Задължителни къси светлини през деня

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Задължителни къси светлини през деня

Мнение от Emooo » 07 Авг 2012, 12:07

Здравейте,

Очаквах с нетърпение да видя какви са промените в закона за движение по пътищата в държавен вестник. По специално дали е задължително да се кара само на къси или е възможно да се кара и на дневни светлини. Ето подробности. http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMater ... dMat=67008

§ 3. В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
„(3) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.“


За щастие изрично е споменато, че може да се кара на дневни светлини което е добре иначе щеше дори колите с дневни светлини да бъдат принудени да карат на къси. Сега въпроса ми е: мислите ли че е60 преди фейслифта може да се модифицира, така че ринговете, които са габарите да минат за дневни светлини? Става въпрос за модификацията по мощни крушки/диоди и кодиране за увеличение на напрежението/яркоста. Има тема по въпроса четох я но немога да видя снимки от резултата, така че е трудно да преценя светлината дали може да мине за дневни светлини. Не става въпрос за слагането на umnitza angel eye - при което трябва да се реже фара - там е ясна работата.
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от Cinder » 07 Авг 2012, 14:35

Не мисля че с по-мощни крушки ще стане работата. Просто дизайна на тея рингове е калпав :|
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от Emooo » 07 Авг 2012, 15:22

Интересно - Дефиниция на DLR в закона viewtopic.php?t=308302. Явно с преправяне няма да стане.
Последна промяна Emooo на 07 Авг 2012, 15:35, променена общо 3 пъти
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от .::Братоев::. » 07 Авг 2012, 15:31

Аз имам едни LCI фарове ама без лупите вътре , мислих някак да ползвам ринговете ама то няма никакъв вариант фейс ринг да се сложи в preFace фар... :confused:
Аз също мисля някви варианти за по-силни рингове и дейлайтс ,че преди фейса светят адски слабо тия рингове...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от _Maranello_ » 07 Авг 2012, 17:29

Отдавна обмислям следните варианти. 1. Миналата година във Франция видях led дневни на Филипс. Помислих, че може да ги монтирам на решетката долу до халогените. Опасенията ми са да не стане грозотия и дали ще ги признаят толкова ниско. Та не ги взех и сега не мога да намеря същите, но не съм и търсил сериозно. 2. При мен дългите са на биксенон и вътрешното тяло служи само за светкавицата и е с обикновена лампа. Изключвам функцията за daylight от настройките, за да не ми светят ксеноните. Връзвам през реле към габаритите крушката на светкавицата, като най-вероятно ще я сменя с двойна такава или единична, но по-слаба. Все още не съм проверил и не знам какъв тип е тази лампа и дали от нея има двойна. Не знам в този случай дали ще ми дава грешка. Ако има двойна такава(като за стоп-габарит) - най вероятно не, защото светкавицата си остава, а на втората ще вържа дневните. 3. Просто си карам на къси, както и досега - хем отива на колата повече и се надявам да изкарат дълго. Между другото някой знае ли им цената? Да сме информирани.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 12.08.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E 60 530d
Мечтае да кара: Нещо с голям мотор

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от peters75 » 07 Авг 2012, 17:34

Вчера разговарях с едни катаджии,точно по този въпрос.Те ми казаха,че в светлата част на деня може да се кара и на габарити.Малко се учудих,но все пак са хора на закона и не вярвам да са ме излъгали.Така,че ако е вярно не ви трябват дневни светлини.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 27.07.2012
Пол: Мъж

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от gh0s7r1d3r » 07 Авг 2012, 17:38

peters75 написа:Вчера разговарях с едни катаджии,точно по този въпрос.Те ми казаха,че в светлата част на деня може да се кара и на габарити.Малко се учудих,но все пак са хора на закона и не вярвам да са ме излъгали.Така,че ако е вярно не ви трябват дневни светлини.


§ 3. В чл. 70 ал. 3 се изменя така: „(3) През деня моторнитепревозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.“


Не са те излъгали, просто са неграмотни...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от Emooo » 07 Авг 2012, 21:15

peters75 написа:Вчера разговарях с едни катаджии,точно по този въпрос.Те ми казаха,че в светлата част на деня може да се кара и на габарити.Малко се учудих,но все пак са хора на закона и не вярвам да са ме излъгали.Така,че ако е вярно не ви трябват дневни светлини.

Не е важно какво казват катаджиите важно е какво пише в закона - къси или дневни светлини. Някой катаджии може по тяхно усмотрение да пропускат с габарити но други няма да го направят още повече като видят БМВ и гледат за какво да се заядат и габаритите ще са най-малкото.
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от @ndro » 07 Авг 2012, 21:53

Emooo написа:Сега въпроса ми е: мислите ли че е60 преди фейслифта може да се модифицира, така че ринговете, които са габарите да минат за дневни светлини? Става въпрос за модификацията по мощни крушки/диоди и кодиране за увеличение на напрежението/яркоста. Има тема по въпроса четох я но немога да видя снимки от резултата, така че е трудно да преценя светлината дали може да мине за дневни светлини...

директно отговарям: нищо не може да се направи, за да засветят ярко добрите стари рингове. просто не са направени, за да светят ярко.
1. колкото и мощни диодни крушки да се сложат, резултатът е никакъв и има риск да се разтопи пластмасата на светоотвода, която ще почернее и ще засветят още по-слабо.
2. "кодиране за увеличение на напрежението" е изречение без смисъл.
3. оптималното решение, без да се реже фара и да се подменят ринговете, е да се направят вътрешните блиц светлини (помощни дълги) да светят на 20-30% още със запалване на двигателя, а в момента в който се включат късите, вътрешните да изгасват.
това си го бях направил и беше идеално, но umnitza ринговете надделяха на финала :mhihi:
в момента такава DRL система имам на другата кола - вътрешните дълги светлини са настроени да светят на 20% и се виждат супер, тъй като рефлектора концентрира светлината (като за дълги), дори като се усилят на 30% и започват да заслепяват.
доколкото знам Е60-ките Хамериканки са фабрично с такава система за дневни светлини или греша? 8)


peters75 написа:Вчера разговарях с едни катаджии,точно по този въпрос.Те ми казаха,че в светлата част на деня може да се кара и на габарити...

и през нощта може да караш без фарове, нали се сещаш :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 1.04.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 5

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от alex164 » 08 Авг 2012, 10:41

Един познат кара wv passat и си е сложил белешка на таблото пусни фарове :D проблема ти е решен.А на моята e60 2004 когато оставя копченцето за светлините на ауто касите ми светят и през деня. :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от _Maranello_ » 08 Авг 2012, 19:26

Получих информация, че в BMW сервизите обсъждат с немските си колеги да активират функцията на процент от флаш-а, само чрез кодиране както е при американските. Така, че аз изчаквам и после решавам за афтърмаркета.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от ///M_Martin » 08 Авг 2012, 19:55

Нали имаще опцията да се ползват за дневни светлини-рингове+процент на дългите,аз това мисля да пробвам тези дни и ще пиша ако се получи както трябва :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 2004 530i, 6MT
Мечтае да кара: all M cars

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от sandini » 09 Авг 2012, 0:01

На мойта пре-фейсова Е60-ка халогенните крушки на дългите са изпекли стъклото отпред. Сега е напукано и слабо пропуска и силно разсеива светлината. Не знам дали е добра идея да си правите халогенните крушки да светят непрестанно. Дори и на процент, предполагам, че греят доста повече от ксеноновата крушка зад лупата.
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от _Maranello_ » 09 Авг 2012, 6:42

Благодаря за инфото. А знаеш ли твоите на какъв процент са?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 2004 530i, 6MT
Мечтае да кара: all M cars

Re: Задължителни къси светлини през деня

Мнение от sandini » 09 Авг 2012, 10:00

От каране на дълги е, не от DRL.
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook