
[/img]
[img]
Picture%20017.jpg
[/img]
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от Alegron » 05 Фев 2013, 14:01

Колеги,
използвам случая да попитам как стоят нещата със свалянето на кората на вратите с цел проверка на шумоизолацията и евентуално поставяне на допълнителна такава.
Става въпрос за Е90, но предполагам е идентично.
Въпросът е по-скоро, има ли някакви тънкости, така че да не откъртя щипките и лайстните?
:kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 5.10.2011
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 i E60 N52B30AF
Мечтае да кара: Bmw 550 i xDrive

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от ristaka 82 » 05 Фев 2013, 21:52

imgres.jpg
Търпение , желание , свободно време и подходящ инструмент
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook