530 ix vs. 545/550
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- gh0s7r1d3r
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 27.07.2012
- Пол: Мъж
530 ix vs. 545/550
Здравейте, колеги. Нов съм във форума, обмислям смяна на колата и съм се огледал сериозно в Е60/Е61. Много ми допада като автомобил с изключение на малко неща, които могат да се преглътнат (главно iDrive). Дилемата обаче ми е много голяма, тъй като в момента карам Субару AWD и като се сетя каква зима преживяхме не смея да си помисля за друга кола освен 4х4. Тук е едната страна на дилемата - 530 ix с xDrive решава този ми въпрос. Обаче пък се качвам в кола горе-долу равностойна като сила и вървене на Субаруто (3.0 Н6 - 245 к.с.). Не, че е малко, но вече съм свикнал и ми се иска нещо по-вървящо.
Тук идва другата страна на монетата - 545/550! V8, вървене, звук, усещане за мощ и т.н. страхотни емоции. Обаче 330-370 коня на задно в тези зимни условия, които ни предлага нашето управление ми се струва крайно неразумно...
От една страна 530ix е по-разумният избор - по-ниска поддръжка, по-нисък разход (въпреки, че той не е от голямо значение, т.к. ще бъде газифициран със сигурност), .проходим и при зимни условия, класически редови баварски шестак. Обаче сърцето разум не знае (даже и с дете...) и постоянно гледам разни 545/550.
Споделете си мненията за двете (трите) коли - като надеждност, здравина, качество, цени за поддръжка. Най-много от всичко, обаче искам да прочета как преживявате зимата с тези коли? Това е единственото, което ме спира. Втората кола ни е много малка, макар и нова, за да остане зимна алтернатива, а точно защото е много нова и на малко км продажбата и не е опция.
Преди БМВ Е60/61 се бях огледал в А6 4.2 куатро, което най-много ссе доближава до желанията ми, но там много хора ме плашат с надеждността и цената на частите. Тук така ли е? И все пак едно 550 лятото ще достави много повече удоволствие от шофирането от едно 4х4 Ауди, пък било то и 4.2...
Благодаря предварително на отзовалите се!!!
Тук идва другата страна на монетата - 545/550! V8, вървене, звук, усещане за мощ и т.н. страхотни емоции. Обаче 330-370 коня на задно в тези зимни условия, които ни предлага нашето управление ми се струва крайно неразумно...
От една страна 530ix е по-разумният избор - по-ниска поддръжка, по-нисък разход (въпреки, че той не е от голямо значение, т.к. ще бъде газифициран със сигурност), .проходим и при зимни условия, класически редови баварски шестак. Обаче сърцето разум не знае (даже и с дете...) и постоянно гледам разни 545/550.
Споделете си мненията за двете (трите) коли - като надеждност, здравина, качество, цени за поддръжка. Най-много от всичко, обаче искам да прочета как преживявате зимата с тези коли? Това е единственото, което ме спира. Втората кола ни е много малка, макар и нова, за да остане зимна алтернатива, а точно защото е много нова и на малко км продажбата и не е опция.
Преди БМВ Е60/61 се бях огледал в А6 4.2 куатро, което най-много ссе доближава до желанията ми, но там много хора ме плашат с надеждността и цената на частите. Тук така ли е? И все пак едно 550 лятото ще достави много повече удоволствие от шофирането от едно 4х4 Ауди, пък било то и 4.2...
Благодаря предварително на отзовалите се!!!
Re: 530 ix vs. 545/550
Кой те е излъгал за 4.2-ката на ауди ? Няма никакви драми с поддръжката.
2004 е 4,2 BMF мотор, с ангренажен ремък, 335 кс идеален за газ.
След това пускат 4,2 BAR с вериги. Там имаш да сменяш само обтегачите на веригите които са хидравлични ако се наложи ама това само ако вземеш някой милионник. 335 кс идеален за газ.
2006 г. пускат вече двигателя с директно впръскване 350 кс, газовата вече е скъпа щото трябва да е течна фаза.
Единствения дерт са бобините ама тях всичките ги сменят по акция безплатно.
Един от най здравите мотори на ауди заедно с 1.8т.
2004 е 4,2 BMF мотор, с ангренажен ремък, 335 кс идеален за газ.
След това пускат 4,2 BAR с вериги. Там имаш да сменяш само обтегачите на веригите които са хидравлични ако се наложи ама това само ако вземеш някой милионник. 335 кс идеален за газ.
2006 г. пускат вече двигателя с директно впръскване 350 кс, газовата вече е скъпа щото трябва да е течна фаза.
Единствения дерт са бобините ама тях всичките ги сменят по акция безплатно.
Един от най здравите мотори на ауди заедно с 1.8т.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: 530 ix vs. 545/550
Точно пък 1.8 тръц е от най-здравите мотори на Халуди.
И човека пита и е озаглавил темата съвсем различно. Не пише "напълнете ми главата с гръмотевици за да си купя олимпийски кръгчета".
И да, А8 като цяло не е от най-здравите коли, нито пък частите са евтини, нито пък ще върви колкото 550и.
Разходът на 100 на последното се върти около 20. Все пак пита, макар ада уточни, че не бил толкова важен.

И човека пита и е озаглавил темата съвсем различно. Не пише "напълнете ми главата с гръмотевици за да си купя олимпийски кръгчета".
И да, А8 като цяло не е от най-здравите коли, нито пък частите са евтини, нито пък ще върви колкото 550и.
Разходът на 100 на последното се върти около 20. Все пак пита, макар ада уточни, че не бил толкова важен.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: 530 ix vs. 545/550
Аз не съм казал да си купи ауди. Трябва да покара колите които е избрал и сам да избере. Просто му споделям, че някой му е казал от дежурните легенди.
Така или иначе като се спомена за 4х4 само да му кажа, че от симетричното 4х4 на субаруто да се качи на хдрайв е безмислено. Все едно от кон на кокошка. Най добре да си вземе някой от 8 цилиндровите мотори щом може да си ги позволи. Независимо дали в ауди или в бмв. Няма грешен избор.
А за тръца дай да не подхващаме темата щото ем е безмислено, ем не си в час.
Така или иначе като се спомена за 4х4 само да му кажа, че от симетричното 4х4 на субаруто да се качи на хдрайв е безмислено. Все едно от кон на кокошка. Най добре да си вземе някой от 8 цилиндровите мотори щом може да си ги позволи. Независимо дали в ауди или в бмв. Няма грешен избор.
А за тръца дай да не подхващаме темата щото ем е безмислено, ем не си в час.
- AngelG
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 18.11.2011
- Пол: Мъж
- Кара: W221 S550 AMG / CLA 220d / X5 3.0d
Re: 530 ix vs. 545/550
По горе май говорят само тра-ла-ла без да са се качвали в Ауди . 4.2 Дизел е най-доброто съотношение между вървене и разход на нафта - направо перфектно . НО подръжката на А8 е по голяма и от 7ма серия и от С класа .... всеки който твърди обратното не е карал въпросните коли .
- gh0s7r1d3r
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 27.07.2012
- Пол: Мъж
Re: 530 ix vs. 545/550
Ами познати пищяха много с едно 4.2 на Q7 предполагам, че е FSI, обаче. Иначе, доколкото гледах, 335 коня си е с вериги, като на всичко отгоре се намират отзадната страна на мотора, което много ме изненада. Още чакам колегите от Ауди форума да кажат какъв пробег дават от ваг за веригите. Никой не отговори на темата ми и доколко са надеждни тия А6-ци. Щото нямам против да са скъпи частите - нормално е за коли от този клас. Съвсем друго е обаче, да се чупят някакви неща постоянно. Shpeki драсни моля те едно лично с мнението ти за А6 и това, което знаеш за нея, че съм още нов тук и не мога да пиша.
Както и да е, тук е друг форум и е редно да обсъждаме. предимно БМВ. Имам приятел с Х5 и новата и старата и е много доволен от проходимостта на колите. Мен ми трябва 4*4 толкова, колкото да мога да се прибирам нормално по непочистените квартални улички зимата. Ако исках офроуд, щях да се оглеждам в съвсем други коли, или най-малкото нямаше да си продавам идиотоустойчивия аутбек.
В този ред на мисли, все повече се чудя дали за около месец зор има смисъл да жертвам удоволствието да карам осмак? Вие как се справяте зимата? Макар че, веднъж свикнал човек с 4*4 сигурно трудно свиква зимно време със задно (особено ако му е първото, както при мен)...
И никъде не е ставало въпрос за А8 - гледам А6 4.2. Иначе щях да правя паралел със седна серия, не с пета!
Както и да е, тук е друг форум и е редно да обсъждаме. предимно БМВ. Имам приятел с Х5 и новата и старата и е много доволен от проходимостта на колите. Мен ми трябва 4*4 толкова, колкото да мога да се прибирам нормално по непочистените квартални улички зимата. Ако исках офроуд, щях да се оглеждам в съвсем други коли, или най-малкото нямаше да си продавам идиотоустойчивия аутбек.
В този ред на мисли, все повече се чудя дали за около месец зор има смисъл да жертвам удоволствието да карам осмак? Вие как се справяте зимата? Макар че, веднъж свикнал човек с 4*4 сигурно трудно свиква зимно време със задно (особено ако му е първото, както при мен)...
И никъде не е ставало въпрос за А8 - гледам А6 4.2. Иначе щях да правя паралел със седна серия, не с пета!

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: 530 ix vs. 545/550
Прав си Колега, но се заблудихме от това 4.2, че става дума за А8.
Кой пък е споменавал дизел някъде в тази тема?
Мисля ставаше дума само за бензините. Личи от заглавието и от постовете.

AngelG написа:По горе май говорят само тра-ла-ла без да са се качвали в Ауди . 4.2 Дизел е най-доброто съотношение между вървене и разход на нафта - направо перфектно . НО подръжката на А8 е по голяма и от 7ма серия и от С класа .... всеки който твърди обратното не е карал въпросните коли .
Кой пък е споменавал дизел някъде в тази тема?

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: 530 ix vs. 545/550
Аз като си купувах е60ката търсих със задно и прескочих няколко перфектни 4х4. Според мене чара на бмв е в задното. Зимата карах със нови зимни гуми. Колите ми с предно закъсаха но БМВ-то излизаше винаги. Не съм го изкарвал обаче в най-големия сняг не само че може да закъсам но и че ще счупя някоя пластмаса отпред от големите замръзнали буци киша. Колкото е да е лоша зимата в БГ не е повече от месец и половина, а затоплянето на климата може и въобще да няма сняг скоро. Аз лично за няколко снежни дни няма да си развалям кефа от задното през цялата година.
Интересно какво не харесвате в Idrive. В едно предаване на топ гиър го уплюха и от товагава всички реват, че било лошо. Idrive работи перфектно и няма драми около него. Мисля че е просто поредния фалшиф аргумент на Ауди фанатиците да уплюват БМВ.
В този форум има само 1 човек с бензиново е60 така че неможем да ти кажем много но кои не би искал бензинов v8? Ако имаш бензиностанция взимай го и си прави кефа. Според всеобщото мнение е че 530д върви колкото 530i, така че е безмислено да се взима 530и - като търсиш кеф направо взимай v8
Интересно какво не харесвате в Idrive. В едно предаване на топ гиър го уплюха и от товагава всички реват, че било лошо. Idrive работи перфектно и няма драми около него. Мисля че е просто поредния фалшиф аргумент на Ауди фанатиците да уплюват БМВ.
В този форум има само 1 човек с бензиново е60 така че неможем да ти кажем много но кои не би искал бензинов v8? Ако имаш бензиностанция взимай го и си прави кефа. Според всеобщото мнение е че 530д върви колкото 530i, така че е безмислено да се взима 530и - като търсиш кеф направо взимай v8
Tool - Fear Inoculum
- gh0s7r1d3r
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 27.07.2012
- Пол: Мъж
Re: 530 ix vs. 545/550
Може би повече съм карал Аудита и затова техния интерфейс ми се струва по-удобен. С iDrive съм се сблъсквал рядко - само няколко пъти на 750 и 120 и ми се стори странен, сложен и бавен. Според мой приятел, като свикнеш нямало по-удобно нещо от iDrive, може би е прав.
За бензиностанцията, казах вече, че със сигурност ще има LPG конверсия - от години карам само на газ и съм свикнал да се возя евтино. А V8 на газ ще харчи по-малко от 530 d
Иначе, мога да кажа, че ми е много непозната територия БМВ-то. 545/550 стандартно на въздушно ли е и ако да, то има ли опция, както при А6 да се вдига и сваля? Има ли някакви големи драми и слабости този модел - мотор, скорости? 450 нм си е сериозна цифра, как се отразява това на компонентите по задвижването - скорости, дифове, карета?
Разхода при нормално каране предполагам не надхвърля 17-18 градско? За тази си теория изхождам от опита ми, макар и малък със 750 li, която съм свалял и до 16, или бъркам?
За бензиностанцията, казах вече, че със сигурност ще има LPG конверсия - от години карам само на газ и съм свикнал да се возя евтино. А V8 на газ ще харчи по-малко от 530 d

Иначе, мога да кажа, че ми е много непозната територия БМВ-то. 545/550 стандартно на въздушно ли е и ако да, то има ли опция, както при А6 да се вдига и сваля? Има ли някакви големи драми и слабости този модел - мотор, скорости? 450 нм си е сериозна цифра, как се отразява това на компонентите по задвижването - скорости, дифове, карета?
Разхода при нормално каране предполагам не надхвърля 17-18 градско? За тази си теория изхождам от опита ми, макар и малък със 750 li, която съм свалял и до 16, или бъркам?
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: 530 ix vs. 545/550
shpeki написа:Кой те е излъгал за 4.2-ката на ауди ? Няма никакви драми с поддръжката.
2004 е 4,2 BMF мотор, с ангренажен ремък, 335 кс идеален за газ.
След това пускат 4,2 BAR с вериги. Там имаш да сменяш само обтегачите на веригите които са хидравлични ако се наложи ама това само ако вземеш някой милионник. 335 кс идеален за газ.
2006 г. пускат вече двигателя с директно впръскване 350 кс, газовата вече е скъпа щото трябва да е течна фаза.
Единствения дерт са бобините ама тях всичките ги сменят по акция безплатно.
Един от най здравите мотори на ауди заедно с 1.8т.
Егати агента


Относно до избора на 4х4 - най-важният фактор е къде живееш и имаш реална нужда от двойно задвижване ? (караш ски, обикаляш по планините, живееш по чукарите и т.н.)
Има мн изписано за поведението през зимата - накратко с 4 чисто нови хубави зимни гуми няма да имаш никакви проблеми

- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: 530 ix vs. 545/550
Доста колеги може да не се съгласят с мен, но лично аз смятам, че от x-drive за е60 няма смисъл. Предполагам, че замисълът му е да можеш по- сигурно и безопасно да пътуваш при заснежена пътна обстановка, но същото както казаха колегите се постига и с едни хубави, нови зимни гуми. Вече в наистина голям сняг 4*4 задвижването ще си каже своето, но тогава пък остава проблема с клиърънса на колата, който не е както да кажем на един джип и резултата е, че ще си разбиеш броните и корите и това директно рефлектира в джоба. 

- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: 530 ix vs. 545/550
Xdrive само за Бг и нищо друго, освен ако не искаш мъка през зимата. Преди имах омега с нови гуми и беше ад.
Re: 530 ix vs. 545/550
bossorange написа:Xdrive само за Бг и нищо друго, освен ако не искаш мъка през зимата. Преди имах омега с нови гуми и беше ад.
Сигурно е имала DSC тая омега и е тежала отзад колкото БМВ-то. Аз се учудвам ако Опелите са в движение през лятото, така че сравнението е невалидно.
Tool - Fear Inoculum
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: 530 ix vs. 545/550
550и е всичко друго но не и проходимо при зимни условия.Подчертавам-не със нови зимни гуми по почистен булевард или извънградски път при -15 градуса,а като проходимост въобще при зимните условия в БГ.Така че втора бангия за зимните месеци и много много да не я мислиш си е задължителна.Сам ще се убедиш сядайки зад волана, че толкова мощен бензин с въртящ момент на дизел и далеч по-добър оборотен диапазон си е голяма брадичка и си иска голямо гребенче за сресване.Аз преди две години избрах 530 дизел,защото тогава предпочетох по-евтиния за поддръжка модел,просто шестака дизел е около 2 пъти по-евтин на годишна база като сума за всички разходи,без каското,тъй като то е дооооста високо при 550и.Сега на този етап и аз търся голям обем бензин и само тези на БМВ и мерцедес ми покриват вижданията. За газификация незнам,мога да ти кажа че на сегашните цени с хубав бенз 550и си идва на 55-60 лева градско.Частите и консумативи са същите като на 535д.Предни и задни дискове с комплектите накладки идват на 760 евро всичко от оторизиран афтърмакет производител,оригинални части от БМВ идват на още 20 процента отгоре,аз съм купувал от тях,а при този автомобил особено компромиси няма как да има.Най-евтината 18'' мишелинка ти идва на 480 лева бройката,ако е рънфлатка на 660,това цени в БГ ако нямаш как да си ги набавяш от западна Европа........и така нататък.
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: 530 ix vs. 545/550
Чак пък непроходимо...
Точно толкова проходимо си е, колкото и останалите Е60ки.


25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани