Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 26.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i автоматик 04'
Мечтае да кара: F10

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от ultrashock » 11 Яну 2018, 9:45

От моите страдания свързани с тоци и акумулатор от както имам колата насам, бих посъветвал всеки - купете си AGM. Един хубав 100amp обикновен акумулатор е минимум 200лв, един AGM 95amp е 320лв(цена с отстъпка). Не мисля, че 120лв си струват всичките главоболия свързани с евентуални проблеми. Сега смело си изключвам двигателя, оставям на контакт, слушам музика, дори ползвам REST функцията на климатроника. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 24.05.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60
Детайли за колата: 523i 06'

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от Диан » 28 Яну 2018, 19:50

Здравейте, ще използвам темата.
Изглежда е ред за смяна и на моя акумулатор след като започна няколкократно пъти да дава Increased battery Discharge.
Сегашния е BMW 80Ah, 640A P/N: 61218381747, 2012-та година
Автомобила е 523i 2006-та.
Бих искал да взема AGM поради по-добрите му характеристики при градско шофиране.
Спрях се на Varta или Bosch и бих искал отново 80Ah (за да бъде със същите габарити като сегашния ми), но AGM,. Проблема обаче e, че продавача ми изкарва един каталог на Варта където пише, че за моя автомобил в това число и всички останали бензинови е 95Ah. По-рано бях проверил и според IPC БМВ дават AGM да бъдат от 70 до 92Ah (справка: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NE31-EUR-01-2006-E60-BMW-523i&diagId=61_1742)
Показах на продавача това и той отвърна, че не го интересува и че няма да ми важи гаранцията ако взема 80Ah за тази кола :dunno:
Също така каза, че тези акумулатори в BMW нямали нищо общо с тези които се продават :shock: .
Бих искал да видя вашето мнение по въпроса, дали наистина има разлика между OEM акумулаторите и тези които се продават. Нали уж някои OEM са точно на Varta?

Другият въпрос е тъй като в момента акумулатора не е AGM после освен, че трябва да регистрирам новия, да се зададат новите Ah (ако са различни), трябва ли да се задава, че новия е AGM (има ли такава опция изобщо) и проблем ли е няколко дена да карам без да съм направил това?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 26.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i автоматик 04'
Мечтае да кара: F10

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от ultrashock » 29 Яну 2018, 8:19

Диан написа:Здравейте, ще използвам темата.
Изглежда е ред за смяна и на моя акумулатор след като започна няколкократно пъти да дава Increased battery Discharge.
Сегашния е BMW 80Ah, 640A P/N: 61218381747, 2012-та година
Автомобила е 523i 2006-та.
Бих искал да взема AGM поради по-добрите му характеристики при градско шофиране.
Спрях се на Varta или Bosch и бих искал отново 80Ah (за да бъде със същите габарити като сегашния ми), но AGM,. Проблема обаче e, че продавача ми изкарва един каталог на Варта където пише, че за моя автомобил в това число и всички останали бензинови е 95Ah. По-рано бях проверил и според IPC БМВ дават AGM да бъдат от 70 до 92Ah (справка: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NE31-EUR-01-2006-E60-BMW-523i&diagId=61_1742)
Показах на продавача това и той отвърна, че не го интересува и че няма да ми важи гаранцията ако взема 80Ah за тази кола :dunno:
Също така каза, че тези акумулатори в BMW нямали нищо общо с тези които се продават :shock: .
Бих искал да видя вашето мнение по въпроса, дали наистина има разлика между OEM акумулаторите и тези които се продават. Нали уж някои OEM са точно на Varta?

Другият въпрос е тъй като в момента акумулатора не е AGM после освен, че трябва да регистрирам новия, да се зададат новите Ah (ако са различни), трябва ли да се задава, че новия е AGM (има ли такава опция изобщо) и проблем ли е няколко дена да карам без да съм направил това?

Не е проблем, ако караш няколко дни така, но не прекалявай. Вземи си 95Ah AGM, дали Varta или Bosch няма значение, напълно еднакви са, дори се произвеждат в един завод. След това трябва да кодираш типа акумулатор и съответния ампераж, след това трябва да го регистрираш. Препоръчвам ти akumulatori.bg, точни са и ще ти свършат услугата по кодиране и регистриране. Ако се договориш с тях ще смъкнат и от цената, аз го взех за около 320лв, без да връщам стар.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от vld » 29 Яну 2018, 9:13

ultrashock написа:
Диан написа:Здравейте, ще използвам темата.
Изглежда е ред за смяна и на моя акумулатор след като започна няколкократно пъти да дава Increased battery Discharge.
Сегашния е BMW 80Ah, 640A P/N: 61218381747, 2012-та година
Автомобила е 523i 2006-та.
Бих искал да взема AGM поради по-добрите му характеристики при градско шофиране.
Спрях се на Varta или Bosch и бих искал отново 80Ah (за да бъде със същите габарити като сегашния ми), но AGM,. Проблема обаче e, че продавача ми изкарва един каталог на Варта където пише, че за моя автомобил в това число и всички останали бензинови е 95Ah. По-рано бях проверил и според IPC БМВ дават AGM да бъдат от 70 до 92Ah (справка: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NE31-EUR-01-2006-E60-BMW-523i&diagId=61_1742)
Показах на продавача това и той отвърна, че не го интересува и че няма да ми важи гаранцията ако взема 80Ah за тази кола :dunno:
Също така каза, че тези акумулатори в BMW нямали нищо общо с тези които се продават :shock: .
Бих искал да видя вашето мнение по въпроса, дали наистина има разлика между OEM акумулаторите и тези които се продават. Нали уж някои OEM са точно на Varta?

Другият въпрос е тъй като в момента акумулатора не е AGM после освен, че трябва да регистрирам новия, да се зададат новите Ah (ако са различни), трябва ли да се задава, че новия е AGM (има ли такава опция изобщо) и проблем ли е няколко дена да карам без да съм направил това?

Не е проблем, ако караш няколко дни така, но не прекалявай. Вземи си 95Ah AGM, дали Varta или Bosch няма значение, напълно еднакви са, дори се произвеждат в един завод. След това трябва да кодираш типа акумулатор и съответния ампераж, след това трябва да го регистрираш. Препоръчвам ти akumulatori.bg, точни са и ще ти свършат услугата по кодиране и регистриране. Ако се договориш с тях ще смъкнат и от цената, аз го взех за около 320лв, без да връщам стар.


Аз бих препоръчал Банер 92АН., макскар им дават 3 години гаранция и цената е по добра от на бош и варта които са с 2г. гаранция.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 840
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от BorislavB » 29 Яну 2018, 10:10

vld написа:
Аз бих препоръчал Банер 92АН., макскар им дават 3 години гаранция и цената е по добра от на бош и варта които са с 2г. гаранция.


AGM моделите в maxcar пише 36 месеца гаранция и на Varta,Bosch,Banner. Като цена са г/д еднакви.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от vld » 29 Яну 2018, 10:20

BorislavB написа:
vld написа:
Аз бих препоръчал Банер 92АН., макскар им дават 3 години гаранция и цената е по добра от на бош и варта които са с 2г. гаранция.


AGM моделите в maxcar пише 36 месеца гаранция и на Varta,Bosch,Banner. Като цена са г/д еднакви.


Така е пише, но като отидеш на място казват че са се объркали и само за банера дават 36м.
Казвам го от опит купих такъв преди две години от там за Е91цата която имах и се родих.
От колата извадих оригиналния, беше на 8 години и все още си палеше, но като му погледнеш хустограмата все около 60 процента се върти, което не е проблем по принцип, но на два три пъти ми се случи да оставя децата в колата да слушат музика докато пазарувам и после не искаше да пали...та реши проблема генерално с нов.
Оригиналния ми беше 92АН и затова се метнах на банера със същите показатели :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 24.05.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60
Детайли за колата: 523i 06'

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от Диан » 29 Яну 2018, 10:34

Посочените магазини нямат представителства във Варна, а ми се иска да са ми под ръка в случай на рекламация. Пък и предполагам трябва да заверят гаранцията след проверка на автомобила за правилен заряд.

Та все още немога да си обясня защо БМВ посочват едно, а VARTA друго.... Днес погледнах каталога на Bosch, там започват от 80Ah AGM за модела (не както при VARTA 95Ah).... всеки различно.
Явно за по-сигурно ще се запася с по-голям, но ме човърка защо има такава разлика.

Ще разгледам тези дни и BANNER в магазините тук.
vld написа:...От колата извадих оригиналния, беше на 8 години и все още си палеше, но като му погледнеш хустограмата все около 60 процента се върти, което не е проблем по принцип, но на два три пъти ми се случи да оставя децата в колата да слушат музика докато пазарувам и после не искаше да пали...та реши проблема генерално с нов.
...

С 60% нямаше ли постоянно съобщения за слаб акумулатор? В момента би трябвало да съм така около 60%, около два пъти седмично ми се ресетва часовника.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от vld » 29 Яну 2018, 10:46

Диан написа:Посочените магазини нямат представителства във Варна, а ми се иска да са ми под ръка в случай на рекламация. Пък и предполагам трябва да заверят гаранцията след проверка на автомобила за правилен заряд.

Та все още немога да си обясня защо БМВ посочват едно, а VARTA друго.... Днес погледнах каталога на Bosch, там започват от 80Ah AGM за модела (не както при VARTA 95Ah).... всеки различно.
Явно за по-сигурно ще се запася с по-голям, но ме човърка защо има такава разлика.

Ще разгледам тези дни и BANNER в магазините тук.
vld написа:...От колата извадих оригиналния, беше на 8 години и все още си палеше, но като му погледнеш хустограмата все около 60 процента се върти, което не е проблем по принцип, но на два три пъти ми се случи да оставя децата в колата да слушат музика докато пазарувам и после не искаше да пали...та реши проблема генерално с нов.
...

С 60% нямаше ли постоянно съобщения за слаб акумулатор? В момента би трябвало да съм така около 60%, около два пъти седмично ми се ресетва часовника.


Не само веднъж съм виждал low battery charge, часовника ми се е ресетвал един два пъти, а през останалото време ми изоставаше с по няколко минути на седмица.
Аз го карах почти година и половина преди да го сменя, първата зима нямах проблеми, даже и втората, но вече пролетта му дойде в повече явно.
Колата беше седяла 5-6 месеца преди да я взема у го бяха изтощили до нула, предполагам, че това съвсем му е скъсило живота, иначе оригиналните изкарват 10-11 години при нормална експлоатация.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от nikola59 » 30 Яну 2018, 2:53

vld написа:
BorislavB написа:
vld написа:
Аз бих препоръчал Банер 92АН., макскар им дават 3 години гаранция и цената е по добра от на бош и варта които са с 2г. гаранция.


AGM моделите в maxcar пише 36 месеца гаранция и на Varta,Bosch,Banner. Като цена са г/д еднакви.


Така е пише, но като отидеш на място казват че са се объркали и само за банера дават 36м.

Не е така - за Varta и Bosch точно от maxcar са си с 36м. гаранция. Нали от тях купих Varta-та октомври 2017. А понеже и трите посочени бяха с еднакви цени избрах Varta заради мястото където е произведена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от dir2cas » 01 Сеп 2018, 22:57

И аз обмислям да сменя акумулатора (за момента съм с Бош Силвър S5 110ah, 920A) и се чудя има ли файда да мина на AGM, колата е pre-face 545i? Струва ли си?
AGM не се ли слага само във фейсовите или това са по-скоро неоснователни слухове?

Относно кодирането - AGM с 92 или 95Ah как го кодирате - като "90ah_agm" или има други по-подходящи опции?

П.С. Друго нещо, което е не ми е ясно - ако акумулатора е 100Ah (НЕ AGM), как трябва да се кодира? В тази тема, колегата казва, че я е оставил кодирана на 90 при положение, че е сложил 100Ah нов акумулатор, а в началото на тази се казва, че ако акумулатора е 100, а се кодира като 90, то ще се презарежда, което е по-лошо според мен отколкото да е 110 и да отнеме просто повече време за зареждане (сиреч да има недозареждане). Как според вас е най-коректно от гледна точка на здравето на акумулатора и системите в автомобила?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от vld » 02 Сеп 2018, 15:21

dir2cas написа:И аз обмислям да сменя акумулатора (за момента съм с Бош Силвър S5 110ah, 920A) и се чудя има ли файда да мина на AGM, колата е pre-face 545i? Струва ли си?
AGM не се ли слага само във фейсовите или това са по-скоро неоснователни слухове?

Относно кодирането - AGM с 92 или 95Ah как го кодирате - като "90ah_agm" или има други по-подходящи опции?

П.С. Друго нещо, което е не ми е ясно - ако акумулатора е 100Ah (НЕ AGM), как трябва да се кодира? В тази тема, колегата казва, че я е оставил кодирана на 90 при положение, че е сложил 100Ah нов акумулатор, а в началото на тази се казва, че ако акумулатора е 100, а се кодира като 90, то ще се презарежда, което е по-лошо според мен отколкото да е 110 и да отнеме просто повече време за зареждане (сиреч да има недозареждане). Как според вас е най-коректно от гледна точка на здравето на акумулатора и системите в автомобила?

90ah_agm така се кодира и за 92 и за 95АН.
Взимай АГМ изобщо не го подлагай на съмнение, батериите са друг клас работят и издържат много повече на върхови натоварвания.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от nickem » 03 Сеп 2018, 11:01

ОЕМ акумулаторите са Exide AGM във всички 60-ки за които съм гледал(за малките ебнзини не съм сигруен, но дизелите са). AGM-a е по-лек и се разрежда по-бавно - ако не караш колата често е по-добре да имаш AGM. Ако ти е 100 амперчаса се кодира на 110, тези под 100 на 90 доколкото знам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от dir2cas » 03 Сеп 2018, 11:26

Благодаря за мненията.
Това за теглото обаче е малко странно - като сравнявам моя Бош 110 с Банер 92 AGM, Боша го дават 24,5кг, а Банера 26кг.

Иначе според вас: BANNER RUNNING BULL AGM 92AH 850A R+
или
EXIDE AGM 95AH 850A R+

Цената им е една и съща.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от vld » 03 Сеп 2018, 14:03

dir2cas написа:Благодаря за мненията.
Това за теглото обаче е малко странно - като сравнявам моя Бош 110 с Банер 92 AGM, Боша го дават 24,5кг, а Банера 26кг.

Иначе според вас: BANNER RUNNING BULL AGM 92AH 850A R+
или
EXIDE AGM 95AH 850A R+

Цената им е една и съща.

На който имаш повече гаранция.
На мен като купувах продавача ми препоръча банера, защото ексайда не бил много търсен и били по застояли.
Стори ми се, че има логика и приех предложението, цената беше почти еднаква, дали имаше и 5лв. разлика.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e60 530d

Мнение от nickem » 03 Сеп 2018, 14:41

За теглото това е теорията - https://batteryuniversity.com/learn/art ... ss_mat_agm
Кой как си прави акумулаторите и от какво спестява/слага допълнително е отделен въпрос.

Лично аз не бих избрал Банер при еднакви цени, предвид че Exide е доста по-наложена марка глобално и това са ОЕМ батериите.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook